Fórum - Téma


M3 BM lak


Fórum 3 III BM M3 BM lak

Informace o modelu: Mazda 3 III BM


1 ......... 13  14  15  16  17 ......... 28

2015-05-10 21:22:06

wolfsteen: tak to je pravda A to som si myslel že som maximálny pedant na auto ale prd májovú vy ste ma prechcali a to poriadne.

doris  
Doris
2015-05-10 22:14:25

forester: No právě, Mazdy jsou príma a jak se trochu pomůže té odolnosti laku a antikorozní ochraně, tak to bude vončo.

2015-05-11 21:54:40

Pro zajímavost mi dnes přišla první nabídka (záměrně nepíši jaká společnost) na celopolep M3 v sedanu, Carshields 34 000 bez DPH.

Celopolep Vinyl 120micronů, 25 000 bez DPH.

Je to raketa :-/, ale to jsem trochu čekal.

doris  
Doris
2015-05-11 22:14:40

frolda_cz: Hmm, to tak +- sedí, v autorizovaném servise v Ostravě měli podobnou cenovou relaci. Ty vinylové fólie pro běžný provoz stačí, já osobně jsem použila na hodně namáhaná místa o něco silnější polyuretanovou fólii, ale ta se hůře tvaruje a na celopolep není příliš vhodná - zejména na komplikovaně tvarovaných dílech - tam se to pak musí dělat z více částí a vzájemně napojit.

Není marný ani ten keramický lak, taky dost vydrží.

2015-05-11 22:29:01

frolda_cz: za ty prachy si můžeš nechat zrovna přelakovat znova celou kastli...

2015-05-12 00:55:33

Husty. Za 40t mit auto ve spr....

Jinak Doris ma asi jednu vadu, ze neni z Praglu. Kazdopadne jestli ti to neva tak mi pisni za co jsi vyfesakovala frajerovi tu sestku. Pronajmout si v praglu garaz, zaucit dva kluky, tak tu nadelas majlant....💶💷💵💴

2015-05-12 07:08:00

hanocri: Tak to by ti nestačilo ani na barvu a ještě si k tomu přičti práci...

2015-05-12 07:54:04

wolfsteen: Chápu, tlak médií... Red Soul je lak jako každý jiný. Prémiový je pouze tím, že momentálně je symbolem celé značky. Kdyby byl opravdu prémiový, tak nemá 70um, ale minimálně 140um

Běžná (ale slušná) lakovna si bere za jeden lakovaný díl v metalíze cca 2-3000CZK s DPH, tak si to spočítej na kolik Tě vyjde celolak....

2015-05-12 08:02:02

hanocri: Ne nechápěš. Když jsem měl v zimě tu nešťastnou bouračku a lakovali mi přední kapotu, nárazník, pravý blatník a dveře řidiče, tak jenom barva stála 20k. Takže když si to rozpočteš na celé auto plus práci tak ti 40k nemůže stačit.

2015-05-12 08:14:50

wolfsteen: Přestaň srovnávat ceny v autorizovaném (a rádoby profesionálním) servisu s cenama, které jsou za tyhle služby běžné... Je to to samé jako kdyby Ti řekli, že autorizaky začnou prodavat benzin, ktery je lepsi jen diky nalepce "autorizovany" a pritom bude stát 150CZK/litr... Kam budeš chodit tankovat?

Mě měnili zadní nárazník a vím moc dobře co stojí jejich služby, ale na druhou stranu taky vím, že ať přijedeš do jakéhokoliv autorizáku, jsou to všechno stejní šmejdi - viz nezapojená zadní mlhovka, když mi tam ten zadní nárazník montovali zpátky a ušpiněný stropní tapecírunk v oblasti zadních sedaček .. na ten jsem samozřejmě přišel asi po 2 měsících, když jsem si náhodou sednul dozadu - běžně tam nikoho jiného nevozím....

doris  
Doris
2015-05-12 08:19:01

Hanocri má pravdu, solidně udělaný lak na autě (mimo autorizovaný servis Mazdy či jiných automobilek samozřejmě), vyjde +- stejně jako celopolep. Jeden díl ve značkové lakovně vychází se vším všudy na +-3000,-, použití keramického laku je o něco dražší, ale není to závratná suma.

U RED SOUL a dalších třívrstvých laků je mimo slabou vrstvu čirého krycího laku, který by to měl všechno chránit, ještě jeden zásadní problém - právě fakt, že barevný + metalický pigment pod tímto lakem je bohužel na vodou ředitelné bázi a tím pádem měkký ( vodovka nikdy nedosáhne tvrdosti konvenčních laků a a barev), výrazně se tak snižuje odolnost laku. Když se k tomu pak připočte ona slabá vrstva čirého laku, velice snadno se na něm cokoliv podepíše.

http://www.autopress.cz/?...tika-trivrstveho-lakovani

Wolfsteen: Předpokládám, že oprava Tvé Mazdy byla svěřena autorizovanému servisu ( abys neztratil záruku), ale tam si výrazně připlatíš za lakýrnickou práci. Viz jeden kolega ze SK, který za drobnou opravu a nástřik zadního nárazníku (Red Soul) platil v přepočtu 20.000Kč. U auta v záruce to samozřejmě ani jinak nelze řešit, ale také srovnávat cenu autorizovaného servisu/lakovny a normální značkové lakovny není zcela košer.

2015-05-12 08:21:45

hanocri: Mě to ale nelakovali v autorizovaném servisu, ale vezlo se to do lakovny. Vzhledem k tomu, že to platila pojišťovna, tak mi ta cena byla fuk.

doris  
Doris
2015-05-12 08:30:15

wolfsteen: No, to už tak bývá, že když to zacvaká pojišťovna, tak si na tom servisy nehorázně přirážejí. Znám z vlastní zkušenosti.

Běžná cena za kvalitní lakování ( značková lakovna) 1 dílu vychází kolem těch 3000,-.

Citace: "jenom barva stála 20k."

Podle toho co vím, kolik obvykle stojí tyto laky, tak jednu nulu si minimálně připsali navíc. Když jsem stříkala nárazník na M6, tak barva ( podklad + metla) i lak (keramika) mne vyšly do 1000,-.

2015-05-12 09:27:26

Když jsem nedávno tady litoval lidi co se nechali nachytat na krásnou barvu Red Soul, tak se zvedla vlna nevole. Já se taky kdysi nechal nachytat na Coper Red na GH a jsem rád, že je pryč. Dnes jsem viděl M6 a MX 5 obě jeden rok stáří v oné krásné barvě. Ty laky na těch autech vypadaly strašně. Teď mám bílou, samozřejmě již žádná metalíza a jsem spokojený. První dírky po kamíncích šly zaretušovat tak, že nejde absolutně nic poznat. A nakonec to nejlepší, když jsem to auto nedávno kupoval, tak sám prodejce mi říkal, že barvu Red Soul by nechtěl ani zadarmo jak je náchylná. 11 Mazda v řadě, ale Xedos 9 byl srdcovka

doris  
Doris
2015-05-12 10:36:06

Tak poškodí se každý lak, to by člověk nesměl s autem vůbec jezdit. Na druhou stranu je to i o zacházení a péči o auto. Když s tím někdo jezdí do myčky a nechá lak pravidelně odírat kartáči, tak ho odrovná vždy. Pokud myje ručně a šetrně + poskytne laku kvalitní konzervaci, tak s tím není problém.

Stejně tak je hodně nepříjemné parkování někde venku na sídlišti, tam auto před vandaly a pseudořidiči, co neumí manévrovat, nezachrání ani keramický lak nebo fólie.

Máme M6 - modrá metalíza - lak je měkký a poměrně tenký, ale i po devíti letech je O.K., pouze přední nárazník a prahy jsem přelakovala, protože mi vadily dírky od kamínků a jelikož jsem pedant, tak místo zakapávání tužkou jsem zvolila opravu se 100% výsledkem.

Často ke mne jezdívají klienti s Mazdičkami, nejvíce jich má právě Red Soul a až na běžné provozní oděrky ten lak nevyzkazuje nadprůměrné opotřebení vůči konkurenčním značkám. Je jasné, že třeba na bílém laku ty šrámy tolik vidět nejsou, ale to jen na první pohled.

Skutečnost, že je třeba Red Soul hodně žádaná, docela chápu. Já bych si osobně takové auto taky koupila, byť M3 se mi líbí ve všech barvách. Je to designově mimořádně podařené auto, kterému sluší vše.

Je to asi jako s konfekcí - kdyby člověk kupoval věci jen s ohledem na praktičnost, tak nosím jen teplákovku a chodím v hnědošedých teniskách.

2015-05-12 10:53:32

doris: tady nebudu s tebou Doris souhlasit, auto má být věc na praktičnost, a né aby se ze mě stal otrok vozu.

doris  
Doris
2015-05-12 10:59:43

frank: Já si jako otrok auta vůbec nepřipadám, naopak si ho užívám. Ruční mytí, které jde jako po másle + 1-2x za rok navoskovat, to nepovažuji za žádnou otročinu. Na "odstín laku" to auto nejezdí, podstatná je technika, která pokud spolehlivě funguje, tak ten měkčí lak je jen vedlejším a nepodstatným nedostatkem. Jako otrok auta bych si připadala v případě, že bych s tím pořád musela jezdit po servisech a řešit opravy a vady technického rázu. To už ale zacházím dost mimo téma....

A i kdyby, tak si auto nechám nově nalakovat třeba tou keramikou, a jezdím vesele dál.

Mimo to, mnoho lidí si auto kupuje přímo pro radost, ne kvůli praktičnosti, tady s Tebou zase nesouhlasím já.

2015-05-12 11:03:59

frank: To je jen Tvůj názor!

Sto lidí sto chutí, tak na to dávej bacha a nebagatelizuj

2015-05-12 13:18:46

frank: Než jsem si před čtrnácti dny koupil svou M3 v barvě Red Soul, tak jsem si nejdříve prohlédl kolegovu, který ji má rok, nikdy ji nevoskoval ani jinak neošetřoval a jezdí poměrně ostře. Najeto má cca 30 000 Km. Po pečlivém zkoumání jsem našel jen dva vrypy od kamínků na přední kapotě - což považuji za úspěch - tomu se nevyhne žádný lak.

2015-05-12 13:30:57

vakan: tak to má kolega štěstí, kdybys viděl moje auto..., třeba jezdí víc po solených cestách než posypaných štěrkem, to určitě udělá rozdíl

jinak já to vidím tak, že folii už nemá cenu v mém případě, asi by to na těch vrypech od kamínku bylo znát, tak počkám pár let a nechám to přelakovat


Odpovědět

1 ......... 13  14  15  16  17 ......... 28