Fórum - Téma


M3 BM 2013 - 20?? skyactive


Fórum 3 III BM M3 BM 2013 - 20?? skyactive

Informace o modelu: Mazda 3 III BM


1 ......... 92  93  94  95  96 ......... 172

MAX6  
J.
2014-12-12 18:48:00

alex98: Neni dobrý moc brzdo (třeba po 1000km),protože by se nová náplň mohla ještě nějakejma zbytkama zanýst. A neni dobrý moc pozdě - třeba 20000km. Já třeba měnil po 5000km,někdo mění po 3000km,někdo po 7000km a někdo na to dlabe a mění klasika až po 20000km i když jezdí jen po městě a krátký trasy. Když jsem ho vypouštěl poprvý (ještě ten olej z fabriky),tak po těch 5000km byl takovej černej a tuhej. Když jsem po dalších 7000km (na tacho teda 12000km) vyměňoval tu druhou náplň (použil jsem jinej olej než Mazda Original Oil),tak byl olej krásně čistej a řídkej. Teďka další výměna bude ve 20000km a pak budu měnit po 10000km.

2014-12-12 18:55:47

max6: Nepadá samo výměnou záruka?

MAX6  
J.
2014-12-12 18:59:25

olmaister: A na jakou část auta by měla padnout ? A proč by měla padnout ?

A) olejovej filtr používám origo od Mazdy - ten K&N neni ještě moc potvrzenej že by perfektně pasoval. B) používám olej doporučený specifikace (SN) C) výpustnej šroub dotahuju momentovym klíčem přesně na hodnotu udanou v servisní příručce. D) nalejvám přesně požadovaný množství oleje (ani moc ani málo).

2014-12-12 19:04:45

max6: A jakou značku oleje používáš?

MAX6  
J.
2014-12-12 19:07:21

dura: Klasika Castrol řadu Edge.

2014-12-12 19:11:13

max6: a jen pro zajímavost co stojí orig olejovej filtr?

Že bych si nakoupil do forotu,plánuju, že budu měnit po 10tis. km, tedy každou mezi garančku sám. Dokud to tedy bude v záruce, pak vše sám.

2014-12-12 19:11:54

max6: V tom případě nemám co dál dodat

MAX6  
J.
2014-12-12 19:16:16

dura: OEM kód filtru je PE01-14-302A a měl by stát okolo 300Kč (záleží jestli ti daj slevu nebo ne). Tenhle filtr pasuje/je schodnej i na 2.5 benzínu. http://www.mazdaclub.cz/f...lect=129553#message129553

Ještě chvílu počkám až někdo pořádně otestuje K&N HP-1008,protože ten je trošku menší,ale podle katalogu by měl sedět i na ty naše SkyActivy a zrovna těhle mam doma plnou poličku,protože se dávaly na starý 2.0FS motory (323,626,Premacy atd...)

2014-12-12 19:34:50

alex98: Ideálně to je někdy v rozmezí 3 - 5 tisíc najetých km. Já měnil někde kolem 3 tisíc. Pokud vyměníš pak ještě jednou, třeba v 10 tkm jen dobře, třeba jako MAX. Pokud někdo bude měnit olej po 10tkm, zase pro motor jen dobře, na záruku to rozhodně vliv nemá, já to dávám ale klasicky po 20tkm, protože na rozmazlování mám automobilové dědečky v garáži, tohle je přece jenom "spotřebák", ikdyž krásný:)

2014-12-12 20:14:53

max6: Jsem vcelku zvědav, jestli po výměně K&N vložky bude mít motor dravější projev

MAX6  
J.
2014-12-12 20:18:19

olmaister: Jesli myslíš K&N vzduchovou vložku,tak zvukově se nic moc nezmění - už jí tam mám nandanou nějakej ten tisíc km. Výkonově přidá 1kW.

Já spíš teďka psal o olejových filtrech od K&N

2014-12-12 20:24:29

max6: To jsem postřehl, ale nestíhal jsem reagovat ošetření karoserie jsi dělal sám? Taky nad tím přemýšlíme...ale budu to muset zřejmě dát profíkům....

MAX6  
J.
2014-12-12 20:25:16

olmaister: Jaký výkony dokážou udělat "profíci" už jsem tady viděl,takže rači všechno co jde dělam sám - doteď na BM jsem si všechno dělal sám.

2014-12-12 20:41:45

max6: To mi ani nemluv...jenže s některými věcmi člověk nemá zkušenosti...takže není jiného řešení...než to svěřit jiným a doufat...

2014-12-12 21:19:12

max6: Děkuji za tvoji ochotu, co se týká tvých zkušeností, tak na tebe asi jen tak někdo nemá. Já mám aktuálně najeto 2500 a první výměnu plánuji kolem těch 5000 a potom asi po 10000.

2014-12-12 22:40:32

Ahojte, stala se mi taková nepříjemnost, která mě dost vytočila. Rovnou bych požádal o pomoc a zároveň malinko varoval...

Jaké používáte škrabky na okno? Já si totiž koupil na zimu fu finskou, s čepelí ze speciální slitiny, co nemůže poškrábat sklo, vykřičník. Před pár dny na první námraze na skle jsem ji vyzkoušel a pochvaloval si u škrábání jak pěkně funguje, paráda. Pak jsem sednul za volant a vyjel, ještě po tmě, takže ve chvíli kdy mě minuly prví auta, něco se zatřpytilo a pak zas, pak zas jinde - ale babí léto už bylo, pavučinové vlákna to být nemohly. Při prozkoumání a zjištění co se vlastně stalo, zaznělo mojí Majdou takové mocné kuuuuuu*va, že jsem měl strach že mi začne drnčet v A sloupku.

Komplet celé sklo - tak jak jsem jel tou škrabkou, pěkně shora dolů v plné délce 5 - 10 cm od sebe mikroškrábance.

Co mám dělat borci? Kamarád tu škrabku má tu samou, nikde ani škrábanec, lidi si to vesměs pochvalujou. Sklo bylo čisté, žádný bordel na něm. Kdyby to tak bylo, neměl bych škrábance takhle pěkně pravidelně, takže je vina na té škrabce. Jelikož jezdím do práce a z práce v tomto období po tmě, tak si toho nejde přestat všímat, pokaždé co svítí z protivky auto tak to bije do očí... Jo a samozřejmě jsem si i přejel přední boční okna že jo, takže tam to je zase pěkně ve směru obvodu, tak jak jsem jel, ale tam se člověk nedívá, takže i když mě to , tak tam se to dá nějak vydržet...

Jo a prosím o zdržení se komentářů typu já bych si kovovou škrabku na okno nikdy nepořídil, to je jasné že to poškrábe. Není důvod tomu nevěřit, kdyby to každému poškrábalo sklo, dávno by se to neprodávalo a nebo nebylo aspoň tak v povědomí. Já prostě trefil nějaký shit nebo co, jen prostě nevím co mám teď dělat. Dík a bacha!

2014-12-12 22:48:20

topry: Záleží jak hluboké ty rýhy jsou, jediné co mě napadá je zkusit to zaleštit nějakou hooodně jemnou pastou. Nevím jestli by to vzala třeba ta pasta co se s tím renovujou světla?

MAX6  
J.
2014-12-12 22:53:23

topry: Hrozně záleží jak moc hluboký ty mikroškrábance jsou. Existujou brusný pasty/leštěnky na sklo,který když se použije dobrý nářadí,tak dokážou takovýhle věci "vyleštit". Píšu to v uvozovkách,protože opravdu hrozně záleží na tom jak hluboko to je. U jednoho staršího auta jsem na to šel trošku levnější cestou (kamufláží). Sklo jsem pořádně umyl klasickym čističem na okna (asi 3x za sebou),potom jsem přejel sklo středně tvrdou Clay kostou abych z něho vytahal zapíchanej bordel (stejnou clay kostkou co používám na lak jen o malinko tvrdší). Potom jsem okno ještě jednou umyl. Pak jsem použil leštěnku na ruční leštění skla (konzistence po zatvrdnutí připomíná vápno). A nakonec jsem na to dal kvalitní "tekutý stěrače",který zaplnily tyhle mikroškrábance a světlo se v nich pak přestalo lámat = přestalo to otravovat řidiče. Je to jen dočasný řešení než se ty "tekutý stěrače z okna po čase smejou,ale je to levný a dá se to opakovat v podstatě do nekonečna. Ty tekutý stěrače jsem koupil kvalitnějšího rázu a ne žádnou sranda věc z pumpy typu TurtleWax atd...

Výhodou toho je,že díky těmhle "tekutejm stěračům" co jsem koupil okno nemá takovou tendenci zamrzat a když už zamrzne,tak pokovaď je jakš takš čistý,tak se to nemusí škrabat,ale ta námraza je jen povrchová a dá se sundat rukou a nebo když je okno špinavý a ta špína zamrzne,tak stačí jen chvilku dát ofuk na sklo a pak i když to pořád vypadá že je to zamrzlí,tak se to dá setřít rukou a nebo stěračema.

I na BM to teď mam nainstalovaný.

Nebo se zeptej v nějaký kvalitní a zkušený firmě na autoskla,ale mam takovej strach že ve většině firem ti řeknou,že to sklo uměj jen vyměnit. Nebo ještě mě napadá jestli by nevěděli něco klasický skláři,ne autoskláři.

2014-12-12 23:40:34

max6: to mám zjistit jak, jak je to hluboké? šuplerou asi ne... jj, tekutý stěrač na tom mám, ten jsem si tam dal pár dní předtím než jsem si to poškrábal. takže pokud to budu chtít zkoušet vyplnit tak to můžu dát dolů a znova. Mám tam Supraperl od Nanosilveru, ale nevím jaký zatím je za tu chvíli, testuju ho, nechtěl jsem právě kupovat ty typy tekutých stěračů co zmiňuješ. Možná to bude to samé, nevím.

Má cenu jít do prodejny a říct jim co mi udělala jejich škrabka a jestli budou ochotni to u Mursky reklamovat a požadovat zaplacení výměny skla? Haha, asi ne co? Nemůže to být částečně i měkkým sklem u Mazdy? Četl jsem že sklo a sklo je rozdíl...

MAX6  
J.
2014-12-12 23:49:31

topry: Na výměnu skla se vyprdni. To si tam rači škrábance nech. Když ti budou měnit sklo,tak ti můžou pořezat/potrhat tou strunou palubovku,stropní tapec a můžou ti zeškrabat lak na A sloupcích.

Tak stačí zajet nehtem a poznáš jestli je to jen povrchovej škrábanec nebo jestli ti do toho nehet zajede nějak hloubš. Každopádně když koukneš byť jen na seznam,tak je tam docela dost firem co nabízejí zbroušení a rozleštění škrábanců na sklech/autosklech,protože zřejmě si to strojně leštit sám nebudeš viď ? http://search.seznam.cz/?...%AD+skla&aq=-1&thru=&su=e

Nebo to můžeš zkusit jen zakamuflovat jak jsem psal,ale je tam hrozně důležitý to předchozí čištění aby jsi vytahal i bordel a zbytky skla z těch škrábanců (na to je super ta Clay kostka) a ruční leštění na vyhlazení skla. Ty tekutý stěrače jsem zmínil jen pro to,protože jsou hutný a tu rejhu uměj vyplnit. Já používám ty tekutý stěrače a ruční leštěnku od GTechniq,ale na strojní leštění bych zvolil něco lepšího.


Odpovědět

1 ......... 92  93  94  95  96 ......... 172