Fórum - Téma


M3 BM 2013 - 20?? skyactive


Fórum 3 III BM M3 BM 2013 - 20?? skyactive

Informace o modelu: Mazda 3 III BM


1 ......... 13  14  15  16  17 ......... 171

2014-02-16 11:34:35

Zdravím Vás tady na fóru, dnes jsem se sem zaregistroval a to z důvodu pomoci či rady. Již asi 14 dní velmi sonduji po M3 benzín 165 PS, no chci si jí do měsíce koupit. Respektive, jedni mají na skladu, takže by to šlo i dříve, druhá by přišla první týden v dubnu. Jenže nejsem ještě rozhodnut, svezl jsem se verzí 121 PS, kdy měla najeto 6.000 km, já osobně jsem ujel cca 80 km. Vše co to má se mi moc líbí a úplně jsem z toho nadšený....jenom ten motor je mrtvej. (chápu je to 121 koní a člověk si tak trochu už zvykl na zátahy z nafty, jenže ta je tak nudná). Musí se dost podřazovat a abych řekl pravdu kolem 4 tis. se nic extra neděje. Co jsem shlédl křivky tak rozdíl mezi 121 a 165 je v tom, že ten výkon po 4.tis ot. jde stále nahoru. A to mě trošku dává naději, že to pofrčí. Všiml jsem si, že už tady ten motor někdo na forum má. Je možné to trochu popsat? Jak hodně se po 5-10 tis. km rozhoupe motor? No a poslední dotaz s velkou prosbou zda mě někdo sveze (já jako spolujezdec) za fin úplatu. Nevím totiž jestli ten 165 pofrčí. Děkuji Vám Mates.

2014-02-16 12:01:27

matias: Zdar,mám 165,momentálně najeto asi 4000km. Jak jsi sám pochopil z křivek,slabší verze je opravdu línější a není to jen o výkonu,který od 4000 ot. nestoupá,ale i o točivém momentu,který od 4000 ot. naopak prudce klesá. Toto v kombinaci s delší převodovkou značně potlačuje dynamiku jízdy a proto jsem si nakonec vybral 165.

Další co napíšu bude asi ovlivněno tím,že jsem předtím jezdil samé diesely,tak mě nekamenujte - ale než jsem se na začátku sžil s autem,tak se mi párkrát stalo,že jsem při předjíždění nechtě vyletěl až do omezovače,který mě celkem tvrdě seknul. Tak rychle jdou ty otáčky nahoru a po 4000 ot. nemají snahu zpomalovat,jak jsem měl právě zažité z dieselu. Naopak to šlo až moc rychle Ale to ber s rezervou,ještě jednou říkám,že předtím jsem jezdil všechno v dieselu a tím pádem za toto mohla moje vlastní nezkušenost. Třeba jsi zvyklý na jiné zážitky za volantem a v každém případě bude osobní zkušenost nenahraditelná. Klidně bych tě svezl,ale říkáš,že si ji chceš koupit do měsíce. A jak jsem tu už zmiňoval,vracím se do ČR až v dubnu,takže nic. Snad někdo z ostatních kluků.

Tak hodně štěstí při výběru.

2014-02-16 12:18:25

No o té převodovce jsem tady také četl, tzn. že výrobce měl spíše ty převodovky prohodit ne? Jestli to dobře chápu. Našel jsem prodejce na mobilde, který je relativně kousek ode mne (140 km). Má tam dvě jako předváděčky se kterýma se dá určitě svést. Mám ovšem problém s němčinou, vlastně i s angličtinou. Takže radši pojedu 400 km ale v Čechách.. Za kolik s tím umíš jet a kolik máš průměr? To je škoda, že se vracíš až v dubnu. To bych hned využil, jezdím po celé ČR a dokonce v příštím týdnu jedu Liberec, Hradec, Brno, Bratislava. Jenže to nikdo jako předváděčku nemá. Možná ta Bratislava.

Ještě teď upřímně, koupil jsi si auto a nevěděl jestli pojede nebo ne podle Tvých představ. Když jsi mu po krátkém zajetí naložil, tak byl jsi mile překvapen nebo zklamín a nebo jsi s tím výkonem tak nějak počítalpočítal? Děkuji čas.

2014-02-16 12:34:35

matias: Ahoj,

měl jsem stejné dilema jako ty, než jsem si objednal svoji M3 165PS, ležel jsem v tom týdny, projel několikrát verzi 120PS a moje dojmy byly úplně stejné. Ten motor byl prostě slabý, resp. do 4 tisíc jel pěkně, ale tam kde by měl gradovat, už nic nepředvedl. Pak jsem se podíval na křivky a zpřevodování a bylo mi jasné, proč tomu tak je. Verze 165PS je úplně z jiného těsta, M3 ale nikde jako předváděčku s tímto motorem nemají, takže alternativa je M6 s tímto motorem, která hodně napoví možnosti, případně jestli Tě někdo sveze, kdo už ji mám, já bohužel na ni ještě čekám.

M3 jede hodně svižně, né tak jako Leon 1.8 Tsi FR, který byl v mém výběru, ale Astra 1.6Turbo je pomalejší. Oproti zmíněným má ale tenhle motor něco, co konkurence nenabízí, charakter.

2014-02-16 12:44:21

motion:

Jenže si myslím že M6 sice motor 165 ps mám, težší není o moc, ale má dlouhou převodovku. Jesli se nepletu. Četl jsem to v nějaké testu v minulém týdnu. Je ale pravda, že by tam měl být znatelný nárůst nad 4.000 ot. Ještě dotaz, v čem konkrétně by měl být rozdíl v syrovém motoru a v zajetém (10.000 a výše). Kroutící moment nebo výkon? Větší chuť jít do otáček a nebo bere víc od spoda?

2014-02-16 13:26:17

matias: rozdíl je v reakci motoru, jeho ostrosti, v chuti jít do otáček, ve spotřebě, zkrátka ve všech sledovaných parametrech, zajetý motor, který má 10-15 tisíc se oproti syrovému nedá moc srovnat.

2014-02-16 14:13:37

matias: Jak říkáš,logika by napovídala kratší převodovku pro slabší motor a delší pro silnější. Výrobce ale asi chtěl pro slabší verzi nižší spotřebu a u silnější verze zdůraznit dynamiku.

Co se výkonu týká - tak nějak jsem s ním počítal. Věděl jsem,že motor bude mít jiný charakter,než jsem zvyklý a tomu jsem přizpůsobil svá očekávání. Přesto bych dojmy označil spíše za pozitivní,hlavně teď,kdy už si konečně můžu dovolit to sem tam vytočit a zhodnotit tak celý rozsah otáček.

Průměr mám momentálně 6,7l/100km,ale berme v úvahu syrovost motoru a to moje trckání po městě do 5km tomu taky moc nepřidá. Nejníž jsem jel za 5,9 trasu Nový Jičín - Přerov - Zlín,ale to jsem půl cesty plachtil a požitek z jízdy žádný. Prostě jsem chtěl vyzkoušet,kam to srazím.

Přednosti auta jsou ale úplně jinde a vyžadují jiný styl jízdy pro jejich opravdové docenění. Starší pánové s kloboukem by se po autě měli podívat jinde

2014-02-16 19:15:48

motion:

Takže se to rozjezdí, pokud se s tím budou měnit otáčky. A spotřeba cca 1 litr dolů?

Zmozek:

No tak spotřeba je v pohodě tedy. Když by jsi jel ostře, ale zároveň ne zbytečně naplno (brza, plyn) tak budeš kolem 8 litrů? No a když takhle pojedeš rychlostí kolem stovky a na šestku přišlápneš pro předjetí, sbírá se to od spoda do otáček anebo radši tam dáš čtyřku. Vím, že ta pružnost se nedá srovnat s naftou, ale tím kompresním poměrem a krátkými rychlostmi by to mohlo docela i táhnout. Také mám dotaz ke kolům, jsou tam 18. Jak by jsi to zhodnotil na nerovnosti a jak to sedí v zatáčkách. Vím že na zatáčky není počasí a možná budeš mít i zimní kola. Ještě mě zajímalo, za jak dlouho se asi ohřeje motor, když to modře přestane svítit po kilometru. Nějteré auto je ohřáté za 5 km a některé 10-15 km. Všeobecně si myslím že benzinové bude rychleji.

To je dotazů co?

2014-02-16 20:25:47

matias: S tou spotřebou kolem 8 ti neřeknu,zatím jsem to moc nehonil,víš jak,je to nové,člověk si zvyká,hledá limity auta,je na to opatrný,zajíždí to.

Na šestku rozhodně nepředjíždět. Samozřejmě,že se posbírá,ale za adekvátně dlouhou dobu,takže nic bezpečného. Určitě podřadit.

Kola zatím dobrý,ale jak jsi sám správně poznamenal,není počasí a zimní obutí dělá svoje,takže na nějaké závěry budu muset počkat aspoň do jara. Z hlediska komfortu bych řekl,že na daný rozměr kol to není vůbec špatné,ale je třeba počítat s tím,že podvozek je tužší. Pro mě to bylo citelnější o to víc,že jsem přesedlal z houpavého francouze,kteří jsou měkkými podvozky vyhlášení. Celkové nastavení podvozku tě ale odmění v rychleji projížděných zatáčkách. Sám jsem teď v zimě dosáhnul limitu dřív než auto

Jak rychle se zahřeje motor se nedá úplně přesně říct,protože na palubce není žádná stupnice,ale po zhasnutí modré kontrolky se prý už nemusíš nijak omezovat. Mě zhasínala cca po 1-2km,záleželo jak bylo zrovna venku. Po startu se navíc volnoběh drží automaticky na 1500 ot. kvůli ohřátí a s narůstající teplotou postupně klesá.

Takže asi tak.

2014-02-17 09:29:48

matias: Určitě se motor rozjezdí a spotřeba klesne.

2014-02-17 11:28:03

Čím kvalitnější olej, tím nižší spotřeba a zároveň i vyšší životnost motoru. Velký rozdíl mezi olejem například 15W/40 a 0W/40 se projeví hlavně v zimě nebo při častých studených startech. Zatímco u syntetiky 0W/40 se motor maže už po několika sekundách, u minerálního oleje na to potřebuje desítky sekund.

"Až třetina paliva se spotřebuje na překonávání třecích ztrát," uvádí magazín Science Daily. Podle odborníků z finského technického výzkumného centra VTT je dnes na světě 612 milionů aut, každé průměrně najede 13 tisíc kilometrů ročně a při tom spálí 340 litrů paliva na překonání tření. Každého řidiče to pak stojí 510 eur ročně (tedy asi třináct tisíc korun). Spočítali také, že dnes jen 21,5 procenta energie ukryté v palivu je využito k pohybu vozu, zbytek se prošustruje. Už proto se vyplatí investovat do dobrého oleje a jeho časté výměny. Stejně tak často kontrolujte správné nahuštění pneumatik. Pokud kupujete nové, shánějte ty s nižším valivým odporem.

2014-02-17 17:00:31

Zmozek : Za 1-2 km se ohřeje voda, ale olej se ohřívá delší dobu.Tak bych určitě po 2km nezačal hned točit do omezovače.

2014-02-17 17:03:51

milan123: Díky moc za upřesnění. Ne že bych to po zhasnutí hned točil,ale určitě to budu mít na paměti.

2014-02-17 17:28:07

Děkuji za Vaše reakce

Jen pro info ani žádný slovenský prodejce nemá 165PS. Tak už jen to německo, v jednom městě májí dvě jako předváděčky.

2014-02-17 17:36:08

Zmozek: Ale přesně nevím po kolika km jízdy bude ten olej na provozní teplotě. Zvlášť v tomto počasí.

Já se divím, že chce někdo kupovat předvádečku. Sleva může být zajmavá, ale osobně si myslím, že některé auta mohou dostávat brutální záhul.

2014-02-17 17:38:22

Jak to tak čtu jaké máte dilema mezi 165 a 120... Kdybyste na M3 přešli z Felicie jako já, který budu mít 120 verzi, tak byste asi taky nepotřebovali 165 ani zkoušet.

2014-02-17 18:35:01

Milan123:

Já se chci v ní svést, předváděčku nechci. Jen nechci koupit zajíce v pytli. A nikdo mě nesveze a nebo nepujčí. Koupil jsem takto proceeda před 5 lety a nic moc (než po přeřazení zase zaplo turbo tak už všichni byli pryč). Za rok to stratilo 180.000,-kč. Tak proto se chci svést.

2014-02-17 18:46:54

topry: souhlas-občas mi to tu připomína všeználkov

2014-02-17 18:48:43

matias: Hehe,tos neměl říkat,že ji tam mají,teď ti ji někdo vyfoukne

2014-02-17 18:50:00

matias: Ono Ti asi nic jiného než to Německo nezbude... A jestli si měl tu Kii v CRDi, jako že asi jo, když píšeš o Turbu, tak dvoulitr od Mazdy bude úplně jinej svět, zajeď do DE vyzkoušej to a uvidíš.


Odpovědět

1 ......... 13  14  15  16  17 ......... 171