Fórum - Téma


M3 BL - Akumulátory (benzín 2.0 s i-Stop)


Fórum 3 II BL M3 BL - Akumulátory (benzín 2.0 s i-Stop)

Informace o modelu: Mazda 3 II BL



2013-09-27 00:05:01

Mám M3 2litr benzín s i.stopem. Pořád tento -vynález ! zlobí.

Při kratších jízdách dochází k vybíjení akumulátorů. Jsou zde

2, jeden malý a druhý ještě menší Pravidelně i.stop ihned po nastartování

vypínám a když zapomenu několikrát toto učinit tak vyskočí chybové hláření

rozbliká se kontrolka i. stopu v tachometru a tento vynález přestane fungovat.

Odstranění závady- servis Mazda- nabití aku - vymazání chybového hlášení

znamená 2,dny v opravně a min. 600 Kč. Při poslední této závadě doporučení

koupit nové akumulátory a cena obou cca 6,tisíć./ a to prosím po třech letech

skoro denního používání vozu a 30 000 tis. km. Prosím nevíte někdo, kde se dají

sehnat aku od evropského výrobce/ popř. jejich parametry a rozměry - mají i jiné

rozměry na vývodech- asi Asia./ za rozumnou cenu / Podotýkám, že origo aku

mají nápisy v Japonštině a jsou to pouze aku s elektrolytem v obyčejném provedení

které mají otvory na dolévání./žádné spec. na i stop./ A tak konstatování- tato

vymoženost je pouze k trápení-nutno po každém nastartování vypnout a když

zapomenete vícekrát tak je to na návštěvu servisu.

Dík za případnou radu.

MAX6  
J.
2013-09-27 01:35:36

mimu: ahoj.

Vymazání chyby i-stopu(ušetření 600kč):

Možnost a) odpojit obě baterie, sešlápnout brzdový pedál na cca 30vteřin, znovu zapojit baterie - dojde k resetu ŘJ

Možnost b) koupit si za 200kč diagnostiku a mazat si to sám - práce na 1minitu

Ohledně baterií není vůbec problém. Stačí si změřit rozměry a na internetu je koupit. Oboje bez problémů seženeš i v ČR.

Auto s i-stopem by mělo bejt pokud možno co nejčastěji na nabíječce. 3 týdny nejezdíš = dej auto nabít. Jsou velký mrazy = dej auto nabít. Jezdil jsi v poslední době kraťounký trasy = dej auto nabít. Hlavně to platí s originálními bateriemi. Když pak koupíš nějaký lepší, tak už takovou péči dělat nemusíš.

2013-09-27 09:36:17

max6: Dík za radu.

Vypnutí aku a sešlápnutí pedálu brzdy zde chybu nevymaže. Zkoušel jsem to několikrát.

Pro člověka žijícího na sídlišti je pravidelné nabíjení baterii určitý a značný problém.

Rozměr baterii jsem si změřil a hledal na internetu. Nikdo je však navyrábí- snad Varta

tu větší, ale nesouhlasí rozměr kontaktů- vývodů z aku./jen pro info rozměrů

malá /š-d-v-126-160-200 malá- 126-230-200 /mm velká vývody malá +13 -11

velká +18 -16 mm. U rozměru baterie je určitá vůle rozměru do plusu cca 2,mm.

U naší starší M 6 kde je normální baterka po 5 letech výměna za Bosch

a ta zatím 5 let bez problému -bez nabíjení nabíječkou funguje./zhruba stejný

režim jízd. Ale i tak dík za radu.

2014-05-14 22:21:39

Zdravím kolegové.

Tak jsem byl donucen konečně měnit baterie u Mazdy 2,l s i stopem/ 111 kW.

Malá baterie nemá na trhu dostupnou náhradu. Nejmenší použitelná

je o 2,cm delší a nejde napasovat do stávajícího prostoru. V prodejně Mazdy

se dají objednat- cena však značná- 2650 Kč./ za tak malý aku /

Větší 45 Ah. se dá koupit za rozumnou cenu do 1300,- Kč /ceny s DPH/

na př. Battery Import - prodejny v Praze 2 a v Brně - i také přes internet.

2014-05-15 15:12:08

mimu: Ahoj, taky bych potřeboval koupit nové baterie do svého auta kde mám i ten i-stop, ale i přesto že mám katalogová čísla těch baterií, tak nemůžu najít žádnou náhradu. Možná jsem špatně hledal, ale neposlal by jsi mi buď odkazy na ty baterie co jsi kupoval a nebo aspoň rozměry? Ono to jde v autě špatně změřit a jenom kvůli tomu se mi to nechce vydělávat.

2014-05-15 22:05:59

swestr:

Ahoj. Originál objednacích čísel Mazda:

malá č. dílu LFBL-18-520 9D bez daně za 2 185,- Kč

velká B3D3-18-520 9D za 30213,- kč

tyto jdou objednat pouze u prodejců orig. dílů Mazda

jako náhradu

u malé není v ČR a asi i v EU !!

velká u www. battery-import.cz a i u jiných je typ za velkou

Varta 12V B 32 45Ah.

rozměr: délka 238 mm, šířka 129 mm, výška s kontakty 227 mm.

v podobném rozměru je k mání i Baner.

u výše popsaného prodejce si najdeš vše potřebné/ rozměry , ceny a popis

akumulátoru. Doporučuji prověřit zda se ti tam baterie vejde/ mluvím o velké/

malou jsem v nabídce u nich také našel , ale jak výše uvádím tak se do prostoru

pro ni nevejde je delší o 15mm. Pozor baterie musí mít provedení

na upevnění na povrchu né na patě obalu. Doporučuji dobře změřit prostor

na akumulátory - je to na velmi těsné./U jiných modelů jak Mazd tak ostatních značek

je určitá rezerva v prostoru na aku. a 5-10 mm. nehraje roli .Zde však není rozměrová

rezerva. Proklel jsem výrobce s i. stopem snad 100x.

2014-05-15 22:24:21

chlapi a co takhle objektivní nebo i subjektivní recenze na iStop.... Je to vůbec k něčemu? Je to spíše pomocník nebo potížista? Šetří to z dlouhodobého hlediska náklady nebo to víc obtěžuje?

2014-05-15 22:56:34

mimu: Originál jsem našel taky, ale spíš jsem přemýšlel nad nějakou kvalitnější náhradou. A mít jako náhradu za velkou baterii baterii s 45Ah mi přijde dost málo . Pokud se nepletu, tak jsem někde našel tabulku a 45Ah bylo podle mě minimum co pro to naše auto/motor je vhodný nebo dostačující.

Vitus: No jak se to vezme, ja teda většinou hned po nastartování ten systém vypínám, ale nezavrhuji to a ma to určitě i sve klady. Ale přijde mi někdy škoda to trápit tím, že přijedu na semafory, zastavím, motor se vypne, za 5s blikne oranžová a zelená a ono to zase startuje, popojedu k dalším semaforum a tam se opakuje scénář. Podle mě tímto způsobem motor i starter trpí a ta spotřeba taky menší nebude v celkovém výsledku. Taky by me zajímalo, tak je to třeba pořešené když bych jel dálkovou cestu např. do Itálie a na dálnici si chtěl někde odpočinout a tak zajel na parkoviště kde bych normálně nechal auto chvili chladnout než bych vypnul motor, tak jestli i na toto ten i-stop myslí.

2014-05-15 23:10:36

vitus:

Zdravím: I.stop a podobná zařízení která vypínají motor při stání

na křižovatce a popojíždění mají hlavně za úkol snížit spotřebu PH

a hlavně emisní limity při homologačních testech. Pro běžného uživatele

jsou více přítěží a výsledný finanční efekt na úsporu PH je tak okolo

2-3 %. Na druhou stranu jsou více namáhány komponenty motoru

sloužící startování/ musí být u nich zajištěna potřebná životnost/

akumulátory moderní generace/ což u Mazdy 3 není/ a tak jejich cena je

i řádově vyšší .Také je na pováženou jak časté startování bude působit

na komponenty motoru/ klika, ložiska, vstřikovaní atd. / a v odborných kruzích

na to nejsou jednotné názory na prospěšnost tohoto,

Dle mého osobního názoru/ jezdím dost po Praze / bych toto

zařízení ze svého vozu vyřadil- natrvalo. Toto téma je

na dlouhé povídání a i ekonomické pojednání, jak přínosné je

pro běžného motoristu a jak přínosné je pro ekologii.

U mého vozu pouze obtěžuje a zvyšuje moje náklady

na provozuschopnost vozu.

2014-05-15 23:33:38

swestr:

Ještě ke kapacitě akumulátoru.

Ano sneslo by to větší než 46 Ah. které jsou v originále. Do prostoru

který je v tomto voze však větší nedostaneš- neumístíš. Aku o větší kapacitě

jsou také rozměrově větší a tak nemáš jinou volbu než použít tento rozměr.

Malá baterie v M3 s i stopem slouží pouze k startování při aktivním zapnutí

i.stopu na běžné startování a elektr. okruhy je používána vetší akumulátor.

Ten kdo má toto vozidlo tak dostal dodatek na návodu na obsluhu a činnost

í.stopu - a zde je popsáno co vše je sledováno při činnosti tohoto. Jen rozsah

dohledu a závislost na technických komponentech a snímačích bude

pro majitele vozu v případě poruchy vyžadovat finanční výdaje nad rámec vozu bez i.stopu

2014-05-16 15:22:21

Tak mám novou autobaterii / malou / před sebou na stole.

Pro doplnění tech. údajů 12V 30Ah 260 A

rozměr délka 167 šíře 125 výška 227 i s kontakty.

Oproti staré / od Panasonicu/ má úchyty na přenášení

nemá otvory na dolévání elektrolitu-tzn. je bezúdržbová.

Výrobce a zemi výroby jsem na ni nikde nenašel,

je pouze oblepena logy Mazda. Připomíná výrobek

od. spol. Baner. Má také oko signalizující nabití svítí zeleně nabitá

  • černě dobít- bíle vybitá.

2014-07-07 19:18:58

mimu: Ahoj, protože mám stejný problém s malým akumulátorem, předpokládám že jsi ji koupil u Mazdy (vlastně asi ano, když je polepená logy Mazdy). Nezkoušel jsi u té původní nechat udělat kapacitní zkoušku - jen tak pro zvědavost, aby pak nebyl problém někde v dobíjení?

2014-07-09 00:18:36

zdenal:

Ahoj. Nechal jsem na podzim dobít oba akumulátory

a udělat na nich test aku. Velký stav 98 % malý pouze 62 %.

Celou zimu jsem vypínal i.stop , ale na jaře jsem to 2x neudělal

a ihned přestal i. stop fungovat- musel jsem natočit auto klíčkem v zapalování.

Dobíjení jsem měřil dávalo to 14,3. Tato závada se opakovala již

po třetí a vždy / hned po tříleté záruce/ jsem vždy aku nechal dobít,

ale vždy jsem byl ujištěn/ a věřím tomu / v servisu Mazdy, že je to aku

a že tímto problémem netrpím jen já . Malý akumulátor svou kapacitou

a i možnou nekvalitou prostě byl v háji. Zatím s novým to funguje, ale

je to otázka jak dlouho. Jen je škoda , že na trhu v ČR není k dostání

/ v aku prodejnách a na internetu náhrada- odhaduji, že Varta by byla tak

do 14 stovek i DPH.- tj.skoro za polovinu toho co mě stála v servisu Mazdy./

zdravím mimu.

2015-01-26 10:56:32

Zdravím,dnes mi začala blikat kontrolka i-stopu.Na foru jsem se dočetl,že je to vybitou malou baterií.O něco výše píšete že je těžko k sehnání.

Našel jsem tuto stránku : http://www.fox.rzeszow.pl...czy(4,246037,260939).aspx.

Šlo by to použít??

2015-02-11 23:06:53

jarah65: Zdravím, vzhledem a kapacitou je totožná s tou

kterou jsem koupil v servisu Mazdy. Rozměry nemůžu posoudit/v mm./

Zdá se že je stejná.

/omlouvám se za pozdní reakci-nesledoval jsem Mazda fórum /

svoji Magdalenku jsem dal příbuzným.

2015-02-20 10:55:27

jupííííííí, tak malá baterka na i-stop dobitá,provedena diagnostika a chyba ( blikající i-stop) vymazaná. A to za krásných kulatých ..............100,- Kč .......................Super.Nejel jsem do žádného značkového servisu,zde v Třebíči Autoelektro Krátký.

2015-02-21 10:50:29

jarah65: Tak to má někdo štěstí, po mě chtěli ve značkovém servisu za dobití a vymazání chyby cca 1000,- Kč. Musím se tedy také poohlédnout po místním a levnějším "Autoelektro Krátký" Jsem zvědavý, jak ti dobití dlouho vydrží - mě 2 měsíce a tak na jaro hledám novou baterii.

Info:

Včera jsem nabíjel velkou baterii pomocí nabíječky z Lídlu (ULGD 3.8 A1), připojil jsem ji rovnou na baterii v autě (bez odpojování), povolil jsem zátky (kvůli odplynění při nabíjení). Protože u malé baterie jsou zátky blbě přístupné a nejdou povolit, tak jsem po 3 hod. nabíjení preventivně odpojil + pól malé baterie a tím jsem dobíjel pouze velkou. Po nabití a připojení malé bat. jsem normálně nastartoval a vše bylo OK! Takže už nemám obavy ohledně elektroniky motoru.

Snad to někomu pomůže.

2015-10-21 14:28:46

tak po půl roku trochu vystřízlivění.....baterka i-stopu klekla ( ani se nedivím po 5 letech provozu) ale sehnal jsem jinou.Rozměrově pasuje perfektně a stála pouhých 1300,-Kč ( což si myslím že je dobrá cena za tu bídu co se dá sehnat kvůli rozměru).Tady je odkaz :http://www.autobaterie-pk...ofessional-30ah-260a.html

2016-03-01 17:52:48

Tak se přidávám do klubu mazďáků, kterým odešla start stop baterka těsně před koncem záruky. Způsob užívání je stejný jako u všech ostatních motoristů = nesnášíme start/stop systémy, proto je ihned po nastartování deaktivujeme, což ale nemá ve finále vliv na životnost té paralelní pidibaterky a ta se vylágruje.

Průběh v autorizovaném servisu velmi podobný, proměření baterií, hlavní OK, malá KO na výměnu, cena 2500 vč DPH a práce (vč. resetu chybových stavů ŘJ). Pozn. záruka na baterii je 24měsíců, byť jsem argumentoval, že chyba není v baterii jako takové, ale systému nabíjení - nicméně nepadlo na úrodnou půdu.

Řešení: Prozatimní řešení 'na hulváta' = vyjmutí start stop baterie, zaizolování svorek, upevnění těchto svorek (power tape rulez .-) . start stop ledka na palubce se rozblikala do chybového stavu, tj. i-stop nefunguje (hurá), blikající LEDka esteticky zalepena černou páskou, výsledek = auto funguje, startuje, i-stop 'nebliká', malá baterka neotravuje velkou (teoreticky ji prý může vybíjet (říkali v servisu).

Uvidíme, jak tohle schema bude dlouho fungovat, než to hlavní (bohužel menší než standard) baterku položí.

PS. zkusím tu současnou dobít, i když v servisu říkali, že ztratila kapacitu, a případně objednat na aftermarketu viz link výše nebo jsem našel i tady https://www.autoteimer.cz...baterie?pt=31075|100042|1


Odpovědět