Fórum - Téma


M3 BM lak


Fórum 3 III BM M3 BM lak

Informace o modelu: Mazda 3 III BM


1 ......... 16  17  18  19  20 ......... 28

2015-12-14 12:16:08

Fakt to funguje? Já bezdotykové mytí kdysí zkoušel a výsledek byl ten, že jsem pak stejně viděl, jak na autě zůstala lehká vrstva takového toho "bahna z cest", prostě nelesklo se to jako když to přematlám houbičkou :-D

2015-12-14 12:20:46

engin: Fakt to funguje. První mytí je mikropráškem, tím se ta špína krásně otryská. Pak se to opláchne čistou vodou a nakonec demineralizovanou, která po zaschnutí nezanechává skvrny.

doris  
Doris
2015-12-14 12:38:22

engin: "Práškové" mytí je sice mnohem šetrnější než kartáče a ušetří to nějakou tu práci, peníze a čas, ale je to spíš určené pro nenáročnou klientelu a auta, která nejsou zaneřáděná od mastné nebo hodně odolné špíny. Na tu je tahle prášková chemie krátká. Je to jak píšeš, prostě to tam zůstane a lak nemá ten zářivý a bezvadný lesk.... Pro lidi, co si potrpí na 100% výsledek a chtějí mít dokonale čisté auto a lak v TOP stavu to opravdu není. Špičkovi detaileři myjí auta zásadně ručně a dodržují u toho jisté postupy. Já se toho taky držím už více jak 15 let, byť jak uvádím v článku zde na MC, mám svůj vlastní postup bez jakékoliv čistící a mycí chemie, a nedám na to dopustit.

2015-12-14 15:47:01

Musim teda říct, že lak je velké zklamání. Máme Nissana 3 roky a není na něm skoro známky problémů. Na mazdě po 3 měsících již jsou vidět ťupky na nárazníku a předním víku od motoru

To jsem opravdu zvědavý jak to bude vypadat po 2-3 letech.

Jak ty vaše po roce vypadají?

2015-12-14 17:57:10

Moja karoséria je v poriadku až na bežné škrabančeky ktoré sú spôsobené umývaním,je pravda že parkujem v garáži a jazdím málo viac menej o vilkendoch.Ale čo mňa sklamalo tak je čelné sklo.Hneď po cca mesiaci som chytil kameň na mokrej ceste v daždi od predomnou idúceho auta v malej rýchlosti a hneď mi zostala jamka s prasklinkou a ešte mám také ale menšie tri.

Ja viem že to môže byť smola a nedá sa tomu zabrániť ale zdá sa mi nejaké mäkšie.

2015-12-14 19:53:30

sniip: já jsem taky v pohodě a to jsem pravidelný návštěvník myček..

2015-12-14 19:58:29

Forester: :-D nikdy za 12 let co ridim mi nestalo ze by mi prasklo celni sklo. na mazde 3 po 2000km :-D

Uz mam za sebou vymenu :)

nahoda? :)))) Mel jsem mazdu 3 2007 na tu mi spadl kus zeleza z auta predemnou a jen se trochu odrelo :)

2015-12-16 12:18:06

Já jsem teď spokojeným majitel cca 19 měsíců a lak za mě největším zklamáním. Teda ještě jsem neviděl, jak vypadá spodek, to až při druhé GP. Ale co se laku týče - dneska jsem se vytočil u obchoďáku - parkuju schválně pokaždé jak nejdál to jen jde - auto je špinavé, což je ale v tomhle počasí řekl bych celkem normál - no a nějaký dobrák, který zaparkoval vedle mě nechal svého haranta, aby prstíkem "nakreslil" čáru od předního blatníku po zadní lampu do té špíny - samo se to zachovalo jako abrazivo a s ohledem na "kvalitu" mazdího laku s hrůzou čekám co uvidím až to umyju. Na druhou stranu - jsem životní optimista a tak jsem nakonec rád, že mi to ten smrad neobjel třeba kamenem Jo a celni sklo - to si můžeme podat ruce, taky ťuknuté. Nic velkého, ničemu to nevadí, ale taky to naštve :)

doris  
Doris
2015-12-16 13:10:03

daav: Takové jemné škrábanečky se snadno dají rozleštit a nezůstane po nich žádná stopa. Je vcelku jedno, zda máš měkký lak nebo naopak tvrdší. Všechna auta, která jsem dosud voskovala klientům, tak měla vždy více či méně poškrábaný lak kolem klik, kde dochází často ke kontaktu prstů s lakem, který je po jízdě většinou zaprášený nebo i víc znečištěný. Mají to i Audiny, Mercedesy s tvrdým lakem, takže buď v klidu.

Koukni, co se dá udělat s již hodně poničeným lakem a přitom šetrným leštěním pouze ručně:

http://www.mazdaclub.cz/u...mages_category.php?id=678

2015-12-17 08:48:17

doris: Ahoj Doris, už se na to leštění "těším" ;) Jsem spokojeným uživatelem tvého vosku, takže doufám, že mě nenechá ve štychu, ale je to pokaždé skutečně výživná sobota - buď mám obě ruce levé nebo si s tím hraju víc než je potřeba, ale po každé voskování (zatím 4x) pro mě bylo hlavně prací než nějakou zábavou. Snad se to během nejbližších 10 let zlomí a začnu si to užívat :c)

2015-12-17 09:14:37

forester: To čelní sklo není měkčí , ale je tenčí, tudíž náchylnější na praskliny.

Prostě šetří se všude a na všem, jednak materiál a váha-sklo je poměrně těžké.

2015-12-17 10:59:57

Já měl to štěstí, že jsem měl od kamínků rozbité sklo na 6 GH, i GY. Prostě šetří se všude. Mám z rodiny jednoho velice vysoko postaveného, který dělá ve VW ve Wolfsburgu. Kdysi tam auta procházela takovou tou lázní, kdy se celý skelet auta namáčel do zinku a kdoví čeho ještě. Říkal mi, že poslední roky pouze příjdou různě ošetřené plechy, roboti to svaří a ty svary už nikdo neřeší, prostě se šetří, aby ty auta byla cenově konkurenceschopná. Automobil se stal spotřební záležitostí, smiřme se s tím.

doris  
Doris
2015-12-17 11:04:40

daav: Mno, pokud to člověk dělá opravdu poctivě, tak nějakou tu energii tomu musí věnovat. U nového laku nebo v zánovním stavu je to celkem v pohodě, naopak když se mi dostávají do rukou poškrábané laky s hologramy a dalšími provozními oděrkami + silně zaneřáděné od asfaltu, pryskyřic a dalších neplech, tak to je výživné vždycky; kór pro jemné ženské ruce.... Pak, když ale vidíš ten výsledek a můžeš si ho dlouhodobě užívat, tak to je parádní odměna, která tu dřinu slušně kompenzuje. A to i při následné údržbě, když auto umýváš a špína jde krásně dolů.

A to si piš, že Tě vosk ve štychu nenechá, budeš s ním spokojen vždy. Ostatně koukni, co dokázal pomocí tohoto vosku můj kamarád Robin, kterému na parkovišti nějaký umělec odřel auto a zůstaly na něm hrozivě vypadající šmouhy. Mimochodem, i díky tomu, že měl auto předtím navoskované, tak jeho lak to slušně ochránilo - po hladkém laku, na němž je odolná vrstvička vosku, cokoliv lépe sklouzne a nezaryje se do hloubky.

Navoskovaná kapota v porovnání s neošetřenou druhou polovinou - v hladkosti povrchu je markantní rozdíl:

https://www.youtube.com/watch?v=N5XvLW91QT8

No a takhle se dá "uzdravit" lak poškozený od umělců na parkovištích. Opět připomínám, že lak byl několik týdnů předtím ošetřen voskem, takže byl hladký a odolnější:

https://www.youtube.com/watch?v=gQ5k4jDW22s

Video máme k dispozici i kompletní v nesestříhané podobě, kde je vidět celý proces.

2015-12-17 16:41:35

doris: dotazek neb sem hlava derava.Vosk nanesu a hned lestim?Nebo nanest,rozetrit,nechat uschnout nez nanesu na zbytek auta apak lestit?

2015-12-17 17:14:40

a kde se da vosk poridit? :)))

doris  
Doris
2015-12-17 17:48:36

stambous: Určitě nechat zaschnout. Ta dostatečně dlouhá doba reaktivity vosku, kdy se nechá na laku působit a zasychat (ideálně přes celou noc na bezprašném místě - nejlépe v čisté garáži) je velice důležitá pro trvanlivý výsledek - vosk se s lakem spojuje nejen mechanicky, ale především na molekulární bázi. Toto zajistí onu účinnou a dlouhodobou konzervaci. Pokud by se poslední nanesená vrstva vosku vyleštila hned, lak by měl sice po tomto úkonu lesk i dokonalou hladkost, ale konzervační vlastnosti, které jsou jeho významnou funkcí, by se výrazně zkrátily.

Postup vypadá nějak takto:

https://www.youtube.com/watch?v=FPLY-aM3S50

Vosk je určen výhradně k ruční aplikaci. V první fázi odstraňuje z laku zbytky odolných nečistot = dekontaminace (asfalt, zbytky hmyzu, pryskyřic, polétavé rzi, dokonce i šrámy a stopy od barvy po otěru - viz fotky a video v mém příspěvku výše.... aj.) a následně se lak i další hladké materiály šetrně leští - používám k tomu nový - čistý hadřík, až je vidět dokonale krásný lesk a povrch je hladký jako sklo. Po poslední rozleštěné/rozetřené vrstvě se to nechává zasychat a finální leštění se provádí až po několika hodinách nebo nejlépe další den.

V této fázi je vidět na laku matná, šedivá až flekatá vrstvička zaschlého vosku. Ta se pak velice snadno vyleští pomocí mikrovlákna. Leštění jde bez problému i po delší době zasychání.

Kvalita i pečlivost nanášení a rozleštění vosku jsou rovněž velice důležité - asi jako byste simulovali el. leštičku. Nemá smysl to na lak napatlat v silné vrstvě, ale naopak co nejpečlivěji rozetřít/rozleštit. Lak totiž silnou vrstvu vosku nevstřebá, takže by se po zaschnutí jen bez užitku setřela.

Pokud byste měli zájem o podrobný návod step by step, jak se s takovým voskem pracuje, mohu Vám ho tady dát nebo napsat článek. Není problém.

2015-12-18 17:38:28

doris: takze jestli tomu dobre rozumim:

1-nejprve primo voskem odstranuji na umytem aute skrabance a jinej nerad

2-pak nanesu druhou vrstvu a tu necham zaschnout a pak rozlestim

Je tak?

doris  
Doris
2015-12-18 19:30:01

stambous: Přesně tak. Ten postup v prvním kroku můžeš zopakovat vícekrát, až budeš s výsledkem plně spokojen.

2015-12-19 10:52:00

doris: pitome je ze bez garaze v meste je to neproveditelneTim mylsim zasychani nekolik hodin vrstvy na rozlesteni.Takze u mne to dnes probehlo nejprve vrstva odstranovaci,pak vrstva lestici a hned rozlestit.V Praze fakt nemam sanci jinak.

Nicmene vysledek perfektni a opet sem zjistil jak je Mazda 6 sakra velky auto to zas bylo prace jak na kostele.

Holt diky podminkam musim obetovat trvanlivost a voskovat tedy casteji nez jednou za pul roku.

doris  
Doris
2015-12-19 12:38:53

stambous: No právě že kluci v Praze voskují auta v podzemních garážích u nákupních center. A je to v pohodě.

Udělali mi dokonce i takový zrychlený report, jak hezky jim to šlo......

https://www.youtube.com/watch?v=m2td0SfFwYU

A lak vypadá jako zrcadlo:


Odpovědět

1 ......... 16  17  18  19  20 ......... 28