Fórum - Téma


M3 BM 2013 - 20?? skyactive


Fórum 3 III BM M3 BM 2013 - 20?? skyactive

Informace o modelu: Mazda 3 III BM


1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 172

RadoMiláček, 2013-07-12 14:22:15 napsal:

dnes jsem doplnil do galerie - http://www.mazdaclub.cz/g...+&ddlb_user_uploaded=2758 - fotky sedanu a mám dva postřehy:

ten předek s tou značkou nevypadá až tak hrozně, jak jsem čekal a u sedanu výhled šikmo vzad vlastně ani moc nebude ..

edit: tři postřehy - postrádám boční blinkr, ani v blatníku, ani na zrcátku není ..

2013-10-28 12:48:01

radomiláček: blinkre su v zrkadlách,ale 2xled zvonkajšej strany

2013-10-28 14:27:47

Zdravím

.Po čítaní vašich prispevkov sa musím pripojiť.Mam objednanú m3 s dodaním 3mesiac 2014.motor 2G-88kw,výbava

Attraction.,biela metaliza. +navigacia.Skušobnú jazdu som absolvoval 25.10.2103.Interier m3 priestraný.jazda super.

Auto malo najazdených iba 187km takže surové.Dizajn 1*.Už sa teším na jar 2014

MAX6  
J.
2013-11-01 20:33:07

Tak jsem se byl dneska projet s 2.0 benzínem 120poníků a 6MT převodovka Revolution (ne Revolution TOP)

Interiér supr, jen některý věci byly třeba hezčí v předchoz generaci BL. Např. taková prkotina: zpětný vnitřní zrcátko,tak to vypadá jak z roku 2000 i když má samozatmavování. Přihrádka spolujezdce by si taky zasloužila trošku hezčí plast. No a tim kritika dezajnu interiéru z mí strany asi končí.

Ohledně ovladatelnosti,tak je to dobrý. Ze všech Mazd co jsem měl nebo zkoušel,tak týhle bych dal na rovný silnici známku za 2, v zatáčkách při pomalejší jízdě tak 2- a v zatáčkách při rychlejší jízdě tak 2+. Nevim proč,ale podvozek jakoby při ostřejší jízdě zatáčkama razantně přitvrdil a to mám rád. Tyhle známky musim dát proto,protože na svý stařičký 323BJ mám štelovatelnej podvozek a prostě to je lepší svezení. Takže jestli můžu doporučit,tak kdo si tohle auto koupí a má v plánu s nim jezdit sportovně,tak ať si připlatí dalších 20000Kč a koupí si štelovatelnej podvozek. Potom to musí bejt něco neskutečnýho.

Motor 2.0 benzín 120koní,tak z toho jsem měl největší rozporuplný dojmy.Auto sice mělo najeto jen 300km,takže nebylo zajetý,ale prostě: Když se člověk rozjížděl z 0,tak to auto letělo, jak M3BL 2.0 se 151 koňma,ale jen co jsem jel třeba 90km/h měl tam 4. stupeň,tak to auto zrychlovalo jak kdyby mělo jen 50 koní. Takže jestli tohle auto budu kupovat,tak rozhodně půjdu do tý silnější 2.0 benzín. Mám prostě rád svižnější jízdu a nechci se bát předjet. Ten kdo mi odpoví,že stačí u tý slabší 2.0 podřadit,tak odpovim,že ani to nepomůže. Třeba až se auto zajede,tak to bude lepší,ale osobně v to moc nevěřim.

Ohledně elektroniky,tak ta funguje opravdu suprově. Jediný co bych z auta vymontoval a nechal rovnou spálit na čarodějnickym sabatu je ten totálně stupidní ukazatel kdy má člověk řadit na jakej stupeň. Upozorňuju všechny,že ty co se tim budou řídit a hlavně v době zajíždění,tak svý auto pak neprodávejte,ale nechte ho rovnou sešrotovat. S nezajetym autem jet 50km/h na 6 stupeň při otáčkách blízkejch volnoběhu mi přijde totálně ujetý a to to ukazovalo i horší věci. Abych na to ale jen nenadával,tak třeba oproti Ford Fusion,kde tvám to ukázalo ať přeřadíte na vyší stupeň i když už auto cukalo a mělo tendenci chcípnout tak tady to naštěstí nedělá. Zase to má aspoň trocha inteligence a třeba když na to opravdu šlápnete,tak to pochopí,že jedete sportovněji a nenutí vás to řadit hnedka.

Ale kdy člověk tyhle prkotiny nesleduje nebo ho nezajímají tak auto prostě supr. Asi jediná věc,která mi vadila a nedá se s ní nic dělat (ani ignorovat),tak je zpřevodování volantu. Mohlo bejt trocha strmější aby se auto líp vodilo. Jsem prostě zvyklej na něco trošku přiostřenějšího,ale věřim,že běžnejm uživatelům to asi vadit nebude.

Opravdu parádní svezení,každej na vás kouká jak je auto hezký,všude kde jsem zastavil,tak se mě hnedka někdo ptal.No prostě a jednoduše pecka

2013-11-03 14:45:54

tych 88kW staci presne tak isto ako 77kW z 1.2TSi. Nemozes to porovnavat so 110kW. Tie KW chybaju prave vo vyssich rychlostiach. Dalsia vec je, ze 88kW ma neskutocne tazke prevody, akoby tam bol 2.5l benzin. To proste neoblbnes ani so silnejsim 2l 121kW. Do cca 4000-4500 ot to ma rovnaky vykon ako ta 88kW verzia. Rozdiel u 121kW robi hlavne kratsia prevodovka. Toto iste je aj pri mazde 6. Silnejsi motor spriahnuty s lahsou prevodoukou. Taktiez nechapem, preco mazda robi eko prevody 2,3,4 - su nezkutovne tazke na maly 2l objem. Podla mna si maly natiahnut 5 a 6 prevod, ale tie prve mali byt rovnake. Neostava nic ine, ako riadne podradit. Takze pri 70 nedas 3, ale kludne supnes 2 a potom to uz pojde obstojne az do 110, kde si mozes dat 3/4 a pokracovat

MAX6  
J.
2013-11-03 15:09:55

mirec38: No já to neporovnával jen s naší M3BL 111kW,ale i se svojí 323BJ 2.0 96KW a bejvalou 323BJ 1.8 84kW(ta měla taky dlouhý zpřevodování) nebo třeba s M3BK 1.6,kterou má teď přítelkyně. Tuhle slabší verzi bych ve vyších rychlostech zařadil tak mezi tu 1.8FP 84kW a 1.677kW i když vezmu v potaz podřazování třeba o dva stupně.

1.2TSI to je jako co ? O motorech do invalidních vozíčků se tady bavit nemusíme

V celku je mi to jedno,já jen vim,že pokud si to auto budu kupovat,tak si vezmu tu silnější verzi. Mám rád když se motor točí,ale když se točí z radosti a ne z nutnosti.Tohle jsou prostě moje požadavky.

2013-11-03 17:50:57

max6: niekedy pocit klame, niekedy stopky ukazu pravdu. Ale jasne, 121kW pojde lepsie, akorat mi pride prehnane porovnat 1.6 77kW s tym novym 2l. Ta 1.6 sa rozbiehala dobre len z kopca .

skus si to TSi a mozno budes prekvapeny, turbo je turbo, s tym moc nenarobis.

MAX6  
J.
2013-11-03 18:00:46

mirec38: Neboj doma se nám válí MPS a vim co je turbobenzín. V 1.2TSI jsem měl možnost se projet,když kolega v práci koupil Fóbii a opravdu to nebudu komentovat. I on už to dneska moc nekomentuje a je z ní spíš nešťastnej než šťastnej. A nějak mi uniká důvod konverzace o tomhle "motoru".

Nevidim důvod proč bych nemohl porovnávat novou 2.0 se starou 1.6 tak jako jsem jí srovnal s ještě starší 1.8FP a 2.0FS. Rozdíl jsem napsal už v prvnim článku. Ta slabá 2.0 sice jede od 0 až překvapivě pěkně,ale elasticita toho motoru mi přijde hodně slabá.

2013-11-03 20:58:44

Zdravím páni, mne sa nová trojka dosť páči a som zvedavý práve na ten slabší dvojliter. Čo ma dosť zaráža, je rozdielne sprevodovanie oproti silnejšej verzii. Pri tomto sprevodovaní to pri 90kmph na štvrtom stupni ani nejaké živé asi byť nemôže, no uvidím čo prinesie živé stretnutie. Troška ma tiež mrzí malá individualizácia Mazdy (ten displej je tam fakt hrozný, i keď tam asi výtka ohľadom dizajnu z mojej strany začína aj končí). Každopádne budem sledovať Vaše dojmy z novej trojky. Neviete náhodou, či sa slabší dvojliter od silnejšieho líši mechanicky (o kondenzátore navyše viem)? Alebo len rozdielne mapy motora, SW alebo čo? Vďaka.

MAX6  
J.
2013-11-03 21:11:14

mirec.k: Mazda když měla stejný benzínový motory s různýma výkonama,tak se zásadně moc nelišily. Vždycky se liší palivovou mapou (SW) v řídící jednotce,potom se občas dávají jiný vačky (hlavně ta na sání) a třeba větší velikostí sací klapky.

Ale určitě se v tom autě svez.Je to super zážitek.

2013-11-03 21:17:29

max6: na ma moc nechod s oznacenim 1.8FP , 2.0FS, lebo z toho viem maximalne obsah motoru

kolko mala ta predvadzacka nabehane ? nemoze byt ten motor preve zabehove km SW okresany ?

mirec.k: ci ti motor bude stracit bude zalezat aj od toho, ako si narocny a z coho presedlas. Co do vybav mi 3jka nepride tak zle, hlavne rozdelenie Revolution je myslim vyborny tah

MAX6  
J.
2013-11-03 21:23:39

mirec38: To jsem taky psal výše,že měla pouze 300km a že po zajetí to určitě pojede jinak,ale určitě to nebude ta "pecka" jakou já očekávám. SW tam ořezaný není. Tohle auto má jedinou záchranu proti dementizmu a to je ta (i u manuálu),že i když je auto ohřátý,tak na neutrál nedovolilo motoru vytočit víc otáček než nějakejch (co si zhruba pamatuju) 4000ot./min. Jinak se to klidně mohlo vtočit do plnejch do omezovače. Tenhle systém na zajíždění se dává snad jen na motorky a to ještě na přání zákazníka v servise.

Ty asi mazdy moc neznáš viď že ti neříká nic FS a FP - jedny ze základních kamenů mazdy 1992-2003 (626,323,Premacy atd...)

2013-11-03 21:34:51

Momentálne jazdím 1,6 s výkonom 74kW, mimochodom, na danú motorizáciu tiež s dosť dlhou prevodovkou, stále je však podstatne kratšia ako tá v SkyG 88kW. Čo sa týka motora - viem že napr. nový Focus 1,6EB má tiež dva výkony, no náhradné diely majú rovnaké kódy, takže tam ide čisto o SW, časom sa snáď dopracujem aj k info o M3-jke.

Po 300km bude ten motor určite moc surový, nie jeden benzín ožíva po 2-5tkm (rodičovský Focus Mk2 ožíval pozvoľna).

MAX6: aké to má reakcie na plyn? Kolega kúpil nového Civica 1,4, výkon nebudem rozoberať, ale proste nenormálne ospato to reagovalo na pedál plynu. Že tomu výkon chýba je vec jedna, vec druhá, že po stlačení sa nič nedeje a potom akoby sa motor spamätal že niečo chcem a začal pridávať...

MAX6  
J.
2013-11-03 21:40:01

mirec.k: Myslíš spoždění otevření klapky ? Jako že když šlápneš na plnej plyn,tak to jako chvíli trvá než se klapka naplno otevře a auto začne reagovat ? Tak tady ne,to musim uznat,že ta reakce je opravdu rychlá.

2013-11-03 21:45:02

Presne to... Všimol som si to u viacero nových áut (na fóre H to tiež pozorujú pri motoroch GDI), proste zatlačím na pedál, auto ale zareaguje trebárs po pol sekunde. Pri mechanike to ide hneď, elektronické riadenie už si vedia naladiť výrobcovia, a kôli normám ohľadom emisií to býva nejako opatrené. Každopádne sa určite zveziem :)

MAX6  
J.
2013-11-03 21:52:05

mirec.k: Tady jsem si toho nevšimnul,takže jestli tam nějaká prodleva je,tak je opravdu minimální. Taky jsem slyšel od hodně lidí co maj v autě už elektronickou klapku,že to zpoždění je citelný. Zkusim zjistit jestli ŘJ umožňuje tuhle prodlevu nastavit přes PC.

2013-11-04 08:05:30

max6: mazdy naozaj nepoznam. Oznacenia 626, Premacy hej, aj som sa v tych autach viezol, len tie skratky FS, FP .... . Poznam zatial len GH , GJ, BS.

626 mal stryko a pamatam si, ze bol velmi spokojny, tusim naocili cez 600tk kym ju vyhodil a kolega mal podobne a dal ju prec skrze to, ze sa mu doslova rozpadla kasna , inak by ju mal az dodnes. Pamatam si ako s tym jazdil. Vacsinou len na trojke, pokial nesiel na dialnicu. Mal slabsi 2l, tusim 85kW, ale jazdilo to pekne.

2013-11-11 19:49:40

http://www.auto.cz/test-m...-trojka-na-jednicku-77743

Neviem, či to môžem zaradiť do tohto vlákna :) Nie je to úplne komplexný test (nikde nič o prevodoch - ako sa to správa v reále a podobné veci), ale myslím, že Mazda vyšla z toho pekne :)

2013-11-11 20:15:10

Jinak toto pondělí také vyšel ve Světě motorů test Mazdy 3- hatchback. Zajímavé počtení a kladný verdikt!

MAX6  
J.
2013-11-21 10:43:33

Tak je to jasný. Už se vyrábí i hybrid a 4WD. Jsem zvědav jestli se to dostane i k nám nebo to jako obvikle zůstane u Japonců doma: http://translate.google.c...da.co.jp/economy/&act=url

http://translate.google.c....jp%2Fdesign%2F&sandbox=1

http://www.axela.mazda.co...ade_i-activsense_list.gif

I když abych pravdu přiznal,tak hybrida si představuju tošičku jinak.

2013-12-09 22:23:29

Taky jsem měl dnes možnost projet M3 - bilý hatchback, 2.0 120 koní, výbava revolution NAVI. Auto jsem měl cca hodinu a dojmy následující:

Byť je samozřejmě design věc subjektivní, tak podle mě jeden z nejhezčích hatchbacků na trhu. Interiér se posunul o pořádnej kus dopředu, svěží, jednoduché linie, kombinace koncernovýho a japonskýho designu, což se podle mě povedlo na jedničku, materiály působí velmi solidně.

Headsup display mě v noci maličko rušil, spíš jsem příznivce klasickejch budíků, ale nemám s tím problém, navigace a obecně multimediální aparatura je moc fajn, zvuková reprodukce na výbornou.

Multifunkční volant je super, konečně to neni, tak nesmyslný jako třeba na mý šestce, kde je lepší ovládat rádio ručně přes panel, než z volantu.

řízení mi přišlo přesný, byť v zatáčkách mi moje M6 2008 přijde trochu jistější a když srovnám řízení s novou M6 ( zkoušel jsem 2.5 litr benzín, AT ), tak tam mi to přišlo ještě o řád lepší, což se asi dalo čekat.

Podvozek příjemně typicky Mazďácky tužší, ale skvěle tlumí nerovnosti i na dost rozbitých cestách. Převodovka špičková, krátké přesné dráhy, nemám jedinou výtku. Spojka perfektní, tady je podle mě dost posun oproti generaci 2003 / 2004, kde mi přišla spojka zbytečně ostrá, tady je spojka měkčí ( asi bude vyhovovat předevšim dámám ), ale čitelná.

iStop jsem okamžitě vypnul, takže o jeho chování nic nevím. Ještě mi přišlo že detekce mrtvého úhlu není úplně přesná, ale možná se mi to jen zdálo.

Potvrzuju dost lacinně působící zpětné zrcátko a obecně se mi líp kouká přes boční zrcátka v M6.

Loketní opěrka nic moc, je moc úzká a oproti moji M6 je to slabý a proti nový M6 ani nemluvě.

Prostor vepředu je fajn, možná trochu míň místa na pravou přední nohu, což je celkem běžný i u jiných aut v daný třídě, posed za volantem na výbornou, posed vzadu v rámci třídy ok. Kufr slušný, na stěhování to samozřejmě není, ale na běžný věci dostačující, byť kdo chce hatchback, tak zřejmě kufr není úplně priorita :)

Motorizace benzín, 120 koní mi připadá celkem slušná a větší části zajemců zřejmě bude stačit - motor je dost svižný na rozjezdy a obecně do 100km/h jede skvěle, ale pak už to takovej hit neni, mam 143 koní diesel a mně osobně by se líbil silnější motor, když bych kupoval, tak silnější high power variantu 165koní, ale myslím že většině lidí to bude stačit, chce to prostě podřadit a auto sviští kupředu. Převody jsou dost dlouhý, potvrzuju co se již psalo, spotřeba mi připadá super, jel jsem hodně hodně svižně, chvilkama co to šlo a spotřeba 8.3 dle palubáku.. to je dobrý. Motor je kultivovaný, skvělá reakce na plyn, holt atmosféra je atmosféra. Kultivovanost super, nevšimnul jsem si nějak hrubšího chodu jak se píše, byť možná jsem jen dostatečně neposlouchal, kompresní poměr by měl udělat svoje.

Co mi, ale dost vadilo a ZASE to Japonci nevyřešili je vyšší aerodynamický hluk jakoby od zrcátek při vyšších rychlostech nad 100km/h. Dělá to moje M6, prý to dělá nová M6 ( tam jsem neměl možnost jet někde po dálnici, abych to ověřil ) a dělá to i nová Mazda 3. Osobně mi to dost vadí.

Velká výtka je nemožnost zakoupit nejsilnější benzín pro sedan.. špatný špatný, protože byť se mi auto moc líbí, tak se obávám že když dojde na lámání chleba, tak přededlat z M6 na M3 by mě úplně neuspokojilo.

Co si budeme povídat, Mazda nemá zrovna nejsilnější motorizace a spoustě lidem co jsou zvyklý na foukaný motory to nebude muset stačit - ten 120 koňovej benzín je OK, ale ta 1.5ka už zřejmě bude dost nic moc.

Jinak je to super auto, byť je otázka zda koupit toto v revolution okolo půl milionu nebo už si přišetřit 200K na M6


Odpovědět

1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 172