Fórum - Téma


M3 BM lak


Fórum 3 III BM M3 BM lak

Informace o modelu: Mazda 3 III BM


1 ......... 24  25  26  27  28

2016-08-15 21:59:05

doris: Děkuji, určitě se ozvu a děkuji za hezké přivítání

topry: Tohle mně v pondělí potvrdil i v Mazda servisu Praha 9 - že už netřeba dělat na nové Mazdy 2016 - 2017 nástřik ze spoda. Ale, že když budu chtít, za 3tis můžou provést znovu, pro můj větší klid.

 TomT
2016-08-17 10:26:07

Ja bych jim teda nevěřil. On je nástřik a nástřik. Já mám mazdu rv.2016 a podvozek a dutiny jsem si nechal stříkat skoro hned co sem koupil mazdu. A když jsem viděl, jak je to udělané z výroby, tak jsem velice rád, že sem do toho investoval a dopřál novému autu kvalitní ochranu.

Přikládám i nějaké fotky, kde můžeš vidět, že do dokonalosti jak ti tvrdí dealer to má opravdu daleko. Proto doporučuji si to nechat stříknout od někoho, kdo ti to i odstrojí a stříkne i pod kryty, kde to prostě vůbec není.

Tam kde na fotkách jdou vidět exponované místa (to je před nástřikem), kde je to už černé, tak je to po (to jen pro jistotu, protože se ty fotky seřadily nějak divně).

doris  
Doris
2016-08-17 10:48:33

Přesně, jak píše Tom, nevěřit a raději nechat komplet ošetřit včetně dutin. Dnes není cílem výrobců ani prodejců nabízet auta, která vydrží, ale potřebuji prodávat stále nová auta. Antikorozní ochrana je u Mazdy často řešený problém a ta nová auta, byť některé detaily mají udělané lépe, nejsou dostatečně připravena na provoz po zasolených cestách, aby je to během krátké doby výrazně nepoznamenalo. Takže neváhat a nechat nové auto precizně ošetřit a pak už jen kontrolovat a provádět údržbu. S korozí pak nebudeš muset bojovat vůbec.

Jinak jsou zde rozsáhlá témata i články o antikorozní ochraně, takže doporučuji pokračovat v případě potřeby tam.

2016-08-17 11:02:03

tomt: Taky mám nutkání to pak nechat . Když si udělám nástřik mimo servis v rámci těch 3 let, bude na to záruka?

 TomT
2016-08-17 11:16:57

Tak asi záleží kde si to necháš stříknout, někdo ti na to záruku možná dá.

Ale tam jde spíše o to, že nic není úplně dokonalé, takže i když to budeš mít stříknuté, tak se může stát, že nějaké kamínky tam tu ochranu nějak poruší, tak pak je dobré to po každé zimě nechat zkontrolovat a případně porušené části znovu ošetřit. Tak jak psala Doris.

Určitě to bude o 1000% lepší, než kdyby jsi si to stříknout nenechal.

Jinak jak jsem byl na nástřiku, tak mě bylo řečeno, že přede mnou tam byla na nástřik CX-5, rok stará, která měla za sebou jednu zimu a už se na některých místech začala tvořit malá koroze. Tak to hnedka opravili a přestříkli. A bylo to právě v místech, kde to nebylo z výroby ošetřeno.

doris  
Doris
2016-08-17 11:26:10

tulla3: Na korozi podvozku (koroze na jeho vnější straně včetně jednotlivých součástí zavěšení kol) se záruka nevztahuje, ta je pouze na karoserii auta - prorezavění zevnitř-ven, pokud si ji ovšem necháš každoročně zkontrolovat autorizovaným servisem za nemalý poplatek. Takže i když si necháš nástřik podvozku udělat jinde, o záruku na karoserii nepřijdeš. Oni v autorizovaných servisech rádi straší, že po nástřiku bude podvozek hlučnější a pod., realita je však jiná a naopak se auto může i ztišit, když je to uděláno precizně. Mám osobní zkušenost s nástřikem podvozku na naší M6, který je i po 10 letech zcela zdravý a navíc se auto ztišilo, kamínky už do těch holých plechů necinkají....A samozřejmě vždy před zimou a po zimě nástřik kontrolu a kde jest třeba, poopravím ho.

Totéž platí i o laku, je-li někde poškozen, co nejdříve ho opravím a ranku zatřu. Pokud tak neučiníš a začne to reznout (zvenčí), nelze uplatnit reklamaci ani v záruční lhůtě.

2016-08-17 11:49:22

doris: Máš pravdu, udělám, nic se nemá podceňovat.

tomt: Díky moc za informaci.

doris  
Doris
2016-08-18 11:15:04

Jinak když jsme u těch laků a celkově péče o auta, tak plánuji napsat krom dalšího pokračování článku "Příprava auta na sezónu" také užitečný článek, kde bude souhrn všech vlivů, které negativně působí na lak a další materiály na autech. Uvědomila jsem si, že těch faktorů je tolik, že by bylo zajímavé to přehledně sepsat a také ke každému doplnit možnost vhodné prevence nebo nápravy. Vždy je totiž jednodušší a levnější problémům předcházet, než je pak řešit a doplácet na to.

Například nedávno byl u mne klient s luxusním Jaguárem a měl celou kapotu (ale lokálně i další díly na autě) poškozené od řádění psů, kteří si z auta udělali hřiště. Majitel psů se k tomu neměl, aby mu uhradil škodu a tvrdil, že jeho psi to udělat nemohli. Opravdu neskutečné, jak bezohlední a sobečtí jsou někteří lidé...

I přes tyhle trable z bezohledným pejskařem se povedlo najít způsob, jak laku výrazně pomoct a vrátit mu pěkný vzhled a to za velmi přijatelnou cenu bez nutnosti výraznějšího zásahu:

http://www.mazdaclub.cz/g...1/full/13102_dsc-1733.jpg

Postupně s dalšími aplikacemi a jemným leštěním se ranky ještě víc zmírní, ty mělké zaniknou úplně.

Jinak kromě laku řeším i poškozené světlomety, na kterých se podepíše nešetrné kartáčové mytí a agresivní chemie (to platí i pro bezkontaktní myčky, kde je ta chemie bohužel ještě ostřejší a výrazně ničí plasty) - bohužel i u některých autorizovaných prodejců se setkávám s tím, že předávají klientovi nové auto, které předem protáhnou automatickou mycí linkou...... Podepíše se to nejen na laku, ale prakticky na všem. Viz například zadní světla na této zánovní M6:

http://www.mazdaclub.cz/g...1/full/13105_dsc-1712.jpg

http://www.mazdaclub.cz/g...1/full/13104_dsc-1711.jpg

http://www.mazdaclub.cz/g...1/full/13103_dsc-1709.jpg

Pozor, i čiré plasty na světlometech potřebují kvalitní péči a ochranu/konzervaci, která je srovnatelná s tou, jíž je nutné dopřávat laku. Poškrábané a zmatnělé nebo jinak narušené kryty světlometů nejen, že vypadají nepěkně, ale nemohou ani dobře plnit svou funkci.

2016-08-18 11:19:49

doris: Mrknu, díky moc. Ono jak je tu člověk nový, tak zorientovat se je složité a to už jsem toho prolezl, díky mrknu se na to.

doris  
Doris
2016-08-18 11:27:22

tulla3: V pohodě, bude to zde k dispozici pro všechny zájemce + ty články se boudou doplňovat a editovat o aktuální informace a postřehy - vždy vycházím ze vlastních praktických zkušeností, abych si ověřila fakta, což považuji za zásadní. Často mi chodí dotazy, které se opakují a takto to bude přehledně popsáno a vysvětleno.

Nejvíce mne vždy vytočí, když vidím, v jakém stavu předávají prodejci zbrusu nová auta klientům. Na těch lacích je až neskutečné množství škrábanců, zbytky lepidla z ochranných fólií, nevyčištěný interiér aj.

2016-08-18 11:34:36

doris: Toho předání už se děsím, pokusím se prodejce upozornit - ŽÁDNÁ MYČKAAAA!

doris  
Doris
2016-08-18 12:01:28

tulla3: To určitě udělej, musí mít v prvé řadě respekt. Nemáš se čeho bát - Ty jsi pro ně klient, který je živí, a kupuješ si u nich nové auto - máš tedy právo ho mít ve stavu "nové" - tedy 100% bez jakýchkoliv vad. Můžeš jim klidně říci, že auto si důkladně zkontroluješ na sluníčku, to totiž dokonale vykreslí všechny vady v laku, a že si na kvalitě a bezvadném stavu laku prostě potrpíš.

2016-08-18 12:32:54

doris: Dobře

2016-08-18 12:56:56

Ahoj vím, že to sem úplně nepatří ,ale nenašel jsem vhodnější vlákno. Žena se ptá: čím nejlépe vyčistím palubní desku v M3? Poradíte mi vhodný čistící prostředek? A jakou houbu nebo utěrku použít? Děkuji

doris  
Doris
2016-08-18 15:32:39

jerrygone: Pravidelně čistím interiér pouze mírně vlhkým měkkým hadříkem - ideální je zánovní mikrovlákno, které promachávám v teplé vodě a fest vykroutím. Čistím s tím i okna. Na ošetření ale také hloubkové vyčištění a ochranu plastů používám profesionální přípravky na nanobázi. Ošetřený povrch je saténově matný s výrazně živější barvou ošetřeného povrchu + má antistatické účinky. Na kůži a měkčené plasty a koženku pak přípravek s obsahem lanolinu, ten umí udělat povrch hedvábně matný a je rovněž dokonalý při péči o "dotykové díly", které nesmí v rukách klouzat (třeba volant). Nejedná se však o komerční výrobky dostupné v běžné prodejní síti.

Na leštěné plasty, LCD a jiné hladké materiály v interiéru není třeba používat kromě měkkého navlhčeného hadříku nic. Pouze doporučuji ten hadřík proprat v teplé čisté vodě a pořádně vykroutit. Je nutná pravidelná péče, aby byly tyto materiály čisté, protože prachová zrnka je dokážou při doteku dlaní snadno poškrábat.

Z komerčních výrobků jsou přijatelné vlhčené ubrousky a pěnové čističe + přípravky k péči o plasty ( třeba Armorall).

https://www.google.cz/sea...OAhWBXRQKHU_uA18Q_AUIBigB

Cockpit spreje naopak nedoporučuji, většina z nich tak voní, že spíš smrdí..., aerosol z nich zaneřádí okenní skla s mají mizernou výdrž. Pozor, mnohé komerční výrobky vytvářejí nepřirozeně lesklý povrch, vypadá to pak hrozně. Takže kupovat raději matné.

2016-09-10 21:38:11

Nazdar mazďaci.Dnes jsem celý den leštil mazdu a su nasraný na toho de--la co vymyslel vodou ředitelnou barvu a určil tloušťku laku na mazdě,mám 5000tis km a tak doťukaný předek i s čelním sklem jsem neměl u předešleho 8let starého vozu.Moc děkuju p.Doris za skvělou leštěnku-opravdu dokáže neskutečné vady spravit.Proč musí člověk za pul melounu dostat takovou prasarnu a né pořadný lak?

2016-09-10 23:18:40

sportback: A to si představ, jak to pak vypdadá, když máš najeto sto tisíc. Jsem docela rád, že mi kapotu měnili díky loňské srážce srnky. Kdyby se letos nějaké takové opět povedlo mi zkřížit cestu ani bych se nezlobil. A čelní sklo mám už třetí. ¨Za rok a půl celkem slušný výkon

2016-09-11 04:54:51

Tak áno je to s tým lakom smutné ale dá sa to ošetrovať ale musí mať k tomu človek vzťah a hlavne priestor a čas.

jerrygone: to zíram že by si zase rád absolvoval zrážku s nejakou srnkou len aby ti vymenili kapotu a masku,to si myslel asi ako srandu a nie vážne

2016-09-11 07:07:24

O problemu s lakem jsem věděl ale netušil jsem že to bude až tak moc vážné,a hlavně mě dostalo to čelni sklo-to je totalni zmetek.Napadla mě myšlenka to prodat ale nedělam si iluzi o kvalitě u jiných značek takže není co koupit v rozumné cenové hladině.

doris  
Doris
2016-09-11 08:58:00

Slabé laky jsou bohužel problém již u většiny značek aut, koukala jsem třeba na novou Toyotu Corollu, kterou mi přivezl klient k voskování, a ten lak je stejně slabý jako u Mazdy. Přitom na Yarisovi (2007) byl ještě poměrně silný a odolnější. Pouze ty nejdražší modely občas mívají toho laku nepatrně víc, ale ani tak žádná sláva. Všechny automobilky šetří, půl kilogramu ušetřeného laku udělá na tom kvantu vyrobených aut slušnou částku v úsporách nákladů, takže toho využívají, neboť moderní technologie umožňuje nástřik opravdu extrémně slabé vrstvy laku, která se aspoň trochu leskne a splňuje ochrannou funkci. Vodou ředitelný pigment bohužel nedosahuje tvrdosti konvenčních barev, takže vytváří pod tím čirým lakem měkké podloží a slabý lak to prostě neustojí a prorazí ho i malý kamínek.

Vzpomínám si, jak jsme si přivezli v roce 2006 novou M6 domů a v manuálu bylo doporučeno držet si odstup alespoň 50m za autem, které jede před námi, aby nedocházelo k mechanickému poškození laku od odletávajících kamínků. Celkem nereálné až úsměvné doporučení vzhledem k přeplněným cestám a také těsnému míjení aut při předjíždění nebo z protisměru, odkud ty kamínky jsou ještě horší a nebezpečnější. O zimním provozu na posypaných cestách už ani netřeba mluvit...

Osekané předky mají i vozy s tvrdými laky, to je marné. U Mazdy nás to taky dost zamrzelo, že ten lak je ještě zranitelnější, než by bylo zdrávo. Hodně se to zpravilo po přestříkání předního nárazníku nano-keramickým lakem ( je velice tvrdý a má mnohem hustěji "naskládané" částice díky jejich malé velikosti) a také tomu pomůže i kvalitní konzervace laku - když je povrch dokonale hladký - třeba na kapotě mají tendenci ty kamínky nadělat menší škodu, protože po hladkém laku se spíše sklouznou a nezapíchnou se do něho.

Lak se dá vždy doladit, buďte i tak rádi, že máte kvalitní a spolehlivá auta a nemusíte řešit technické problémy, kterých je u jiných značek mnohem víc než u Mazdy.

Sportback: Těší mne Tvá spokojenost s voskem a děkuji za reference. Je to tak, když s tím člověk pracuje a trochu si pohraje, umí to udělat opravdu hodně a hlavně ten výsledek je velice trvanlivý. Kupříkladu takto dokázal vosk zregenerovat lak na kapotě luxusního Jaguáru, na které se vyřádili psi, a nebo třeba vyčisovaný lak a zadní světlomety zničené od kartáčových myček:


Odpovědět

1 ......... 24  25  26  27  28