Fórum - Téma


M323 BA - Při provozní teplotě škube v zátahu


Fórum 323 IV BA / BH M323 BA - Při provozní teplotě škube v zátahu

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH



2016-03-26 14:05:46

Zdravím mám na své mazdě další problém. Nevěděl by někdo co s ním? Když se mi dostatečně zahřeje motor tak mi začne v tahu jako by škubat. Jako by na zlomek vteřinky úplně vypadl výkon a tak se stane třeba 3x za sebou ale pak se zas rozjede jako by nic. A za chvilku opět to samé. Většinou když uvolním plyn a zase ho sešlápnu. Jakmile otáčky překročí hranici 2000 problém odezní. Všiml jsem si také že od té doby co pozoruji záškuby, tak se mi zvedli i volnoběžné otáčky na 1500 místo dřívějších 800. Napadlo mě že by to mohla být buď váha vzduchu, palivové čerpadlo, svíčky a nebo vysoký odpor v kabeláži nebo ještě špatný benzin ale tankuji stále u stejné benzínky a nikdy nebyl problém. Co si o tom myslíte?

2016-03-26 20:52:32

kitt117: Ještě bych se podíval po hadicích aby ti někde nepřisával vzduch při zahřátém motoru.... ve vyšších otáčkách bys to nemusel poznat, ale na volnoběh nebo nižších určitě. rozhodně zkus ty svíčky a kabely. benzínem to není podle mě. Mohla by to být i lambda pokud máš vetší spotřebu. pak dej vědět jak jsi dopadl

2016-03-27 01:09:21

kitt117: Osobně to vidím na škrtící klapku nebo mechanismus který ovládá volnoběžné otáčky..

Jak píše Fish, buď váha nebo lambda. Nejdřív bych šel cestou hadic a konektorů. Jestli ti svítí kontrolka motoru jsem se nedočetl tak budeme hádat. Ono také by to chtělo změřit tlaky, vědět kdy byli měněné svíčky, měření odporu v kabelech ke svíčkám, podtlakové ventily, diagnostika, poškozené snímače otáček.... je milion věcí kterými to může být.

Měním svíčky každých 5000 km a problém nemám. Kdy jsi je měnil ty? Osobně vsázím na svíčky.

2016-03-27 18:30:40

kitt117: Mám podobný problém, který ale vzniknul výměnou poškozeného motoru za jiný, který ovšem není úplně stejný (1konektorový vs. 2konektorový rozdělovač). Motor by tedy potřeboval jiný rozdělovač i další součásti, ale ty zůstaly původní. Při pootáčení rozdělovače se problém přesune do jiných otáček, ale zdá se, že se nená vyřešit úplně. Ovšem u mě, je to zřejmě jiným typem motoru. Chová se to ale podle popisu stejně. Studený motor v pořádku, po zahřátí cca do 2000tis/min chvilkama cuká. Nejsem žádný mechanik ale řešil sejm to s kámošem, který se v těch mazdách hrabe hodně, vyzkoušeli jsme co se dalo i váhu vzduchu, čidla apod. a nic. U mě je to ale zřejmě tím typem motoru, nevím. Zas tolik nejezdím, tak mě to tolik netrápí, ale stálo by to za vyřešení. Jinak mám 1,5 BA 1995

2016-03-28 10:27:28

Dekuji vsem za rady urcite zkusim ty svicky. Vaha to neni a konektory jsem kontroloval, ty jsme vcera prostrikali a volnobeh se zlepsil. Zadna kontrolka nesviti. Diky moc napisu jak to dopadlo

2016-03-28 11:50:50

kitt117: Další krok po výměně svíček a nezlepšení bych viděl klapku. Ono v klapce je jistý systém volnoběhu který teda neumím lépe v textu specifikovat ale zkusím to ukázat na fotce. Pokud je toto zaneřáděné a nepohybuje se to vně, může problém způsobovat. Osobně jsem to také řešil. Nyní klapku mám jako náhradní a přivádím ji pomalu k dokonalosti.

// EDIT: Ještě bych doplnil, že pokud i u mého auta odpojím konektor od váhy, auto má strašně hluboký zvuk, rozsvítí se kontrolka motoru a z výfuku jde hodně cítit nespálený benzín. Ono pokud ti toto dělá, je to jasné ale uvidíš. Klapku vyčisti tak jako tak až to opravíš. Jen doplním, ať nesaháš na čidlo náklonu klapky a neladíš šroubky z boku klapky (dorazy).. Tím popleteš celou řídící jednotku a musí se to pak celé ladit zpět.

2016-08-17 14:19:06

Mám ten samý problém. Nechal jsem vyměnit všechny svíčky + výměna oleje, filtrů. Ale stejně jsem se toho nezbavil. + Mě to škube i do 3 - 3,5k. Vyřešil si to nějak?


Odpovědět