Fórum - Téma


M3 BM 2013 - 20?? skyactive


Fórum 3 III BM M3 BM 2013 - 20?? skyactive

Informace o modelu: Mazda 3 III BM


1 ......... 51  52  53  54  55 ......... 172

doris, 2014-09-07 10:50:16 napsal:

frankieboy: Do myčky bych s Mazdami nejezdila, pokud nechceš zničit lak. ..

2014-09-07 19:19:58

doris: Pokud je lak primárně dobře ošetřen nějakým sealantem, pár mytí v myčce (pěnovými kartáči) přežije bez úhony. To platí i o ježdění křovinami. Čím hladší povrch bude, tím lépe po něm cokoliv sklouzne.

doris  
Doris
2014-09-07 19:48:52

shr3k: To mne zajímá, jak to funguje. Pouč mne, protože u měkkého laku jsem se dosud nesetkala s ničím, co by jeho mechanickému poškození zabránilo, přesto že je hladký jako sklo. Jediná účinná věc byla fólie Carshields a nebo keramický lak (ten mám na předním nárazníku u M6), ale i tyto věci mají své limity.

2014-09-07 20:12:04

doris: a poskytla bys prosím recept na ten vosk co používáš, nebo je k tomu zapotřebí něco co se nedá normálně sehnat?

Díky

2014-09-07 22:45:19

doris: Tak pokud mám doporučit sealant, tak třeba http://www.cleanyourcar.c...et-seal-109/prod_484.html

Přidávám video, jak pak funguje sealant plus nějaký vosk navrch.

Water test with Collinite 476S and Jetseal 109

Astra VXR finished with two coats of jetseal 109 and three coats of collinite 476S.

MAX6  
J.
2014-09-07 22:54:26

Doris: Asi to bude výrobní tajemství,ale součástí toho tvýho vosku je i carnaubský vosk + zřejmě nějakej olejíček ?

2014-09-08 07:26:23

Maxi mrkni tady http://www.mazdaclub.cz/c.../pece-o-lak-automobilu-20

doris  
Doris
2014-09-08 07:41:11

shr3k: Děkuji moc, vyzkouším. Já sice používala jiný, ale měkký lak na M6 byl i přesto velmi snadno zranitelný.

dura +MAX6: Používám více složek, carnaubu taktéž, ale oproti článku, který jsem zde před léty uvedla, je už složení směsi jiné a lepší. Základem jsou finské vosky Korrek, přípravky na nanobázi i produkty od 3M a nepatrné množství olejíčků. Složení se liší dle konkrétního laku a jeho stavu. Nyní experimentuji ještě s jednou složkou, kterou přidávám do směsi, a vypadá to velice nadějně.

Experimenty nedělám jen na lacích skutečných aut, ale i na extrémně jemných a citlivých lacích modelů aut, které stavím i profesionálně. Tam se skutečně člověk přesvědčí o kvalitě a šetrnosti vosku.

http://modelforum.cz/view...=76469&start=180#p1492997

U skutečných aut pak upravuji směs i pro dlouhodobou konzervaci laku.

U M3 a dalších Mazdiček, které mají z výroby velice tenký lak je to hodně dobrá volba, protože ta směs z laku skoro nic neubírá a umožňuje mytí pouze čistou vodou, neboť na laku se špína nedrží. Na M6 mi to vydrželo přes 2 roky a lak byl stále krásně lesklý a odpouzoval vodu i nečistoty.

2014-09-08 07:59:53

Já zírám, vy jste všichni studnice vědomostí, nestačím to vstřebávat

2014-09-08 08:03:19

soused má bmw 7er a to už má nanolak, který by měl být hladší, než ostatní laky a jde to vidět v zimě, v dešti, prostě veškeré kapky z auta zklouznou, takže i když je špatné počasí, auto vypadá jako umyté. a to je i tajemství postupu od Doris předpokládám. Kdysi nám poradila jak vyleštit naší bývalým majitelem neudržovanou mrkačku a taky jsem myl jen vodou a vše se umylo, takže všem její recept doporučuji. pokud to platí na starý lak, kde je receptura samozřejmě trochu jiná a od té doby vylepšená, tak na novém laku by to mělo udělat efekt nanolaku.

EDIT: jinak se starým lakem, se dá udělat toto - http://www.mazdaclub.cz/s...vska-pohoda-40/fotky#1234 a po tomto ošetření stačí jen umýt vodou a auto je jak nové. Vím, že máte nové laky, ale představte si, jak teprve bude vypadat lak nový, kvalitně ošetřený, ručím za to, že majitel myčky již nebude Váš kamarád, jelikož u něj moc neutratíte auto bude pořád krásné lesklé, jako by vyjelo ze salonu.

2014-09-08 08:22:57

Čau lidi. Já jsem si na svou M3 nechal před měsícem dělat ten carnaubský vosk, prej vydrží půl roku a můžu říct že ten lak je po něm takovej hladčí (kluzčí) a krásně se to umývá jenom vodou a všechno jde krásně dolů, i ty pos... mušky se nezažírají do laku.

2014-09-08 08:37:59

kamilac: přesně o tom to je. u staršího laku, pokud ho pohladíš a dáš ucho co nejblíže, tak uslyšíš "šustění", ale po navoskování, kvalitním, to neuslyšíš. protože lak je hladký.

a pokud se někdo takto o auto stará, je pak radost po něm takové auto koupit. jsou lidi, kteří prostě na nové nemají a řeknu Vám, že když jsem před dvěma lety koupil 626ge po starším pánovi, kdy auto vonělo novotou, byla to radost.

2014-09-08 19:42:06

Souhlasím, protekce laku voskem nebo sealantem je zcela zásadní věc. Ten čas, který strávíte přípravou a konzervací laku se vám vrátí ve snažším umýváním vozu a také výdrži laku samotného. Já sám se tomuto tématu věnuji již delší dobu a vyzkoušel jsem již mnoho přípravků. Konečně nyní zažívám ten pocit, kdy si mohu nakonzervovat zcela nový lak, dříve jsem vždy kupoval ojetiny, kde ty laky již měly bohužel již něco za sebou...

Jelikož jsem v údržbě vozu tak trochu "blázen" používám aktuálně vosk od firmy Swissvax s přídavkem přírodního carnaubského vosku, který se mi za celou dobu osvědčil jak aplikací tak výdrží nejlépe. Tím ale nechci říct, že Swissvax je něco nadpozemsky úžasného, lak Vám samozřejmě ochrání jakýkoliv vosk nebo sealant. Výhodou takto ochráněného laku je to, že veškeré nečistoty se na něm téměř nedrží a krásně odpuzuje vodu. Napříkad u ptačího trusu stačí lehký deštík a vše je z laku bezezbytku pryč. Odstranění hmyzu na nárazníku je také otázka chvilky, stačí wapka s obyčejnou vodou a většina hmyzu jde krásně dolů... Doporučuji i takto ochránit disky a uvidíte jak krásně půjde wapkou dolů prach od destiček. Zde bych spíše doporučil nějaký syntetický sealant, který má vyšší výdrž...

S umýváním vozu pouze vodou ale musím nesouhlasit. Voda sama o sobě samozřejmě dokáže umýt šetrně auto bez negativního vlivu na ochrannou vrstvu vosku, ale problém je zde v nedostatečné lubrikaci povrchu, což je hlavním důvodem proč se používají autošampony (myslím tím ne ty z Tesca, ale šetrné PH neutrální šampony). Tyto totiž dokáží povrch laku nalubrikovat, aby se při mytí houbou minimalizovalo riziko poškození od zbylých částeček prachu a špíny, která vždy zůstane na laku po wapkování. Já standartně auto nejdříve umyji wapkou s čistou vodou, poté umyji šamponem (aktuálně používám Dodo Juice) a houbou s dlouhými vlákny a nakonec lak vysuším ručníkem s vysokou hustotou vláken, který všechnu zbylou vodu krásně nasaje (tento pouze přikládám na lak a již ho nešudlím).

Díky tomuto mám lak na svém voze po několika měsících ve stoprocentím stavu, čili krásný lesk a vůbec žádné mikroškrábance viditelné při odrazu... Schválně se zkuste někdy detailně podívat na lak skladových vozů v autosalonech a uvidíte jaké na nich jsou mikroškrábance. U zcela nových vozů je to celkem smutný pohled... Bohužel je to vizitka špatné údržby přímo na prodejně, jak to jen šudlí mokrou hadrou... Samozřejmě vše jde zachránit strojním přeleštěním laku, ale bohužel u našich vozů bych do toho kvůli jeho mizerné tloušťce nešel...

Důkladná protekce laku a šetrné umývání je tedy základ, aby Vám lak dlouho vydržel. Pokud s tímto jde ruku v ruce i kvalitní antikorozní ochrana jak ji popsal MAX6, musí i Mazda vydržet věčnost

doris  
Doris
2014-09-08 20:39:08

tomsi: No a to je právě ono, většina vosků neumožní dokonale šetrné mytí auta čistou vodou a musí se používat šampón. Já jsem toto odbourala tou směskou, která vytváří na laku vrstvičku, která dodá laku mimo jiné i dokonalou lubrikaci. Ani po osmi letech takovéto údržby nemám na laku M6 jediný hologram či škrábanec, což je jasný důkaz, že umývat bez chemie lze zcela šetrně a bez námahy. Totéž i Primera - ta má 22 let a lak má bezvadný a sklovitě lesklý. Podobným způsobem pečuji o lak i na dalších autech, která máme v rodině, a výsledek je obdobný. Tolik moje zkušenosti podložené důkazy.

Na druhou stranu uvedu důvody, proč jsem odpůrce šampónů: jednak odstraňují ochrannou vrstvu vosku, obsahují látky, které jsou agresivní pro materiály auta (včetně laku samotného), a mohou je postupně narušit. Již jsem zde uváděla, jak mi značkový a poměrně drahý autošampon narušil lišty, v nichž chodí skla oken. Ta se zadrhávala až přestala chodit úplně a okna nešlo vytáhnout nahoru ani spustit dolů. Pomohla až náročná očista a promazání regeneračním přípravkem. A samozřejmě je tu i otázka ekologie, žádný šampón přírodě neprospěje.

Nicméně vše je otázka zvyku a také každému z nás vyhovuje něco jiného, s čím má pozitivní zkušenosti. Pro mne je to také hobby a těší mne, když moje technologie pomůže dalším pečlivým majitelům aut a jsou s výsledkem dlouhodobě spokojení.

2014-09-08 21:40:10

Doris: Tak v tomto případě věřím, ze umývání obyčejnou vodou může fungovat. To míchání vlastního vosku zní zajimavě Ale pro většinu lidi s "komerčními" vosky (nedej bože bez nich) by to mohlo být rizikové... Ale samozřejmě souhlasím s tím, že šampony v globálu škodí jak vrstvě vosku, tak i laku, o tom žádná. Jsou ale i takové, které neobsahují žadné agresivni chemické látky, a místo čisticí schopnosti je jejich hlavní funkcí lak lubrikovat. Tyto používám já, a vosk bezproblému na autě vydrží i přes půl roku...

MAX6  
J.
2014-09-08 22:04:01

Když už se to tu tohle vlákno zaplácalo mytim,voskovánim,vysávánim a dezinfekcí,tak přidám dnešní zkušenost.

Dneska jsem poprvé na BM vyzkoušel celej set ptákovinek od Dodo Juice.

No musim uznat že poprví v životě jsem si při mytí připadal ne že něco musim dělat,ale že si s něčim hraju a baví mě to.

Jasně,je to chemie a je to drahá sranda,ale opravdu se to dělá jedna báseň.

Jelikož máme kontaminovanou vodu asi všim možnym a kdybych měl byť jen malou oděrku na ruce a omyl si jí tou vodou,tak mě zavřou někam na infekční do klece,tak po použití šampónu Dodo Juice Sour Power a mycí rukavice Dodo Juice Wookie jsem nemusel hledat žádnou jelenici,žádný mikrovlákno nic. Teda použil jsem mikrovlákno jen abych ty zbylý kapičky dal pryč z auta,ale žádný vápenatý fleky,žádný bobky na skle,prostě super. Tenhle šampón je sice PH neutrální,ale sundavá voskovou vrstvu. Sice je to proti logice,ale ten šampón je tak navrženej,protože se počítá s tim,že jak se tohle použije,tak se rozběhne ten koloběh znovunavoskování auta (pro běžný mytí a ochranu vosku je ph neutránlní Dodo Juice Born To Be Mild). No prostě pecka.

Potom jsem si chtěl vyzkoušet Clay kostku,což je vlastně taková modelína kterou se jezdí po autě a ona na sebe nabaluje takový ty "povětrnostní špíny" co se do laku zabodaj - lidičky co máte bílou perleť nebo metlu a zažili jste že se vám z ničeho nic začali dělat na laku rezaví fleky,tak to je přesně na to. Clay jsem použil ten nejjemnější Dodo Juice Gentle Gray,protože jsem se bál japan laku. Samozřejmě k tomu se musela použít patřičná dávka lubrikantu Dodo Juice Born Slippy (to jsou názvy ). Auto jsem měl fakt perfektně umytý,že pohledem by jste řekli že už neni třeba nic,ale stačilo pár přejetí timhle Clayem a to hlavně na spodní polovině dveří a kostka byla špinavá jak bahno. Po přetažení auta Clayem jste rukou sáhli na plech a bylo to jak kluziště.

Pak přišla trošku otravná část,ale přítulka pomohla a to bylo použití přípravnýho čističe pro vosk Dodo Juice Lime Prime Lite. Vezre Lite proto,protože neobsahuje žádný mikroabraziva. V podstatě se to dá použít jako leštěnka,ale ta veze Lite je opravdu jen přprava. Prostě se nanese a rychle setře mikrovláknem. Jak jsem se tady rozčiloval že mám ty šlice od "ani nevim čeho",tak timhle se to krásně skoro zneviditelnilo. Píšu skoro,protože pod určitym úhlem je to tam pořád malinko vidět,ale prostě je to asi o 80% lepší a to jsem nepoužíval žádnou leštičku. Možná použít klasickej Lime Prime s mikroabrazovem a tu nejobyčejnější točící věc,tak by to zmizlo úplně,ale jak jsem psal,prostě byla to zkouška a jsem srab s timhle novym autem,respektive jeho lakem/nelakem.

No a pak nastala zase taková ta krásná práce a to tvrdej vosk. Pro Soul Red 41V jsem vybral Banana Armour. Myslel jsem si že tvrdej vosk bude fakt tvrdej,ale po chvilce jsem tomu přišel na chuť a nevim jestli je to použitejma olejema v tom carnaubskym vosku,ale nanášel se opravdu pěkně. Neni to jako měkkej vosk,ale prostě v pohodě. No zejtra to snad doladim k dokonalosti.

Kamarád si to se mnou koupil na půl na jeho BMW,ale on má obrovskou výhodu,že se nemusí bát použít leštičku,takže u něj výsledek bude asi monstrózní,ale i tak pokud by jste někdo někdy narazil na tyhle produkty,tak za mě dávám 1 s hvězdičkou.

EDIT: Nepíšu to jako nějakej návod ani nejsem žádnej dealer těhle věcí. Prostě to berte jako námět jak zabít celej den a mít z toho radost.

2014-09-08 22:38:33

Max6: Moc pekny clanek, Dodo Juice jsou super veci a jak rikas, je radost s nimi pracovat Tedy az na ten Prime lite, to je celkem makacka a clovek si musi dat bacha aby to nezaschlo, ale stejne to funguje i v pripade Cleaner fluid od Swissvaxu. Za me nejmene zabavna cast, ale pak to samotne nanaseni vosku je balada Ja nanasim pouze rukou bez pouziti aplikatoru a to je pecka, spotreba minimalni a nadherne se to dela, clovek citi v rukach kazdy zahyb karoserie Kdyz si vzpomenu jak jsem pred par lety pracne voskoval svou cernou Alfu 147 "zelvou" a vsude byl pote bily prach, o plastovych castech nemluve, tak se tomu ted jen nostalgicky smeju

2014-09-09 14:24:39

hoši, si to užíváte!! Něco pro zajímavost ze Světa motorů č.36, kdo nečetl:

2014-09-09 21:24:59

tomsi: můžeš mi prozradit jaký na to používáš ten lubrikační šampon? taky totiž používám voskovací proceduru od Swisswax.

2014-09-09 21:42:38

topry: Jsem rád, že tu nejsem sám takový blázen Používám Dodo Juice Born To Be Mild. Používal jsem i Carbath od Swissvaxu, ale ta cena byla vyšší a hlavně se mi zdálo, ze nelubrikuje tak jak BTBM, zároveň méně pěnil. S Dodem ta houba nádherně klouže a výdrž je díky velké koncentraci suprová...

2014-09-10 07:29:53

Ctrl C - Ctrl V :

http://www.ebay.com/itm/N...sh=item1c42d351c7&vxp=mtr


Odpovědět

1 ......... 51  52  53  54  55 ......... 172