Fórum - Téma


M3 BK špatně jde za plynem (1.6 77kW)


Fórum 3 I BK M3 BK špatně jde za plynem (1.6 77kW)

Informace o modelu: Mazda 3 I BK

Diskuze o vozidlu

2005 3 I BK 1.6 VIN: JMZBK14Z251201924

14 diskuzí

Výkon motoru 77 kW (105 PS) při 6000 ot./min. Točivý moment: 145 Nm (107 ft/lb) při 4000 ot./min. Maximální rychlost 182 km/h. Hmotnost 1 260 kg. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 598 ccm (98 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, Z6.



2015-06-07 18:45:33

Ahoj všichni, po dlouhé době jsem opět majitelem Mazdy, kterou jsme pořídili jako druhé auto do rodiny. Nyní mám problém s plynulostí chodu motoru za plynem, auto po sešlápnutí a vytáčení při jízdě cuká, více je to patrné při zapnuté klimě. Jediné co jsem zkoušel, jsou nové svíčky- nepomohlo. Další malý problémek mám již několikrát zmiňované podsvícení palubky, stejný problém, ale nesvítí pouze podsvícení přepínače výstupu vzduchu (okno/střed/nohy), vše ostatní vč. světel funkční - může být pouze žárovka? Díky za rady.

2015-06-07 19:29:35

striker: Trochu obsáhlá otázka a i tak si myslím že je to duplicita..

Plyn.. Vyčisti klapku a prolij sání.. Mrkni (pokud cuká motor i za volnoběhu) na čidlo teploty, kabely ke svíčkám...

Podsvícení.. Jasné, žárovky

2015-06-09 22:28:01

magnetto: díky za rady, vyzkouším...

2015-07-21 12:49:30

magnetto: ahoj, mám taky mazdu 1.6 16V, s klimou. Klima v zásadě funguje bez problémů, ale když ji zapnu, tak motor má nepravidelné reakce (prostě i když jedu stejnou rychlosti třeba na obchvatu a udržuju těch 90km/h), tak cítím od plynu cukání, motor velmi rychle a mírně zpomalí a zrychlí, prostě řečeno cuká (říkám rovnou, že natočit/nahrát to nejde, nebylo by nic znát) + auto celkově vcelku ztratí na výkonu, ale to ještě může být normální, s klimatizací nemám zkušenosti, takže nevím (to by mi pro srovnání museli říct jiní), čím to může být ? může se čerpadlo při sepnutí zadrhávat nebo něco podobného ?

PS: hledal jsem témata s klimou, nic bližšího jsem nenašel.. + na volnoběh jsem si jakéhokoliv cukání nevšiml a pokud klimatizace neběží, tak motor reaguje bez problémů

2015-07-21 12:53:01

bobsik: tady to skutečně nepatří.

sepnutí klimy je zátěž pro motor, klade mu odpor, tudíž je možné cítit škubnutí a pokles výkonu. ale jaký má být ten pokles, to nelze popsat, každopádně neměl by jsi najednou sedět ve felicii. to by bylo něco špatně.

2015-07-21 13:02:23

radomiláček: pokles výkonu bych očekával, s tím až tak problém není, ale jak říkáš, těžko si popíšeme ten rozdíl (vysloveně Felicie z toho pak není), ale to cukání není vysloveně při sepnutí, ale až při jízdě, nepravidelně, nezávisle na sešlápnutí plynu, kopci ani ničem podobném

budu za nedlouho dávat Mazdičku na výměnu spojky, takže tomu chlapíkovi řeknu, ať to omrkne taky.. klimu používám vcelku vyjímečně, takže mi to žíly netrhá ale spíš bych nerad něco opomenul, s horším následky později..

2015-07-21 13:11:57

bobsik: to jsou právě věci, co se těžko popisují, ale může to dělat i spojka, co budeš měnit, počkal bych poté, zda to nezmizí a tomu chlápkovi taky řekni, ono se mu to bude lépe posuzovat.

napadá mě jedině přidřený klimakompresor, pokud se klima používá sporadicky, není dostatečně mazaná a i v zimě se má pouštět. ale více bych řešil až po té spojce, pokud to nebude nějak za dlouho.

2015-07-21 13:21:16

radomiláček: jj, tak je to nějak v plánu cca za měsíc bych mu to měl vézt, kompresor mě napadl, ale "na první pohled" běží normálně, ani mi nepřipadlo, že od něj šel nějaký zvuk, ale těžko říct, možná ta magnetická spojka.. používá se fakt málo, použiji to jen když už je opravdu hodně horko, takže tak možná 5-10x za léto a po zbytek roku nic.. přes zimu jsem to nikdy nezapínal, dobrý poznatek.. dám tu pak vědět, jestli to bude nějaká chuťovka, kdyby to někdo taky zjišťoval

2015-07-21 13:26:25

bobsik: o zapínání v zimě by ses měl dočíst i v manuálu.

dej pak vědět, samo, že může zlobit i spojka kompresoru, je toho více. ono i blbý řemen občas dokáže potrápit.

2015-07-21 13:48:04

bobsik: Klimakompresorem to není. Je to zaneřáděné sání a elektromagnetický ventil který ovládá volnoběh a přepouští vzduch do klapky. Poslední dobou se to tu řeší dost. Tento ventil je potřeba sundat, umýt petrolejem / benzínem a nasadit zpět.

Stejný problém jsem měl i já a to klimu nepoužívám v autě vůbec. Stává se to hlavně když jedeš plynule a plyn jen lechtáš že?

Pokud ano, je to problém v sání. Dá se to ještě přirovnat tomu když ti vynechá svíčka - ty jsi měnil?

2015-07-21 21:42:50

magnetto: Kde elektromagnetický ventil najdu? klapu jsem vyčistil, a problém přetrvává mám i po výměně svíček.

2015-07-21 22:37:49

striker: Ten ventil je přímo na klapce. Z jedné strany je EGR a z druhé je právě tento na volnoběh. Rovnou vyčisti i EGR a dej to do kupy. Nevím že by to mohlo být něčím jiným..

Poslední co mne napadá ještě než to rozebereš, mrkni na čidlo které ovládá spojkový pedál jestli je na svém místě správně nasazený.

2015-07-22 08:40:17

magnetto: no, po vzduchovy filtr to mam zaručeně dobré, svíčky jsem měnil cca před 2 lety (15 tisíc km), ale dělalo to už tehdy, takže svíčky si nemyslím (i když je vyměnit můžu).. ano, dělá to jak říkáš, s tím, že jsem si ještě všiml, že s každým cuknutím se na chvilku ohřál vzduch.. pokusim se v manualu vyhledat co říkáš díky

2015-07-22 12:17:02

bobsik: Mrkni na to v tom manuálu. Toto si uděláš i před barákem a hlavně to dlouho netrvá. Můžeš u toho i něco nafotit a vložit stručný návod jak na to.. aby další kdo toto budou řešit viděli co s tím


Odpovědět