Fórum - Téma


M3 BM 2013 - 20?? skyactive


Fórum 3 III BM M3 BM 2013 - 20?? skyactive

Informace o modelu: Mazda 3 III BM


1 ......... 82  83  84  85  86 ......... 172

2014-11-26 20:02:11

No já teda mam předek aj zadek nahuštěnej na 250kPa zimní aj letní, ale kde jsem k těm hodnotám došel to nevím.

2014-11-26 20:04:34

michaelpine: mám pocit, že ti dealeři jsou na jedno kopyto , já foukám podle návodu a jednou za měsíc kontroluji - přifouknu a jedu

s plně naloženým tam je až 320 - 340 kPa

2014-11-26 20:22:19

ZdenoOH: Jo, to mi přišlo šílené. Narval jsem tam 3 a doufal jsem, že to bude stačit, protože už ani kompresor se netvářil moc spokojeně :-D

2014-11-26 20:33:46

engin: foukáš kompresorem z výbavy auta? Já taky a moc se mu to nelíbí

MAX6  
J.
2014-11-26 20:53:00

dottore: Prosim tě,ty už se ničeho nebo. U těch tvejch "cest do pekel" se vždycky smějuj. Jednak v olejovym čerpadle je zádržnej pístek oleje (to samý platí i o olejovym filtru),kterej drží olej i v trubkách co vedou nahoru do hlavy motoru a hlava motoru je beztak pořád zalitá olejem a ve válcích se kvalitní olej drží i na stěnách. To že to při i-Stopu "nemaže",těsně po nastartování,tak při použití kvalitního oleje se jedná o tisíciny sekundy, i když slovo nemaže je těžce přehnaný. Když ráno nastartuješ studený auto,tak se klidně jedná i o vteřiny,když použiješ blbej olej. Takže tohle je naprosto zanedbatelná věč.

ZdenoOH, 2014-11-26 19:37:34 napsal:

daav: hoši, jak to, že máte pneu na 230 kPa? V knize je předek 250, zadek 270 u 16' kol a není tam nic, že by to bylo podle obsahu motoru

2014-11-26 20:58:32

zdenooh: Mea Culpa, donutil jsi mě seběhnout ta čtyři patra co mám pod zadkem a mám na všech čtyřech 2,5 = vzadu skutečně málo - hned ráno se vozítku omluvím a napravím. Zároveň jsem žil v tom, že ne 2,5 ale 2,3... kde bych byl bez fóra... díky

MAX6  
J.
2014-11-26 21:02:26

2,5 se používá jako taková nepsaná alternativa. Většinou to na tuhle hodnotu 2,5 (předek i zadek) nafouknou v pneuservisu,když se z nějakýho důvodu nechtěj kouknout na štítek ve dveřích. Je to takovej univerzální tlak,kterym u auta nikdo nic nezkazí a do správný hodnoty ať si to nafouká zákazník doma sám podle toho jak moc naloženej jezdí.

2014-11-26 21:07:04

jj, doplním: četl jsem, že při ochlazení o 10 st. klesne tlak o 0,1 baru, takže třeba foukat venku, ne v garáži a před jízdou

MAX6  
J.
2014-11-26 21:10:03

zdenooh: Tlak v pneu se bere za studenýho stavu pneu. Máš pravdu,že když bude auto stát v garáži kde je 20°C,tak tam nemá smysl foukat pneu,když venku je -10°C. Ale pneu se mají foukat za studenýho stavu,takže vytáhnout auto z tý vyhřátý garáže ven,tam ho nechat nějakou hodinku a pak teprve něco dělat s tlakem. To že klesne tlak o 0,1 baru je těžce zanedbatelnej údaj. Třeba takový měřáky na pumpách jsou přesný asi tak jako slepec co počítá hvězdy na obloze.

2014-11-26 21:25:54

max6: taky že jsem psal - venku a 0,1 baru je možná zanedbatelné, ale třeba sám jsi psal příklad: v garáži 20 °C, venku -10°C tak máš rozdíl vtlaku 0,3 baru - to je dost

nikdy bych neradil jsi měřit tlak na pumpě

MAX6  
J.
2014-11-26 21:34:51

zdenooh: 0,3 je dost pro lidi co se zajímají o auta. Teď jdi ven,proběhni se po parkovišti a uvidíš,že někteří lidi si nědělaj hlavu ani s rozdílem 1bar.

Stejnak když se nad tim člověk zamyslí,tak ideálního tlaku nikdy nedocílí. Teď si to nepamatuju přesně,ale dám příklad: Na dveřích/manuálu je napsáno,že při normálnim zatížení do 3 lidí a jedný kabelky v kufru má mít pneumatika 2,2baru,ale jak je tam o jednoho člověka navíc a místo kabelky je tam kufr,tak má bejt 2,9baru. Tak mi teda řekněte,kolik má bejt nafoukáno,když 99% jízd jezdim jen ve dvou a v kufru skoro nic. To tam teda mam mít 1,8 baru ? Nebo když najedou vyzvednu kamarády,tak to mam hned dofoukat na 2,9baru ? Nebo dneska jsou 2°C,zejtra má bejt 8°C pozejtří -5°C a to mam pokaždý běhat s pumpičkou okolo auta ? Jasně že ne. Ta tolerance je tam veliká. Hlavně aby pneu nebyla přefoukaná přes tyhle hodnoty a nebo podfoukaná přes tyhle hodnoty. co uvádí výrobce auta a výobce pneu. Já auto foukám tak,že beru průměr toho jak jezdim naloženej a jaký teploty se dají v průběhu příštího období očekávat - to všechno v rámci hodnot co uvádějí výrobci.

2014-11-26 21:41:14

max6: jasně, ja tě chápu, taky jsem to nemyslel tak, že se to má upravovat každý den , zas nejsem až takovej pedant! Jak jsem psal, kontroluji jednou za měsíc, jenom jsem chtěl poradit, vysvětlit rozdíly vlivem změny teploty, nic víc, koho to nezajímá - nečte

2014-11-27 02:12:53

max6: To, že tam ten olej je, nemusí ještě nic znamenat. K vytvoření mazacího filmu na třecích plochách je třeba pohyb, když ustane, film se poruší, kapišto? To je zásadní problém podle motorářů, a ne hlouposti, jako že se vybije baterka. Nejsi náhodou příbuznej brouka Pytlíka, že ne?

2014-11-27 06:55:23

K těm pneumatikám:

Někde sem četl, že za přehuštěný pneumatiky vděčíme EU!

Čím víc nafouklé pneu, tím je při testech menší spotřeba benzínu. A protože nová auta musí postupně splňovat EU5, 6 atd... hledají všechny možnosti. Zmenšují nádrže na benzín a na vodu v ostřikovačích, přehušťují pneu na maximum atd.

Myslím, že když budeme jezdit na 2,3MPa, nic se nestane, naopak budeme šetřit pneu a jezdit bezpečněji

MAX6  
J.
2014-11-27 07:58:00

dottore: No jsem a ještě včelky Máji a Ferdy Mravence. Já snad ani nevim jestli ti na tohle odpovídat. Podle těch tvejch "motorářů" (vyměnil jsem rozvody a šáli na klice,tak je ze mě motorář) jsou všichni konstruktéři motorů všech automobilek zřejmě dem.... že zapoměli udělat stálou cirkulaci oleje i když motor stojí. Sorry,ale ty tvoji "motoráři" zřejmě viděli jen olej co se lil do MBčka nebo možná ještě do Fordu T. Ono teda když opomenu Start-Stop systém,tak si zřejmě každý ráno vydírám díru do válce když startuju.

Stejně tak jako jsem ti psal s tim stříkánim podvozku,jak ty jsi mi řek,že "lakýrnící" říkaj,že to nemůžu nastříkat nikdy tak dobře jako oni,tak si zajdi na vrakáč. Vem si tam první motor co tam leží na zemi,oddělej třeba šáíli na klice a uvidíš že ten olej tam pořád je. Jesli myslíš,že ten film se zničí po 20 vteřinách co auto stojí na Start-Stop,tak Bůh s našima motorama při startu po delší odstávce třeba 2 hodiny. Pokud by ses tady zeptal,tak 99% lidí co mělo problémy s i-Stopem,tak to bylo způsobený baterkou (hlavně u M3BL)

Já už na tebe fakt nebudu odpovídat. Děsíš tady lidi hovadinama typu: Omylem si můžeš spistit limiter a to je cesta do pekel. Přitom jsi v tu dobu co jsi to psal zřejmě ani nevěděl jak ho zapnout,protože bys věděl co všecko musíš "omylem" zmáčknout aby se aktivoval a nebo naopak když už by jsi ho "omylem" zapnul,tak jak lehce ho deaktivovat. Potom ta tvoje cesta do pekel ohledě dráhy automatu,že nemá klacek pojistku. To jsi zřejmě taky neseděl v jinym automatu,protože i ty co maj pojistku,tak můžu bez jejího zmáčknutí přebíhat z D na N nebo z R na D. Ty tvoje situace čim tu strašíš lidi jsou tak akorát na to,že bys měl vrátit papíry jestli se ti taková věc stane,protože bys jednou se mohl za jízdy "omylem" odpoutat,přitom "omylem" otevřít dveře a to by byla cesta do pekel.

Fakt NO COMENT.

2014-11-27 09:12:37

vit70: no, logiku to má, ale kdyby byli přehuštěné kvůli EU, neohrožuje to bezpečnost jízdy? (menší styčná plocha... jenom uvažuji),

dále by se asi víc sjížděli pneu uprostřed, dále proč u letních je tlak vzadu 250 kPa, né 270 kPa a to mně hlavně zajímalo a na to nikdo nedal odpověď, jinak ať si každý fouká kolik chce

MAX6  
J.
2014-11-27 09:41:56

forester: Jo přesně takhle to vypadá aj u mě Jedna zdechlá větev,ale strom žádnej

ALL: Tak tu navigaci už neřešte (jestli to někdo vůbec řešil jako že asi ne ) Už se nám to podařilo rozchodit na neorigo SD kartě,ale byl to porod zjistit co způsobylo tenhle error.

2014-11-27 09:48:05

max6: Tak mne sa podarilo nejakú burinu posadiť ale od stromu to má asi ďaleko.Zaujímavý a inšpiratívny má údaj o plusovom dojazde na ušetrené palivo ktoré činnosťou iStopu mne ukázalo v jednom prípade +10,8km.

2014-11-27 09:55:37

forester: Jo, já jsem skorád nepochopil proč se ten čas pořád resetuje. Zajímavější by bylo třeba vědět, kolik jsem na istopu stál třeba jeden měsíc nebo delší období, potom by měl člověk skutečně představu jak velký má pro něj istop smysl.

2014-11-27 09:57:35

zdenooh: Ja som tlak v pneu kontroloval hneď po kúpe nakoľko mám zlé skúsenosti ale boli všetky 4 pneumatiky presne nafúkané na 1,5 a pokiaľ som sa dočítal v manuáli tak pri poklese by to mal hlásiť palubný počítač takže to neriešim a čakám kedy sa ozve

Kolega mal už také hlásenie pri ceste do Chorvátska tak to určite funguje spoľahlivo.


Odpovědět

1 ......... 82  83  84  85  86 ......... 172