Fórum - Téma


M323 Klimatizace


Fórum 323 (obecně) M323 Klimatizace

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé


1  2

2014-06-03 15:13:01

Mám zajimavý zkušenosti s klimou. Když jsem se protláčel pražskou kolonou tak na ni koukam a sama od sebe zhasina a vypiná ta kontrolka v tlačítku "AC" . Dal jsem to na Prvni stupeň foukání a žádnej problem, druhý občas vypne a zhasne v nepravidelném intervalu, na třetím už nesvití vůbec a na 4.běží. Nevim jeslti je to problem v klimě, ale možná by mohl být problém v tom čudlíku ovládání foukání. To je nějaká odporová kaskáda, nebo to čiště jen připíná. Ale vždy to foukalo, tak nevim co je špatně .. Mám 323f Bj VI, rok 2003, motor 1.6 benzin. DIkes

MAX6  
J.
2014-06-03 18:40:47

vekas: Nejdřív bych se zaměřil na ten přepínač rychosti foukání. Je to čistě jen přepínač,odpory jsou co určujou rychlost jsou pod kastlíkem spolujezdce (teda aspoň u mě). Je možný že je tam blbej kontakt a nutí to klimu vypínat jako když dáš rychlost foukání na 0.

2014-06-28 11:42:23

Zdarec,potřeboval bych poradit ohledně klimy.Možná že to tak má být ale mám pocit že ne.Zjistil sem že se mi během zapnuté klimy zapíná a vypíná ventilator od klimy po takových 20-30 vteřinách a furt jede ventilátor od chladiče.Má to tak být nebo je to špatně.mám za to že od klimy by se mel točit pořád.dik

2014-06-28 16:40:05

toby97: To je presne ten problem co mam já.. Hele treba na rychlosti 1 a 4 to nedela, ale pro 2 a 3 to dela.. Mel by se tocit porad, co si ja myslim. Protoze kdyz se vypina, treba na dalnici pri 5k otacek, tak se nici, respektive pry odchazi prave kvuli tomuhle.

Max6: No ale kdyby to byl ten prepinac odporovej, tak se vypne i foukani ne? Me to porad fouka, respektive je porad slyset ze se toci ventilator (nekdy to vypne na 4 vteriny, pak zase na 10 treba..) Ale porad to plati jen pro 2 a 3 rychlost foukani. Zkusim prostrikat ten odpornik, jak to ma vypadat?

2015-06-08 09:10:52

vekas: Jde o popsanou výrobní chybu v elektronickém řešení přepínače, která se dá řešit jedině výměnou celého toho boxu za nový. Pokud budeš hledat na vrakovišti, tak jedině v posledních autech vyrobených po 1. prosinci 2002, kterých ale bohužel moc není. Asi si na to budeš muset zvyknout jako já. :(

http://www.msprotege.com/...in%20KRM%20P5/prohvac.pdf

2016-10-02 18:22:46

Dobrý den,

jak složité je odpojit a znovu připojít hadičku od klimatizace na 323, jsou tam nějaké úskalí na které si mam dát pozor?

Mezi kompresorem a výměnníkem tepla je tlaková gumová hadice, která kolem jedné spojky prosakuje. Chci ji vymontovat a odnést na výměnu gumové hadice včetně napojení do firmy kde dělají hadice pro kompresory. Můsí být na hadici kompresorová objímka, nebo by stačila šroubovací svorka?

Pak bych to nechal znovu naplnit chladicím médiem.

Zkusil jsem povolit šroubek kterým je spojka připojena k chladiči (je vidět na fotce), ale spojka se ani nehla. Při tom uvnitř je stále tlak, jak jsem zjistil zmáčknutím napouštěcího ventilku.Je to jen zakouslé, nebo je nějaký postup jak to rozpojit?

Děkuji

2016-10-02 20:10:04

karrak: Příteli, kdyby jsi sledoval více klub, našel by jsi můj inzerát kde dávám tyto věci za "odvoz" nebo poštovné. Mám jak klimakompresor tak kompletní nepoškozené a funkční vedení vč. hadic...

Pokud je tlak pořád uvnitř systému, je potřeba jej nejdříve vypustit. Doporučuji do volného ovzduší a nejlépe to inhalovat velkými doušky protože je to údajně velice léčivé (samozřejmě že se to do ovzduší vypouštět nesmí a je to jedovaté)..

Je potřeba povolit šroub který drží přírubu jak na výměníku, tak na kompresoru. Pokud urveš šroub které spojuje dva hliníkové kusy, jsi nahraný a nikdy to neopravíš ani odvrtáním..

Nevím co je těžkého na tom to vymontovat ale bacha na zbytkový tlak. Nebyl by jsi první koho by tlaková hadice vyliskala.

Jestli je kompresor v pořádku zjistíš až po naplnění. Pokud klimatizace nefungovala ani předtím, máš děravý výměník a to také zjistíš až po naplnění (zbytečná ztráta 800 Kč)..

Na tvém místě bych to nechal někým zkontrolovat ještě před plněním.

Rada ke svorkám. Nic bych nenapodoboval. V okruhu je vysoký tlak (a i nízký zpětný) proto bych dal pouze originál.

Ke spojce: Pokud je tlak v okruhu a není dostatečný což ve tvém případě není, tak kompresor se nespustí. Je chráněn čidlem které tlak kontroluje a pokud není tlak, není ani olej který čerpadlo maže a udřel by jsi jej... Aby to řádně fungovalo a spojka spínala, musí být okruh hermeticky uzavřen.

Více v http://www.mazdaclub.cz/c...matizace-a-jeji-plneni-80


Odpovědět

1  2