Fórum - Téma


M323 BJ kliková hřídel, výbrus, ojniční ložiska


Fórum 323 V BJ M323 BJ kliková hřídel, výbrus, ojniční ložiska

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ


1  2  3

2013-05-18 01:24:14

Zdravim chtěl bych se zeptat v motoru mi něco klepe cca v 2250 až 2750 ot/min v servisu mi řekni že hydrštely to nejsou že to jsou prej ložiska u kliky...chtěl bych se zeptat jestli s tim někdo má zkušenosti?a že prej se musí vyndat motor ale kamarád mi tvrdí že kliková skřín se dá vyndat i bez vyndání motoru kdyžtak piště nějaké rady nebo nápady díky. Mazda 323F BJ r.v 99 motor 1.8 84kw.

2013-05-18 09:34:44

franta: ahoj, nevím jestli tady podobné téma už není, zkus pohledat, admin by neměl radost. Jinak kolik tam máš nalítané? Rozvody si dělal?

2013-05-18 09:36:05

franta: jde o to, co od toho očekáváš, pokud chceš mít motor udělaný pořádně, tak to musí ven a to už bych si rovnou sehnal jiný motor, nejlépe kupovat z auta, kde ještě motor vrčí a neleží někde v garáži kdo ví jak dlouho.

Pokud je to skutečně klikou, tak fušeři sundají vanu a pouze vymění kliková ložiska jenže rýhy budou patrně i v klice, tudíž je lepší motor vytáhnout, nechat kliku vybrousit (klika nejde vytáhnout bez demontáže min. převodovky a je lepší už rovnou tahat vše) a pak vše složit. u toho bych zvažoval spojku, když už to je rozdělané.

takže jde o to, zda chceš jen motor na chvíli umlčet a rychle auto někomu prodat (pozor na záruku na skryté vady, tady by jsi to prohrál) a byla by to hajz...ina nebo jestli chceš si auto nechat a pořádně opravit.

2013-05-18 10:38:14

no chci si auto nechat mam k němu citovej vztah zase... ale nechce se mi dávat 5-6000 za demontáž motoru...a nebo teda zkusim sehnat novej motor ale zatim sem nikde žádnej použitelnej na muj model nenašel takže kdyby jste o nějakym věděli dejte prosím vědět...jinak má nálítáno 179 000km a rozvody nwm kdy byli dělaný.. jinak děkuji za odpověd

2013-05-18 23:13:17

franta: hele já mám ten stejný problém, mám k Mazdě citovej vztah a proto jsem do ni minulý rok vrazil asi 48 tisíc Kč (spojka a komplet repas podvozek + nějaké drobnosti). Mazdu bych pryč nedal ani kdybych na chleba neměl. Je to super auto a mám stejnou motorizaci jako ty, rok výroby 99, 1.8 84 kW - jedny z nej motorů které kdy byly vyrobeny. radím ti dobře, investuj do toho auta těch pár tisícovek jestli máš a ona ti bude dál fungovat spolehlivě. Já své Mazdě dopřádávm max péči a vím, že mi ještě 100tkm vydrží určitě, a to mám naježděné 230 tkm. jestli do toho prachy dávat nechceš, tak ji prodej, kup si Feldu a jezdi (já mám druhé auto Feldu, ale řeknu ti, že Mazda je prostě Mazda, na tu se nechytá ani nějaký pos..ný KONCER(n)T :D )

2013-05-18 23:13:58

sorry za tý sprostý slova, mám už něco vvypité........

2013-05-19 02:33:23

ne díky feldu si fact kupovat nebudu mam averzi ke škodovce...já ty peníze do ní vrazim jenom sem se chtěl zeptat jestli by mě to nevyšlo levnějc...

2013-05-19 07:00:37

prokopcz: Když se tady bavíme o BJ 1,8 ,84 KW tak mám dotaz.Zajímá mě jestli (myslím že určitě) někdo zkoušel max.rycholst.V TP je uvedena 197 ale mi se to nějak moc nedaří - aspon dle GPS.Poslední pokus byl za děště a rychlost 192 (strašně to trvalo).Tyto motory mají výborný krouticí moment už i dole a do otaček se jim moc nechce oproti třeba BA 1,5 nebo i synove BJ 1,5.Spotřebu při testu neřeším ale průměr byl asi 11,2

2013-05-19 13:41:10

já jsem dosáhnul 200km/h (budíkový) na dalníci s 1.8 84kw a řek bych že by šla eště víc...ale nwm musim to zkusit znova no

2013-05-19 17:08:21

franta: No to tak nějak bude kolem těch 200 km/h.Ale jestli píšou 197 km/h tak tachometrových by to 210 km/h mělo dát.Zkusím to na Narurál ne směs s E85 a uvidím

2013-05-19 19:05:42

no já ještě max rychlost nezkoušel a nějak mě to ani neláká. na dálnici jsem s Mazdou zatím nejel, ale možná to prubnu na dovolenou do čech. jel bych tak cca okolo 120 km/h to relativně stačí si myslím

2013-05-19 22:09:30

sem to chtěl jenom zkusit kolik dá :) mě bohatě stačí jak to akceleruje ve městě :)

MAX6  
J.
2013-05-19 22:48:29

franta: Ahoj. Jak už kolega nahoře psal. Šály se dají u tohodle motoru vyměnit aniž by musel motor ven.ALE musí se minimálně sundat převodovka,protože pod olejovou vanou je dekl co kryje klikovku a ten dekl má 2 (nebo 4) šrouby schovaný za setrvačníkem,takže se musí oddělit převodovka i s krytem spojky aby se ktěmhle šroubům dostalo a mohli se povolit. Pak už se jen sundá dekl kryjící klikovku a tam se to dá krásně vyměnit.

Jak se již psalo,tak tohle je totální fušeřina. Klikovky u F-kovejch bloků (FS,FP atd...) se rády kroutěj,né-li praskaj. Takže je lepší vyhodit motor ven a nechat překontrolovat klikovku jestli neni potřeba jí brousit. Samotný vyndání motoru zvládne kutil v garážovejch podmínkách. Pokud nemá člověk dobrej zvedák na auto,tak je lepší vyndat motor i s převodovkou horem ven než dole jen oddělovat převodovku. Kor u 1.8,kde je docela dost místa na manimulaci v motorovym prostoru,takže žádnej problém.

Samotnej motor je lepší dát někomu kdo umí a hlavně na to má nástroje kterejma ti všecko přeměří. Tohle už domácí kutil nezvládne. Tohle říkam,proto,že jsem četl,že si auto chceš nechat,tak je lepší to mít udělaný správně než aby jsi za 5000km tohle řešil znova. U F-kovýho bloku jde klika zbrousit 3x po 0,25mm,takže když to pos....tak máš ještě pár šancí to napravit

Ale jako první co bejt tebou udělám je,že odšroubuju všecky svíčky a nějakym kukátkem kouknu na písty jestli v nich neuvidíš takový záseky (vripy). V sání se u FP-čka totiž nachází taková soustava klapek a ty držej takový malý šroubky. Vsadil bych boty,že než nějaký šáli na klice se ti nějaký tyhle šroubky povolily a spadly do motoru. Jeden šroubek nemusel vylítnout ven a pořád tam může běhat ve válci a klepat. Případně zkus do každýho válce přes svíčku strčit magnet (na nějaký tyčce) a koukni jestli z tý komory něco nevytáhneš

2013-05-19 23:01:08

paráda děkuju moc za radu určitě se mi to bude hodit :) zkusim nahrát motor když dělá ty zvuky apopřípadě to sem nahraju ale v servisu mi řekli že prej když sundali vanu tak tam byli malí špony takže se nejspíš obrošuje ta klika ale 10 000 se mi moc dát nechce :D eště zkusim to s tim magnetem a uvidim :) jinak moc díky.

MAX6  
J.
2013-05-19 23:03:04

franta: Pokud by to bylo opravdu těma šálama,tak společně s nima nech zrepasovat (nebo kup nový) olejový čerpadlo. Pokud na F-kovim motoru odejdou spodní díly motoru,tak je to zásadně z nedostatku mazání.

2013-05-19 23:03:53

jo eště kolik tak váží motor?:D nemam zvedák na motor :D a co všechno se cca musí odšroubovat vim že je tam lužko motoru a převodovky a tot asi vše :D

MAX6  
J.
2013-05-19 23:14:45

franta: No přesnou váhu nevim,ale když už jsme ho měli vyndanej (i s převodovkou),tak ve dvou chlapech se nám ho podařilo poponýst asi o půl metru a pak nám vzájemně křuplo v zádech. Chtělo by to na to mít nějakej jeřábek nebo kladku jinak si zamluv rehabilitace tak na půl roku

Když chceš vyndat motor ven:

Tak začneš tim že vypustíš kapaliny - chladící kapalinu, olej z motoru a olej z převodovky

Pak odendáš poloosy z kol a vyndáš je z převodovky. Z převodovky stačí vyndat jen ze strany řidiče. Na straně spolujezdce se jen odpojí od tý hlavní náhonový tyče.

Pak začne taková ta mravenčí práce - odpojit všecky konektory z motoru a odmontování takovejch těch přebytečnejch věcí který můžou vadit - větráky,sání,baterka atd....

Doporučuju si sundat kapotu jestli motor půjde horem.

Pak poodpojuješ hadice - chladící i palivový

Odmontuješ posilovač řízení.

Odpojíš vejfuk.

Pak je dobrý si motor nějak přivázat aby držel a povolit ho ze silentbloků.

Asi jsem na nějaký drobnosti zapoměl,ale to je všecko vidět.

Když jsem tohle dělal poprví na svym 323BJ s 2.0FS (ten samej motor jako 1.8FP co máš ty),tak až na samotný vytažení motoru z auta jsem to dělal sám a trvalo mi to 10 hodin i s pauzou na záchod. Když jsem to dělal podruhý sám,tak jsem to dokázal stáhnout na 6 a půl hodiny.

2013-05-19 23:20:25

twl tak to abych to začal studovat kyž to příští měsíc chci udělat :D a sehnat někde zvedák no :D bude to hodně velký sraní ale to auto mi za to stojí :) člověk má svojí druhou mazdu a už nic jinýho nechce! :) snad se mi to povede :D aspon se nebudu nudit a náhodou nějaký fotky z toho vyndavání co si dělal nemáš? popřípadě video?:)

2013-05-19 23:22:05

mě tak napadlo kdybych sundal nárazník a chladič tak bych mohl mít eště lepší přístup ne? :)

MAX6  
J.
2013-05-19 23:24:25

franta: Bohužel foto mam už jen když byl motor venku. Ale je to jednoduchý. Prostě koukni na motor a všecko co uvidíš co by tomu motoru překáželo když by šel ven,tak to musíš oddělat. Ještě jsem zapoměl na odpojení těch dvou táhle od řazení od převodovky,ale na to by jsi přišel. Bohužel pokud neumíš anglicky,tak českej návod přímo na tohle auto neni,ale můžeš si koupit knížku JAK NA TO pro 626GF a dělat to podle ní.

Nejdřív ale zkus kouknout do těch válců přes svíčky a poštrachat tam tim megnetem jestli nevytáhneš něco co by mohlo připomínat malinkej šroubek. Ty špony bych moc neřešil. Teda řešil,ale to teď neni na pořadu dne.


Odpovědět

1  2  3