Fórum - Téma


M3 BK koroze


Fórum 3 I BK M3 BK koroze

Informace o modelu: Mazda 3 I BK


1  2  3  4

2014-06-26 10:06:44

falco: u M6 GG/GY najdeš inspiraci, tam se to řešilo v obsáhlém tématu.

2015-05-30 21:16:35

Ahoj všem,

budu rád, když zkušení mazďáci poradí možná budoucímu:)

Řeším auto pro přítelkyni, není úplně rozhodnutá značka, pouze představa o ceně, stáří, kilometráž. Aktuální cenový strop je 80t Kč, kilometry do 150t, rok od 2003.

Favoritem je Golf, Peugot (v rodině přítelkyně vyzkoušený a velmi oblíbený) a mnou protěžovaná Mazda 3.

Zatím Mazda prohrává především kvůli korozi, jež trápila zatím všechny kusy, které jsme měli možnost vidět (zatím jich moc nebylo).

Má otázka zní - jsou Vaše zkušenosti s korozí u tohoto typu (I BK) převážně (či úplně) negativní, nebo se fakt dají sehnat kusy, kde se s korozí nebudu potýkat? Nějaký tip, jak a kde tyto vozy hledat?

Popravdě mě dost děsí představa, že mladou do Mazdy natlačím a za rok budu poslouchat u nich doma, jaká to byla strašná blbost.

Budu rád za Vaše názory (včetně názoru, ať se raději rozhodne pro něco jiného než Mazdu).

Petr

2015-06-03 17:57:04

korbi: Zdar,

zrezlý lemy se ti vrátí na opravách motoru co dáš u ostatních aut :) Mám najeto 134 000km a motor neviděl mechanika kvůli závadě :) Teda krom prokouslýho kabelu od myši :D Co se koroze týče, mám nové zadní lemy, nové blatníky, vše kvalitně zavařeno, ošetřeno, celolak a po rzi po dvou letech ani stopa :) Každopádně, s výběrem buď opatrný a šel bych do 1,6 77kw benzín (nemusíš se starat o rozvody, palivový filr apod.) tohle se u toho auta v životě nemění :)

2015-06-03 18:22:40

crash_es: Ahoj,

díky za zkušenost, rád slyším doporučení. Ani si nedovedu představit, co by mě stálo, kdybych si ty lemy u případného nového auta nechal vyspravit.

1,6 77kw se zdá být opravdu dobrá volba. Teď jsem se byl podívat na 1,4 62kw a výkon byl neskutečně smutný. V autě jsme seděli tři a bylo to extrémně líný. Až si říkám, jestli nebylo něco špatně.

Taky je varianta koupit zrezlý a opravit, ale to se bojím, kde na mě co vyleze...

2015-06-03 19:40:00

korbi: Ahoj, při těchto požadavcích (cena, nájezd, stáří) je to dost o štěstí narazit na zachovalou dobře opečovávanou trojkovou Mazdu, která nebude mít s korozí problémy. Je jich totiž na trhu s ojetinami málo a ceny těch, u kterých bys nemusel mít strach, se pohybují spíše tak nad 110 tis. Daleko větší výběr máš mezi Golfy a Peugeoty (307 předpokládám). Myslím si, že je i větší šance při důkladném výběru narazit na pěkný kousek, protože je z čeho vybírat. I výbavově jsou pestřejší.

Na druhou stranu jak píše crash_es - dá se říct, že motor Mazdy má dobré předpoklady k tomu, aby něco vydržel bez toho aby tě potrápil, celkově se jedná o spolehlivé auto, kdy jediným vážnějším strašákem je právě ta koroze. Pokud na koupi nespěcháš, tak ideálně si počkat na takový kus, který byl v rodině třeba jako druhé auto a koupit přímo od soukromého majitele nebo některého člena zdejšího fóra.

Pošlu ti SZ pár tipů na co si dát u tohoto auta pozor při výběru.

2015-06-03 21:58:05

falco: Ahoj,

díky moc za zkušenosti i za ne příliš potěšující informace. Čím dál tím víc se mi líbí varianta s ročníkem 2007+, což se naopak nelíbí finančnímu stropu. Možná to nakonec skončí Golfem:( Každopádně brod je ještě daleko, budu hledat dál...

Ještě jednou díky.

2015-06-08 15:08:50

Jsem rád, že tady všichni mají jen dobré zkušenosti s Mazdou 3. Já mám trojku od roku 2004, benzín 77kw. Rezaví, kde de podíváš, zvuky z motoru šílené. Za peníze za opravy bych koupil nové auto. Nejhorší kup v mém životě. Příští rok kupuji nové auto a Mazdě se vyhnu velikým obloukem. Přeji ti hodně štěstí s výběrem.

2015-06-08 15:48:10

hodas: V 90% je to o majiteli a jeho údržbě. Já s tím autem nemám žádný problém, olej po 8000km měním, každej rok lakuji podvozek, po dvou letech po celolaku ani známka po rzi :) A spolehlivost motoru, to se nedá s ničím srovnat. A jak říká kámoš: Nebej TDI a německých aut (koncern) tak já bych jako automechanik skrachoval, kdyby měli být jen japonský auta :)

2015-06-09 10:25:22

crash_es: Souhlasím

2015-06-09 13:29:55

Hodas: Taková zkušenost mě samozřejmě netěší. Ještě když se jedu dnes na jednu povídat. Často rezavejici místa budu prohlížet velmi pečlivě...

Díky.

2015-06-10 10:43:42

crash_es:

O údržbě to je určitě, ale zkus udržovat auto tak jak říkáš když parkuje prakticky pořád venku. Jo a s tím motorem jsem to trochu přehnal. Není to tak hrozné. Ale už jsem měnil spojkové válce, vodní čerpadlo, i palivové. O ložiskách v kolech, ramenech, brzdách a tlumičích ani nemluvím. To se mění asi po nějaké době u všech aut. Jo a ty nátěry ti taky hned tak někdo neudělá. A co různé pazvuky. Přibližně po čtyřech letech to v kabině různě vrže a podobně. To určitě není špatnou údržbou. Příští měsíc jedu do Itálie, tak dám vědět jestli Mazda nezklamala. Ale jinak je to asi kus od kusu.

2015-06-10 17:00:21

hodas: Moje Mazda stojí denně venku, jezdila do loňska i v zimě a to každý den, ročně cca 15000km najeto, pazvuky uvnitř auta nevím, celý jsem si to čalounil, takže plast o plast nikde nedře :) Auto mám na sportovním podvozku, který jsem dával v 8/2012 a od té doby jsem vyměnil jen jeden čep :) Pravda bude mě čekat poloosa u spolujezdce ale tu jsem sehnat z vrakáče pěknou za 500kč :) Nic z toho co jsi psal v motoru jsem ještě neměnil a zatím mě ani nečeká měnit. Jediný co jsem vyměnil byla před 6 lety napínací kladka a to bylo vše :) Jo ještě svíčky ale ty nepočítám, běžná údržba :) Je to kus od kusu a hlavně já mám jeden z prvních kusů co vyjeli z linky v Japonsku, takže se i divím, že je to hodně spolehlivý, u prvních kusů bývají semtam chybky, tady zatím ne :) Pak dej vědět, jak dopadla cesta do Itálie, my máme v plánu v červenci objet celou republiku :) Takže to bude cca 3 000 až 5 000km během týdne :)

2015-06-10 17:02:21

korbi: Zaměř se na prahy u blatníků a u lemů a pak na lemy a blatníky. Dále na dveřích od kufru okolo světel, některé kusy s tím měli problémy :( Ale jak říkám, najít jakýkoliv14let starý auto bez koroze, tak to pak dej vědět, pokud to auto neprošlo celolakem jako u mě :)

2015-06-12 15:13:27

crash_es:

Tak to ti skoro závidím. To co jsem psal o rzi na mojí Mazdě už ale není pravda. Všechno jsem nechal loni opravit. Jenže už se na blatnících opět objevujou puchýřky. Nechal jsem opravit i rezavé místa u předních zástěrek, rez velikosti dlaně! Chtělo by to opravit i spodek. Nedávno jsem parkoval v Ostravě Porubě na Hl. třídě. Kousek ode mě stála M3, asi ročník 2004,nebo novější. Béžová, krásně lesklé kryty předních světel, né jako moje, celé zašlé. Bez škrábanců. Vypadala jako nová. Podle mě určitě garážovaná.

Trochu musím změnit svůj předminulý příspěvek. Není to tak horké jak jsem psal. Byl jsem naštvaný. Koupil jse totíž nové letní pneu kvůli dovolené a čekal zázraky. Jenže dost hlasitě, jak to napsat, šumí. Jsou dost slyšet. Tak proto.

Jo, a do užšího výběru na nové auto se dostala dvě. A jedna je Mazda 3 sedan. Ale to předbíhám.

2015-06-12 15:34:47

hodas: ja ty zadni nechal vyriznout, navarit nove, udelat poradny osetreni kdyz je to otevreny. Tu zasterky sundej to je uraz jak prase. Ja uz je tam nemam. drzi se v nich sul, bordel a vlhko pak to rezne.zadni lemy, predni blatniky jsou natreny zevnitr zakladovkou, zastrikany barvou a vylity asfaltem. A mam od toho klid a to tam mam kola co mi lezou kousek ven a kaminky litaji do kastle a zatim nic.

2015-06-19 10:36:32

Díky všem za rady, nákup je úspěšně za mnou.

Teď sehnat jen pěkně koberecky, zbytek je nobleska☺

2015-06-19 18:41:35

korbi: Tohle jsem si ušil :)

2015-06-19 18:56:17

crash_es: Pán je gurmán:)))

2015-06-19 19:02:42

crash_es: koukám nějak se mi nedaří vložit ten obrázek správně otočenej...

Nemáš zkušenosti s originál koberečkama? Chtěl bych ty pěkné, ale zase jestli je materiál na prd, tak by to byla škoda peněz.

2015-06-19 19:29:03

korbi: Vůbec nevím, já je nikdy neměl :D


Odpovědět

1  2  3  4