Fórum - Téma


M3 BK - Problémy (spotřeba, kontrolka motoru...)


Fórum 3 I BK M3 BK - Problémy (spotřeba, kontrolka motoru...)

Informace o modelu: Mazda 3 I BK


1  2

2010-05-05 09:55:24

Ahoj Mazďáci,

koupil jsem si Mazdičku 3, 1,6 r.v. 2005. Najeto 135000km. Mám zde pár problému, se kterými si nevím rady a dost mě trápí. 1) spotřeba :(. Nevím za kolik jezdíte po Praze, ale klidnou jízdou jezdím za 8,7l/100km. Je to normální? Přijde mi to dost. 2) občas se rozsvítí kontrolka motoru. Vždy po tomto rosvícení nejde tachometr. Stači vypnout a zapnout motor a je vše OK. Po třech nastartování kontrolka zhasne. 3) něco klape. Při jízdě, nezávysle na otáčkách něco klape z motoru. Je to při určitém sešlápnutí plynu, a nebo ve vysokých otáčkách. Na dálnici je to zhruba při rychlosti 120km, když je sešlápnutý plyn tak, že auto jede furt stejně.

Díky moc za Vaše rady :)

2010-05-05 17:56:45

Zajeď do Mazdy na diagnostiku a pak budeš vědět víc.Vypadá to že ti blbne nějaké čidlo.

2010-05-05 18:06:02

Už jsem byl, ale ne v Mazdě a vypadla z toho taková neurčitá chyba. Zkusím zajet do autorizovaného serivisu. Možná se zeptát blbě, ale jak poznám vadnou lambda sondu nebo katalizátor? Možná mám tušení, jestli není zanesená škrtící klapka. Přesně tohle mi dělala fabie. Ale netroufnu si ji vyčistit. Na fabii to bylo OK.

2010-05-05 18:36:26

Lambdu sondu poznáš že ti najednou vyleze spotřeba oproti normálu, pomalu až na 9l.

Skus ještě servis ale dobrý kde mají zkušenosti, je hodně rozdíl v dobrých mechanicich.

2010-05-06 09:38:55

No pomalu na 9l už jsem jde nějak lambda proměřit jestli je vadné, nabo poznám jen z té spotřeby?

Díky

2010-08-10 21:40:06

Ahojky,taky jsem ti ted koupila mazdu 3,1.6, 2005 najeto 53.000,- a taky mi klape motor.víš co jak jsem to koupila tak jsem nic neslyšela v mazdě mi řekli že to trošku klape,ale neřešili by to...a kamarád mi řekl i já sem si toho už všimla že to klape a pokud to bude víc tak auto rychle dát pryč....jak je možné že 5let staré auto a klape motor+sem tam ňáká bublina kde za 2roky bude asi rez...no nevím co ted,asi nic.... jenom čekat a za dva roky to dát pryč....

2010-08-10 22:03:11

Ahoj, nechci strašit, ale u mě to byly ložiska na klice. oprava včetně nové spojky vyšla na 32tis v neautorizovaném servisu. Doufám, že to nebude tvůj problém. Nyní mám vše v pořádku

2010-08-22 23:50:35

lambdasondu proměříš ideálně na osciloskopu

2010-12-04 19:53:28

Ahoj toen tachometr je ridici jednotka,taky me to delalo.pri studenem motoru me nesel tachometr,pri zahrati a opetovnem nastartovani tachometr jede..

2010-12-23 14:07:01

Ahoj,konečně jsi se tu zjevil.N ajaře jsem se ti psal vzkaz, ohledně řídící jednotky motoru.Pořád s tím jezdím a nikdo na celé severní moravě mi to není schopen opravit.Není ani stejná jednotka z bouračky.Pokud máš nějakou spešl firmičku, tak se prosím se mnou poděl kontakt na ní.Ď Mira

2010-12-27 13:14:53

Ahoj, je možné vymontovat autobaterii, aniž bych měla problém s elektronikou (mazda 3 r.v. 2010) ? Normálně stojím v garáži, ale teď přes svátky parkuju venku u chalupy a kdybych náhodou v těch mrazech nenastartovala a potřebovala nabíjet.

2010-12-29 09:07:58

Ahoj, cekal jsem, ze zde odpovi nejaky odbornik, - ja bych ji neodpojoval, urcite se ztrati naprogramovane radio, cas... baterii jsem z techto duvodu neodpojoval ani pri dobijeni. V novem aute je nova baterie, urcite nebude problem pri startovani ani v mrazech:). Petr

2011-01-02 09:57:30

Děkuji za odpověď. S baterií jsem nemanipulovala a po týdenním stání na mrazu jsem bez problému nastartovala.

Ještě bych se chtěla zeptat na první garančku. Na konci ledna pojedu na kontrolu kvůli záruce a zajímalo by mě, kolik peněz si mám přibližně nachystat?

Hezký nový rok Háňa

2013-11-28 08:15:02

Ahoj, mám na Mazdě3 problém se svítící kontrolkou palivoveho a emisního systemu motoru. Auto má nižší výkon a možná i vyšší spotřebu (nedokážu přesně změřit), hlavně po větším sešlápnutí plynu, jako by se dusil, při startu má motor roztřesený zvuk jako u starého dieslu...Zjistil jsem, že se z motoru při otočeném klíčku do polohy 1 ozývá cvakání (viz.video), je to škrtící klapka-buď je zanešená nebo odešel motorek nebo řídící jednotka, ale nechápu jak může cvakat i když jsem odpojil kabel z motorku?

Mazda3 škrtící klapka

2014-05-27 20:13:37

zdravim, chci se zeptat podarilo se nekomu jako mi odvarit motor na mazde 3 1.6 77kw r.v 2004??, mi jo a rekli mi v servise nefunkcni chladic, oprava stala 7 tisic, jak sem si dojel pro auto tak mi rekli praskly blok motoru a ze motor vyjde cca 23000, nevim kolik ma najete ale nechce se mi davat 23 za motor, da se nejak spravit nebo zavarit blok motoru?, diky moc za rady, jinak zavada: auto se prehriva po 15 km (10minut) do maxima a teplota chladici kapaliny se (vcucne) do motoru a pak se to totalne prehreje, diky moc za rady auto mam 4 mesice a zacina to byt celkem nakladne, jinak spotreba 6.5-7l/100km, diky moc za rady

MAX6  
J.
2014-05-27 20:18:16

skiller93: Ahoj. Pokud není někde prasklej chladič nebo třeba trubka,tak samotnej chladič jen tak neodejde (pokud se do něj nenaleje třeba kyselina ). Z 80% za přehátí auta (pokud je zbytek systému v pořádku) může vadnej termostat a nebo vodní pumpa. Pokud ti řekli že máš prasklej blok motoru,tak samozřejmě je to možný,ale při přehřátí (nebo zamrznutí) to nejčastěji odnese těsnění pod hlavou,pak se zkroutí hlava,pak praskne hlava. Samotnej polomotor vydrží docela dost. Záleží kde prasklina je,ale pokud je na hlavě,tak ve většině případů jde zavařit,ale už to samozřejmě neni takový jako neprasklej materiál.

To že máš prasklej polomotor nebo hlavu zjistili jak ? To ten motor rozebrali ?

2014-09-15 11:27:40

Zdravím, chtěla bych poprosit o radu. Mám Mazdu 3, 1.6 diesel, 80 kW, r.v. 2005, najeto 105 tis. km..včera jsem normálně nastartovala, ale na první křižovatce mi to chcíplo a nešlo už znova vůbec nastartovat, musela jsem vypnout světla, auto tak minutu nechat v klidu a pak šlo nastartovat a jelo to v pohodě. Potim jsem natankovala naftu a cestou jsem začala pozorovat, že motor škube a např. na dálnici na pětku to chvílema vůbec netáhlo, šlapala jsem plyn, ale vůbec se nic nedělo, musela jsem podřadit a pořádně to vytočit a pak zase chvíli vše ok a pak začlo škubání. Po příjezdu do města, jsem zastavila, motor měl nepravidělný chod, jako by se nemohl nadechnout a chcíplo mi to a nešlo hned nastartovat, musela jsem zase např. minutu počkat a pak jsem nastartovala, ale musela jsem na semaforech udržovat motor v otáčkách, aby to nechcíplo. Ráno jsem zkoušela auto natočit, šlo to na první pokus ale cca po minutě na volnoběhu auto chcíplo a opět jsem musela čekat a natočit to, při zpátečce problém, auto chce hned chcípat, nemá vůbec sílu. Nevíte, kde by mohl být problém, nejdřív jsem myslela, že vybitá baterie, nebo špatná nafta..možná pokažené turbo? Díky za rady. Štěpa

2014-09-15 11:32:06

stepaj: olej, filtry (palivo + vzduch) vše měněno pravidelně? prostě nějaká servisní historie. co nafta, tankuješ různě, nebo vždy na stejné pumpě?

2014-09-15 11:40:04

radomiláček: Ahoj, olej měněn pravidelně po 10-12 tis. km, před dvouma měsíce vyměny komplet rozvody vč. vodní pumpy. Naftu tankuju v 95% u benziny, shell plus přidávám aditiva VIF, ale včera jsem chvátala a vzala jsem asi 15 litrů na Pap oil (pak jsem začala pozorovat ty největší problémy - škubání motoru i na dálnici) Po 150 km, když jsem dojela do Prahy od toho prvního natankování jsem radši dotankovala 20litrů u OMW tu lepší 100 oktanovou naftu a přidala aditiva, ale ty problémy nezmizely, pořád škubání, chcípání. Nikdy předtím jsem žádný problém neměla, tak jsem z toho dost na nervy :)

2014-09-15 11:44:21

stepaj: a co palivový filtr? to dotankování u omv je správné


Odpovědět

1  2