Fórum - Téma


M3 BM lak


Fórum 3 III BM M3 BM lak

Informace o modelu: Mazda 3 III BM


1 ......... 12  13  14  15  16 ......... 28

2015-05-09 14:02:55

doris: v poho, to bylo na kolegu

2015-05-09 16:04:15

doris: diky za vycerpavajici odpoved.

Barva bude modra deep crystal blue, cili snad by i pri zezloutnuti nemusel byt rozdil tak patrny.

Jde mi hlavne o to, abych nemusel kazdy tyden neco lestit a opravovat, zda se mi folie=mechanicka ochrana jako nejlepsi mozne reseni (zkratka neverim, ze napr Picatec bude poskytovat stovnatelnou ochranu). Zatim se mi zda, ze lak je trochu Achillovou patou Mazdy 3

doris  
Doris
2015-05-09 17:36:03

frolda_cz: "Zatim se mi zda, ze lak je trochu Achillovou patou Mazdy 3"

Bohužel je to tak, oproti evropské konkurenci je lak na Mazdách nejen měkčí, ale je i hodně tenký. Vůči VW až o polovinu, což je opravdu znatelný rozdíl. Na druhou stranu, když se člověk k tomu chová slušně a pečuje o lak šetrně, tak i tento jemný lak vydrží v pohodě. Když jsme před devíti léty kupovali M6, tak jsem si byla vědoma toho, že lak je náchylnější k poškození, nicméně šetrné ruční mytí a především kvalitní konzervace voskem ho udržely dodnes v zánovním stavu. Největší problém je s lakem na dílech exponovaných nárazům kamínků - přední nárazník a prahy jsem už musela přelakovat, ovšem tento nový lak vydrží mnohem víc než origo - používám tvrdý "keramický" lak/nanobáze a ten je srovnatelný s kvalitními laky např. na Mercedesech + dávám 2-3 vrstvy, takže tloušťka krycího laku vysoce převyšuje origo laky z výroby. Cenově to není zas tak strašné a vydrží to poměrně dost.

Citace: "zkratka neverim, ze napr Picatec bude poskytovat stovnatelnou ochranu"

Co se týče chemie, tak na rovinu musím říc, že "zázračné" přípravky neexistují. Věřit oblbování, že to odrazí kamínky, lak bude odolný před poškrábáním, nebo že to bude dokonale chránit lak před kyselinami z ptačího trusu nebo zbytky rozkládajícího se hmyzu, je velice naivní. Ovšem různé reklamy to předhazují lidem dennodenně a když se k tomu ještě nastaví hodně vysoká cena, hned to působí jako špičkový produkt, od kterého důvěřivý zákazník očekává naprosto dokonalé výsledky.

Pokud je lak kvalitně ošetřen, je hladký jako sklo a třeba větve po něm snadněji sklouznou, nicméně když se o lak otřete například kovovým zipem od bundy, na laku se to podepíše. Taktéž kamínky, které odlétávají od kol ostatních aut... ty jsou schopné rozbít i okno, takže nějaký nanopřípravek na mnohem měkčím laku poškození určitě nezabrání.....

Navíc bez předchozí dekontaminace a případného vyleštění laku je například Tebou zmíněný Pikatec nebo jiný konzervační prostředek k ničemu, měl by pouze smysl u nového laku, který ještě nevykazuje žádná poškození ani nebyl provozem znečištěn od různých nečistot, které se k laku zpravidla velice účinně přichytí. Samotné umytí jejich spešl šampónem nedokáže z laku odstranit zažranou špínu, zbytky polétavé rzi nebo asfaltu. A pokud je lak zmatnělý, nebo má jemné škrábance či hologramy, tak ani tyto z laku po nanesení výše uvedeného přípravku nezmizí.

2015-05-10 10:09:39

ten pikatec mě docela zajímá. Má s tim někdo nějakou zkušenost?

Jde mi hlavně o trvanlivost (životnost) oproti vosku.

Mají i své aplikační místa, Pro mě jě nejblíž tohle ve Zlíně

http://www.manotech.cz/cen%C3%ADk.php

výjde to na cca 2700,-

Ten předposlední program

doris  
Doris
2015-05-10 12:19:58

andrewx: Trvanlivost je +- srovnatelná nebo o něco kratší v porovnání s jinými produkty na nanobázi. Kolegovi to vydrželo na laku i při důsledném dodržení postupu jen pár měsíců ( o tom jsem zde už rovněž psala) a já jsem si před časem udělala zkušební test na vzorku laku - ten byl hodně pečlivě připraven pro aplikaci přípravku - a osobně mne to zklamalo - vodu to zpočátku odpuzuje velmi pěkně, ale po několika mytích znečištěného laku účinek opadá - rok na laku auta, které je každodenně v provozu, to nevydrží, odolnost vůči agresívním látkám je minimální - během několika hodin je v laku vidět stopa po naleptání od trusu ptáků, odolnost vůči poškrábání prakticky nulová - měkký lak to prostě nezachrání, a před odlétávajícími kamínky to taktéž neobstojí. Za tu cenu bych si to osobně nekoupila. Jsem zvyklá na daleko kvalitnější a trvanlivější výsledek, takže mám i vysoké nároky a očekávání, kór když se mi dostane do ruky pár mrňavých lahviček za tak vysokou cenu. Pikatec je mnohonásobně dražší, než jiné avšak daleko kvalitnější výrobky, které nabízejí mnohem víc "muziky".

Špičkovou kvalitu za rozumnou cenu nabízí třeba tato řada výrobků, kterou používají často i profíci:

http://www.a-c.cz/index.p...ie/view-all-products.html

Navíc Pikatec neřeší dekontaminaci laku ani leštění jemných škrábanců nebo hologramů. Jinými slovy, 2x umýt auto jejich "speciálním" šampónem a hned na to dávat ten konzervační přípravek je k ničemu. Už jsem o tom psala výše. K čemu je "špičková" konzervace laku, na kterém zůstanou zbytky asfaltu, pryskyřice nebo polétavé rzi + viditelné hologramy a jemné škrábance? Krom této předražené autokosmetiky by si člověk musel pořídit ještě další přípravky od jiných výrobců, aby lak na Pikatec vhodně připravil. A to jsou další nemalé výdaje navíc.

Už když si člověk přečte ty jejich bláboly, tak vidí, jací "umělci" to píši a nemají vůbec ponětí o tom, jak správně a šetrně přistupovat k péči o auto.

Viz třeba toto:

Citace z jejich stránek:

***

Je schopna nanokosmetika ochránit karoserii před kroupami?

Odpověď:

Do určité míry pochopitelně ano, ale je důležité, jak jsou kroupy veliké. To slovo „do určité míry“ znamená, že politura Pikatec zmírní vnější nežádoucí účinky, ale podle velikosti těchto účinků je třeba nezmírní úplně. Například jsme provedli pokus na starém voze s cihlou. Házeli jsme kusy cihel po povrchu karoserie starého vozu, z něhož polovina byla ošetřená a druhá ne. Do určité velikosti byl výsledek taková, že ošetřený povrch se nepoškodil a neošetřený ano. Když jsme ale hodili polovinu cihly, tak neošetřený povrch byl poškrábaný silně a ošetřený mírně – ale byl.

********

Tady je vidět, jak člověk zaměstnaný u Pikatecu, který odpovídal, vůbec nepochopil dotaz a řeší škrábance od cihel.... Větší kroupy nadělají v karoserii důlky a nějaký Pikatec ani jiná kosmetika tomu prostě nezabrání!

Tady je možné vidět, kolik Pikatec vydrží:

Citace:

************

Co mám dělat, když něco zkazím? Jak odstraním polituru z karoserie?

Odpověď:

Na nanesení politury není co zkazit. Vše se dá opravit pouhým opakováním nanesení politury jak Armour, tak i Protect Glass. Pakliže byste přeci jen chtěl z nějakého důvodu ochrannou vrstvu odstranit, tak použijte právě saponát na nádobí a několikrát vůz umyjte silnou saponátovou koncentrací. Jen nemyjte tímto saponátem vůz příliš často, poněvadž dlouhodobé působení saponátu laku neprospívá.

*****

Je jasné, že saponát dává zabrat jakékoliv konzervaci laku, ale takto snadno ji umýt je ukázka slabé výdrže a odolnosti. Mimochodem, když chci třeba přelakovat něco na svém autě, které mám ošetřené voskem vlastní receptury, tak pro odstranění by mi několik omytí vodou se saponátem prostě nestačilo.

***************

Sečteno a podtrženo, když průměrný výrobek dostane přesvědčivou reklamu a podtrhne se to navíc přehnaně vysokou cenou, může to působit jako něco špičkového. V porovnání s jinými výrobky to ale nic převratného není, jen si za to člověk dost připlatí, aby se pokryly náklady za dlouhé TV reklamy. To je asi tak vše.

Pro názornost přikládám snímky zakonzervovaného laku i plastů a oken po dešti (používám k tomu směs vosků, kterou si připravuji na míru typu a stavu laku), přičemž přední kapota a víko kufru byly ošetřeny před dvěma měsíci; ošetření kapoty je vidět i na videu, které jsem zde prezentovala (https://www.youtube.com/w...Y-aM3S50&feature=youtu.be) a strukturované plasty jsou ošetřeny nedávno kvůli ukázce funkčnosti nového přípravku. Zbytek auta jsem voskovala začátkem listopadu minulého roku a to ještě za dost chladného a mizerného počasí, kdy nebylo moc prostoru nechat ho v klidu na laku působit. Auto není garážované a je denně v provozu. Pouze na střeše jsou kapičky vody o něco větší - je to i důsledek častého stírání sněhu během zimy, kdy dostal vosk i lak hodně zabrat. Na ostatních dílech je krásně vidět, že vosk ani po půl roce ze své funkčnosti a konzervace prakticky nic neztratil.

Vosk na jedno kompletní voskování celého auta (dekontaminace, vyleštění + konzervace) mne vyjde na cca 200,-, ošetření strukturovaných plastů a pneu asi na 10,- .

2015-05-10 13:13:35

doris: Vypadá to, že tam dám folie, obeslal jsem pár firem, aby mi poslaly přibližnou kalkulaci jak na celopolep, tak jenom na exponovaná místa. Uvidíme co se dozvím.

Dobré je, že auto ještě nemám a cca 2 týdny nebudu mít, takže je dost času se rozhodnout a pak zajedu od prodejce rovnou na polep. Abych měl jistotu, že lak bude opravdu netknutý...no snad to vyjde.

2015-05-10 16:54:26

andrewx: Já pikatec mám něco přes měsíc a zatím jsem maximálně spokojenej. Neříkám, že je to to nejlepší na světě, ale rozhodně nejde o nějaký teleshopingový shit od Hosta Fuchse, jak se tady snaží někteří tvrdit. Skutečnost, že má Pikatec reklamu v TV ještě neznamená, že to je marketingový nesmysl. Uvidím, jaká bude reálná výdrž. Rozhodně ale dám pikatecu přednost před nějakým no-name voskem...

doris  
Doris
2015-05-10 17:12:52

wolfsteen: No třeba takový Polytop není žádný noname výrobek.

Mimochodem, na předchozí straně vlákna jsem se tě ptala, jak jsi řešil dekontaminaci laku před nanesením Pikatecu, ale protože ses ani neobtěžoval odpovědět, předpokládám, že asi nijak.....

Nikde neuvádím, že je to "shit", tos napsal ty. Já jsem pouze uvedla, že Pikatec je jen průměrně dobrá kosmetika, ale za výrazně přemrštěnou cenu, a to, co je o něm uvedeno na stránkách Pikatecu, není až tak pravda. K tomuto názoru jsem došla díky porovnání s jinými výrobky - viz třeba ten Polytop. S voskováním aut mám více jak 15ti letou praxi a rukama mi prošlo obrovské množství výrobků, takže mohu vcelku objektivně porovnávat..

2015-05-10 19:13:47

Frolda_CZ : Na celopolep je jednoduchá odpověď... 1m2 kvalitní folie stojí asi 1000,-CZK s tím, že Mazda3 BM má plochu asi nějakých 15-17m2 (neměřil jsem to, ale porovnaval s plochama jinych aut)... když k tomu přičteš nějaké prořezy, které jsou nutné + manipulace, aplikace atd. tak jsi na nějakých 20-25 000CZK za celopolep auta folii (zaleži na společnostech)....

Kterým částem karoserie říkáš exponovaná místa? Nárazníky, kapota, dveře nebo?

Pro někoho dobrá investice (lidi s ročním nájezdem asi přes 25000km - dálnice, kamínky, kamiony) pro ostatní zřejmě vyhozené peníze.... Folie Ti sice částečně ochrání auto před vandalismem typu "obejdu se s klíčem kolem auta", pokud Ti to ale bude někdo opravdu chtít poškodit a zjistí že je na tom folie (po kliči nezustala stopa) nebude se daný člověk ostýchat vzít nějaký masivnější a účinější nástroj (kámen, žulová kostka, lámací nůž, skalpel, rybička)...

Taky to sice ochrání to, když nějaká maminka nebude dávat při vykládání ratolesti ze svého auta pozor a dveře jejího auta se opřou o ty tvé... pokud ale nějaký vetchý důchodce, bude otevírat dveře, které mu při tom vyklouznou z ruky a v plné polní to napálí do Tvých dveří - ten důlek který tam vznikne Ti žádná fólie ani zázračná leštěnka od Horsta Fuchse nezachrání...

Osobně mám zkušenost s projevy vandalismu v Brně na svém autě a můžu říct, že u některých věcí by pomohlo pouze připojit karoserii na napětí 500kV...

2015-05-10 19:19:50

doris: příspěvek wolfsteena týkající se "no-name" přípravků jen potvrzuje jeho registrační kartu a fakt, že je na fóru pár měsíců, nezná tady vůbec jednotlivé členy, jejich zkušenosti a práci, která je za nimi vidět.... dokonce bych si dokázal tipnout, že pracuje v nějaké firmě, kde začali s podobnou "zaručenou značkovou" kosmetikou pracovat a nyní se snaží lovit další ovečky....

doris  
Doris
2015-05-10 19:23:53

hanocri: "že u některých věcí by pomohlo pouze připojit karoserii na napětí 500kV..."

Mám na to stejný názor, je to asi jediné účinné řešení proti závistivým blbům....

Citace" příspěvek wolfsteena týkající se "no-name" přípravků jen potvrzuje jeho registrační kartu a fakt, že je na fóru pár měsíců, nezná tady vůbec jednotlivé členy, jejich zkušenosti a práci, která je za nimi vidět..."

Děkuji za Tvou podporu, Tys už můj vosk viděl v praxi, takže ses mohl přesvědčit, jak funguje. Já osobně nezatracuji ani ten Pikatec, nanotechnologie pro potřeby autokosmetiky je dobrá věc. Pouze kroutím hlavou nad tou přemrštěnou cenou a popisem vlastností v propagačních materiálech, které však těm reálným zcela neodpovídají, o čemž jsem se přímo přesvědčila. Možná jsem příliš náročná, ovšem za tolik peněz bych prostě čekala více "muziky".

Když si člověk uvědomí, že 30ml lahvička Pikatecu vychází na 499,- (původě tam uvádějí cenu dokonce 600,-) http://www.pikatec.cz/nano-armour/ , tak 1litr by stál 16.633,- ( u původní ceny dokonce 20.000Kč), což absolutně neodpovídá hodnotě a kvalitativním vlastnostem takového výrobku (trvanlivost na laku, reálná odolnost a účinnost chránit lak před negativními vlivy aj.).

2015-05-10 19:48:10

doris: Tak já nejsem zas tak častým návštěvníkem tohoto fóra, abych reagoval na každý příspěvek. Takže ne že jsem se neobtěžoval odpovědět, ale jaksi jsem si toho příspěvku nevšiml. Před nanesením Pikatecu jsem auto umyl wapkou a pak ještě šamponem přímo od Pikatecu. Auto jsem špinavé ale ani předtím neměl. Nemyslím si, že by 500 Kč byla přemrštěná cena.

2015-05-10 19:53:15

wolfsteen: 500CZK za ochranu celého vozu Pikatecem? Za celý jejich Protection pack? Nebo počítáš s tím že Ti to vyjde na třikrát?

2015-05-10 19:53:47

hanocri: k tem exponovanym mistum...vicemene co jsi napsal tj narazniky, kapota a blatniky plus prahy nejspis zrcatka. Ale jak jsem psal vyse, mam jeste dost casu na rozmyslenou nez auto dorazi (zitra jdu zaplatit zalohu, 2-3 tydny nez dorazi dle slov dealera). Zatim se rozkoukavam a zkoumam, co by pro me bylo nejlepsi.

Jde mi hlavne o ochranu pred kameny a pred sidlistnim lisejem, alespon trochu. To ze kdyz to nekdo bude chtit poskodit, tak to poskodi, tomu zabrani maximalne garaz.

Taky se mi nechce kazdy mesic neco rozlestovat, zaplatovat tuzkou atd, to me brzo prestane bavit.

No a posledni moznost je, ze to necham "vyhnit" nic nebudu resit s tim, ze to treba budu muset za par let nechat prestrikat...

Jak rikam, moznosti je spousta :-D

2015-05-10 19:55:41

hanocri: No tak 500 Kč stojí ten nanopřípravek http://www.pikatec.cz/nano-armour/. Když k tomu vezmu šampon, tak 300 navíc... Bez problémů jsem tím ošetřil celé auto a ještě mi cca 1/3 zůstala.

2015-05-10 19:57:57

frolda_cz: tu folii si určitě dej!! S toho laku jsem totálně znechucený a nas, teď jsem zase myl důkladně auto a zase nové stopy po kamínkách! (prahy, nárazník, kapota, A - sloupky a i střecha) Vědět to před rokem a něco, když jsem M3 kupoval, tak bych rovnou počítal s folii!! Na 10 roku starém autě jsem neměl tolik šrámu...

2015-05-10 20:00:53

wolfsteen: Zřejmě jsi nečetl dost dobře návod Pikatec, kde se pše:

Citace: "Naneste cca 5–7 ml na m2 karoserie."

Pokud tedy vezmu průměrně 6ml/m2 karoserie a lahvička má 30ml, pak jsem z jedné lahvičky schopen ošetřit cca 5m2 karoserie. Za předpokladu, že má karoserie plochu asi 15m2 pak potřebuješ lahvičky tři a pak už se jen s Armourem dostavaš na cenu 1500CZK/karoserii...

Dle mého soudu jednoduchá základní matematika. Nebo jsem někde přehlédl text drobným písmem, že pokud dodržíme ideální teplotu, tlak, rosný bod, polohu měsíce a slunce, tak nám 30ml vystačí na 5 kamionů?

doris  
Doris
2015-05-10 20:03:52

wolfsteen: Děkuji za dodatečnou odpověď. To je to, mytí šamponem není dostačující, to Ti řekne každý člověk, co se zabývá profesionální péči o lak nebo třeba detailingem. Dekontaminace je velice důležitá a zásadní. Pozornost tomu bohužel nevěnují ani v TV reklamě na Primě, kde ukazují návod pro aplikaci Pikatecu. Pokud auto bylo už nějaký ten měsíc v provozu, ulpí na něm mnoho nečistot, které jsou nevíc vidět na světlém laku. Pokud bys lak čistil clayem nebo jiným vhodným přípravkem, byl bys překvapen, kolik špíny to i po důkladném umytí ještě vytáhne.

Já jsem před nedávnem voskovala auto klientovi - jednalo se o zánovní Mazdu6/bílá perleť a byť mne klient ujistil, že auto je skoro nové a zcela čisté, i tak jsem na něm našla řadu drobných nečistot, které jsem před zakonzervováním odstranila. Hadřík po dekontaminaci dolních částí auta a kol výrazně ztmavnul. Jen tak jsem mu pak mohla předat vůz dokonale ošetřen a zajistit tak dlouhodobou spokojenost klienta.

Fotky mé práce jsou vidět v dolní části stránky:

http://www.mazdaclub.cz/u...mages_category.php?id=590

2015-05-10 21:10:09

To čo robíte však to nestačím ani čítať Aká populárna téma a na to aká je najnovšia verzia updatu navigácii a kedy bola vydaná alebo kedy ju kto naposledy inštaloval sa nedozviem asi nikdy ale o nano mastičkách viem všetko a už môžem ísť rovno na bakalára

2015-05-10 21:12:20

forester: Tak ale o čem chceš diskutovat, když máme spolehlivé auto, které žádné neduhy netrápí


Odpovědět

1 ......... 12  13  14  15  16 ......... 28