Fórum - Téma


M3 BM Kola pneu ET ALU rozměry atd


Fórum 3 III BM M3 BM Kola pneu ET ALU rozměry atd

Informace o modelu: Mazda 3 III BM


1  2  3  4  5 ......... 33

2014-11-27 13:35:31

zdenooh: keď máš znížený spodok tak určite z 16 kolami bude jazda komfortnejšia.18ky sú super ale na dobré cesty a u nás takých je ako šafránu.

2014-11-27 17:24:47

zdenooh: Zdeno pokud by jsi se opravdu na léto rozhodl jít do menších disků, měl bych zájem o ty 18"... Tak si na mě kdyžtak vzpomeň

2014-11-27 20:10:45

forester: jj, jízda je komfortnější a na zimu je to jenom dobře, jak nasněží, pak to přimrzne, brrr , v letě je důležitější, jak to sedí a vypadá

TomSi: jasné že to byl vtip, jedině že bych pořizoval jiné disky 18', stát se může, ale ja bych toho chtěl , tyhle origo 18' jsou povedené

2014-11-27 20:54:31

zdenooh: zdenooh: No já si myslel, že to bylo myšleno ve srandě Máš pravdu, ty origo tomu sednou jak "prdel na hrnec". Já stále váhám zdali origo nebo nějaký aftermarket...

2014-11-27 21:14:27

tomsi: tak kdybych si to rozmyslel, dám ti vědet

2014-11-28 19:19:21

Tak já to nakonec vyřešil tak, že jsem pořídil kompromis v podobě 17" kol:http://www.carspneu.cz/al...--70x17-5x1143-et48-7x17/

a k nim 205/50 pneu.

Jak tak koukám, tak mám asi stejný typ jako forester, jen černé a o palec větší

2014-11-28 22:23:46

mamut: máš dobrý vkus čierne sú tiež super a červenej M3 určite seknu a pneumatiky si aké dáš?

2014-11-28 22:47:37

Chlapy a jak jste vyřešily to, že Alu neoriginální disky, například ty co jsou uvedeny výše, mají ET 48 a Mazda 3 musí mít dle technického průkazu pouze ET50 ? To jste si to nechali vepsat do techničáku? Tvrdil mi to můj dealer. Původně jsem chtěl taky Alu disky, ale našel jsem jen disky z ET 48 a tak nějak mi to vymluvil.

Na konec mám obuté neoriginální plechové disky a i ty mazdičce sluší, ale vím, není to ono :D

Akorát mám otázku pro někoho kdo má také plechové disky (i když takových tu moc nebude), liší se šrouby na uchycení kola pro originální Mazda Alu disk a neoriginální plechový disk? Na Alu kola, přeci jenom bývají ty šrouby o něco delší.

2014-11-29 10:40:52

michaelpine: u těch disků o šířce 7 palců bych ET 48 neřešil, vím, když to budeš brát přesně podle legislativy, tak jenom to co máš v TP, nebo nechat zapsat do TP, někdo to řeší, jiný ne, já raději tyhle věci dodržuji ale takový malý rozdíl bych taky neřešil, neměl by to být extrém, co by bylo do očí, když jsem byl účastníkem nehody 3 aut, nikdo neřešil kola ,

k těm plecháčům - já mám plecháče a k tomu origo šrouby z alu disků 18´, když se ptáš na šrouby, jaké máš ty teď?

2014-11-29 10:53:36

forester: nakonec po rozmýšlení mezi Hankook a Nokian jsem zvolil Nokian 205/50 R17 – WR A3, 93V XL

To ET jsem taky dlouho řešil, ale raději jsem šel do jistoty a odchyluji se jen o 2 mm. Tady jsem se dočetl: http://www.carspneu.cz/otazky-odpovedi/ že ET do +/- 10 není potřeba řešit, ale nevím. Na jiné stránce to u ET o více jak +/-5 už ukazovalo na nutnost úpravy blatníků. Viděl jsem však, že někteří měli (i tady na fóru kola s ET40) a fungují bez úprav. Otázkou je co by se stalo, kdyby chtěli dát sněhové řetězy.

Každopádně já si kola musím nechat zapsat do TP (nechal jsem si vystavit typový list), protože rozměr 17" není jinak od výrobce dovolen , ten má pouze 16" nebo 18".

ZdenoOH, MichaelPine: nemá náhodou Mazda pouze matky na upevnění kol a nikoliv šrouby? Ty už jsou navařeny na hlavu? Doufám, že to tak je, auto ještě nemám

2014-11-29 10:58:02

mamut: právě jsem se tě chtěl zeptat, jak to je se 17", stejně je divné, že Mazda má jenom 16" a pak 18",

Nokian mám taky. jenom 16"

2014-11-29 11:04:04

zdenooh: 17" Alu můžeš mít, téměř všichni výrobci (např. http://www.platin-raederk...20SKYACTIV-G/BL/14689053/) těchto jiných rozměrů mají certifikáty, že dané ALU při použití vhodného rozměru pneu můžeš na autě mít. Pak ti je normálně zapíšou do TP (na základě typového listu a TUV certifikátu) a můžeš jezdit.

Přijde mi totiž na zimu 17" jako optimální kompromis mezi 16" (malé a nezajímavé ) a 18" (drahé pneu).

2014-11-29 11:09:03

mamut: jasně, bylo by divné, kdyby nemohli být, jenom se podivuji nad tím, že to není přímo povolené výrobcem, jak je to zdlouhavý proces, to zapsání do TP a co to stojí?

2014-11-29 11:17:22

ZdenoOH: od prodejce, který ALU prodává musíš mít stoh lejster: Typový list, osvědčení od ministerstva, že kolo od výrobce je ok, TUV certikát (lze stáhnout i na stránkách výrobce) a překlad nejdůležitějších slovíček.

S tím vším musíš na STK pro razítko, že je to OK a pak to zanést na registr vozidel, tam už si nepamatuji, jestli to bylo na počkání nebo to zabralo nějakých pár dní, ale vím, že to bylo velmi snadné (zapisoval jsem si jiný rozměr u svého dřívějšího auta).

Osobně si myslím, že to není časově ani technicky náročné. Cenově je to pár korun.

2014-11-29 13:42:47

zdenooh: Mě právě prodejce říkal, že v případě nehody, bych mohl mít problém a ve výsledku ti pojištovna nezaplatí. Ale sám nevím jak to u nehody chodí. Každopádně mi to rozmluvil a šel jsem do plecháčů.

U těch šroubů si právě nejsem jistý. Protože jsem z autosalonu jel na zimních gumách a originální ALU disky jsem měl v kufru a až doma jsem si uvědomil, že mi k tomu nedali žádné jiné šrouby. A mám zkušenost, že u ostatních aut bývají extra šrouby na plecháče a extra na ALU disky. Tak proto se ptám.

2014-11-29 14:57:11

michaelpine: jsou to matky

2014-11-29 15:06:43

dura: Takže až budu na jaře přezouvat, tak na to klasicky nandám bez problému origo ALU disk?

2014-11-29 15:10:24

michaelpine: jj přesně tak

2014-11-29 15:16:18

dura: Super, díky moc. To jsem potřeboval vědět

2014-11-29 16:19:26

dura: správně, jsou to matky, ja jsem to taky blbě napsal

MichaelPine: s tou pojištovnou by chtělo někoho, kdo v tom chodí, spíš by jenom krátili plnění, jestli by je disku vůbec zajímali


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 33