Fórum - Téma


M3 BM lak


Fórum 3 III BM M3 BM lak

Informace o modelu: Mazda 3 III BM


1 ......... 15  16  17  18  19 ......... 28

doris  
Doris
2015-07-07 13:09:42

aleš: Musela bych to vidět naživo a vyzkoušet, takhle těžko radit jen podle fotek....

Toto jsou produkty od 3M, používám některé z nich:

http://www.colorshop.cz/b...2/?prod[]=5&send=Zobrazit

Každý ten výrobek má specifické vlastnosti, já mám třeba oblíbené tyto dva:

http://www.colorshop.cz/b...t-1ltr-brusna-pasta-i152/

http://www.colorshop.cz/b...tici-pasta-tm-modra-i155/

2015-07-09 07:47:48

Díky za tipy, zkusím to dát dohromady. Potom bych dal vědět, jak to dopadlo, leštit budu nejspíš o víkendu. Ještě jednou dík.

doris  
Doris
2015-07-09 08:22:33

aleš: Nemáš zač. Počítej s tím, že to bude fuška, ruční leštění laku je dlouhodobá a náročná práce. Strojově by to byla rychlovka, ale musíš být opatrný, abys s leštičkou nezajel do plastů nebo chromovaných dílů (byť by byly přelepené ochrannou páskou), a také pozor na hrany a prolisky lakovaných dílů - u tak slabého laku (ta krycí vrstva má sotva 30 mikronů) se rychle přebrousí. Po vyleštění laku je NUTNÉ ho kvalitně zakonzervovat, jinak ta práce postrádá smysl a nečistoty se tam budou držet jako magnet a znovu by sis ho mohl při mytí poškrábat.

2015-07-26 12:55:31

Ahojte. Zapůjčil jsem auto přítelkyni na víkend do Českého Ráje, a právě do ní někde na parkovišti nacouval nějakej chlapík a odřel mi blatník a nárazník. :( zanechal lísteček se jménem a telefonem a odjel. Jak to řešit dál? Volat pojišťovny, zajet do mazdy, nebo někde po svém olakýrničit? Vše samozřejmě pojištěno..

Zatím jsem to neviděl naživo, mám jen obrázek..

2015-07-26 20:06:45

chvost: Tak to vidím na přelakování celého nárazníku i blatníku, takže hezkých pár tisíc v ... Pokud máš havarijní pojištění, tak to můžeš řešit přes pojišťovnu. Z jeho pojistky to už asi nepůjde, musel by být sepsán protokol o nehodě a to nemáš. Otázka je, jak se viník postaví k tomu, když mu pošleš fakturu za opravu...

2015-07-27 06:44:36

Já bych mu nejdřív napsal, ať sepíšete protokol o poškození... hlavně nezmiňuj, kolik by stála oprava a tak, jenom bych řekl, že to třeba potřebuješ kvůli servisní historii auta nebo nějaký takový bulík na nos. Jak budeš mít protokol, tak pojišťovana platí Cenu téhle srandy hádám na 12tis - jak tu zaznělo, lakování obou dílů.

2015-07-31 11:03:31

Lehce OTT: Dá se z laku bez velké újmy sundat nalepená 3M páska? Pokud ano, jak?

2015-08-05 09:47:06

Zdravim, velmi ma zaujimaju diskusie o laku na Skyactiv modeloch (planujem kupit sestku). Vdaka informaciam od vas viem, ze idealne rovno z autosalonu to poriesit. Mam par otazok a kedze tu to zije podstatne viac ako na GJ fore, opytam sa tu.

1. Folie davat na cisty lak ci ho aj predtym navoskovat? Ak treba voskovat, budem musiet komunikovat s Doris, ale nerad by som s neosetrenym autom siel tak daleko.

2. Spominane krycie keramicke laky - je mozny nimi ci inymi lakmi nechat prestriekat uplne nove auto (bez brusenia, iba ako krycia vrstva na zvysenie odolnosti)?

Vdaka za odpoved.

doris  
Doris
2015-08-05 12:56:55

engin: Zkus to zahřát, lepidlo pak změkne a trochu povolí. Upozorňuji však, že 3M má hodně odolné a kvalitní lepidlo na svých samolepkách, takže může zůstat i na laku a pak je s tím dost práce, než to odstraníš.

***********************

philipz: Ahoj, pokud se rozhodneš pro polep fóliemi, tak toto doporučuji dělat na zcela nový a neošetřený lak ( dokud na laku nejsou žádné vady nebo výtluky od kamínků). Před polepením fólií se povrch tak jako tak musí vyčistit a odmastit, jinak by lepidlo špatně přilnulo. Auta jsou před transportem z Japonska určitě ošetřena, aby vydržela tu cestu po moři v nejlepší kondici. Upozorňuji, že životnost fólie je jen cca 5 let a při jejím lepení se často zařezává, což může zasáhnout i do laku). Vhodné je polepení především exponovaných částí auta, kde je větší pravděpodobnost poškození od kamínků ( přední nárazník, maska, kapota, prahy a spodní část dveří).

Pokud pak budeš voskovat auto, tak doporučuji voskovat i polepy z fólií, aby si udržely vysoký lesk a také aby se z nich odstranily mikroškrábance. Kvalitní a dobře nalepené fólie na autě skoro nepoznáš, ale pokud opravdu požaduješ brilantní a dokonalý lesk, pak je lepší ta druhá varianta - keramický lak.

Keramické systémy lakování ( nanobáze) používám už taky nějaký ten rok, je možné je aplikovat i na nový lak, který je vhodně připravený - podařilo se mi třeba takto krásně nastříkat přední nárazník na M6, který jsem předtím přejela jen mátovací pastou a důkladně odmastila. Jinak ho používám jako krycí lak, kterým uzavřu barevný/metalický pigment. Upozorňuji, že ani tento velice tvrdý lak není všelék - větší nebo rychleji letící kamínky od kol míjejících Tě aut ho prorazí a dá se i poškrábat, přesto je mnohem tvrdší a odolnější než originální laky na Mazdách či konvenční akrylové laky. Tyto systémy se používají už ve výrobě na některé luxusní vozy, například Mercedes nebo Audi. Pozor - tyto laky, pokud se poškrábou, se pak náročněji leští a renovují.

Osobně bych s novým autem pojezdila a dodatečné přelakování bych řešila, až by lak vykazoval provozní opotřebení. Origo lak je origo, je sice měkký a tenký, ale je vizuálně dokonalý a když o něj šetrně pečuješ, tak Ti vydrží bez problému. Nemusíš se toho nijak bát. V lakovně už Ti skoro vždy v laku nechají smítka + musí se mnoho věcí odstrojit nebo dokonce vyřezat okna + bauset, aby bylo možné lak optimálně ukončit. Zástřik k neodstrojeným lištám je zadělání na průšvih, neboť se to rádo začíná v těchto rozhraních loupat.

2015-12-13 01:45:36

Ha, mám tu jednu story..

O pár příspěvků výše můžete vidět mou Mazdičku, kterou mi naboural nějaký pán při parkování. Chvíli se na to zapomnělo, ale s pánem protokol o nehodě byl sepsán, pojišťovna vše uznala a já se objednal na přestřik do AutoPalace Spořilov. Čekání na servis trvalo sice měsíc, ale což, když už jsem s odřeninou jezdil od léta.. Musím podotknout, že jsem byl hrozně mile překvapen přístupem i chováním zaměstnanců AutoPalace, vše perfektní. Začátkem minulého týdne jsem tedy k nim dovezl Mazdičku jak bylo domluveno, dostal jsem náhradní vůz (Opel Astra 1.4 - nejvíc nejlínější auto, co jsem kdy řídil, a to jsem jel až do Košic a do Budapešti), a poté jsem jen čekal.. Druhý den mi volali ze servisu, že po sundání nárazníku zjistili, že má ulomené nějaké vnitřní úchyty, a tedy se nebude přelakovávat, ale objedná se nový nárazník.. Skvělé, řekl jsem si, budu mít fungl nový nárazník, a žádnou opraveninu.. Uběhl týden, a já si jel celý natěšený pro svůj vůz a nemohl se dočkat, až se svezu zas něčim pořádnym.. Při předání mě odvedli do předávací "garáže", já jí spatřil, krásnou a opravenou, srdce mi zaplesalo, a s úsměvem jsem k ní vykročil.. Sklonil se k opravenému místu, vytáhl mobil, posvítil si na nový lak.. A dost mi zatrnulo teda.. Tolik škrábanců si ani neumíte představit.. Nejenže totálně poškrábali ten nový lak, ale taky mi protáhli auto myčkou (já v myčce nikdy nebyl). Tu myčku mají asi drátěnou, protože škrábance nejsou jen vpředu, ale i vzadu.. K tomu pak při bližším rychlém ohledání jsem našel pár nových velkých vrypů na zadním nárazníku, na kapotě motoru, a ještě nějaký zaschlý lepidlo na předním i zadním sloupku.. No mazec..

Předávací týpek si zapsal hnedka při předání problém se škrábanci do papírů, ale já pak musel hnedka rychle odjet, protože povinosti volaly. Ujel jsem jen asi 10 km, zaparkoval a narychlo nafotil všechny chyby, co mi časový press, světelné podmínky a mobilní foťák dovolily, a ihned jsem jim to odeslal do mailu, aby mi pak nenadávali, že jsem si to udělal sám..

Takže supr, zrovna já, který jsem si dával dost bacha na kvalitu laku a poškrábání, mám vosk od Doris.. A teď mám auto v takovym stavu..

Zatím mi bylo řečeno, že se to nějak bude řešit, že je to nové auto, a že to proberou s mistrem lakýrníkem. Jsem teda dost zvědav, s čim příjdou.. Je nějaká možnost z nich vytáhnout celopřelak? Jestli to budou chtít jen vyleštit, tak se bojim že mi tu barvu sundají uplně a pak bude poškrábaná stejně.

Schválně, jdu přidávat fotky, tak na ně mrkněte.. 2x fotka předního nárazníku/blatníku, kde je lak fungl nový, jsou tam i nějaké tlustší odřeniny/obouchaniny. Pak zadní roh, kde jsou krom mikroškrábanců ještě 3 větší. A přední a zadní sloupek.. Jen se ty některý fotky blbě otočily.. Zbytek auta jsem detailně neměl čas obcházet, to jsem ještě zvědav co mě čeká...

A pro info - za opravu si naúčtovali 35tis a dalších skoro 9 za půjčení auta. Naštěstí jsem neplatil nic.

Díky za názory a váš čas při čtení toho výplodu..

doris  
Doris
2015-12-13 09:06:22

chvost: Tak to je otřesné, takový hnus bych jim nechala komplet opravit a navíc bych podala stížnost rovnou na centrálu Mazdy. Přeleštit tyhle škrábance by sice šlo, jenže za cenu výrazného ztenčení už tak slabého laku - protože toto by se muselo leštit strojově. Takhle dodrbat lak na novém autě je prasárna a od autorizovaného servisu tím tuplem ostuda. Autopalace bych míjela obloukem, většina klientů je s nimi velice nespokojena.

Tohle už je spíš na celolak, ale nyní záleží, jak kvalitně to ti umělci udělají, protože když vidím aktuální stav laku Tvého vozu, tak bych jim to raději ani nesvěřovala. Určitě to reklamuj a žádej nápravu s tím, že žádáš bezvadný stav laku, s jakým to auto přebírali. A pokud to jen zbrousí a budou se snažit rozleštit, tak bych jim pohrozila, že si změřím tloušťku laku a že si nepřeji mít na autě slabší vrstvu - že to od nich v takovém stavu nepřevezmu.

2015-12-13 09:41:50

chvost: čo že?To sa mi snáď sníva,tak toto je na pekný prúser.Zavolaj nejakú motoredakciu či už s TV alebo časopisu a všetko im zdokumentuj tak ako nám a myslím že sa toho chytia a zmedializujú to.

2015-12-13 10:23:23

chvost: jen pro info mycka v Autopalace Sporilov ma kartace z penoveho plastu nebo co to je.Proste nejsou to ty tvrde umelohmotne stetiny jako vsude ale je to meky.Nicmene pokud to udela na aute tohle je jasne ze alky co dava Mazda na uata stojej za peknou vyliz...l

doris  
Doris
2015-12-13 10:47:34

Jakákoliv automatická myčka se šetrností nemůže rovnat kvalitnímu ručnímu mytí. V těch kartáčích, byť mohou být měkké, zůstává mnoho abrazivních částic (uvědomte si, kolik aut jimi denně projede a jak jsou špinavá....) + pokud auto nebylo dokonale opláchnuté před mytím, tak rovněž veškerý binec pak tyto kartáče jen rozmažou po laku. To pak funguje na laku podobně jako šmirgl. A je jedno, zda se tam myje Mazda a nebo Audi s tvrdým lakem. Hologramy to udělá na každém. Prostě tyhle vynálezy, které urychlují a usnadňují práci kolem mytí aut, nejsou zásadně určené pro majitelé, kterým záleží na dokonalém vzhledu i stavu laku. Autorizovaný servis by to měl vědět a když přijede klient s takto vymazleným autem, tak tím tuplem by mu měli věnovat maximální péči. Už i proto, jaké nehorázné pálky si účtují za cokoliv.

Když jsme před cca 10 léty kupovali M6 (NOVÝ vůz), tak na laku bylo mnoho jemných škrábanců od nešetrného mytí včetně hluboké a neodborně opravené oděrky na zadním nárazníku způsobené u autorizovaného prodejce. Bohužel prodejce se od svého pochybení distancoval, jak jinak, že.....? Podobná poškození po nešetrném mytí vídávám snad na všech nových autech v jejich showroomu, dokonce někdy je na autě i drobná promáčklina...... Prostě tento ničemný způsob mytí a zacházení s novými auty je u zdrcující většiny prodejců. Nejen u Mazdy. Viděla jsem i na vlastní oči, jak a čím probíhá "ruční" mytí. Nebudu raději dále komentovat, protože se nehodlám snižovat k vulgaritám....

Jinak pro ilustraci přikládám fotky černé Audi (poměrně tvrdý lak - černá perleťová metalíza). Tohle s ním udělaly návštěvy automatické myčky, která nabízela údajně tu "nejlepší péči pro Váš vůz". Takže ani tvrdý lak není žádná výhra. Naštěstí existují i prostředky, které takovýto zdevastovaný lak dokážou vrátit do zánovního stavu, byť toto už bylo spíš na renovaci a strojní leštění..... Ale povedlo se to nakonec uzdravit i ručním přeleštěním, ač to byla dřina, jak mi referoval kolega, který tomu věnoval spoustu času a precizní práce. Majitelka odjížděla nadšená a do automatické myčky už asi nikdy nepojede......

2015-12-13 14:01:01

Myčky s kartáči nikdy, osobně doporučuju bezkontaktní myčky

http://myje.to/

nebo

http://www.myckypirana.cz/

2015-12-13 20:13:15

Co rikate tomuhle ? :(

http://www.autoforum.cz/z...ou-koroze-neni-minulosti/

doris  
Doris
2015-12-13 20:44:47

acter: Bohužel je to tak, je to největší slabina této značky. Mazda nemá dodnes ani kvalitní pozink karoserie, plechy chrání jen slabá vrstva měkkého laku, tak se není čemu divit. Podvozek je z velké části holý bez nástřiku proti oštěrkování, stejně tak i mnohé vnitřní části karoserie a rámu nejsou řádně nalakovány, podběhy jsou vyplněny savými koberci, které zakrývají plechy, na nichž není skoro žádný lak ani ochranný nátěr, spoje dílů jsou místy neutěsněné, snadno se tam dostává špína a vlhkost, ale o to hůře z těchto štěrbin vysychá......Povrchová úprava podvozkových dílů je špatná, barva je velice tenká a ráda se loupe. A mohla bych pokračovat dál.....

Bez dodatečné a velmi pečlivé antikorozní ochrany se Mazdy neobejdou, pokud chceme, aby dlouhodobě odolávaly korozi. Toto je třeba udělat hned na začátku u nového auta a nečekat, až se rez ukáže. To už bývá bohužel pozdě.

Jinak ty testy bohužel nejsou úplně košer, Audiny a VW reznou taky a ne zrovna málo. Koroze se objevuje i u poměrně mladých aut. Takže žádná výhra to není.

2015-12-13 20:50:48

A mate tip na dobreho technika v okoli Prahy ?

2015-12-14 10:57:50

V Praze tato mycka:

http://www.myckadejvice.cz/

nejnovější technologie bezdotykového mytí pomocí profesionální chemie a osmózové vody, po jejímž zaschnutí nezůstanou na vozidle žádné skvrny - NESUŠIT, NESTÍRAT!

Opravdu to funguje!

Průměrná cena cca 120Kč.

Ale vetšinou si to nechám umejt od chlápka co tam maká a to stojí 200Kč. Udělá to pečlivě a člověk se nezasere.

2015-12-14 11:01:26

vladimirek: Dívám se, pražské ceny. V Olomouci je to i s obsluhou za cca 100 Kč


Odpovědět

1 ......... 15  16  17  18  19 ......... 28