Fórum - Téma


M3 BM 2013 - 20?? skyactive


Fórum 3 III BM M3 BM 2013 - 20?? skyactive

Informace o modelu: Mazda 3 III BM


1 ......... 49  50  51  52  53 ......... 172

2014-09-04 14:40:42

OK, se my ulevilo!

2014-09-04 20:58:22

Jasně, že sem myslel rozdíl mezi motorkama, za příspěvky pod sebou se omlouvám, zlozvyk s plkacích chatů.

MAX6  
J.
2014-09-04 21:11:52

cormac: V tom případě se velice omlouvám

Ale i tak je třeba brát na vědomí že motorka s 600ka s nějakejma cca 80-140 koňma a 1000ka s nějakejma 150-210koňma pořád musí hejbat je s váhou okolo 200Kg. Kdežto třeba auto s řekněme 90 koňma a auto s nějakejma 160 koňma (k tomu příslušnej krouťák) pořád musí hejbat s něčim okolo 1,5 tuny.

Ona dneska i kosmická technologie od kodofky dá těch 160km/h,ale problém je při těhle vyších rychlostech (většim odporu) že u těch slabších motorizací se musí dupat na plyn,kdežto ty silnější motory se tolik drtit nemusí.

Tohle jsem poznal třeba na M3BK 1.6,když jsem třeba chtěl zrychlovat abych nikoho nebrzdil a nebo udržovat rychlejší tepmo,tak spotřeba nešla pod 9 ani kdybych se zbláznil. Respetive při sportovnější jízdě to bylo hooodně na 9 litrů. Kdežto když vezmu 323BJ s 2.0 tak tam,když jsem chtěl jet stejně jako s tou 1.6,tak jsem tomu tolik šlapat na krk nemusel a spotřeba byla samozřejmě o dost menší. Pak jsem ale jel sportovní jízdu a spotřeba byla vejš,jenže sportovní jízda s tou 2.0 byla asi tak 2x sportovnější než s tou 1.6

A to nemluvim o M3BL 2.0 kde ten výkon byl o dost větší a ještě k tomu šestikvatl.

Samozřejmě bavíme se o spotřebě,protože 60% lidí co tu čtu,tak je spíš zajíma spotřeba než sportovní styl jízdy. Tam když se budem bavit o jízdě s neporušóvánim předpisů nebo o malejch rychlostech a žádnym velkym divočení,tak ten menší objem je lepší.

V tomhle bych prostě nechal rozhodnutí na každym a nenutil mu to nebo ono. Když někdo napíše že přemejšlí mezi slabší a silnější verz,tak já mu řeknu "jdi do silnější",když někdo napíše,že jezdí piánko,tak napíšu jdi do slabší.

2014-09-04 21:40:22

MAX6: pls, vrhám se zítra (doufám) na to vystříkání dutin a chtěl jsem se zeptat k těm podběhům, jestli to na první pohled uvidím, jak to oddělat, nebo nemáš nějaký hint nebo fígl, kde co se má povolit/sundat za plasty? Díky moc.

MAX6  
J.
2014-09-04 21:47:10

engin: jak sundáš kolo tak to uvidíš.

U zadků, jak sundáš kolo,tak tam všude na tom filcovym podběhu uvidíš takový plastový velký matice. Normálně rukou je vyšroubuješ. Ony by se daly i vytrhnout,ale mohl bys je zničit,tak je prostě odšroubuj. Pak je tam ten kus plastu,kterej drží jak za tykhle velký plastový matice,tak za takový ty plastový zácvaky,tak i za klasický samořezný šroubky. Takže povolo a odcvakej co uvidíš a pak ještě lehni pod zadní nárazník u toho podběhu a tam uvidíš mam pocit 3 tyhle samořezný šroubky. Jak to všecko povolíš,tak sundej ten plastovej podběh. On je trocha zaháklej za nárazník,ale to sundáš hnedka. Potom jen vyhoď ven ten filcovej podběh.

U předků je to jednoduší,protože tam je to snad celý jen na těch plastovej zácvacích a možná pod přednim nárazníkem byly samořezný šroubky,ale to už si přesně nepamatuju (respektive plete se mi to s jinejma modelama).

Na tom zadku není co zkazit,jen si zakrej třmen a kotouč aby jsi to na něj omylem nenastříkal a taky si zakrej hadičky a kabely ke třmenu nebo to z nich potom hnedka setři než to zatuhne. Já na tohle použil maskovací pásku - v LIDL jí prodávali za pár desetikorun tři roličky.

Na předku už je trocha problém,protože si může stříknout na motor,alternátor,světla a i-Eloop. Takže prostě na to bacha a zakrej to nějakym papírem nebo maskovací páskou.

2014-09-04 21:52:03

cormac: prosímtě ty zimáky, jaký rozměr pneu jsi si poručil?

2014-09-04 22:16:59

max6: V pohodě. Určitěby si měl každej vybrat podle sebe. Já, když jsem vybíral, tak většina, které sem se o tom zmíňil, doporučila 2,0. Ale cítil sem to tak spíš jako, že bude větší image, finanční rozdíl zanedbatelnej,atd... Jsem spíš zastánce naučit se líp řídit, ale chápu tu radost z top výkonu atd. Každej si to musí ujasniť v sobě.

Jo a 1,5tka si myslím má dobře zvolenou převodovku, je tam ten pocit, že z danýho objemu ždímate maximum a přitom víte, že máte čas to kočírovat. S max otáčkama výkon graduje do 5500, pocitově určitě, graf sem neštudoval.

205/60 16"

2014-09-04 22:22:43

MAX6: Super díky - a tak už jen drobnost - vyhodit filcový podběh - myslíš před nastříkáním, nebo ho vyhodit úplně a už ho tam nevracet?

MAX6  
J.
2014-09-04 22:29:16

engin: No,vyhodit úplně určitě ne. Teda pokud jsi sehnal náhradu v podobě plastovýho podběhu (rusové ho vyráběj),tak vyhodit a vůbec nad tim nepřemejšlet. Jelikož předpokládám,že náhradu nemáš,tak tam ten zadní filcovej podběh musíš vratít.Kdyby jsi ho tam nedal zpátky,tak kdyby jsi otevřel v kufru boční dvířka "pro hever",tak by jsi viděl dolu až na kolo,takže by ti tam lítala voda a držela by se tam. Navíc by se zvednul i hluk.

Takže, podle mě,v současný době je asi nejideálnější řešení: Vyndat ty zadní filcový podběhy,pořádně je prostříkat třeba vapkou (pokud jsi s tim ještě nejel v zimě,tak stačí normálně opláchnout jako koberec,pokud je to úplně nový auto tak nemusíš nic),nechat usušit normálně na sluníčku a potom minimálně ty okraje toho filcu který když ho tam nandáš se dotýkají kastle,tak je nastříkat/naimpregnovat tim gumoasfaltem kterym budeš stříkat ty plechy. Respektive klidně můžeš celou tu zadní stranu toho filcovýho podběhu nastříkat timhle gumoasfaltem. Pak jen počkej až ten nástřik na filcu uschne (na dotek uschne) a uschne i ten nástřik na plechách a vraž ho tam zpátky.

2014-09-05 08:44:31

citace MAX6:""Samozřejmě bavíme se o spotřebě,protože 60% lidí co tu čtu,tak je spíš zajíma spotřeba než sportovní styl jízdy. Tam když se budem bavit o jízdě s neporušóvánim předpisů nebo o malejch rychlostech a žádnym velkym divočení,tak ten menší objem je lepší.

V tomhle bych prostě nechal rozhodnutí na každym a nenutil mu to nebo ono. Když někdo napíše že přemejšlí mezi slabší a silnější verz,tak já mu řeknu "jdi do silnější",když někdo napíše,že jezdí piánko,tak napíšu jdi do slabší""

MAX6: moje řeč, já hlasuji za sportovní styl a G165!!

2014-09-06 22:10:30

Dneska jsem sundal podběhy kol, přidám jen pár svých poznatků, jinak je tady toho o tom už dost, díky Max6.

Jde to i bez sundání kol. (16")

Potřeba je malej plochej šroubovák, 8ka voříšek na malou ráčnu a 10tka s malým prodloužením.

Vepředu s tím bylo víc práce, spodní kryt motoru se musí povolit na dvou místech tou desítkou, aby se dal odehnout a člověk tak mohl povolil poslední vrut, který skrytě drží podběh.

Gumový zátky jdou rukou vyjmou a pak zase vrátit - pro pohodlnější přístup při stříkaní do dutin.

Lemy sem vymazal uřízlým zárožákem. Použil jsem asi předrevoluční "stříbrný hajzl" co měl na 10kg plechovce nakreslenýho žigulíka :-D, ale ten je jako dobrej. Kolo bylo přikrytý starým prostěradlem a podběhy jsem vystříkal bitumenem.

Koroze, ani špína za podběhy nebyla - dobrá zpráva. Něco málo jsem v zimě totiž najezdil.

Počet sousedů, kteří to komentovali: tři.

MAX6  
J.
2014-09-06 23:20:39

Lidičky jsem s prominutim nasranej jak veřejnej záchod. Dneska jsem jel ke kamarádovi na chatu a ani nevim o kolo čeho jsem to vlasně projížděl,ale v podstatě jsem zjistil že stačí projet o kolo malinkýho křoví/keře/větývek a jedna malá větývka vám udělá šlic přes celý auto a to ne jen v laku ale i v barvě. Jo ono to půjde ještě nějak "rozleštit" bez lakování,ale prostě ta vrstva laku je úplně mini,mikro,nano,piko.

Vim že japoncí ty barvy maj fakt v mikro vrstvách,ale vědět že až takhle,tak první věc co na autě udělam jsou celofólie.

Fakt mě to se.

EDIT: Mám barvu Soudl Red. Topíšu jen proto že jsem zjistil,že co barva to jinačí tloušťka (třeka tloušťka laku)

2014-09-07 00:18:36

max6:Zdravím.

To co tu popisuješ je známá věc. Poslední model, který měl trochu

odolnější- tvrdší lak byla 626 z roku cca 2000.

Dnešní laky z Japonska jsou naprosto neodolné a i otěr o větvičku

z křoví u silnice je na laku znát. O síle ekologických- vodou ředitelných

laků - raději nemluvit- je to hrůza .Příkladem je vozidlo Mitsu- Colt 6

který je vyroben v Evropě - / již se nevyrábí / ten má lak velmi kvalitní/ po 9.letech /

a stačí se podívat na Mitsu- ASX který se prodává - je v bazarech

a pohled na kapoty a hrany karoserie je nepěkný./ jsou otlučené od

drobných součástí posypu silnic a vykazují i korozi. U Mazdiček je to podobné,

každý otěr o větvičku je na nich znát. Také stačí se oděvem, popřípadě taškou

a pod. otřít o karoserii a je to tam! Máme Mazdy opravované před 4,roky po kroupách

a byly na nich některé části i stříkané ve značkové lakovně. Závěr - tento lak

je mnohem odolnější než originál od výrobce. Tak co k tomu dodat?

Prostě není lak jako lak a je i u nových - vyráběných vozu velký rozdíl v jeho

kvalitě a tvrdosti./ to samé se dá říci i protikorozní odolnosti podvozkových dílů

a karoserie. Tak ti přeji úspěch v opravě toho co popisuješ ve svém příspěvku.

A hlavně dávat si pozor na větve a křoví- jinak máme na laku samou šmouhu

a rýhu od přírody.

2014-09-07 08:50:29

začinám být z té Mazdy poněkud zklamanej

2014-09-07 08:59:01

A to jen pro ten lak nebo mas jeste neco jineho?Jinak s tim lakem ma problem kde kdo staci treba kouknout na forum hyundai kde to mam po par mesicich otukany po kaminkach a uz jim to rezne.

2014-09-07 09:10:04

ale, to je asi jenom chvilkový pocit, jak to tu čtu zrovna: lak, antikorozní ochrana, trochu horší izolace hluku, už dvakrát my spravovali to lupání v A-sloupku, ale to zase přejde , jenom to chce ještě nějaké investice

2014-09-07 09:20:22

v jednom z posledních autotipů píší o cca 4letém prassatu, taky problémy s korozí na pár místech. uznávám, že je na tom o level hůře, ale ani jim se to nevyhýbá.

2014-09-07 09:25:44

tos mně potěšil , ale třeba právě proto jsem o hyundaii ani neuvažoval, ale mazdu jsem předtím neměl, ale asi to bude tou dobou, šetřit, šetřit

doris  
Doris
2014-09-07 10:04:47

Včera jsme se byli kouknout a projet (mimo jiné) i v nové M3 v Autolarosu v Ostravě, je to nádherný vůz, který už i při samotném pohledu na ty dokonale vyladěné línie karoserie v člověku vzbudí emoce a chuť tohle autíčko vlastnit. Jízda velice příjemná, ovládání výborné, jezdili jsme sedan ve dvoulitru 120k (bohužel silnější verze je jen pro liftback, což je velká škoda), celkový dojem hodně příjemný. Sneslo by to lepší odhlučnění - zvuk motoru dost prolínal do kabiny hlavně ve vyšších otáčkách, ale to mi až tak neva.

Uvažovala bych však o silnější motorizaci, slušel by tomu 2.5 benzín (MPS), nicméně je to asi dost i o zajetí motoru, ten náš testovaný kousek měl na kontě jen pár km. Nechtěli jsme to moc točit, přeci jen je to mlaďoučké a nezajeté auto a člověk má ve zvyku se k tomu chovat slušně.

Jak tady píšete o tom laku, tak to bohužel musím souhlasit, je extrémně tenký, což je znát už i na pohled = pomeranč, který se moc neleskne, jak bych u nového auta čekala. Podvozek jsem neviděla a nemohu posoudit kvalitu antikorozní ochrany, což by mne však po koupi ani nijak netrápilo, protože tohle si dělám na každém autě sama jako prevenci a každoročně kontroluji a případně poopravím. Ale ten lak, nevím... Chtělo by to napsat souduhům do Japonska, aby se naučili lakovat, protože je to s každou generací horší a horší a tahle nádherná auta by si zasloužila kvalitní a trvanlivý lak, který by podtrhnul nejen jejich působivý a atraktivní styl, ale posunul Mazdu do kategorie aut, která ukážou zákaznikovi skutečnou kvalitu zpracování.

Jinak jsme zkoušeli i novou M6 a CX5, parádní auta. Příjemný přístup prodejce z Autolarosu, pana Skokana, byl také příkladný a díky němu pomalu uvažujeme nad další Mazdou.

2014-09-07 10:12:44

radomiláček: Řemeslná kvalita jde dolů, o tom není sporu. Možná je to i tím, že nikdy nebyla auta tak levná, jako teď. V přepočtu na průměrnou mzdu roku 1993 by dnes Passat 1.9 TDI stál

2 162 828 Kč (zdroj Auto, motor a sport 10/2013).


Odpovědět

1 ......... 49  50  51  52  53 ......... 172