Fórum - Téma


M3 BM 2013 - 20?? skyactive


Fórum 3 III BM M3 BM 2013 - 20?? skyactive

Informace o modelu: Mazda 3 III BM


1 ......... 36  37  38  39  40 ......... 172

SIR
Jaroslav
2014-07-08 05:14:57

topry: nejlépe jak zjistit ,že to je z klimatizace,když vyjedeš po delší přestávce ji nepustíš a pak se koukni jestli je loužička-neměla by být.Tenhle jako problém jsem měl u šestky -taky jsem měl strach co to může být.když jsem používal klimu.

Dnes klimu nepožívám jen vyjímečně-pro mě klima nemá smysl -jsem na ni alergický i když je slabě puštěna,ale mám ji protože se dnes montuje snad do všech aut.Loužičku mi auto nedělá ...

2014-07-08 07:18:35

Já si taky myslím že je to klima, ale u předchozích aut mě to kapalo za předním kolem, tak jsem si nebyl uplně jistej. Díky za uklidnění že to nedělá jenom mě.

2014-07-08 07:55:27

Používáte někdo hudbu na USB disku a máte to nějak rozumně seřazené, nebo jsou složky/soubory na USB disku v autě zobrazené v ne-abecedním pořadí? Narazil na to/řeší to někdo?

2014-07-08 08:02:19

engin: Jsou razene abecedne,ale nastesti je tam shuffle.

2014-07-08 10:09:33

To je super. A jakou máš verzi SW? Protože mě složky i soubory v nich zobrazuje řazené "podle data vytvoření". Dík.

2014-07-08 15:35:24

engin: Mam v31.

2014-07-08 16:09:14

engin: v adresářovém zobrazení (3. ikonka zleva) se mi řadí neabecedně, podle pořadí nakopírování, ale když dáš 2. ikonku zleva, která využívá ID3 tagů, a dáš skladatele, tak tam je to abecedně.

2014-07-08 19:58:25

Co mě trošku znervozňuje je Našeptávač řazení. Mám motor G120, a když jedu, tak mně našeptávač radí řadit např. 5 v situaci, kdy sotva začínám uvažovat o tom, že bych dal ze 3 na 4. Prostě nabádá k přeřazování někde na hranici 1300 - 1400 - max. 1500 otáček, což "podle citu", řekl bych, je docela málo a motor by se asi podtáčel (?). Co myslíte, má na to někdo nějaký názor? Prospívá motoru Mazdy provoz v otáčkách někde mezi 1400-1700 apod.?

Díky Jarda

PS. Četl jsem, samozřejmě, nyní "módní teorie", naposled o tom psal jeden Fella ze Škodovky, cituji:

Zeptali jsme se tedy odborníka, šéfa vývoje motorů a podvozků automobilky Škoda Martina Hrdličky. Došlo i na další téma – jak správně zacházet s novými škodováckými benzinovými motory s turbodmychadlem.

Martin Hrdlička, šéfa vývoje motorů a podvozků automobilky Škoda

Vadí tedy jízda v nízkých otáčkách motoru?

Těm moderním ne. Když motor podtáčíte – tedy řadíte vyšší rychlost než byste měli podle jakéhosi selského rozumu a citu, třeba aby to bylo akusticky příjemné – nutíte ho v nižších otáčkách pracovat pod větším zatížením, a tedy s vyšší účinností spalování. Z fyzikální podstaty to vede k tomu, že jezdíte s nižší spotřebou. Teď nabízíme už i ve fabiích ukazatele, které doporučují, kdy zařadit kterou rychlost. U benzinových motorů (bez turba i s turbem) se rozsvítí šipka pro podřazení na nižší rychlostní stupeň při zhruba 1 100 otáčkách, u dieselových dokonce při 1 000 otáčkách. Záleží ovšem také na zařazené rychlosti nebo na teplotě motoru. Samozřejmě s tím souvisí i motormanagement, nastavení škrticí klapky a další technické věci, ale prostě a jednoduše – motoru to nijak neškodí.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/mode...00420_111826_automoto_fdv

2014-07-08 20:58:05

Me to na G165 radi preradit na vyssi stupen zhruba pri 1500 ot/min a a pokud nepreradim,tak v 1750 ot/min mi to radi dat o dva vyssi. A to i v mirnych stoupanich. Pro me je to nesmysl,radim podle sebe.

Pan ze skodovky je urcite odbornik,ale nezapomenme,ze nam vyklada o turbomotorech,ktere maji max. tociveho momentu jiz v 1500 ot/min oproti M3 s maximem ve 4000 ot/min.

Taktez hovori o tom,ze se u benzinovych motoru (i bez turba) rozsviti kontrolka pro podrazeni pri 1100 ot/min,cimz nam chce asi naznacit,ze podtaceni,resp. jizda nad 1100 ot/min je ok. Kdyz jsem naschval dusil M3 abych zjistil,jestli ten naseptavac ukazuje i dolu,tak mi doporucoval podradit i pri 1900 ot/min,takze ne vzdy to asi bude uplne koser a u atmosfery tuplem. Nemluve o tom,jak je to v takovch otackach zdechle.

Tohle samozrejme neni zadne dogma,kdo chce,at si jezdi treba pri 1000 ot/min,ale pak nechapu duvod,proc si kupovat atmosfericky benzin a ne diesel. Me to rozhodne za tech par deci benzinu nestoji.

MAX6  
J.
2014-07-08 21:02:05

saarinen: tyhle rádoby našeptávače přelepuju izolačkou aby mi nekecali do řízení. Naštěstí v M3 tahle blbost "umí poznat" styl jízdy s jakym se autem jede a podle toho reaguje. Takže když se člověk chce svézt,tak není až tak otravnej. Takhle jsem jednou zkoušel Fusiona a řekl jsem si že budu řadit přesně to co řekne. No dopadlo to katastrofálně. Při normálním stylu jízdy jsem v místě kde když jsem neposlouchal našeptávač dokázal hezky jet podle předpisů 90km/h tak s našeptávačem jsem z toho nevyždímal víc než 65km/ a při ekonomický jízdě,tak do kopce našeptávač poradil za 5 auto 3x zakuckalo a zdechlo Když jsem to samé zkoušel s M3 tak to tak hrozný nebylo, dokonce když jsem jel trocha sportovněji v otáčkách pořád nad 4000ot s víc sešlápnutym plynem,tak to radilo docela i příjemně, že při přeřazení na vyšší stupeň bylo auto docela i v dobrejch výkonovejch otáčkách.

Držím se názoru "ať si každý vylágruje motor jak chce,ale ať pak nebrečí". Nevím jestli mě to naučily motorky nebo zdravej rozum,ale dle mě řidič má poslouchat a cejtit auto a motor a ne se chovat podle toho jak se rozsvítí nějaká blbá žárovka.

2014-07-09 06:57:53

Ono taky závisí na zatížení, pokud při klidné jízdě po městě chceme např. 5 kW tak pro co nejlepší účinnost budou výhodné malé otáčky (1000 - 1500 ot.), při využívání plného momentu by otáčkové optimum pro max. účinnost mohlo být tak 2000 - 3000 ot. Toto se dalo vyčíst z grafů měrných spotřeb - malé otáčky jsou menší zlo než malé zatížení, ale to byl graf pro vícebodový nepřímý vstřik. Současné technice v M3 by malé zatížení mělo vadit méně. Ale proč by výrobce našeptávač naprogramoval špatně, já mu budu věřit. Ale zároveň si myslím že je naprogramován jen a pouze pro optimum spotřeby. Ložiska v motoru jsou hydrodynamická - menší rychlost pohybu třecích ploch (menší otáčky) = pro stejné zatížení nižší tloušťka mazacího filmu. Pokud připustíme nečistoty v oleji určitého rozměru (dané schopností filtru) tak při malých otáčkách je možné vyšší opotřebení (pokud se nečistoty nevejdou do tloušťky mazacího filmu) - to si myslím že našeptávač nebere v úvahu.

2014-07-12 00:10:13

Ahoj, jsem zatím čekatel na novou M3 - dodání v polovině září, poté za chvíli zima. Řešili jste někdo originální ALU disky a jejich používání během zimy?

Já právě řeším zda koupit na zimu nějaké jiné disky nebo to risknout a používat originální ALU disky?Mám obavy ze solení a podobných zimních problémů.

Díky za vaše rady.

2014-07-12 07:43:23

alex98: Lakování těch originálních made in China stojí za nic, takže doporučuji na zimu nějaké z aftermarketu.

2014-07-14 22:03:39

shr3k: To jsou opravdu ty disky nebo to lakování tak slabé, že po několika zimách jsou disky na výměnu?

Jezdili jste někdo přes zimu na originálech? Díky.

MAX6  
J.
2014-07-14 22:23:57

alex98: Na výměnu nejsou,ale je možný že po pár zimách je to na přelakování. Nevim jak ty nejnovější disky,ale když pro Mazdu dělal kola třeba Enkei nebo Radius,tak vydrželi bez problému i několik zim bez puchejřků na laku. Je teda pravda,že i dneska různý druhovýrobci rozlišujou povrchovou úpravu na zimu a na léto,ale opravdu bych se toho až tak nebál. Co jsem měl třeba AEZy který měli bejt s povrchovou úpravou na zimu,tak jedny vydrželi 4 zimy bez poškození laku (třeba solí) a druhý držej doteďka (6 let).

Ty Mazďácký kola jsou docela hezký,takže pokud chceš radu,tak si kup na zimu něco jinýho (levnýho) ať nemusíš mít strach a ty hezčí kola si nech na léto na parádu.

2014-07-15 10:35:39

alex98: Asi tahle dopadnou - puchýře se začnou dělat zevnitř na hranách. Podobně dopadly i ostatní dvě originální sady kol z mazd, co jsem měl (3 BK i 5 CR) a provozoval v zimě (pokaždé jsem měl aftermarketové letní). Zevnitř žádný lak není, pouze rozprach a málo odolný základ.

2014-07-17 22:04:34

Nenašel jsem moc českých/slovenských videorecenzí, nemáte nějaký odkaz?

díky

MAX6  
J.
2014-07-17 22:09:40

kolemjdoucí: Tak si jí pujč,to je nejlepší recenze jakou můžeš mít a pořádně se v něm svez.. Každej člověk ti to auto zrecenzuje jinak a když do toho sedne kodofkář,tak ti řekne že to auto stojí za ho protože zadní stěrač už je v základní výbavě a nedostaneš k tomu zelenou škrabku.

2014-07-17 22:30:19

Mám ji domluvenou pravděpodobně na příští týden. Na pár dní si ji vezmu, ať můžu otestovat jestli narvu do HB kočárek

Fandů koncernu je všude spousta a já jim jejich pohled neberu. Mě TSI vůbec neoslovuje. Nyní mám firemního Pažouta 208SW a řeším, jakou motorizaci, abych si polepšil. Podle grafů bych si polepšil i s 1,5 :) ... ale v recenzích občas narazím na zajímavé věci a tak jsem se chtěl mrknout. Když někdo najde odkaz, budu rád.

2014-07-18 22:32:22

kolemjdoucí:

1.5: http://www.autoweb.cz/vid...3-1-5-skyactiv-g100-2013/

2.0 120 http://www.stream.cz/mezi...mazda3-sedan-2-0-skyactiv

2.0 165 v archivu autosalonu na Primě.


Odpovědět

1 ......... 36  37  38  39  40 ......... 172