Fórum - Téma


M3 BM lak


Fórum 3 III BM M3 BM lak

Informace o modelu: Mazda 3 III BM


1 ......... 11  12  13  14  15 ......... 28

2015-05-03 17:03:48

Tak já jsem si udělal čas cca před měsícem a auto jsem důkladně umyl a nanesl Pikatec a jsem naprosto spokojen. Lak je hladký jak sklo. Nejen, že voda a špína krásné odlétají, ale navíc se velmi jednoduše dá odstranit rozplesknutý hmyz. Stačí vlhká hadra z mikrovlákna a je to. Takže za mě Pikatec

2015-05-03 19:04:42

Ty červené brzdové čelisti vypadají hezky, také o tom přemýšlím. Nemáš foto, kde by to víc vyniklo ? :)

doris  
Doris
2015-05-03 19:21:12

sopy + Hanocri: Moc Vám děkuji za Vaše reference a velice mne těší, že jste spokojeni.

Krásně poznáte účinky vosku i při mytí a snadné údržbě auta. Při dalším voskování (bohatě stačí až za půl rok) půjde lak dekontaminovat a leštit ještě lépe, což mám za ty roky aplikování vosku odzkoušené.

Wolfsteen: JJ, nanotechnologie umí hodně, já ji používám taky už více jak 6 let na všechny materiály auta. Ovšem za úplně jinou cenu, než nabízí Pikatec.

Mimochodem, čím jsi lak před nanesením Pikatecu dekontaminoval?

2015-05-03 19:35:58

demonicus: Nic lepšího než toto momentálně nemám. Natíral jsem to hammeritem.

2015-05-03 20:21:01

wolfsteen: objektívně musím říct, že i ten Pikatec na fotkách vypadá dobře, samo sebou, fotky jsou fotky a důležitá bude výdrž

2015-05-03 20:25:09

zdenooh: Přesně tak. Pokud ta výdrž bude dle očekávání (aspoň půl roku), tak pak nehodlám měnit.

2015-05-03 20:25:28

wolfsteen: tie brzdové barany si natieral štetcom alebo striekal sprayom s demontážou alebo bez?

2015-05-03 20:40:22

forester: Bez demontáže. Jak už jsem psal dělal jsem to hammeritem (perfektně drží). Chce to malý plochý štětec, trochu trpělivosti a je to

2015-05-03 20:58:22

wolfsteen: super, asi sa na to niekedy dám vyzerá to dosť dobre.Nepoznam tú farbu hammerit a aký odtieň mám pýtať?

2015-05-03 21:03:56

forester: Vybrat si můžeš dle vlastních priorit. Já mám hladkou červenou. http://www.hammerite.cz/colorgroup/cerna/

2015-05-03 21:11:12

wolfsteen: co myslíš, bude to držet i na autě co má najeto přes 21 tis. km? Samozřejmě po vyčistění tech, benzínem, šel bych do toho ale rozebírat, to nééé

2015-05-03 21:21:07

zdenooh: Myslím si že jo, ale dej si záležet na očištění. Nejdřív očistit kartáčem a pak benzínem. Hammerite je přímo na rez, takže by to neměl být problém. Rozebírat se mi to taky nechtělo. Ale když si vezmeš dostatečně malý štětec (takový ten plochý, co má na šířku cca 1,5 cm) tak je to v pohodě.

2015-05-03 21:27:53

wolfsteen: v létě se do toho pustím, pojedu k tetě na vesnici, budu mít čas i prostor

2015-05-03 22:01:13

magnetto: ano i ty podpisy některých méně přizpůsobivých spoluobčanů se podařilo trochu poléčit.. sice ty opravdu hluboké stopy úplně nezmizely, ale ty drobné vlasové škrábance od nehtů, kabelek, zipů apod. to vyléčilo dokonale Však se pak na to můžeš sám mrknout....

Po umytí to se to neobjevuje, počítám ale s tím, že čím více vodních sprch to dostane - mytí, déšť, a permanentní výplach na dálnici v dešti tak se to časem zpátky objeví... není to přelakováno, ale jen "maskováno"... hlavní je že je to prozatím zakonzervováno...

wolfsteen: Drzím pesti na to aby Ti pikatec dlouho sloužil... od jisté doby mám ale na tyto přípravky svůj názor, ten se nicméně neslučuje s pravidly klubu a přesvědčením některých lidí a tudíž si jej nechám pro sebe....

doris  
Doris
2015-05-03 22:30:37

hanocri: V takové míře už se to neobjeví, protože ty vrypy jsou z velké části zaleštěné - dělají to právě ty nejjemnější složky ve směsi, které dokážou krásně vyhladit mělká poškození v laku.

U těch hlubokých šrámů by bylo potřeba korekční tužku, jak jsme se bavili, celkem slušně to dokáže ránu zamaskovat, byť oprava je už vždycky více či méně poznat.

 Magnetto  
2015-05-04 06:38:13

hanocri: No to mě těší že to jde alespoň zamaskovat

Jak budeme řešit tu folii, osobně ti to zkontroluji a pochválím

2015-05-09 10:01:03

Ahoj, zanedlouho se take stanu Mazdakem, procetl jsem cele toto tema, ale malo se tady pise o ochrannych foliich, carshields apod.

Ma to nekdo na aute? Premyslim o polepu minimalne kapoty, predku, zrcatko a zadni casti, pocitam s tim, ze by ta folie mohla zamezit trochu i sidlistnimu liseji, je tomu tak?

Pripadne kdybych tam folii nechal dat, jak to omezi pouziti vosku. Predpokladam, ze folie se nevoskuje, pokud by se zbytek auta voskoval, tak tam bude nejspis pomerne vyrazny prechod? To by asi nebylo nejestetictejsi :-/. Predstavuji si to spravne?

Diky moc

doris  
Doris
2015-05-09 12:56:29

frolda_cz: Ahoj, polep fóliemi má smysl u nového laku, dokud na něm nejsou žádné vady od kamínků. Doporučuji nechat udělat polep přímo v autorizovaném servise nebo u uznávané firmy, která má mnoho pozitivních referencí, protože už jsem se setkala i s fušerskou prací, která prznila auto.

Osobně bych nechala udělat polep na náraznících, přední kapotě a předních blatnících + prazích a spodních částech dveří, ale jde udělat i celopolep auta, pokud nechceš mít po čase viditelné rozdíly v odstínu - některé fólie mají tendenci trochu žloutnout - zejména je to vidět na světlých lacích, ale je možné, že technologie pokročila a nyní se používají ještě kvalitnější polepy...

Pozitiva:

*mnohonásobně větší odolnost před poškrábáním a odletávajícími kamínky (vydrží nárazy menších kamínků až do cca 1 cm)

*tloušťka fólie je v průměru 200 mikronů, lak na nových Mazdách má jen několik desítek mikronů, přičemž ta čirá krycí vrstva může být silná jen 20-30mikronů.

*fólie na laku není skoro poznat, kvalitní fólie má skoro stejný lesk

*snadno se udržuje a myje

*dá se voskovat stejně jako lak, dokonce by se voskovat měla, aby si udržela lesk a zánovní vzhled

*lak pod fólií je chráněný a zůstane jako nový

*fólie propouštějí UV záření, takže lak pod ní bude "blednout" od sluníčka stejně jako zbytek auta - tím pádem se po odstranění fólií odstín na polepených dílech nebude lišit

Negativa:

*musí být nalepena opravdu kvalitně, aby byl výsledek bezvadný (absence bublinek, smítek, dotažení k okrajům apod.)

*životnost fólie je jen +- 5 let, kvalitní lak vydrží při správném zacházení podstatně delší dobu

*na laku zůstávají jemné zářezy, které obvykle vzniknou při seříznutí okrajů při lepení fólií

*větší kámen fólii zdeformuje nebo nenávratně poškodí, stejně tak i otěr od jiného auta, opravit to lze jedině novým polepem celého dílu/sekce, což vychází cenově jako přelakování

*žloutnutí některých druhů fólií, na světlém laku je to hodně znát

Co se týče péče o fólie, tak stejně jako lak vyžadují jistou míru šetrnosti v mytí + konzervaci, aby vydržely pěkné a funkční.

Já mám několik exponovaných částí auta potažených těmito fóliemi - Mazdy a mnoho dalších aut to má už z výroby třeba za zadními dveřmi na dolní části lemů nad prahy) a už mnoho let tyto fólie opečovávám voskem vlastní receptury. Je vhodný nejen na lak, ale i na další hladké materiály auta včetně ochranných fólií, oken, plastů aj..... Voskuji tím i barevné nebo reklamní polepy vozidel včetně karbonu.

2015-05-09 13:08:52

frolda_cz: o foliích se píše jinde

doris  
Doris
2015-05-09 13:13:27

radomiláček: Jj, to je fakt. Omlouvám se za odběhnutí od tématu.


Odpovědět

1 ......... 11  12  13  14  15 ......... 28