Fórum - Téma


M3 BM lak


Fórum 3 III BM M3 BM lak

Informace o modelu: Mazda 3 III BM


1  2  3  4  5 ......... 28

2014-09-12 13:35:43

shr3k: Správně popisuješ jak to má být a jak by to u moderních vozů-vyrobených z plně pozinkovaných

plechů - již z prvovýroby- tj. z válcovny plechů mělo vypadat. Já jsem vznesl v roce 2009 před koupí

své již 4 Mazdy dotaz na technologii a použití pozinkovaných plechů u zastoupení Mazdy a odpověď

jsem zde na fóru popsal. Jak kvalitně pozinkované plechy a zda všechny díly jsou z nich vyráběny-

tak tomu se v odpovědi vyhnuli. Popsali zde celou technologii lakování- od odmašťování až po finální

lak/ včetně elektrolitického nanášení základních vrstev, ale chybělo pouze to , zda jde do lisoven dílů

plně pozinkovaný plech. / většina automobilek se chlubí tím, že je použit plně pozinkovaný materiál

na karoserie- a to v celém rozsahu. A tak jsem šel po informaci z Mazdy- zastoupení do klempírny

značkové-a i zde byla odpověď na pozink na karoserii a jeho kvalitu dosti vyhýbavá. Je pravdou,

že Mazda zapracovala na protikorozní úpravě karoserie, ale pořád to není 100 % . O tom i vypovídá

rozsah diskuze na téma koroze na našem fóru.

2014-09-21 19:09:17

Nevím, jestli se to týká všech barev, ale Red Soul lak stojí za nic. Dneska jsem stál vedle auta s deštníkem a když foukl vítr, tak došlo ke kontaktu, ale s minimálním tlakem. Výsledek jsou dva škrábance přes celé dveře. Auto mám dva měsíce a škrábance až do základovky mám snad na každé části. S takovou se budu po dvou letech stydět s tím vůbec vyjet.

Tento týden budu muset pořešit nějakou opravnou tužku, ale její efekt asi není permanentní, takže to bude stále vylézat.

Musel jsem to tady ze sebe dostat, protože jsem pekelně vytočený :-D

MAX6  
J.
2014-09-21 19:25:25

technick: Tohle mě taky štvalo. Stačí i fouknutí větru a tenhle šlic tam je. Sice jsem neviděl tvoje poškození,ale u mě to taky na dvou místech vypadalo že je to až do základovky (do bílýho),ale po trošce ruční práce se to krásně vyhladilo a vidět to neni. Teda zmyzla ta bílá čára a samotnej vrip v laku je vidět jen pod jednim úhlem pohledu. Takže ač mě to ser,tak naštěstí se to dá lehce opravit i bez leštičky.

2014-09-21 19:32:39

max6: Zbavit se aspoň toho bílého barvy by mi stačilo. Jakým typem ruční práce (handjob? :-D) ses toho zbavil?

MAX6  
J.
2014-09-21 19:37:02

technick: Auto jsem umyl,potom vzal takovou "jako leštěnu" od Dodo Juice - Lime Prime Lite (Lite = verze bez abrazivních částic), nanes na tu rejhu a mikrovláknem tlačil a leštil a tlačil a leštil. Pak auto navoskoval a ono ejhle nikde nic. Bílá čára zmyzela a samotná rejha (rejhy = byly dvě) je vidět jen když se koukám z blízka a zespoda.Už to mam takhle "opravený" delší dobu a znova to nevylezlo,takže jsem spokojen.

Kamarád si koupil na BMW od Dodo Juice - Lime Prime (s abrazivníma částicema),tak kdybych použil to,tak by to mohlo zmizet úplně,ale na tenhle super měkkej a super tenkej lak mám strach použít jakýkoliv hrubší přípravky a stroje.

2014-09-21 19:42:07

technick: trochu odbočím, koukáte na autosalón na Primě? V příštím díle vyzvou na souboj nanokosmetiku a vosk, prý bo důkladném rozboru je výsledek překvapil, tak se koukat!

2014-09-26 21:34:40

cafte vcera davali autosalon na prima cool ochrana karoserie nano kozmetikou http://www.pikatec.cz/pri...p-nano-kosmetiky-pikatec/ mate niekto skusenosti najlepsie vysledky ziskala tato nano kozmetika

Video návod pro aplikaci nanotechnologie PIKATEC

Zde naleznete jednoduchý návod pro dokonalou ochranu Vašeho vozu nejmodernější nanotechnologií PIKATEC

doris  
Doris
2014-09-26 22:28:51

miso173: Bez technických listů a přesných informací o složení uvedených přípravků těžko posoudit kvalitu, ale jak jsem koukala na to video, tak těm chlapíkům bych své auto rozhodně nesvěřila. Jinak přípravky na nano bázi jsou běžně používané už mnoho let, takže nic nového pod sluncem.....

S nanokosmetikou pracuji a používám ji už nějaký ten rok, účinnost i trvanlivost tam bývá vesměs dobrá, ale liší se to přípravek od přípravku a především záleží, jak kvalitně to člověk na lak aplikuje.

EDIT: Ohledně toho, co tam v tom videu zaznělo, mi to zní jako další podvodná reklama, protože co vím, tak vosky a potažmo i leštěnky jsou amorfní látky, které nedokážou vytvořit pravidelnou krystalovou mřížku, jak je uzkázáno na animaci. Tudíž mi to přijde spíš jako prezentace ve stylu zázračných aditiv do motorových olejů s "unikátními vlastnosmi", nebo superúčinné tablety, po kterých zaručeně zhubnete....

Já jsem dnes testovala karnaubský vosk od Sonaxu, mohla jsem srovnávat i s Dodem (Supernatural) a ještě s jedním produktem od Chemical Guys, rovněž přírodní vosk, a mohla jsem se přesvědčit, jak "hezky" funguje reklama a marketing podtržený přemrštěnými cenami. Výsledek prakticky srovnatelný, dokonce na extrémně jemném laku od Tamiye se ten nejdražší přípravek projevil hůře. Takže asi tak. Holt, není všechno zlato, co se třpytí, a drahé výrobky v žádném případě nemusí znamenat i špičkovou kvalitu. BTW, docela jsem se pobavila u diskuse "detailerů", kteří aniž by ten Sonax vyzkoušeli, ihned ho shazovali. Ale věřím, že když si tito chytrolíni koupí karnaubu od Doda v ozdobné ořechové krabičce za bezmála 6500,-, bude mít určitě ještě lepší účinnost, než tentýž Supernatural v plastové dóze za dvaapůl tácu.

Zítra mohu nahodit fotky, jak vypadá lak na mém bezmála 23 let starém autě (pečuji o něj i bez použití drahých přípravků, které slibují " zázračné a revoluční účinky"...) + detailní záběry laků na modelech aut leštěných a konzervovaných podobnou technologii, ovšem tam jsou kladeny daleko vyšší požadavky na bezvadný a hluboký lesk, který musí být dosažen co nejšetrnějším způsobem.

2014-09-27 19:16:39

Brát autosalon jako důvěryhodný zdroj informací je hodně "neopatrné". Reklama za reklamou, mezi tím dvě auta a pak reklama a reklama a pak reklama na super nanovosk a pak zase reklama a pak reklama na garážová vrata a konec a reklama.

Mám doma 2 auta. Starší Fabii 1,4MPi - sem tam ji manželka umyje ručně, vyjímečně jedu do myčky. Pak mám firemního Peugeota - tam jezdí zásadně jen do myčky. Čekám, až se mi vyrobí a přiveze M3 v Soul Red. Nejen proto, že to bude moje první nová kára, se o ni budu chtít starat co nejlépe. CO tedy sakra použít? :(

Tady se prošlo asi milion možností. Vím, že s M3 nepojedu do myčky, nepoužiju nějakou chemii. Chci to od začátku dělat dobře. Je tedy lepší vosk, nebo nějaký ten NANOpačok? Vosk tvrdý, nebo měkký?

2014-09-28 08:55:28

kolemjdoucí: jenom tě doplním - autosalon + koncern VW =

2014-09-28 10:22:24

Přidám se ke kolemjdoucímu Je tu spousta návodů, sama Doris (díky MAX6) psala spoustu věcí (http://www.mazdaclub.cz/m...l.php?id=2041&tab=article), ale z diskuze vyplynulo, že "už je to nějakým způsobem zastaralé". Příští týden se mi snad vrátí auto po přelakování po nějakém nenechavém vandalovi - tak co na to pak přesně dát?

doris  
Doris
2014-09-28 13:10:15

engin: Jj, ty přísady popisované v článku jsem nahradila lepšími a v současné době míchám vosk, který mi po všech stránkách vyhovuje a je velice trvanlivý (vydrží v pohodě celý rok, u garážovaného auta až dvojnásobek), přičemž je velmi šetrný k laku i materiálům auta, které se pak umývají jen vlažnou vodou. Nic dalšího není třeba, ale pokud chce někdo investovat nemalé peníze do značkové kosmetiky a baví ho stále opakovat procedury, které zaberou hafo času a vydrží chránit auto jen pár měsíců či týdnů, tak proti gustu žádný dišputát....

Já jsem dosud nenašla na trhu produkt, který by mi po všech stránkách vyhovoval (asi nejlíp na tom byla finská kosmetika Korrek, kde byl solidní poměr ceny a užitné hodnoty), proto dávám přednost vlastnímu.

Přesné složení mnou používané směsi zde neuvedu - je to mé vlastní know-how, které si chráním, a časem s tím možná půjdu do výroby (pokud vše klapne), nicméně jestli by měl někdo o tu směs zájem, není problém namíchat ji přesně na míru dle konkrétního typu a stavu laku. Klienti si pro ni jezdí ke mne (na Ostravsko), odzkouší se to a každý se může přesvědčit, jak to funguje, co všechno to umí a jak s tím správně pracovat. Poštou tu směs neposílám, vyjma klientů, kteří u mne nakupují pravidelně. Své produkty nikomu nevnucuji, ale pokud je někdo chce vyzkoušet, není problém.

Co to dokáže udělat s lakem a materiály auta je vidět na fotkách výše - stříbrná Primera, ročník 1992, koupili jsme ji před cca 15 léty hodně zanedbanou ( zkusím někde pohledat starší fotky, jak vypadala). Od doby, co jsem začala používat vlastní směsi pro péči o lak, uplynulo zhruba 13 let. Současné složení směsi aplikuji zhruba 6 let na lak Primery, Mazdy i dalších aut, co máme v rodině, trvanlivost konzervace laku se výrazně prodloužila oproti původní směsi a lak má dokonale sklovitou glazuru s hlubokým leskem.

Jinak jako dokonalou ukázku, jak účinná a přitom jemná je ta směs, přikládám fotky modelu (měřítko 1/24) - tam je lak mnohem jemnější a slabší, než na reálných autech a to včetně nových Mazd, takže je to idální způsob, jak vyzkoušet funkčnost a zároveň šetrnost přípravků. Právě lak na zmenšených modelech pozorovaný pod drobnohledem na zvětšených záběrech ukáže naprosto vše, co by u skutečných aut pozornosti klidně uniklo. Sklovitý a hluboký lesk bez jediného hologramu završilo použití tvrdého karnaubského vosku - zde jsem použila ten od Sonaxu:

2014-09-28 14:56:16

doris: nojo ale co mame delat my ostatni treba z Prahy?Do ostravy pro vosk k tobe daleko to nepojedu.Postou na dobirku by to bylo perfektni ale jesem pravidleny zakaznik neb mam uato ted nove tudiz sem ani nemels anci nakupovat a cekat zda to nekdy budes vyrabet a prodavat komercne je na dlouho.Jak z toho ven?Ja bych urcite na svoji Mazdu tvojis mes chtel.

2014-09-29 10:54:44

Pokud doris míchá vosk, co vydrží při běžné používání auta celý rok, měla by se něchat okamžitě zaměstnat u některého z výrobců autokosmetiky jako vedoucí technolog a věřím, že by to bylo na platovou třídu minimálně 5000 EUR...

doris  
Doris
2014-09-29 12:23:53

shr3k: Už mám nabídku na spolupráci s jednou firmou, ale dosud jsem míchala směs vždy přesně na míru daného laku. Právě tato individualizace ji odlišovala od univerzálních produktů. Jinak chránit lak to vydrží v pohodě po celý rok. Jediný díl, který voskuji 2-3x během sezóny, je přední nárazník, aby se mi snadněji čistil od hmyzu. U garážovaného auta, které není určeno na každodenní provoz, mi to vydrží i dva roky. Testuji to už dost dlouho, abych s klidným svědomím toto mohla říci.

doris  
Doris
2014-10-11 18:52:09

Příští sobotu budu v Praze na Mezinárodním veletrhu Beauty, takže pokud by měl někdo zájem přesvědčit se o funkčnosti mé směsi, případně by si ji chtěl zakoupit, není problém. Více přes SZ.

2014-10-26 06:37:32

včera som bol vyčistit novu M3, v salone vramci prpdpredajneho servisu som im ho zakazal vyčistit, predajca len pozeral na mna nechapavo, asi taky pripad ešte nemali, Bal som sa že ho poškrabu, stači ked ho dokonale neoplchnu...

no ale spat ku umyvani, ako som auto voskoval uvidel som v oblasti prahov a spodnej časti blatníkov,, že lak je akosi dost krupicový, ako keby amatersky nastriekny, vyzera to dost zle, ale ide len o uplne spodne časti dielov. maju to aj Vaše M3, alebo len ja mám to "stastie" :(

doris  
Doris
2014-10-26 08:57:15

marekv: ....."amatérsky nastříkané..... To je přece ochranný nástřik proti oštěrkování - vytváří strukturovitou a trvale pružnou vrstvu. Po nalakování se to vždy takhle prokresluje, je to i na nových autech jiných značek a používá se to už desítky let.

Jinak lak (především metalický) na nových Mazdách vypadá na celé karoserii spíše jak " pomeranč", sklovitý je pouze na některých plastových dílech (například kliky dveří).

MAX6  
J.
2014-10-26 08:58:11

marekv: To mají všechny. Je to takovej náznak ochrany spodku dveří. Když auto dobře umeješ a něčim naleštíš, tak to nebude vidět.

doris  
Doris
2014-10-26 09:04:15

max6: U toho leštění si nejsem moc jistá, že se to ztratí, ona ta struktura tam bude viditelná vždy. Krycí čirý lak na Mazdách má cca 20 mikronů a jakákoliv snaha ho trochu vyhladit leštěním by měla nažádoucí účinky. Je to sice takový estetický nedostatek, ale buďme rádi, že to pod lakem mají ošetřené.

Včera jsme přezouvali M6 a taky tam ta struktura je trochu vidět. Na prazích jsou drobné záseky od kamínků v laku, naštěstí hlouběji už nezasahují, takže ten nástřik svůj účel plní dobře.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 28