Fórum - Téma


M3 BM závady a poruchy


Fórum 3 III BM M3 BM závady a poruchy

Informace o modelu: Mazda 3 III BM


1  2  3  4  5 ......... 21

2015-02-09 23:07:50

Zdravím, rád bych vytvořil toto fórum ohledně závad poruch nebo jakých koliv drobnosti co jste zjistili u vaši trojky a co by asi nemělo být v pořádku.

MAX6  
J.
2015-02-09 23:21:18

Tak jestli můžu přispět svýma postřehama. Zatím najeto 17000km a takový závady který byly potřeba řešít:

  • po cca 3500km se objevil klepavý zvuk v A sloupku spolujezdce - opraveno vlastníma rukama za pomoci servisní bulletinu R001/14BCS
  • absolutně žádná antikorózní ochrana podvozku a podběhů a dutin - během jednoho dne jsem si to nastříknul
  • v cca 15000km z ničeho nic přestal fungovat systém rychle blikajících varovek při prudkém brždění - nevim proč se tak stalo (proč se sama zablokovala),ale stačilo tuto funkci odblokovat přes PC

Toť asi vše k těm pro mě "vážným závadám".

Jinač takový ty výtky který jsem si poupravil případně poupravím podle obrazu svýho:

  • zbytečně velký kroucení karoserie - opraveno přidáním rozpěry do motorový části (ještě by se hodila i do oblasti kufru)
  • větší naklápění karoserie do zatáček po přidání rozpěry motoru - takže to musim ještě vyřešít buď nandánim pevnějších pružin nebo lepší stabilizační tyče
  • nic moc lak (prostě Mazda lak od 2009) - musel jsem začít používat kvalitnější vosky
  • konsturkce zadních třmenů podobná jako před 20 lety - takže rozebrání,očitění a hlavně nanesení vlastní mazací pasty na vodící/plovoucí čepy třmenů aby nedošlo časem k jejich zadření
  • elektronická klapka sání (elektronick plyn) - no je to pomalý,takže uvažuji o přidání jednotky typu ride by wire nebo něčeho rychlejšího co upravý signály plynového pedálu aby tam nebyly ty prodlevy
  • po 5000km vypuštění toho másla který mu se říkalo originální olej z mazdy - nalil jsem si olej který se mi osvědčil

2015-02-09 23:48:50

Kdyz pominu Maxovy zavodnicke vychytavky, tak moje skore je na 1000 ujety kilometr jedna dubka v laku od kaminku, z toho 4 prekvapive na haupne. Jsem smlorar? Ted jsem si tam nechal napatlat nejakej tinanovej svycarskej vosk, tak uvidim jestli to trochu pomuze...jinak dobry, coz... Je dobry

 Magnetto  
2015-02-10 00:21:48

frankieboy: Max totiž s tím autem vůbec nejezdí a má ho postavené v obýváku

2015-02-10 04:10:51

I já zde přispěji s mou zkušeností kondenzací vlhkosti u předních světlometů, které způsobuje zamlžení světel. Nejvíce patrné při dešti, vysoké vlhkosti a mytí vozidla.

Věc je již v řešení a čekám jak se k tomu postaví automobilka. Podle jejich servisního buletinu se jedná o přirozený jev , který není na reklamaci.

Add A sloupek, tato závada se u mě objevila po 1700km

O dalších nechci raději už ani vědět

2015-02-10 09:05:21

Nedostal jsem k tomu autu stromeček na zrcátko ! Musel jsem dokoupit Od té doby už žádný jiný problém !

2015-02-10 11:32:17

Hodnocení po 20 tisících:

Závady:

zatím žádné, jednou problikla kontrolka servisu, od té doby nic.

Poznatky:

V zimě si plasty v interiéru občas zavrzají, nic strašného

Hodně mi chybí alespoň elektronická uzávěrka, hlavně v zimě a při sportovní jízdě

Kvalita laku a protikorozní ochrana na hraně (ale snad to se mnou těch cca 6 let vydrží)

Pod čarou:

Při sportovní jízdě by se hodili lepší a lépe dávkovatelné brzdy, možnost úplně vypnout anděla strážného při brždění levou nohou (při jízdě na doraz se prostě odpojí řidící jednotka a plyn nereaguje), podvozek bych jako Max asi nedával tužší, protože pak mám špatnou zkušenost, že to auto funguje jen na hladkém asfaltu, ale na české okresce Vám to odskakuje a špatně se drží rytmus, toto vše by mi mohla vyřešit Mazda MPS a nebo nová MX 5, takže to neberte jako minusy, protože tohle auto není koncipované jako sportovní, ikdyž je velice zábavné ho řidít a je tak dobré, že ho chcete s opravdu sportovními HOT HATCHY srovnávat,...

2015-02-10 18:24:24

Zdravím, najeto mám 20.000 km a zdá se, že je vše OK.

Jediná závada byla s občasným nenačítáním flešky - někdy se nenačetla feška zastrčená v USB, po aktualizaci software v servisu to bylo odstraněno (nyní verze 30). V zimě si sem tam zavržou plasty v interiéru.

Jediné co mi asi momentálně vadí je to, že připřehrávání z flešky se občas stane, že při přechodu z jedné skladby na druhou začne hrát na okamžik začátek skladby a pak se ta skladba teprve spustí celá. Taky mne trochu rozčiluje, že někdy po nastartování mi začne hrát hudba od začátku flešky a ne od místa, kde se přehrávání ukončilo před vypnutím motoru. To jsou ale drobnosti. S M3 jsem maximálně spokojený.

2015-02-10 18:44:21

Tak, oprava A-sloupku, jinak si nic nevybavuji, jo, taky i po té opravě pozoruji občasné povrzání plastů, ale už neřeším. Potom, též se my někdy spustí přehrávání u USB od první skladby, mám dojem, moc to nesleduji, že se to stane, když udělám pár jízd bez přehrávání z USB, ale přesně jsem to nesledoval. Jo, ještě jsem tu popisoval vrzání ovládání spojky, tak teď jsem byl na garančce v Autotip Halfar, tak jsem se na to ptal, podle nich to dělá vypínací ložisko spojky při pohybu, (doufám, že to píšu správně) ničemu to nevadí, jedině kdyby se to zhoršovalo, musela by dolů převodovka, takže zatím neřeším, ale chválím je, konečně někdo, kdo problém pojmenoval bez výmluv tipu: to je normální

2015-02-13 14:53:47

DOTAZ na i-Stop

i-Stop normálně vypínám, otravuje a nic dobrého nepřináší. Pokud ho ale nevypnu a zastavím, i-Stop zhasne motor a čekám třeba na přejezdu. Asi za minutu se motor sám nastartuje, aniž bych cokoli udělal nebo se čehokoli dotknul. Nemáte podobnou zkušenost?

2015-02-13 15:29:28

saarinen: už se to tady probíralo, nejedná se o závadu, naopak. Motor po nějaké době naskočit musí, aby poháněl elektrické ústrojí v autě, klimu, rádio, světla atd. atd. (resp. dodával šťávu přes altík). Toto vše má nějakou spotřebu a není možné, aby to vysosalo baterku Proto si auto samo nastartuje, když potřebuje.

2015-02-13 15:50:23

Zjistil jsem, ze i-Stop je celkem nebezpečna záležitost.

Situace: Vesnická křižovatka jedu z vedlejší primo (nezabočuji). Do křižovatky není vidno, takže se do ni doploužím a zabrzdím. Už v okamžiku kdy se mi zastaví kolesa, vidím, že můžu pokračovat - chci přidat plyn - motor ještě cukne, posune auto do křižovatky a STOP! Čekám sekundu, kdy si elektronika rozmysli, že asi opravdu nestojím o ekologii uprostřed křižovatky a opravdu-opravdu tam nechci ZASTAT! Nakonec se rozhodne a spustí motor. Začínám se poooomalu rozbíhat (další sekunda kdy se motor dostane do otáček) a motor začíná pohanět kola. To jsem už v křižovatce 3-4 sekundy.

Bez i-Stopu bych už byl 10 metru za křižovatkou na druhé straně. Nedej-bože, aby se to stalo před autem na hlavni, které je normálně tak daleko, že bych se rozhodl tu křižovatku přejit hned (protože bych předpokládal, že motor ovládám Já!).

Smrt ekologickým nesmyslům!

2015-02-13 16:05:29

rdobrik: Jo tak tohle chápu. Většinou se do této situace nedostaneš na světelné, pokud stojíš opravdu na fleku a máš dostatek času v klidu sešlápnout spojku a naběhne ti motor. Ale souhlasím, že v tvojí situaci se tohle stát mohlo, podobně se mi to stalo asi dvakrát v pomalu popojíždějící koloně, kde jsem šlápl na plyn a ono nic.... Sice si nemyslím si, že by to byla chyba systému, prostě člověk musí stále mít na paměti včasné sešlápnutí spojky, ale problém nastat prostě může.. A chce to trochu si na to zvyknout.....Blbá situace podle mě nastane v okamžiku, když nedostatečně zmáčkneš spojku a rychle přidáš plyn a čekáš, že vyletíš, ale ono hovno, protože motor nestihl naběhnout. Potom je kritickej moment případný paniky v nepohodlné situaci. Každopádně pokud pospíchám, jsem unavenej nebo prostě nesoustředěnej, tak istop vypínám. Ženě radši říkám vypínej pokud se necejtíš nejlíp....

2015-02-13 17:00:55

rdobrik: S tímhle jsem bojoval asi prvních 5000km. Jednou se mi podobná situace stala před tramvají a celý systém jsem pořádně proklel. Pak jsem se s tím ale sžil, a když třeba přijíždím na stopku, kde už s předstihem vidím, že nic nejede a musím zastavit jenom kvůli legislativě, tak si tu spojku sešlápnu dřív.

2015-02-13 17:24:38

My se ženou ho vypínáme. Úspora paliva nula nula nic a jen to otravuje.

2015-02-13 19:08:39

rdobrik: Moc to nechápu, ale istop je přeci o práci se spojkou ne? Když vidíš že nic nejede, tak zabrzdíš a spojku nepustíš a motor ti nechcípne ne? Pak akorát zařadíš rychlost a jedeš.

2015-02-13 19:15:40

rdobrik: MichalePine má dobrý komentář. Ty máš automat?

2015-02-13 19:27:42

michaelpine: jasne, to jsem i psal. Je to pak ale o tom porad viset na spojce, pokud treba popojizdis 20 minut v kolone tak se ti fakt nechce mit zaslaplou spojku. A je to i o tom pohodli, ze kdyz tu vynikajici praci se spojkou nekdy nedodrzis, tak se do problemu muzes dostat (teoreticky).

2015-02-13 20:57:46

frankieboy: Máš pravdu, do kolony se i-stop opravdu nehodí. Při této situaci ho radši vypínám, protože mi také připadá špatné, stát dlouho na spojce.

2015-02-13 20:57:57

A jakej je dobrej duvod i-stop pouzivat?

Palivo neusetri neb to co usetri tim ze vypne motor okamzite pri startovani vycucne.

Jedine co to "usetri" je trochu emisi pro uredniky v EU.

Jinak to skutecne motoru dobre nedela neustale vypinani.Starter taky nebude rad kdyz ho porad budu pouzivat a co na to baterie je jasne i kdyz je kvuli tomu silnejsi.

Suma sumarum sem lehce zelenej za cenu brzkeho reseni baterie,starteru a neceho v motoru ci celeho motoru.

i-stop poctive vypinam okamzite jak nastartuju a nikdo na svete me nedonuti tohle pouzivat a nikdo me nepresvedci ze mu to neskodi,mam svuj motor rad a ekoteroristi z Bruselu necht mi skocej na hrb.A az bude auto po zaruce a ihned to necham vyradit natrvalo.

A stani na spojce bude znamenat ze misto vymeny ve 120K se bude menit ve 40K.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 21