Fórum - Téma


M3 BM Převodovka - manuální


Fórum 3 III BM M3 BM Převodovka - manuální

Informace o modelu: Mazda 3 III BM


1  2

2014-06-05 22:07:32

Klicova slova - davam na pozadavek admina kvuli vyhledavaci a zaroven jako mozne namety k diskuzi:

převod, řazení, olej, stupeň

2014-12-03 17:58:27

Pocitově zjišťuji, že když je auto "studené", tak se mi zdá, že se mi hůře řadí jednotlivé rychlosti. Občas se špatně řadí jednička, dneska jsem měl problém se zařazením čtyrky. Po té co se auto zahřeje už je vše v pohodě a řazení funguje tak jak má.

Je možné, že když auto je nové, že převodovka ještě není dostatečně zajetá a proto to dělá? Blížím se k nájezdu 4 000 Km.

Nebo snad něco dělám špatně a řadím špatně?

 Magnetto  
2014-12-03 19:03:53

michaelpine: Šlapeš u toho na spojku?

Sorry,, dneska jsem zvláštně naladěn

2014-12-03 19:04:47

magnetto: Jasně že jo

2014-12-03 21:25:51

michaelpine: :) Auto je mechanismus, jako každý jiný a potřebuje nějakou provozní teplotu, neděláš nic špatně...

2015-03-16 21:52:58

Kulisa řazení .. Ahoj, nevite nekdo, jak zpevnit kulisu razeni v nove Mazde 3 tak, aby bylo tuzsi a tim i presnejsi? Umi to bdzny servis nebo to nejde? Diky za radu.

2015-03-16 22:37:26

rake: nechápem,každý má presne opačný problém alebo detské neduhy a to tuhú kulisu a ty chceš naopak mať tuhšiu?

 Magnetto  
2015-03-16 23:13:45

forester: Asi bych si na svém místě spíš řazení zkrátil než ztužil.. U mě momentálně problém s opotřebovanou spojkou... Nové auto by to ale mělo mít přijatelné pro všechny

2015-03-17 08:11:53

Ahoj, adminovi diky za upravu nazvu tematu. Jinak diky za nazory ostatnich. Osobne jsem byl vykly ze sve Oktavky II na dokonale presnou a pocitove tuzsi kulisu razeni (jakoby pevnejsi), kde radici paka padala a jezdila v drahach naprosto dokonale. V me Mazde to neni spatne, ale na tu Oktavku to nema. Tak me jen zajimalo, jestli neexistuje zpusob, jak to zlepsit i v te nove Mazde. Jinak jsem s ni zatim velmi spokojeny.

2015-03-17 13:51:16

michaelpine: delas vsechno normalne - bohuzel tento problem ma asi dle mnozstvi reakci kazdy. S polecne s lakem a par dalsima uzivatel unfriendly vecma je to proste chyba konstrukce. Priste si kup Golfa a budes mit razeni v pohode

2015-03-17 22:08:25

Tak najeto prvních padesát kilometrů a kupodivu kromě šestky tam rychlosti padají jako po másle. Možná už to v Mexiku vychytali

 Magnetto  
2015-03-17 22:19:10

cvibach: Golf a podobné je tu jako sprosté slovo

2015-03-18 09:25:21

Mám zato že rada od cvibach aby si kúpil rake příšte Golfa je myslená ironicky (hrozne špatné slovo ten Golf ale čo je najvetší oprsk je porovnávanie z Octaviou II.Na to mal dobré porovnanie Wolfsteen,ktorý ju mal zapožičanú po nedávnej havarií.Dovolím si ho citovať:

Zatím jezdím zapůjčenou Octavii III, 1.6 TDI. Ale musím říct, že podvozek trojky je teda úplně jiná liga. OIII je tvrdá a rázy od podvozku poměrně dost vstupují do interiéru. Navíc ten traktorovej zvuk TDIčka mi nesedí. Jednoznačně musím říct, že jsem si nové auto vybral dobře.

Ale musím říct, že přesednout z té traktorové Oktávky III do M3 je nebe a dudy

2015-03-18 10:43:37

po tvrzení, že má oktávka lepší a přesnější řazení než M3 by si toho Golfa zasloužil, 1.2 TSI, to je prej strašná raketa

2015-03-18 12:24:23

motion: ja to vedel, ze to jen tak neprojde rict, ze neco na M3 neni zrovna uplne super :)

No ja stridam M3 a Octavii 2.0 TDI a tvrdim, ze s prevodovku u Skody jsem nikdy nemel sebemensi problem zatimco s M3 uz se mi nekolikrat stalo, ze jsem pri razeni musel pustit a znovu seslapnout spojku abych tam dostal kvalt. A to jeste mam asi lepsi pripad, kdy mi tam jde vsechno celkem dobre a blbne to jen nekdy a zlepsuje se to..... S Octavkou, kterou jsem taky jezdil od nove se mi nikdy nic takoveho nestalo - proste to funguje bez toho, abys o tom musel premyslet. Ano delka drah je u M3 lepsi, ale sorry muj uzivatelsky pocit z razeni u M3 je negativni.

O celkovych jizdnich vlastnostech, motoru atd je na delsi povidani. Koupil jsem si M3 po zvazeni plus, a minus ale rozhodne si nemyslim, ze je to product bez chyb.

2015-03-18 13:18:37

Mazda není 100% ideál, ale v očí zdejších majitelů bude (i v mých ), nicméně je potřeba si uvědomit, kolik věcí se změnilo v automobilovém průmyslu od doby, co jsi kupoval novou Oktávu a novou M3. Náročnost procesů, úspory kde se dá, Euro komise koukající na to, jestli náhodou nemáš moc škodlivin atd...

Já mám mimo jiné i Fabii 1,4MPI 2001 ročník a jedničku tam mám prakticky pokaždé problém zařadit. Takže když přijíždím ke křižovatce a kola se sotva otáčejí, dám jedničku, zastavím a pak ji vyřadím, aby mi tam lépe šla dát.

2015-03-18 16:26:56

cvibach: Myslím, že máš na věc střízlivý a realistický pohled. Za mě řazení ok až po zahřátí (ostatně, co tady tak čtu jsou na tom asi všichni podobně), někdo se čertí, že je to bug, někdo se utěšuje, že je to feature, těžko s tím kdo co uděláme. Osobně jsem se s řazením sžil, se studeným autem zacházím opatrně, kvalt tam necpu na sílu, když se to zahřeje, je to naopak paráda, padá to tam jak Němci do krytu. Zvykl jsem si. Pro mě bezkonkurenčně největší zklamání lak. Snažím se o o něj pečovat, voskuju s Doris' vosky, v rozumných intervalech umývám, ale pokaždé, když se podívám na haubnu "oprýskanou" malými kamínky, s povzdechem vzpomenu na lak na staré Felicii. Neumím si představit, jak bude lak na exponovaných částech M3 vypadat třeba za 10 let. Kdybych znovu kupoval novou M3 s dnešními zkušenostmi (a ano, znovu bych asi koupil, protože jsem to udělal po dlouhé úvaze, zhodnocení svých potřeb a možností a celkové nabídce na trhu), na celou přední část by šla nějaká fólie a rovnou bych to počítal jako náklad navíc při koupi.

Osobně moc nerozumím tomu, že někdo Octu považuje za střep. Ve II. se občas svezu jako pasažér, a svezení je to příjemné, tchánovi zase připadá příjemná jízda v M3. Umím si představit, že nějaký objektivní rozdíl ve zpracování/pocitu může být u premiových značek a jejich premiových modelů proti této naší nižší střední třídě, ale řešit o kolik řádů je M3 lepší než OII/III to mě přijde nesmyslné přesvědčování sama sebe, jakej jsem borec, že nejezdím ve stejné plechovce jako 10 mých sousedů... Jedno své M3 ale nemůžu upřít, po letech řídím zase pro zábavu, nevadí mi, když jedu 20km navíc, užívám si to, to jsem dřív neznal, ale nedokážu posoudit, jestli proto, že jsem řídil auto r.v. 1997, nebo je M3 v tomto opravdu prostě lepší než jiní...

2015-03-18 16:40:03

cvibach: Na Mazdě mi vadí několik věcí, však jsem to tu psal ve správném vlákně, nicméně řazení je prostě TOP, zatím si stojím a koneckonců ve většině testů mazdy 3 přirovnávají řazení trojky k modelu MX-5, tedy jedné z nej skříní napříč spektrem. (citace autoforum: "Chválu bez připomínek můžu pět na samotné řazení. Krátká kulisa s tak přesně vymezenými dráhami a bezproblémovými přechody přes neutrál není jev zcela výjimečný, pokud jde o Mazdu dokázala ho však pozvednout na nejvyšší úroveň". podobné slova jsou v dalších testech, jukni na net) Ono je to tak: Mazda má mnohem přesnější, rychlejší a hladší řazení než Oktávka, je tady důležité ALE a sice, že Mazda není tak user freindly, to znamená, že ta mechanika je třeba zahřát, pak Ti garantuju až tam budeš sázet při brzdění meziplyny nebo řadit nahoru jako o život třeba jako já včera mezi Mariánkama a Bečovem (tímto zdravím řidiče v jedničkové Oktávii RS, jo Mazda je podvozkově jinde) že si na Oktávku ani nevzpomeneš.

2015-03-18 17:45:43

motion: bohužel se musím připojit k cvibachovi a daavemu. Řazení z 1 do 2 je bída, i po zahřátí to není ono, ale jak píšou kluci, sžil jsem se s tím, nestěžuji si a co je hlavní neměnil bych. Ale po koupi M3 jsem si přesně říkal, jak to, že v testech, kterých jsem předtím přečetl snad všechny, co byli na netu, řazení tak chválili, doteď to nechápu ale už neřeším. Předtím jsem měl Golfa V(Gofa ) a ať se na mně zlobí všichni tady, řazení bylo hladší, i když kulisa už byla trochu vyběhaná, měl něco víc najeto a když jsem měl M3 v servisu po nehodě, tak jsem měl půjčeného Rapida a to samé, měl najeto jenom 15 tis. ale řazení šlo jak po másle, malíčkem, žádný odpor. Toď můj názor po mých zkušenostech. Ale opakuji, neměnil bych, řazení je kratší, každou jízdu si užívám, hlavně když jsem na silnici sám, nebo max. jeden protivník v 2,0 TDI .

2015-03-18 19:04:15

zdenooh: to mě fakt překvapuje, protože já mám řazení fakt precizní, je pravda, že prvních cca 300 km jsem furt řadil nahoru dolu a nádherně si to sedlo. Opravdu jsem nejel s lepším řazením a jezdil jsem i veškerým koncernem. Co ostatní, jak jsou na tom?


Odpovědět

1  2