Fórum - Téma


M3 BM lak


Fórum 3 III BM M3 BM lak

Informace o modelu: Mazda 3 III BM


1 ......... 9  10  11  12  13 ......... 28

2015-04-13 16:51:01

doris: v pohodě, nic se neděje, tehdy to po vyleštění taky bylo dobré, až po nějaké době, když jsem to pár krát umyl, tak se objevili fleky, nevím proč, třeba jsem udělal chybu, ale jak píšu, zpočátku to bylo OK, no a pak po druhé jsem to už raději nevoskoval, jinak jsem s voskem spokojený

doris  
Doris
2015-04-13 17:50:46

zdenooh: Já i tak děkuji za upozornění, vážím si toho, protože stále se snažím své produkty zlepšovat a zdokonalovat jejich vlastnosti. U hladkých plastů, fólií nebo lišt kolem oken není nikdy problém, u strukturovaných je to kus od kusu, viz třeba ta Toyota. Tam jsem zaznamenala u některých dílů náročnější rozleštění ihned po aplikaci a následném zaschnutí, ale je fakt, že plasty byly ve špatném stavu a předchozí majitelka je napatlala nějakým přípravkem, který je spíš znehodnotil. U většiny strukturovaných plastů je ideální použít pro oživení silikonový olej, ten zaručeně funguje vždy a s krásným výsledkem + má tendenci i zregenerovat materiál. Nechá se to nějakou hodinku působit a následně se přebytek oleje vytře do sucha. Třeba v motorovém prostoru je to nepostrádatelný pomocník - veškeré plasty + hadičky udržuje v zánovním stavu, byť auto má na svém kontě už hodně let i kilometrů:

http://www.mazdaclub.cz/g...ers/full/10395_1886_4.jpg

http://www.mazdaclub.cz/g...ers/full/10396_1886_5.jpg

Připadá mi, že docela slušně odrazuje od nekalé činnosti i kuny.

2015-04-13 18:03:10

doris: Wow,jestli je to motor toho 23 letého Nissanu tak opravdu,jako by vyjel z linky.I ty polepené části páskou vypadají skvěle

spirit, 2015-04-13 18:03:10 napsal:

doris: Wow,jestli je to motor toho 23 letého Nissanu tak opravdu .. ,jako by vyjel z linky.I ty polepené části páskou vypadají skvěle ..

2015-04-13 18:09:40

spirit: Na fotkách je to slabý odvar proti tomu, jak to vypadá v reálu Opravdu paráda. Ani si neumím představit, kolik za tímhle musí být hodin práce, nezbývá než jak píšeš

doris  
Doris
2015-04-13 18:17:24

spirit + daav : Děkuji Vám za slova uznání. Ano, tento japonec už je v provozu přes 23 let, v motorovém prostoru je krom některých dílů vše původní, byť jsem tam udělala několik vizuálních vylepšení (třeba ta povrchová úprava zrcadlovými fóliemi). Bylo s tím dost práce (renovace mi zabrala přes dva roky) - po koupi to vypadalo takhle:

http://www.mazdaclub.cz/g...ers/full/10397_1886_6.jpg

Nyní už jen pravidelná údržba - jednou za čas to vytřu vlhkou švédskou utěrkou, kovové a lakované povrchy navoskuji a plasty, hadičky a pryž ošetřuji silikonovým olejem. Žádné jiné přípravky nepoužívám. Toto je spíše jen taková třešnička na dortu, nejceněnější pro mne je, že to vše spolehlivě funguje. Mám to staré auto moc ráda.

2015-04-13 18:25:09

doris: to vypadá jako motor z úplně jiného autaJeště jednou

2015-04-13 19:19:52

Máte už někdo zkušenost s opravným touch up lakem? Hledal jsem nějaká videa, jak na aplikaci, a vždycky to probíhalo tak, že se nanesla vrstva barvy, která (někdy o dost) vyčnívala ze škrábance, nechala se pár hodin schnout a pak se to rozleštilo aby došlo ke splynutí s původním lakem okolo škrábance. Je to správný postup? A pokud ano, po jaké době době nanést vrstvu bezbarvého laku? Potom postupovat stejně?

Odhaduju, že vím, kdo mi odpoví, ale určitě to bude zajímat více lidí, tak se ptám takhle veřejně :-D

doris  
Doris
2015-04-13 20:39:23

technick: Jj, to je celkem jednoduchá práce. Ranku je třeba odmastit technickým benzínem (vyčištění od rzi ani nezmiňuji, protože poškození laku by se mělo opravit co nejdřív, aby koroze neměla šanci vzniknout). U třívrstvého laku je krom metalízy i podkladová barva, ale u menších poškození stačí nanést více slabých vrstev metalízy z korekční tužky a pomocí hodně tenkého štětečku ( doporučuji použít modelářský) postupně zaplnit ranku a nepatrně tu barvu navýšit nad její úroveň, protože barva se objemově zmenší vlivem odpaření nosné kapaliny. Čím je ranka hlubší, tím déle barva tvrdne a během té doby se stále sesychá. Já osobně používám akryly (neředitelné vodou) a ty zaschnou rychleji. Po pár minutách (v závislosti na okolní teplotě) přidávám další vrstvu a postup opakuji, až je barva v optimální výšce - poslední vrstva musí po zaschnutí dosahovat těsně pod úroveň okolního laku. Nikdy ne nad!! Abych ji do ranky ještě účinněji dostala, používám voskové papíry (jsou na rubu různých samolepek), přes které na již poměrně slušně proschlou barvu zatlačím. Tím tu vrstvu barvy i srovnám. Po zaschnutí ( cca 30 minut až 1 hodina) na to nanesu čirý akrylový lak, opět několik slabých vrstev v rozmezí pár desítek minut. Poslední vrstva musí být nepatrně nad okolním lakem. Opět má tendenci zmenšit svůj objem. Stejně jako u pigmentu, tak i zde tomu pomáhám voskovým papírem, aby se lak co nejvíc zatlačil dovnitř ranky a srovnal. Někdy je třeba přidat ještě další vrstvu laku následující den. Po dokončení se to nechá několik dnů v klidu, lak vytvrdne a zůstane už objemově konstantní. U starších nebo přestříkaných laků, kde je silnější krycí vrstva, je možné udělat jemné zabroušení vodním smirkem (cca 2000) a celé to místo rozleštit brusnou pastou a následně převoskovat. U méně komplikovaných a spíše tmavších barev se takto dá opravit poškozené místo velmi zdařile a nejde to často ani poznat.

U současných tenkých laků zabrušování moc nedoporučuji a raději bych to jen přeleštila leštěnkou a zakonzervovala.

Pokud bys přijel k nám, mohu Ti to ukázat i přímo a poškozené místo opravit. Pokud bude příležitost a zájem, mohu udělat i video, jak taková oprava vypadá.

2015-04-13 21:28:01

wolfsteen: já koupil na carbon3d.cz ,ale v téhle tloušťce folie,aby to něco vydrželo mi prodali jen 1,5x2m,takže jí dost zbylo. A lepil jsem 6cm pruh,(který jsem si sám nastříhal) stím,že cca 5mm je pod tou gumovou lištou.

doris: Ano já bych rád viděl postup opravy laku,takže hlasuji pro video.

EDIT: Dala jsem Ti to do jednoho příspěvku, ať nemáš dva posty pod sebou.

Doris

2015-04-14 19:51:03

Tak už jsem měl taky čest s voskem od Doris, ani jsme nestihl řádně poděkovat, dělal jsme to podobně, v sobotu asi 5 hoddin, přes noc nechat proschnout, druhý den rozleštit mikrovláknem a ještě potom jsem to bral jelenicí a myslím výsledek super. Vosk je skvělej na takovéty rezavé ťupky na laku, někdy ale úplně zmizely třeba až po pátém nanesení, nikdy jsme neměl bílý auto, tak jsou na tom hold vidět zase jiný nečistoty. Jinak se s voskem pracuje snadno, ale nejhorší je ten čas, co na tom člověk ztráví.

2015-04-14 20:59:47

Ahoj, koncem tohoto tyden se stanu Mazdakem :) Predchozi auto byla Toyota, u ktere jsem neresil s lakem vubec nic a nikdy nic taky nerezavelo, nehnilo - na cerne jsem jen pasivoval tupky na kapote od rzi. Kdyz jsem cetl zkusenosti s novyma Mazdama 3 a jejich lakem, tak jsem rozhodnut auto nechat osetrit na podvozku antikorozni upravou a premyslim dokonce o cirem polepu - minimalne predku a prahu zespoda - rad bych nerad kolem auta skakal kazdy mesic s voskem a osetroval a zatiral a lestil atd...auto ma slouzit me. Muzete mi nekdo dat typ v Praze, ci kousek na zapad od Prahy, kdo se danou cinnosti zabyva a je v tom dobry? Na nejnizsi cene netrvam, dulezite je provedeni...Dekuji

2015-04-15 05:48:37

davef: vypadá to skvěle. Bohužel mám taky poprvé bílé auto a nečistot je vidět mnoho.To by člověk musel umývat každý den.Připadal bych si však jak magor,co nemá nic jiného na práci a tak jen umývá

doris  
Doris
2015-04-15 08:54:24

davef: Vypadá to skvostně. M3 sluší asi každá barva, je to povedený vůz a jak je auto dobře udržované, o to víc jeho krása a atraktivní křivky vyniknou. Moc mne těší, že jsi spokojen a děkuji za Tvé reference.

Dekontaminace odolných nečistot včetně rzi probíhá postupně, protože vosk je velmi jemný a funguje k materiálům auta šetrně. Osvědčilo se mi nanést na znečištěná místa trochu vosku, nechat ho působit pár minut a pak začít s rozleštěním.

Vosk Ti bude auto chránit a odpuzovat nečistoty, při příštím leštění už to půjde všechno snadněji. Výrazně poznáš účinky vosku i při mytí auta. Samozřejmě jen čistou vodou, žádnou chemii k tomu už potřebovat nebudeš.

2015-04-15 08:58:15

spirit: pozri sa davef to spravil velmi dobre umyl,naleštil a spravil fotky ako z katalógu a teraz keď bude chcieť vidieť auto čisté pozrie na fotky a bude Ja som spravil tak isto a myslím že teraz to príde na rad až na jeseň a keby aj na budúci rok.To sa nedá robiť často potom by človek s toho zmagoril.

doris  
Doris
2015-04-15 09:01:22

forester: Přesně tak, kvalitní přípravek/vosk stačí aplikovat 1-2x za rok, není to jen o nádherně lesklém laku, ale především o jeho konzervaci a dlouhodobé ochraně, což se projeví i v tom, že se pak auto snadněji umývá a špína se na něm tolik nedrží. Pochopitelně taky záleží, jak šetrně se auto umývá. Takové kartáče dokážou spolehlivě zničit každý lak.

2015-04-15 11:06:41

doris: presne tak Doris, ja by som si iba prial jedno a to aby o mňa tak niekto pečoval na ten štíl ako ty a stačilo by aj 1-2x do roka .Keď sa tak staráš aj o manžela ako o auto ten sa vedel veru narodiť

doris  
Doris
2015-04-15 11:27:53

forester: O manžela mnohem lépe!!

U aut jsem se snažila najít co možná nejjednodušší, šetrný a také cenově přijatelný způsob péče, aby to vydrželo dlouhodobě chránit lak i další materiály a udržet je v zánovním stavu. Takhle mi to vyhovuje už mnoho let, jsem sice na kvalitu hodně náročná a potrpím si na dokonalý a trvanlivý výsledek, přesto to vždy beru jen jako pomyslnou třešničku na dortu a v prvé řadě mi auto musí sloužit a spolehlivě fungovat.

2015-04-16 08:23:16

forester: díky za pochvalu, ale jako z katalogu to asi není, amatérská zrcadlovka Nikon D5100 v aut. režimu a slunce pod mrakem. Já vlastně auto ani moc často nemyju, až když je to nezbytné, nebo když hlásí na delší dobu pěkné počasí. Já si normálně vystačím s jedním kýblem vody na celé auto.

Sám jsem zvědavej, jak se to teď bude umývat a jak dlouho to vydrží, auto používám 5-6 dní v týdnu, tak myslím, že to bude pro vosk dobrá prověrka.

doris  
Doris
2015-04-16 09:00:58

davef: No i pod mrakem Ti fotky moc pěkně vyšly.

Co se týče trvanlivosti vosku, tak to je nejlépe poznat při dešti - dokud se bude voda na laku srážet a vytvářet perličky + z vertikálních dílů bude krásně stékat, pak je konzervace stále dost účinná. Mytí jde taky bez problému jen čistou vodou, dokonce i elektrony umyješ snadno. Já jsem zkoušela výdrž na Yarisovi, který byl voskován loni na podzim začátkem listopadu a je v provozu denně. Není garážovaný a minimálně 1x za týden jsem se ho snažila důkladně umýt ( vyjma mrazů, kdy to nepřichází v úvahu). I když je to prcek, tak těch +- 6 kbelíků vody vždy padne (používám 2 současně - viz můj poslední článek na MC) + oplach z hadice před a po. Stav v březnu je zachycen na tom videu (https://www.youtube.com/w...Y-aM3S50&feature=youtu.be), které jsem tu před časem dávala, takže asi tak to vypadá po cca 5ti měsících provozu.

2015-04-16 12:50:47

Já jsem záměrně navoskoval jen jeden liťák - jakmlise se zašpiní kola, dám foto, abyste viděli rozdíl


Odpovědět

1 ......... 9  10  11  12  13 ......... 28