Fórum - Téma


M323 BJ kliková hřídel, výbrus, ojniční ložiska


Fórum 323 V BJ M323 BJ kliková hřídel, výbrus, ojniční ložiska

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ


1  2  3

2013-05-19 23:26:41

zkusim to třeba mi to pomuže...mam návod anglicekj no bohužel a angličtina neni moje silná stránka :D jestli by bylo možný poslal by jsi sem ten motor venku?:) dám na tvoje rady přece jenom nejsem v tom nějak zběhlej :D

jo a ty šroubky na tý klapce je velkej problem když tam nebude?

MAX6  
J.
2013-05-19 23:35:12

franta: Je to teda motor 2.0FS,ale ten je v podstatě identickej jako ten tvůj:

http://www.mazdaclub.cz/g...full/4158_11122011183.jpg

http://www.mazdaclub.cz/g...full/4159_11122011184.jpg

http://www.mazdaclub.cz/g...full/4167_17122011190.jpg

Tohle je teda to první vyndavání,tak jsem vlastně taky šel na blind protože jsem nevěděl jak se to dělá,ale podařilo se bez problémů.

V sání jsou takový 4 klapky. Někdo říká že to jsou klapky proti výřivejm proudům vzduchu,někdo že slouží jako proměnlivá dýlka sání. Já se spíš přiklánim k tý promněnlivý dýlce sání,protože ty klapky se otevřou až ve vyších otáčkách a vlastně zvětšej sací komoru a tim vznikne větší podtlak a nutí to motor nasát víc vzduchu. Každou z těch čtřech klapek držej takový malinkatý šroubky. Každej kdo má 323BJ sportku má určitě zkušenosti,že se mu ty šroubky povolily (nebo o tem třeba ještě neví). Ty klapky naštěstí do motoru spadnout nemůžou,ony spadnou do tý dutiny v sání,ale ty malinký šroubečky se v pohodě propašujou do motoru. A teď jde o to jestli je motor vyhodí ven do vejfuku a nebo jestli se tam ten šroubek zasekne. Když jsem auto koupil (mělo najeto 100000km) tak 6 šroubků (3 klapky) byly v hájí. Z toho jeden ten šroubek zůstal ve třetim válci a lítal tam. Bouchání znělo asi jako když mlátíš kladivem do kovadliny. A než jsem na to přišel,tak mi každej mechanik kterýho jsem potkal říkal,že to jsou ložiska na klice nebo ojnicích.

2013-05-19 23:37:57

děkuju moc :) jestli to bude tim tak ti sobně přijedu poděkovat :D :) takže nebude vadit když ta klapka nebude přidělaná tim šroubkem? :)

MAX6  
J.
2013-05-19 23:41:40

franta: Tak ideální to neni,protože se ti válí kus železa v sání,ale v podstatě se nic neděje. Ale nejdřív bych zjistil jestli to klepání dělají ty šroubky. Hledej i rejhy v pístu až tam budeš koukat. Ono je možný že ten šroubek může bejt zaseknutej (zaračenej) nahoře v hlavě a ty magnetem nic nevytáhneš. Prostě nějaký známky toho že ve válci něco lítalo.

2013-05-19 23:45:31

jasný dobře dobře zejtra to zkusim :) adám vědět jak to dopadlo a nahraju video s tim zvukem :) ale moc díky za rady :)

2014-06-04 01:54:11

Oživuji tohle téma:

Chtěl jsem se zeptat, co je nutné udělat pro to abych vyndal ty spadený klapky. Nevěřím tomu že mi drží všechny tak jak mají. V každým případě by mne zajímalo, jak poznám že mám rýhu v pístu když přes díru na svíčku je vidět pěkný . .

Nerad bych při demontáži něco provedl s volnoběhem, abych potom neměl volnoběžné otáčky na 5000 RPM.

Další věc která je mi docela divná je že:

Když čumím do motoru a někdo mi otočí klíčkem, tak v motoru cvakne ten krám ze kterého vedou hadičky od solenoidů. Nevím jak to mám popsat ale je to takové táhlo které má jakoby vakuovou pumpu a ovládá cosi v sání... (pozn. má to i doraz).

Nechápu kde se vezme ten podtlak aby tenhle krám sepnul, když není motor nastartovanej.. Ale abych pravdu řekl, víc než tato věc mne zajímají ty klapky. Mám při 3000 RPM nějakou výkonovou díru, která se projevuje tak že motor jakoby vynechá a potom je to všechno OK. Taky při těch 3000 RPM je slyšet daleko větší rachot, jak kdybych neměl lauf. tak mi někdo řekněte čím to je..

To že ztrácím olej je známé, ale jak vysledovat rýhu v pístu když mám díry na svíčky zapuštěné v hlavě mi nejde do hlavy.

EDIT: Mám doma magnet ze subwooferu MAGNAT, bude mi to stačit?

2014-06-04 07:51:06

No nevím, ale mám pocit, že u tvé 1.8 tam žádné klapky nejsou ale to ti upřesní někdo fundovanější.

MAX6  
J.
2014-06-04 08:35:49

magnetto: Jestli se ptáš na systém VICS (4 klapky v sání,kde každou drží 2 šroubečky co se rádi povolej a spadnou do motoru),tak ano,tenhle systém máš taky. Jediný jak ho zkontroluješ je že rozebereš sání (viz.obr.) Ty hlapky ovládá to podtlakový táhlo na obrázku pod číslem 20-130. Ale když ten šroubek spadne do motoru,tak když nevyletí ven,tak v motoru slyšíš rány jako kdyby někdo do něj mlátil kladivem. A i když vyletí ven do vejfuku,tak to třeba 1 vteřinu slyšíš jak letí ve spalovací komoře a ťukne do pístu a hlavy.Tyhle šoubky se ale spíš povolovaly a upadávali u 2.0,kde na to byla i svolávačka (kdysy před milionem let :) )

V samotnym pístu rejhy nevadí,ale nesmí bejt rejhy ve stěně válce. Zkus si změřit tlaky ve válcích,to ti může hodně pomoct. Už jen při měření uvidíš co bude ten tlakoměr ukazovat. Jestli bude padat,jestli to nepůjde rychle natlakovat,jestli tlak bude malej nebo jestli bude všecko v pořádku,tak to uvidíš. To ti o samotnym motoru docela dost řekne a můžeš se vyvarovat všemožnejm opravám nebo naopak,třeba zjistíš že je potřeba vybrousit válec a dát větší písty. Všecko je to o zkoušení a měření.

Některý solenoidy si dokážou udržet podtlak v hadičkách i víc než dva dny.

2014-06-04 08:54:04

OT: ještě chvilku a magnetto bude připravený k závěrečným zkouškám oboru automechanik, letos to patrně nestihne, ale příští rok to vidím na vyznamenání jen se bojím, že ho tu vyučíme a on nám rupne z českého jazyka

jen kdyby ten svůj motor řešil v jednom vlákně, na jednom místě, a ne v x vláknech a ještě na chatu a interkama, celkem už mám z toho všeho pořádný guláš, ale je podobný dortu, co vařil pejsek s kočičkou

2014-06-04 09:53:57

radomiláček: Super Kdo pak mi z Vás udělá závěrečky?

Max6: Díky za osvěžení informací, jen by mne ještě zajímalo co si myslíš o tom těsnění (tom velkém v sání).

Zda ho mám koupit radši nové nebo zda vydrží dlouho.

Rado, já píšu do příslušných témat :) Nové nezakládám jako ti nový i staří spameři zde přítomní :)

MAX6  
J.
2014-06-04 09:56:42

magnetto: To těsnění je kovový a něco vydrží. Ale...... Samozřejmě je nejlepší nový. Tohle po tý době už určitě bude nějak vysezený a když ho dáš trocha jinak nebo to dotáhneš blbě,tak ti tam vznikne mezera a bude ti to přisávat faleš jako prasátko.

2014-06-04 11:55:50

max6: Jak je obtížné vůbec to sání sundat? Nějak se na to taky chystám to zkontrolovat, ale při prvotním ohledání je tam přístup jak k penězům.

MAX6  
J.
2014-06-04 12:20:26

zdencek: Popravdě nic moc. Já jsem to sundaval když jsem měl motor venku. Ty šrouby povolíš s tim není problém (i když kvůli dvěma si musíš lehnout pod auto),ale pak je tam hrozně málo místa vysunout to celý sání z těch šteftů dozadu a vyndat. Prostě málo místa. Je to teda jen teorie,ale ideální by bylo si povolit přední a zadní silentblok motoru a naklonit celej motor směrem dopředu k chladiči,pak by tam bylo místa dosti.

2014-06-04 12:39:26

No uvidíme, mě se zdá, že dozadu je ještě místa docela dostatek. No a pokud ty klapky najdu vysypané, tak předpokládám, že jejich úplným odstraněním nic nezkazím...

MAX6  
J.
2014-06-04 12:45:57

zdencek: Když tam ty klapky nedáš tak se nic nestane.Chvíli jsem taky takhle jezdil,ale je tam malinkej rozdíl v chování auta od cca 4500-5000ot. pocitově. S těma klapkama který se otevřou když na to hodně dupneš,tak je od těhle otáček auto o něco malinkato živější. Možná to vysvětluje to malinký nakopnutí když kouneš na graf z dynamometru mýho auta: http://www.mazdaclub.cz/g...a-to-vubec-vyznam-410.jpg Když to trocha hodně moc přeženu,tak to funguje jako předpotopní časování ventilů,ale tady se jen zvětší sací komora a nutí to auto nasát víc vzduchu.

Jinač ty samotný klapky do motoru nespadnou. Když se povolej,tak sice šoubky jdou do motoru,ale klapka by se tam ani nevešla,takže spadne do tý spodní půlky sání. Já jsem ty ulítlý šroubky dal nový (použil jsem šroubky z rádia) a pro jistotu jsem všechny povolil,namazal jim závity lepidlem na závity a pořádně dotáhnul.

Někde na klubu jsem sem nahrával fotku toho jak to vypadalo když jsem to poprví rozebral.

2014-06-04 13:08:09

max6: Zkus tu fotku najít prosím.

2014-06-04 13:09:43

magnetto: zkus si to vyfiltrovat, najdi si příspěvky maxe s fotkou

http://www.mazdaclub.cz/m...nly=1&cb_filter=Filtrovat

2014-06-04 13:11:58

max6: Ten graf už jsem viděl, u mě se to pocitově chová taky dle toho grafu, ve 4500/min to chytne jak kdyby druhej dech a zrovna v těch 5000/min je tam cítit taková další gradace výkonu. Mno že by tam ty klapky fakt ještě byly?

MAX6  
J.
2014-06-04 13:14:01

magnetto: Mám strach že z toho zbylo jen tohle http://www.mazdaclub.cz/f...select=83610#message83610

EDIT: ale jelikož je tenhle problém docela častej,tak jsem našel dost fotek na googlu

2014-06-04 13:37:34

max6: Díky moc .

Podle obrázku jsem pochopil že ten krám co jsem měl na mysli (ten co vede k solenoidu) tak je právě na ovládání těch klapek


Odpovědět

1  2  3