Fórum - Téma


M3 BM 2013 - 20?? skyactive


Fórum 3 III BM M3 BM 2013 - 20?? skyactive

Informace o modelu: Mazda 3 III BM


1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 172

2013-12-10 15:10:46

Mazda 3 skusenosti .. Ahojte

Uvazujem nad kupou noveho auta a kedze sa mi najviac paci aktualna Mazda3 tak sa snazim o nej zistit co najviac ako sa len da. Ma tu na tomto fore uz niekto tuto novsiu verziu? Ako je na tom motor 1,5 benzin? Ako je to so servisom? intervaly cena za servisne ukony a samozrejme spolahlivost auta. Dakujem za akekolvek postrehy a rady.

Auto mam na bezne jazdenie a musi sa mi pacit. Nepotrebujem na nom trhat asfalt a teda uvazujem nad najnizsou vybavou resp challenge ale este neviem ci hatchbach alebo sedan aktualne mam totiz combi s 500l kufrom a toho 350l hatchbacku sa trosku bojim. Dakujem za akekolvek skusenosti.

2013-12-10 17:58:31

Treba pozrieť vedľajšiu tému, tam už nejaké skúsenosti sú, aj keď s inou motorizáciou. 1,5 určite na bežné jazdenie zlá nebude (môj predpoklad, sám jazdím 1,6 74kW, kolega kúpil Civica 1,4 so 73kW, použiteľné motory bez pretekárskych ambícií). Spoľahlivosť konkrétneho modelu, ktorý má pár ľudí, a snáď nikto nemá ani 10 000 km najazdené - to by si chcel asi moc, na to treba čas (predpoklad - ide o Mazdu a teda by nemala byť zlá, to je však vážne len predpoklad a stavať na ňom by sa rovnalo krčmovým kecom, podľa ktorých sú francúzi šroty, fordy šroty, taliani šroty a jediné správne auto je Golf, prípadne Škoda). Ja teda z hľadiska praktičnosti sedany nemusím (a nie vždy vypadajú dobre), u M3 by som ale neváhal :) Akurát výfuky vypadajú lepšie na HB (aj pasujú), ale ten sedan je proste o niečo vyššie dizajnom podľa mňa. Záleží, či niekomu prekáža užší prístup do kufra.

Sám som bol M3 zatiaľ obzrieť (testovačku si nechám na jar, prípadne čas, kedy nebude sneh, aby som bol menej obmedzovaný kolónami a podobne), posed spokojný, miesta dosť (toto je relatívne, každý má inú postavu a iné predstavy o priestrannosti), dokonca mne vyhovovala aj tá lakťová opierka, ľuďom s hrubšou rukou bude asi priúzka. Čo mi vadilo - zle riešený priestor odkladací v dverách (našťastie využívam minimálne, prežil by som), možno sa dal lepšie obostavať priestor (pri vonkajších rozmeroch len priemerný priestor na sedadlách v zadu, na kolená hlavne, šírka je v poriadku), ináč ide o veľmi solídne auto.

2013-12-17 11:51:59

Jen vzdáleně se to týká Mazdy3 BK Ale ulovil jsem Press kit z Frankfurtu a je ve tvaru 3ky. Bude fajnové mít ho po zkopírování dat na MP3 v autě (2GB stačí a i se tím nezahlcuje systém zbytečně, velké Flashky občas již zpomalují palubní zábavní systém vlivem přeplnění cache).

Jinak, kdyby byl zájem, mohu zabalit balík ke stažení těch obrázků a materiálů, co na tom byl...

SIR
Jaroslav
2013-12-24 07:18:45

miso: Ahoj,jsem vlastníkem Mazdy 6-najeto 260000km často po velmi špatných cestách-do 180000km bez problémů,pak to začlo jedno za druhým až do ted -spojka,ložiska přední,tlumiče nedávno,převodovka a jiné -menší závady.Velmi drahý servis-náhradních dílu npř.spojka originál s montáží v autorizovaném servisu za 52tisíc.,ale pokud někdo jezdí po slušných cestách-ne jako já i po nezpevněných a najezdí okolo 15-20 tisíc za rok a celkem ujede s autem do 150-180 tisíc za tak OK pak pryč.

Dlouho jsem zvažoval co dál,ale jellikož jezdím jen 20tisíc max ročně a SUV nesnáším, tak za 14 dní si jdu pro novou Mazdu 3 165k Top Revolution-jízdní vlastnosti,podvozek,technicky a dobře vybavená proti jiným autům téhle kategorie a 7-8 let mám vystaráno to je min.co auto vydrží jen nalívat palivo a měnit olej.poměr ceny a výbavy je neodolatelná,moc se těším na 3jku-zůstavám věrný

2014-01-03 21:51:24

Ahoj nevi nekdo prosim jaky je rozmer pneu na tech 18" kolech.Diky Martin.

2014-01-03 23:33:47

sir: Boží volba

Pak dej dojmy až projedeš tu svou ...

SIR
Jaroslav
2014-01-04 05:21:11

tielk: Ahoj,tak v manuálu co mám ceník je napsáno rozměr 215/45/R18 ,ale je možné použít mám to u prodejce ověřené,budu brát auto v lednu a dodávají na letních verze Revolution použít zimní R16,rozměr je psán v příručce 205/60/R16 zdraví Jarda

2014-01-04 08:03:10

SIR:Diky moc ,doufam ze nam sem hodis nejake zkusenosti az to tvoje auto projedes vazne o nem uvazuji tak budu vdecny za kazdou informaci diky Martin.

2014-01-04 12:32:20

Zdar,

říkal jsem si,že vám sem hodím pár řádků o tom,jak se mi jezdí s novou Trojkou. Mám s ní najeto cca 3000km,takže to budou zatím spíše jenom takové postřehy,než plnohodnotná recenze. Je to hatchback Skyactiv 2.0 121kW v manuálu.

O jízdních vlastnostech už toho bylo napsáno mnoho více kvalifikovanými lidmi z různých automobilových magazínů atd.,takže se o tom nebudu moc rozepisovat,stejně nevím,o čem bych tak psal. Prostě to jezdí skvěle,ale to je můj subjektivní pocit a určitě bude ovlivněn i tím,že jsem doteď měl samé diesely. Řízení je prostě radost,na limitu v ostrých zatáčkách hrne ven prvně předek,zadek se mi utrhnout zatím nepodařilo,ale věřím,že je to možné na více kluzkém povrchu. Výkon je více než dostatečný,s předjížděním není problém,na trojku dosahuje rychlosti až 135km/h.

Reakce na plyn je okamžitá,žádné prodlevy jako u některých aut jiných značek. Jede to i v nízkých otáčkách,ke kterým vás neustále „nutí“ ukazatel vhodného převodového stupně,ale osobně se mi zdá,že je schválně nastavený na brzké řazení kvůli spotřebě. Sám podle toho nejezdím,kdybych chtěl jezdit 50km/h ve městě na pětku a 1500 otáček,tak si koupím jiné auto. Nemluvě o tom,že pokud nejedete do kopce,tak vám to radí dát šestku a jet na cca 1250 otáček. Jinak to ukazuje jen řazení nahoru (aspoň já jsem si nešiml,že by to fungovalo i pro podřazování),takže nespoléhat na to,že vám to ukáže dřív,než se motor začne trápit.

Když už jsem nakousl tu spotřebu,která vás beztak zajímá nejvíc , tak ta se u mě pohybuje okolo 7 litrů. Pan Klobouk s platem vajec za zadním oknem nebude mít problém jet i za 6 litrů. Sám jsem si to ověřil,trasa Liberec – Nový Jičín za 6,1 litru,severní cestou a na dálnici až od Olomouce.

Exteriér je otázkou osobního vkusu,přesto můžu říct,že mě poměrně často někdo zastavuje na parkovištích,jestli se může podívat. Určitý díl na tom má určitě i červený lak,se kterým auto vypadá úžasně.

Co se dalo u hatchbacku očekávat je velká náchylnost k ušpinění zadní části vozu vlivem víření vzduchu za jedoucím vozem. Garantuju vám,že pokaždé když budete chtít otevřít kufr,tak si zašpiníte prsty. Teda aspoň teď v zimě,v létě to snad bude lepší.

Dlouhý čumák někomu může dělat potíže při parkování,ale myslím,že je to otázka cviku. Pokud bude vaše vozidlo vybaveno parkovacími senzory,tak přesto parkujte opatrně při zajíždění ke sloupkům (takové ty co oddělují chodníky od parkoviště nebo brání vjezdu vozidel na určitá místa). Asistent tyto sice registruje,ale špatně. V závislosti na úhlu v jakém se ke sloupku přibližujete vám může ukazovat teprve druhé vnější pásmo ze čtyř možných,ale ve skutečnosti jste už prakticky v kontaktu s překážkou.

Interiér je líbivý,přístrojovka s jedním středovým budíkem (v mém případě s otáčkoměrem) vypadá na první pohled možná nezvykle,ale v kombinaci s HUD displayem jsem si rychle zvykl. Ten je kapitola sama o sobě,mají to kluci japonský hezky vymyšlený. Kromě rychlosti může zobrazovat navigaci,údaje z tempomatu a omezovače,popřípadě z adaptivního tempomatu a hlídače jízdních pruhů. Taková kravinka,ale líbí se mi.

Samozřejmě mám i nějaké výtky,například loketní opěrka by mohla být větší,resp. se nezužovat kvůli vykrojení pro držák nápojů. Na středovém tunelu jsou umístěny dva a vůbec bych se nezlobil,kdyby jeden z nich odstranili a vykrojenou opěrku nahradili plnohodnotnou.

Volant dobrý,jen mi přijde,že kožený potah je trochu hladký a tvrdý nebo jak bych to řekl a když máte v zimě suché ruce,tak ten úchop mi přijde trochu kluzký. Možná je to blbost,možná je to tím,že je to nové a neohmatané,ale byl jsem zvyklý na větší jistotu při točení jednou rukou třeba při couvání apod.

Co trochu chybí,jsou kapsy ve dveřích,jsou tam jen dutiny na lahve. Ale vejdou se tam i 1,5 litrove PETky. Drobnosti můžete uložit buď do mělké přihrádky před řadicí páku,pod loketní opěrku nebo do přihrádky ke spolujezdci. Čeho jsem si hned nevšiml,je přihrádka ve stropě,ale pouze na brýle nebo něco podobně malého.

Na panelu klimy lze najít tlačítko pro odmrazování předního okna,ale mám určité pochybnosti o tom,že je vyhřívané elektricky. Zdá se mi,že to funguje na principu foukání horkého vzduchu,protože po sepnutí se zvýší otáčky ventilátoru,klapka se přepne na foukání na okno a začne se valit teplo. Ale ruku do ohně za to nedám.

Navigace má pár much ve výslovnosti,ale chápu,že skloňování i čeština samotná je dost obtížná. Věřím,že drobné chybky budou časem vyřešeny updatem softwaru. V Americe prý už lokální update mají,nahrává se u dealera asi hodinu,pokud si pamatuju dobře. Aktualizaci map si můžete provést sami doma,ale o tom jsem psal v jiném tématu.

Nevím,co dál bych ještě napsal,takže končím.

Tak zatím čus a taky něco hoďte do placu.

2014-01-04 12:53:59

Este keby si pridal seriu fotogrfii bolo by to super. Zaujima ma preco sa vsade pise len o 2.0 vsak rozdiel vo vykone medzi 1.5l je 14kW u teba co rozhodlo pre dvojliter? Zaujimalo by ma ci sa po sparovani telefonu cez bluetooth da ovladat hudba z mobilu.

SIR
Jaroslav
2014-01-04 13:15:47

miso: Ahoj,rozdíl mezi 1,5 a 2,0 je a není velký je to třeba zkusit,ale znát to bude.1,5 zrychlení na 100-10,8s max rychlost.182 spotřeba 5,1 papírová

2,0-zrychlení 8,9 spotřeba 5,1 v papírech,ale 2,0 -165 K je spotřeba 5,8 zrychlení 8,2 a spotřeba 5.8 a max rych.-210.Asi je nějaký důvod když 1.5 leží volně v prodeji skladem a každý chce 2.0 radši-info přímo od prodejce .

je na každém co komu sedne a rozdíl ve spotřebě je 0,7 litru ,ale je třeba počítat o litr víc pokud chce mít člověk jízdu a ne přibližovadlo

2014-01-04 13:21:23

Ja se priznam ze o te 1,5 ani neuvazuji zajima mne 2,0 a to bud ten 88kW a nebo radsi tech121kW ve vybave revolution pokud to bude jezdit za 7 litru neni problem.Doted jsem jezdil na 154kW naftaku tak asi budu potrebovat tu silnejsi verzi at to neni takovej vykonostni propad.

A vy co uz ji mate zakoupenou nebo objednanou plati oficialni ceniky nebo se tam uhrat nejaka lepsi cena?

2014-01-04 13:36:30

Tak neviem ako ostatok ale okrem zrychlenia z 0-100 tam ja nevidim ziaden rozdiel. Niesom jednoducho typ co sa preteka na semaforoch. Rovnako maximalna rychlost 182 vs. 195 pre mna nieje dolezita ked budem jazdit maximalne 150 (ano na sucasnom aute som siel cez 190 ale len koli testu na nemeckej dialnici) Rovnako vykon 74 kW je len o 3kW menej ako sucasne vozitko ktore ma sice turbo a o 300 kg menej ale nemyslim si ze by som sa s tou 1.5 nemohol svizne vozit ked bude treba. Skor mam pocit ze sa ludia noveho motora boja lebo je novy a nepoznaju jeho klady ale aj zapory.

2014-01-04 14:09:37

Tak pro mne je rozdil i treba toto Maximální točivý moment

1,5 150/4.000 Nm / U/min

2,0 210/4.000 Nm / U/min

proto uvazuji o tom 2,0 litru ale pokud ti bude stacit 1,5 je to ok proto v te nabidce je vice verzi aby si kazdy vybral.

2014-01-04 14:48:55

Proč jsem si vybral dvoulitr? Protože jsem chtěl vyšší výkon a spotřeba pro mě nebyla při rozhodování úplně na prvním místě. A u mě není rozdíl jen 14kW,ale 47kW,mám ten silnější dvoulitr.

Jinak když porovnáš papírovou spotřebu 1.5 a slabší verze 2.0,tak je stejná. Proč si teda nepořídít rovnou dvoulitr s vyšším výkonem? I točivý moment je podstatná veličina. Samozřejmě nenutím,každý si vybere podle sebe.

Jinak to bluetooth jsem ti ozkoušel,muzika přehrávat jde,ovládání funguje i z volantu,takže nemusíš sahat na telefon.

Cena nevím jak teď,ale já měl lak a navigaci zadarmo,i když je fakt,že to byla akce jen pro prvních deset.

SIR
Jaroslav
2014-01-04 17:37:44

tielk: tak ta cena je věc vyjednávaní,stejně asi dojde brzy ke zdražení, ale 3% jsem vždy uhrál z ceny min.když jsem kupoval auta,možná se dá i víc ,ale aby to bylo pro obě strany výhodné je tahle sleva přijatelná..

2014-01-04 18:13:29

Super diky to mi staci kazda kacka dobra s tim zdrazenim uvidime myslim ze tam prostor moc neni ale jeden nikdy nevi cim nas prekvapi planuju to stejne az za par mesicu tak uvidime jak to dopadne.

SIR
Jaroslav
2014-01-04 18:26:11

tielk: tak doporučuji objednat -čekací doba na 2.0 je min.tři měsíce ted a když bude jaro tak nevím.1.5 měli a mají ihned k dodání.Objednával jsem 8.10. a tím,že jsem byl mezi prvními tak bude k převzetí možná příští týden.Vyrobeno bylo 7.11. mají podrobný přehled u prodejce,18.12 v Belgii-svátky se nenákládá a nevozí

Lodí jede 5 týdnů ,dvě směny se vykládá z lodi ,vleze tam 4500ks aut-pro zajímavost pak probíhá prohlídka a cesta 2 dny kamionem na místo určení...

2014-01-05 08:45:45

Jo klidne bych objednaval hned ale musim dosetrit nejake penize, stare auto jsem prodal se stratou bo mu podruhe behem 13 mesicu praskla hlava takze musim par mesicu vydrzet at se nenazenu do nejakeho smrticiho leasingu.

Jeste k tem gumam skoda ze tam neni

zimni 205/55 R 16

letni 225/40/R 18

daleko lepsi vyber a tim padem i ceny

SIR
Jaroslav
2014-01-05 11:40:15

tielk: tady máš adresu obchodu,kde nejraději nakupuji pneu,výběr pro každého i cena a mám dobrou zkušenost s Goodride dva roky v poho....letní i zimní,ale zimní bych raději pro jistotu věřil víc značkám známým-Barum v dobré ceně se dá koupit také.. http://www.nejlevnejsipne...a=215&profil=45&prumer=18

tielk: tady je odkaz na zimní ,ale mají již přebráno a v 16 super ceny http://www.nejlevnejsipne...a=205&profil=60&prumer=16


Odpovědět

1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 172