Fórum - Téma


M3 BM závady a poruchy


Fórum 3 III BM M3 BM závady a poruchy

Informace o modelu: Mazda 3 III BM


1  2  3  4  5 ......... 21

2015-02-24 15:03:56

zdenooh: kolko máš km?Tiež si myslím že by to malo byť akorát dobre zabehané a nie na výmenu,leda že by si jazdil len po meste systémom brzda-plyn čo silne pochybujem.

2015-02-24 15:53:41

Prosím ví někdo jak se dají naštelovat trysky ostřikovačů? Přes víkend jsem auto omýval, přilil jsem náplň do ostřikovačů (do -60, jedu za pár dní do itálie na hory, ale plánuju to trochu rozředit slabší směsí), a od té doby mi tryska umístěná před řidičem stříká hlavně do středu čelního okna, nikoliv rovnoměrně do "V", jako předtím. Koukal jsem na trysku, žádný bordel tam není.

2015-02-24 16:09:21

forester: cca 19000 km, sleduji provoz, předvídám, brzdím motorem, když to jde a tak, prudce brzdím málokdy, ale brzda provozu nejsem

chvost: není tam nějaký šroubek, třeba na plochý šroubovák, nebo tak něco? zespodu trysky?

MAX6  
J.
2015-02-24 16:15:15

chvost: Ahoj, s tryskama jde hýbat normálně směrem nahoru a dolu. Buď to uděláš rukou,jestli máš nějaký "delší nehty" nebo nějakym neničivym/neškrábavym nářadim (je to vtipný,ale klidně i plastovou lžičkou od jogurtu). Hejbe se normálně s tim středem. Když je ta tryska úplně dole tak může dělat dojem toho že stříká špatně (nemá ten rozptyl),ale jestli jde s tryskou hýbat do stran do leva a do prava,tak to jsem u BM nezkoušel. U jiných modelů to většinou jde,že jde natočit i do strany.

Pokud se ti tohle stalo po nalití nový směsi,tak bych možná lehce v duchu myslel i nad tím,jestli se do trysky nedostala špína z nádobky a ta tryska není přicpaná zevnitř. To by jí pak stačilo jen profouknout směrem dovnitř (odpojí se od trysky hadička a z tý strany co stříká se do ní foukne aby se špína dostala ven)

2015-02-24 16:44:39

Čaute.. Díky, mrknu na to zítra.

2015-03-09 17:38:57

Řešil jste už někdo výměnů předních stěračů? Po roce provozu již na své M3 vidím, že stěrače už nestírají správně, myslíte, že mám vyměnit jen gumičky nebo koupit celé nové stěrače? Pokud ano tak originál Mazda nebo byste radili třeba od Bosch či jiné neorginální? Nevím pro co se rozhodnout.

2015-03-09 17:56:39

Gumičky se AFAIK nedaj sehnat. Bacha na to, že je tam jiný rozměr, než jaký se u nás běžně prodává.

MAX6  
J.
2015-03-09 18:11:16

vikpet: Ahoj. Stěrače jsem ještě neřešil. Po 20000km pořád stírají,klakson trobí a blinkry blikají. Ale co jsem měnil na předchozích mazdách i jiných autech,tak až jednou odejdou do věčných lovišť,tak určitě budu koukat jestli je na novou M3BM dělá Michelin,Bosch nebo půjdu zase do originálů.

A když jsem tady, u těch poruch a závad. Tak jelikož se porouchalo auto čistícímu vozu,tak moje čelní sklo už dostalo takovejch zásahů,že to vidím na Duben a půjde na opravu. Ne výměnu,tý se vyhejbám jak čert kříže (když tak vysvětlím proč),ale na opravu.

2015-03-09 18:27:21

max6: mám najeto asi 23000 km a především stěrač u spolujezdce je už asi k ničemu. Dnes jsem se byl podívat v běžném obchodě na náhradní díly k autům, měli tam stěrače od BOSCH, které by na délku i na uchycení pasovaly, avšak byly jako z jednoho ohebnýho kusu, kdežto stávající originální jsou na délku složeny ze tří lamel, pod kterými je uložena gumička. I prodavač říkal, že gumičky mají jiný rozměr, než obvyklý - takže nové gumičky asi ne. Vídím to na pořízení celých stěračů, jen nevím, zda nutně musím mít originál od Mazdy nebo zda BOSCH odvede stejně kvalitní práci. Se stávajícími jsem byl maximálně spokojený, jezdí pěkně hladce a potichu.

2015-03-09 18:28:58

max6:...... proč se vyhýbáš výměny skla jak čert kříže ?

2015-03-10 09:19:27

vikpet: asi mozna maxe chapu proc nedavno jsem nechal menit na xedosce a vysledek byl spatny 8600 kde sklo sklo stalo 4900 se mi zda ze prace by mohla byt peclivejsi. Take sem kdysi nechal menit na fobii a vysledek ten ze byl znicen lak na aute takze asi tak

2015-03-10 10:16:39

Je to jednoduché - nechám si měnit například okno - pečlivě si práci zkontroluji. Pokud se mi něco nezdá, tak žádám nápravu, jinak si to nevyzvednu a nezaplatím.

2015-03-10 10:31:27

cestovatel: No víš ono to zas tak jednoduché není, jsou věci, které prostě na první, ani druhý pohled neuvidíš a nebo i uvidíš, bude provedena rádoby náprava na oko, ale následky se projeví až za delší čas a pak už s tím prostě nic neuděláš,nevyreklamuješ a auto

Možná jsem příliš skeptický, ale je to osobní zkušenost, takže když to není nutné tak se některým zásahům servisu raději vyhnu.

2015-03-10 12:37:35

I následně se dá reklamovat. Ničeho se nebát a jít do sporu. Já to kolikrát musíš řešit (jakoukoliv reklamaci) klidně i o dvě úrovně nahoru (ředitel ředitele), ale vždy to vyjde. Je to takový národní sport :)

2015-03-10 15:31:56

Nevím, jestli se to sem úplně hodí, ale minulý týden jsem si na dovolené "užil" první defekt s M3. Rezervu nemám (a i kdybych měl, měl jsem auto narvané až po střechu, takže na tuhle cestu bych si ji určitě nebral, potřeboval jsem každý cm3 kufru) a defekt jsem řešil v polské Wroclawi, níže dva poznatky:

1. Kontrola tlaku v pneumatikách dle této zkušenosti naprosto k Ne, že by nebyla funkční, ale funguje přesně tak, jak jsem nepotřeboval. K defektu došlo na parkovišti hotelu nebo bezprostředně po opuštění brány a vjezdu na komunikaci. S defektem jsem ujel cca 100 metrů (jízda po kočičích hlavách, cesta jak vlnitý plech, takže podle chování auta jsem byl bez šance poznat, že je něco špatně), z toho 50M jedním směrem, 50 zpět a tam už na mě zběsile troubil domorodec, kterému tímto patří můj dík. Když jsem se s ním pak dal do řeči, říkal mi, že už se mu nezdálo jak auto "sedí", když mě viděl zatáčet od brány hotelu. Podotýkám, že do té doby signalizace tlaku mlčela jak ryba, ačkoli po zastavení sedělo auto de facto na ráfku. Největší díl vzduchu utekl asi při nájezdu kolem na výmol, ale to přišlo tak nějak souběžně s troubením domorodce. Naopak, jakmile jsem nechal v "servisu" opravit a bylo kolo zpět, uje jsem cca 4km a signalizace se ozvala poprvé. Kontrola vizuální + manometr, vše ok. Dalších 10 km jízdy, znovu signalizace poklesu, další kontrola, znovu ok. Když se mi to stalo potřetí po dalších cca 5 km, už jsem byl pěkně nasr***. Naštěstí třikrát a dost.

2. Opravu jsem řešil přes asistenční službu, tady velká pochvala pro Allianz. Platím pár stovek ročně za asistenční služby kryjící i asistenci při defektu pneu a mající nějaké drobné krytí i v zahraničí a tentokráte se to náramně hodilo. Domluva po telefonu blesková, čekačka cca hodinu, což s ohledem na velikost Wroclawi beru jako nutné zlo, frajer naložil auto, odvezl do pneuservisu, tam jsem zaplatil necelých 350 kč za opravu a hotovo.

Celkově Mazda za tuto příhodu , na měření tlaku v pneu už spoléhat nikdy nebudu, jsem z toho dost zklamaný, tahle funkce mi přišla fajn, protože někdy poznat únik je fakt problém, na těch kočičích hlavách jsem se sám přesvědčil, Allianz , za cca 1,5 hodiny operátorka volala ještě zpět, zda už jsme byli obslouženi a jestli můžou ještě nějak pomoci.

2015-03-10 15:52:34

Já s tou kontrolou pneumatik taky mám jednu negativní zkušenost. Když bylo hodně sněhu a kola byla sněhem obalená, tak mi to také řvalo abych zkontroloval tlak

2015-03-10 16:11:27

Našemu spolu fóristovi sa podarilo tiež dostať defekt a to v Chorvátsku a ako to opisoval tak hlásenie poklesu tlaku v pneu mu spolahlivo fungovalo ale tiež mal potom problém to vynulovať respektíve vyresetovať na prvotné nadstavenie.Myslím že to vtedy zdarne spravil podla manuálu a to po dofúkaní na správnu hodnotu 2,5 podržať tlačidlo niekolko sekúnd.

Takže to bol problém aj daavov že po oprave mal spraviť reset systému check.

2015-03-10 16:27:07

forester: Mno, tak třeba jsem měl jen smůlu a příště zafunguje, ale důvěru už k tomu teda nemám Dobrovolně to zkoušet nebudu a doufám, že mám na nějakou dobu vybráno. Ano, poté co zahlásí signalizace, je nutné zastavit (zkoušel jsem kalibrovat bez zastavení a nefungovalo), pak pár sekund podržet, ono se to nějak zkalibruje a mělo by být ok. Já tedy musel kalibrovat na 3x. Ale i tak mám pocit, že se to chová trochu podivně. Po příjezdu do ČR jsme nabírali další dva pasažéry + dodatečný náklad do rakve = dofoukával jsem pneu na předepsaný tlak při plné zátěži a další kalibraci už to nechtělo, stejně tak po návratu jsem zase ufukoval pro běžné užití = převážení vzduchu a ani pak to neřvalo. Tak nevím, já z toho mám prostě smíšené pocity. Žil jsem v domnění, že by ten systém mohl fungovat tak, že když zaznamená změnu tlaku vymykající se míře zahřátí/ochlazení vlivem provozu nebo okolní teploty +- nějaká tolerance, prostě si to zahlásí a člověk buď zkalibruje, nebo ví, že je nějaký problém. Takže za mě po čerstvé zkušenosti zklamání, ale mám to jako s manželkou, na veškeré drobné neduhy zapomenu hned co nechám oko spočinout na jejich (M3) křivkách a slyším jak si spokojeně vrní pod mýma rukama ... Přítomným dámám se omlouvám za drobnou dávku šovinismu

2015-03-10 17:15:07

daav: ešte že si to dal na správnu mieru Myslím že u mňa ta zalúbenosť trvá a tak isto viem tolerovať určité nedostatky.Nesmieme zabúdať že sme si nekúpili dokonalé auto ale ľudové,iba u nás je to stále vnímané ako luxusné.

2015-03-10 19:00:54

co som tu uz cital, tak ten senzor funguje iba kontrolou, ci sa kazde koleso otoci za rovnaky cas (nieco v tom duchu). zmena v tlaku musi byt minimalne o 20% ina, potom to zarve. raz mi to vsak uz hlasilo, len neviem ci omylom. bol som na dlhej ceste po dialnici a po kontrole pneumatik bol tlak bol na jednom kolesu 2,1.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 21