Fórum - Téma


M3 BM Spotřeba všechny motory, pište typ motoru!!


Fórum 3 III BM M3 BM Spotřeba všechny motory, pište typ motoru!!

Informace o modelu: Mazda 3 III BM


1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 20

2014-10-26 11:13:51

Ono někdo má M3 jako naprostou spotřebku a tak neřeší spotřebu, výdrž auta apod. a někdo to má jako mazlíka :)

2014-11-22 22:29:03

tak zajimave je, ze mi zatim spotreba stoupa...a prijde mi, ze docela dost...jezdim vicemene pravidelne Praha Brno a zpet se zapnutym tempomatem na 130. Pamatuju se, ze driv jsem se vesel treba do 6,5l...nyni uz to nejde ani pod sedm. Trosku me to zklamalo.

2014-11-23 00:36:42

vitulaaak: A nehrají v tom roli pneu, letní vs zimní?

2014-11-23 06:33:21

motion: (vetřen do diskuze)

U mě pneu hrají roli. Když mám letní, jezdím jako ho**do takže mám spotřebu větší na letních gumách. Standard se 14 let starým autem je 7.0 l/ 100 km ve dvou osobách, někdy ve čtyřech - když na mě pověsí SNB

2014-11-23 20:49:15

porad mam jeste letni...jen tak ze zajimavosti...nasel by se nekdo, kdo by zkusil dat tempomat treba na 80 , 100 , 120 , 130 kolik mu to tak v prumeru zere? :)

2014-11-23 21:05:01

Když už jsem tu vetřený...

Tempomat sice nemám ale z vlastní zkušenosti jsem u tempomatu měl spotřebu těžce rozdílnou..

1. Pokud máš (vycházím z průměru) zařazen 5. kvalt a jedeš 110 km/h, tak auto jede třeba za 5.00 litrů. Po rovině..

2. Pokud máš zařazen 6. kvalt a jedeš po rovině 110 km/h, tak auto bere třeba 4.90 litrů ..

Pokud jedeš z kopce, tak auto vypne čerpadlo a nežere téměř nic ale naopak když jedeš do kopce tak auto v momentální spotřebě ukáže třeba 40.0 litrů protože úkolem tempomatu je udržet nastavenou rychlost i za cenu že to bude žrát 50.0 na 100 km..

Máte sice nové auta ale tohle zjištění je u FT 2012 a celkem mne to překvapilo... Není to podle auta ale podle toho jakou jedeš trasu. Rovina - kopce.... Tempomat beru jako "SMS / TEL. režim..

2014-11-23 21:28:50

jo, proto je idealne potreba jet nekde po rovine pripadne tm a zpet a vyhodnotit prumer...

2014-11-23 21:55:13

Vždy sa to bude líšiť ako píše magnetto,je to ovlyvňované rôznymi faktormy ako protivietor,zaťaženie a v neposlednom rade technický stav a kvalita paliva .To znamená že niekomu ta spotreba ukaže určitú hodnotu ale tebe úplné inú.Áno aktívny tempomat spotrebu zvyšuje lebo chce udržať nadstavenú rýchlosť aj za cenu zvýšenia spotreby.

2014-11-24 04:28:25

Myslím že už jsme trochu od tématu ale i tak napíšu, jak jsem vlastně byl s tempomatem spokojen. Opravdu, když jsem jezdil s novým Transitem (měl najeto asi 22k km) tak jsem jezdil po dálnici (převážně Praha - Brno a zpět) s nastaveným tempomatem na 110 tachometrových kilometrů v hodině. Údajně Fordy při této rychlosti a 6. kvaltů jezdí nejúsporněji.

Měl jsem na displayi okamžitou spotřebu která byla při rovině nějakých 4,6 l /100 km a při klesání padla na 0 protože ECU zjistila zrychlení nad 110 km/h a vypnula čerpadlo. Naopak, pokud jsem jel ve stoupání, tak okamžitá spotřeba byla klidně i 38l / 100 km takže z toho plyne opravdu to, co popisuje Forester.. Je rozdíl jakou jedeš trasu, jak naložený a jaký jsou okolní podmínky. Abych pravdu řekl, když by mne u auta zajímala reálná spotřeba tak bych jezdil bez tempomatu

100 km jen po městě, 100 km jen po okreskách a potom bych udělal průměr.. S tempomatem snad ani nelze počítat spotřebu.

EDIT: Ještě bych chtěl dodat, nevím jak je to u AT převodovky ale vzhledem k tomu že manuál ti v kopci nepodřadí tak je podle mě zbytečné trápit motor pod otáčkama na největší kvalt.

2014-11-24 07:30:49

Tak nevím, co mi uniká? :-/

Proč by s tempomatem nešlo spočítat spotřebu?

Prostě když chci jet 110 a měřit spotřebu, tak buď mám nohu na plynu tak, abych držel 110, nebo zapnu tempomat a ten to dělá za mne. Ano, do kopce to žere s tempomatem víc, stejně jako to bude žrát víc s mou nohou, když se budu snažit udržet 110. Ano, z dostatečně prudkého kopce to nebude žrát nic, stejně jako s mojí nohou, protože když to bude zrychlovat samo, tak ten plyn pustím. Proč jsem nějak ztracený v tom, proč je tohle tak překvapivé a vůbec to řešíte? Který příspěvek jsem minul nebo nepochopil?

Jinak ad zimní/letní - aktuálně na zimních a měsíc mne překvapuje, že mám nižší spotřebu než obvykle (subjektivně). Nenapadlo mne to přičítat pneumatikám, ale když jste to takhle naznačili, něco na tom asi bude. Jsem odhadem níž tak o 0,3-0,5 litru.

A ad měření - pro zajímavost, na tempomat ( ) asi 4km dlouhý úsek 55km/h jednou na 5.ku, jednou na 6.ku, cca 20 minut po sobě. Rozdíl byl tuším taky cca 0,4 litru / 100.

2014-11-24 07:38:02

engin: nikdo nehaní tempomat a pokud vím tak spotřebu všichni udávají jako městskou a mimo město... Nevím co chceš měřit na dálnici ve 110 kmh?

2014-11-24 07:43:38

Aha

BTW tak zrovna tempomat na 110 mi přijde smysluplný. Je to moje oblíbená rychlost mimo obec, takže tenhle údaj mi zrovna vypovídající celkem přijde.

2014-11-24 10:41:05

engin: 110 mimo obec?Nemáte tam v ČR náhodou max.90?😄A keby aj tak ten tempomat bude viac nečinný ako zapnutý.Bazíruješ tu na takých píkovinách to robíš nejakú štúdiu?Myslím kto má Mazdu nebude sa tu hrať na nejaké decilitre.

Prepáč nedalo mi.

2014-11-24 11:01:56

Máme, ale taky tu máme tu zmíněnou ČR Takže 110 je tak akorát Jinak já to nijak nepytlovinuju, jen jsem nepochopil ty předchozí příspěvky, tak jsem se zeptal, jestli mi něco neuniká

2014-11-24 12:02:55

engin: Jak jsem napsal - neútočíme na tempomat ani na spotřebu. Jsou tu lidi kteří neřeší benzín / naftu a je jim jedno kolik to žere protože jim jde o jízdu. Hodně lidí si závidí spotřeby ale i tak, jestli chce někdo šetřit, má si to nechat předělat na plyn nebo koupit nějaký Smart.

Mám osobně na svém autě spotřebu (průměrnou) 6,8 l / 100 km (70 % město, 30 % mimo město) a i když natočím video a nevím co, tak stejně se tu najdou lidi kteří tomu nevěří... Hoši, točte to ku**a na omezovač ať nedopadnete jako já.. S benzíňákem jezdil předchozí majitel jako s dieselem a spotřebu měl můj motor:

8,6 l / 100 km benzínu + 250 ml / 100 km oleje...

2014-11-24 16:03:55

Tak sem jel dnes co nejvíc na tempomat a mam pár informací k vaší debatě:

Problém je, že v podstatě nejde držet stejná rychlost delší dobu. Na okreskách jsou křižovatky, vesnice, pomalejší auta...Na dálnicích zase kamiony a buďto jedu 80 mezi kamiony, nebo v rychlém pruhu musim občas 150, aby mě furt někdo neproblikával!!

Takže s tempomatem mám mnohem větší spotřebu, protože se prostě přesně drží nastavené rychlosti a pak už musim brzdit (nebo hodně přidat). Bez tempomatu většinou pustim nohu z plynu o něco dřív (třeba když dojiždim kamion) a jedu setrvačností... a jedu za půlku...

Za zvýšenou spotřebou na dálnici Praha Brno bych proto viděl zvýšený provoz a horší podmínky venku (a horší řidiče kolem sebe), než problém s tempomatem Mazdy

Jo jinak mám origo navigaci, která ukazuje maximální rychlost v daném úseku. Když ji překročím, tak zežloutne. Aby zežloutla 90ka, musim mít na tempomatu 95-96 km/hod.

Až 10% navíc prý policie toleruje, takže tempomat na 110 je tak těsně na pokutu.

2014-11-24 18:34:31

magnetto:

Tím že to budu točit do omezovače si nějak pomůžu? Nechápu tvůj příspěvek, jestli je to ironie a nebo rada :)

2014-11-24 19:10:04

Kdyz uz jsme u toho, mam najeto 3200, jak magor jezdim obcas, 40% praha, zbytek pul na pul dalnice a okresky a jsem nad 8 litry. Mam g165 ale tal nejak jsem to cekal lepsi, i kdyz si zily netrham...

2014-11-24 20:16:49

frankieboy: tak to je dost, asi hoodně těžká noha

2014-11-24 23:23:27

Vit70: Super příspěvek Tak nějak jsem to myslel a mnou myšlená 110 km/ h bylo samozřejmě na dálnici.

MichaelPin...: Na jednu stranu ironie - na druhou stranu rada.. Myslím že je blbost jezdit s funglovkou na omezovač navíc když to máš třeba v naftě.


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 20