Fórum - Téma


M3 BM Spotřeba všechny motory, pište typ motoru!!


Fórum 3 III BM M3 BM Spotřeba všechny motory, pište typ motoru!!

Informace o modelu: Mazda 3 III BM


1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 18

2014-11-28 16:16:11

frankieboy: Já mám 85% Prahu se spotřebou 6,9l, takže na to asi moc šlapeš.. ;)

2014-12-20 16:31:50

Dnes som otestoval velkosť nádržeZ dojazdom 8km po naštartovaní ktorý sa po prejdení 4km zmenil na nulu som sa vybral na cestu do Rakúska a ciel bol 75km vzdialený.Bol to adrenalín ale pevne som dúfal že benzín ešte z rezervou vydrží a tak aj bolo.Prešiel som 74km a dotankoval som 47,4l takže nejaké 4l tam ešte zostali.Neviem si ale predstaviť tú katastrófu keby mi na dialnici Graz-Wien vyšiel benzín asi by ma aj zavreli.Pre istotu som išiel od 110-130 pri silnom protivetre a sledoval som si okamžitú spotrebu čo inokedy nerobím ale nedalo sa to dostať pod 5l a často to bolo viac ako 7.Takže zistenie je že rozumnou jazdou pri prepnutí dojazdu na nulu sa dá spraviť ešte 100km.

Celkový stav km 5200

2014-12-20 23:02:20

No, my ji (G165) ještě máme v záběhu a jezdíme do 3 000 ot./min. až na výjimky a máme tak cca 70% město, 10% okresky a 20% dálnice a průměrná kombinovaná spotřeba po najetých cca 500 km je 7,4 l /100 km. Mě to přijde v pohodě. Neloudáme se a na druhou stranu ten motor nijak netrápíme. Jsem zvědavý, jak to bude vypadat po 5 000 najetých km.

2014-12-21 09:05:13

vladimír76: Myslim že to bude vypadat dost podobne.... ja s G120 jezdim permanentne pres 7l/100km a to už mám najeto 7000km, jedinne svetle chvilky jsou pro mě okresky (kde si asle chci trochu zablbnout) a dálnice, kde mám dlouhodobý průměr 6,5l/100km

2014-12-21 10:28:50

vladimír76: Bude to vypadat tak, jak budeš mít těžkou nohu, blížím se pomalu 20 tisíc najetých km s G165 a stejnou trasu z chalupy domů dokážu jet za 5 litrů nebo za 12 litrů, je to o tom, jak k tomu přistoupíš

2014-12-21 12:20:04

Je to radost, G165 slape vcelku pekne od 4500 do 6500 obzvlast. Akurat mi asi po tyzdenom stati mazda chvilu ukazovala ikonku servisu, ale akonahle sa zohriala, prestalo to. Nemate niekto podobne skusenosti s tou kontrolokou servisu? Mam cca 18500 km. Spotreba pri obcasnom dupani na plyn je 7L.

2014-12-21 12:46:04

dolby: však pri 20tis ideš na sevis čo je za chvíľu ale ohlásenie kontrolkou môže byť aj skôr podľa režimu jazdy mesto - vonku ako aj štílom jazdy.

2014-12-21 12:52:50

forester: Jazdim zvacsa podla predpisov, najma dialnicu, do mesta mam swifta. Sem tam tomu poriadne dam do obmedzovaca kludne, ale malo vzhladom na kilometre - v meste som dal max 1000 km z tych 18000. Na tom palubaku LCD v menu mi ukazovalo, ze mam olej este 50%, takze to asi nebolo v ramci tej vymeny. Resetoval som ho, ale nepomohlo, uz mi ukazuje, ze je novy aj ked nie je. Snad to nebude robit. Mazdu som si velmi oblubil, nerad by som ju po predaval...

2014-12-21 14:28:35

dolby: Mně kontrolka servisu problikla někdy ve 14 tisících, svítila asi 2km a pak zhasla, nějak jsem to neřešil, od té doby nic.

2014-12-21 18:00:11

motion: Omlouvám se, myslel jsem při stejném stylu jízdy. Nicméně si taky myslím, že to moc jiné nebude. Já jsem spokojen. Jen když to tady vidím, tak taky přispívám svou troškou - třeba pro srovnání. Jsem dokonce přesvědčen, že po těch cca 5 000 najetých km si vyjedeme někam do Německa a pořádně si zařádíme, nebo možná na letiště.

2014-12-22 17:35:07

Tak pro ekologicky zaměřené řidiče: nedávno se zde řešili rostoucí stromečky při využívání iStopu. Od samýho začátku jezdím se zapnutým iStopem, najeto mám 5400 km. Podle statistiky už jsem se zdechlým motorem stál 9 hodin a 14 minut, ušetřeno díky tomu 68,5 km. Právě mi vyrostl první stromek, viz foto (resp. vyrostl mezi 66,6 km a 68,5 - nečumím na to při každý jízdě). Hrubým přepočtem iStop ušetřil něco přes 1% ze spotřeby, vše vychází asi ze stylu jízdy. Jezdím tak na třetiny město/okresky/dálnice, takže iStop využiju aktivně jen někdy.

2014-12-29 12:39:52

Ahoj lidi, přijde mi, že toto je nejblíž tématu o kterém chci psát. Prosím, vyhněte se benzínce Bor u Tachova na trase z Plzně na Rozvadov do Německa (předposlední Shellka, pak už je ta přímo na Rozvadově s Mekáčem). U obou to zjevně provozuje "podnikatel", který si myslí, že když řidič nemá na výběr, tak tam bude kupovat se speciální předhraniční přirážkou (benzín za 37,90 Kč v době, kdy v Praze stál 35,20 - bydlím tam, takže si nevymýšlím), Lázeňské oplatky krabice za 100,-, apod.).

Když jedete 600 km štreku, tak tankujete spíš podle potřeby, než že byste vyhledávali, kde to je levnější. Tohle mi ale přijde už jako opravdu hodně český přístup, jak okrádat lidi, tak jen házím informaci. Nezruinovalo mě to, dokáži s tím žít, ale příště se těmto benzínkám už z principu vyhnu. Děkuji za pochopení a trpělivost s mým výlevem.

2015-01-05 08:20:23

Dobrý den, mám dotaz ohledně výpočtu spotřeby. Moc palubnímu počítači nevěřím nebo spíš si chci ověřit jeho "pravdivost". Natankovala jsem si plnou nádrž, vše zapsala a teď budu čekat, co mi z toho po vyjetí nádrže vyplivne

Jinak podle palubního počítadla mám zatím průměrnou spotřebu cca 6,6l - 6,9l. Naťukala jsem si i tady na stránkách nové tankování, ale nevím co mám zadat do kolonky denního počítadla (kolik jste najeli od posl. nulování). To je myšleno jak? U starého auta jsem si mohla počítadlo vynulovat a tady vidím na palubním počítači jen aktuální stav tachometru, jde to někde nějak překlikat? A mám si vždy po každém tankování resetovat to počítání aktuální a průměrné spotřeby? A to se prosím dělá jak?

Děkuji za rady a omlouvám se možná pro vás primitivní dotazy

2015-01-05 08:24:51

teacher: ahoj, kde najdu tu ikonu i-stopem s výpočtem? Asi to bude jen ve vyšší výbavě? Mě to nabízí jen tabulku se spotřebou paliva...

2015-01-05 08:48:50

Ještě bych měla prosím dotaz ohledně tankování, dodržujete dle manuálu nechat 2 čárky a nevyjíždět nádrž "do mrtě"? Má někdo odzkoušeno, kolik je skutečný dojezd (ne podle PP) po rozsvícení hladového oka?

2015-01-05 09:06:52

Ad tady forum - "kolonka denního počítadla" - hádám, že se tím myslí vzdálenost od posledního tankování. Tu najdeš v autě jako "TRIP A". Nevím jak podle výbav, ale moje mazda postupně zobrazuje "totální kilometry" - "trip A" - "trip B". Přepínání mezi tím dělá taková tyčinka schovaná za volantem, viditelná například tady:

http://image.automotive.c...4-mazda-mazda3-gauges.jpg

Krátkým stiskem přepínáš mezi total/tripA/tripB, dlouhým stiskem vymažeš tripy na hodnoty 0 a začnou se ti načítat od nuly. Typicky tedy hádám že ty si při tankování opíšeš jednu z těchle hodnot a následně ji vymažeš (aby sis ji při dalším tankování zase mohla opsat). Dostaneš tak číslo udávající kolik km ujedeš od tankování do tankování.

Resetování dlouhodobé průměrné spotřeby - pomocí čudlíku na volantu "INFO", napříkald viz zase na obrázku zde:

http://www.motorverso.com...zda-3-165-SportNav-15.jpg

... se přepneš na spotřebu (přepínáš tím čudlíkem jako kolébkou nahoře nebo dole). Pokud chceš vynulovat (nebo nastavit) aktuální údaj, kolébku zmáčkneš a podržíš uprostřed - tj. ne nahoře, ani dole, ale zamáčkneš ji jakoby dovnitř. Tím mj. u hodnoty průměrné spotřeby ji vynuluješ.

Pokud máš ten 6" display, tak: Informace o i-stopu a spotřebě najdeš při nastartovaném motoru(!) v sekci aplikace - na hlavní obrazovce je to z těch 5 ikonek ta nejvíc vlevo, tam hned první položka je "spotřeba paliva" a tam to najdeš.

2015-01-05 09:29:19

Super, moc jsi mi pomohl. Už vím jak na to. Ale raději si to ještě někam zapíšu

2015-01-05 10:39:57

anda22: jinak vyjíždět do "mrtě" bych se u nového auta nebál. Traduje se to u starých aut, kde je bordel v nádrži, tak aby se to nedostalo do motoru. Ale co je na tom pravdy, to nevím. Síto tam je stále jak při plné, tak i při prázdé :)

Co se rezervy týče, tam jsem hrubě spočítal, že čárka (až na první, respektive poslední) je na cca 4l. Čili 2 poslední čárky rezervy by měly být na 8 litrů, což by měl být dojezd těch 100 Km..

2015-01-05 12:16:17

mikejn: Čo sa týka toho kalu u starších vozidiel je síce pravda ale u nových katalizátorových je toto upozornenie nevyjazdiť úplne nádrž a tak isto nejazdiť s minimom paliva s dôvodov možného nasávania vzduchu čerpadlom hlavne v zatáčkách kde sa zbytok benzínu prelieva a taktiež pri úplnom spotrebovaní benzinu potom dochádza k nadmernému prehrievaniu katalizátora a skracovanie jeho životnosti.

2015-01-05 18:22:51

forester: mno tak jo, díky za vysvětlení ;)


Odpovědět

1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 18