Fórum - Téma


M3 BK koroze


Fórum 3 I BK M3 BK koroze

Informace o modelu: Mazda 3 I BK


1  2  3  4

doris  
Doris
2011-07-29 23:25:49

Je to vše o údržbě a zacházení, když má člověk auto rád a dost se mu věnuje, nemusí reznout ani po dvaceti letech. Vždy, a to píši pokaždé, je ideální korozi předcházet, než ji draze a často bez dlouhodobého efektu opravovat. Na preventivní prohlídky karoserie kvůli dodržení záručních podmínek autorizovaným servisem jsem se vykašlali, protože ze zkušeností jiných majitelů to stejně není k ničemu a auta náchylná na korozi budou vesele reznout a autorizák to maximálně v záruce opraví. Tohle já ale neberu, je to už zásah do karoserie a originálního laku a protože autorizáky nejsou specialiozované na karosařinu, jen málokdy je kvalita opravy na takové úrovni jako u specialisty. Samper by mohl vyprávět...... Takže jsme raději ty peníze, které bychom dali autorizáku za zmíněné prohlídky karoserie, investovali do dodatečné ochrany auta před korozí a myslím, že jsme udělali dobře.

Vždy si říkám, že kdyby ty prohlídky autorizovaným servisem byly skutečně tak perfektní, tak by ta auta nerezla. Opak je však pravdou. Hodně mi vadí, že i když si jsou servisy vědomy slabých stránek svých aut, řeší to, až když už se daný problém objeví. A to i přesto, že by bylo preventivní opatření levnější a jednodušší. No a samozřejmě by tím vzorstla i spokojenost majitelů aut, jenže v téhle době, kdy se právě těží z problémů a vyrábí se vše co nejlevněji pro snižování nákladů, je to těžké.....

2011-08-07 21:38:21

Doris, naprosto s tebou souhlasím, ale je tu jeden problém. Možnosti a místo na opravu. Já parkuji u domu u chodníku v zimě v létě. A teprve od loňska město povolilo parkovat půlkou na chodníku. Předtím to bylo furt nějaké uražené zpětné zrcátko. A můžu ti říct, že i taková výměna zimních pneu za letní nebo naopak (samozřejmě na discích) není bez problémů. Natož nějaké rozebírání a lakování. Kdysi byly takové svazarmovské dílny, kdy si mohl člověk zaplatit nějaké hodiny a auto si tam v pohodě opravit. Jenže dnes? Rozbít prasátko a hurá do servisu s nejasným výsledkem. Ale je asi pravda, že co si člověk sám neudělá není stoprocentní.

2011-08-07 21:53:58

Hodas:

jetsli pamatuješ Svazarm, tak si taky pamatuješ, že v té době byla Š100 nebo nedej bože Š110 luxusem. Dnes doba poněkud pokročila a auto se stalo obyčejným spotřebním zbožím, u kterého výrobce/prodejce předpokládá, že se bude servisovat v autorizovaném servisu. To, že u nás ( a v ostatních postkomunistických státech) přetrvává v lidech zakořen´ěný socialismus a natírání podběhů doma na jámě v garáži štětkou a ukradenou barvou z fabriky, je věc druhá a nikdo při návrhu auta s tím od prvního tahu myší v nějakém programu v konstrukční kanceláři nepočítá. Jen Češi sjou národem kutilů a všeumělů a dle toho to taky vypadá.

"Lidová tvořivost" má význam u veteránů, při jejeich renovaci, ale při údržbě dnešní automobilové produkce ne.

To, že svěřenou práci servs nevykoná poctivě a doma se musí předělat, je věc na dlouhou rozpravu a jinde ve světě to prostě funguje.

2011-08-13 10:49:24

Doris, odpovídám sice pozdě ale přece.

S tím, co píšeš souhlasím. Jenže já byl v autorizovaném a i v neautorizovaném servise kvůli puchýřkům na blatnících hned, jakmile jsem je tam objevil. A nikomu se do toho nechce! V Autolarosu se kroutili jako hadi, a že neví co je čeká a jak to vypadá pod lakem, a že neví kolik by to mohlo stát a že nejlepší by to bylo nechat tak a pak vyměnit prorezlé díly za nové a nastříkat celé auto. Že je to nejjistější oprava.

V jiném servise podobná zkušenost. Nechat zrezivět až prorezivět a pak ty místa vystřihnout (např. lemy), navařit nové a celé přelakovat. Pominu li otázku peněz, tak mi ale vadí, že budu delší čas jezdit s rezavým autem jak se starou škodovkou. Jak to bude vypadat? Když to shrnu, tak do takových menších oprav s nejistým výsledkem se žádnému servisu nechce.

Jo, a ještě k té Škodě 110. Kdysi v oficiálních servisech čekací doba šílená, rychlejší jedině u melouchářů (dnes mají neautorizované servisy), takže samooprava ve svazarmu. Ale ta radost, když si to člověk opravil sám, a ono to dokonce jelo!

2011-08-13 13:01:48

Hodas:

Bohužel zadní lemy na mazdu 3 neexistují a přední pouze celý blatníky :(

2011-08-17 13:59:35

Dík za informaci, která mě moc nepotěšila. Tak to znamená, abych už pomalu začal šetřit. Na nové auto asi těžko, takže alespoň na opravu.

2011-08-17 16:16:44

Bohužel. Já jsem teď dal 22 tisíc za nastříkání celých boků a nárazníku ve předu. Lemy mi ošetřili a řekli mi že by to mohlo chvíli vydržet. Bohužel je to plech :(

2011-08-22 06:15:38

Tak tos mě teda nepotěšil. Jdu se mrknout na prasátko, kolik mám v něm našetřeno.

2012-01-22 16:30:05

Tak jsem se rozhodl a domluvil opravu rzi na předku v AutoLarosu. Cena cca. 7-8000 Kč s tím, že by to do příštího roku mohlo vydržet. Na zadek zkusím sehnat někoho jiného a pak se uvidí, kdo bude lepší. Myslím s kvalitou a trvanlivostí opravy. Zdůrazňuji, že parkuju před domem a nemám žádné uzavřené místo, kde bych si opravu (s něčí pomocí) udělal sám.

2012-01-23 10:36:24

Buď v klidu mě zadní už dělají puchýřky :( a to mám sotva rok udělaný :(

2012-02-01 22:03:03

Letos bych se chtěl zúčastnit alespoň jednoho srazu a tak doufám. že mi to ty čtyři měsíce vydrží. Ale vážně, rád bych aby ta rez o sobě nedala vědět alespoň dva až dva a půl (bral bych i víc) roků.

2013-03-25 14:21:52

Tak lemy na 3ku už existují!V ACI 1300kč za jeden.Jsou jiné na 4dvéř a jiné na 5ti dvéř.

Řeším výměnu 323F za 3,tak zjišťuji podrobnosti.

2013-03-25 17:04:56

matěj:

Koukni sem, už jsem to postnul loni v srpnu :)

http://www.mazdaclub.cz/f...rum-tema/zadni-lemy-87857

2013-03-25 22:51:46

Tak sorry!

2013-03-26 14:57:05

matěj: Proč sorry :D V klidu :) ale cením si toho, že máš snahu i hledat něco na auto, který ještě nemáš ale máš v plánu koupit :) :) jinak výběr M3 doporučuju :) Mám jí už 3 roky a spokojenost

2013-04-03 19:05:50

Zdar Mazďáci, chtěl jsem se Vás zeptat, jak je na tom Mazda 3 , ročník 2008 s korozí?

MAX6  
J.
2013-04-03 19:17:17

taula: Máme v práci služebáka M3 BK 1.6 benzín 2008 a žádnou lásku to nedostává,ale je úplně bez rzi. Nikde náznak ničeho. Je pravda,že je to pořád ještě novější věc,ale ani na spodku neni nic vidět. Takže OK.

2013-04-11 22:01:16

max6: Pánové, minule jsem psal, že jdu do Autolarosu, na opravu lemů předních blatníků. Šel jsem do toho, zaplatil okolo 7000,-Kč! Kdy to bylo? Ani ne rok. Dnes jsou tam puchýřky zas! A více jak minule. Taky jsem už nechal opravovat rezavé prahy ve předu u předních blatníků, na obou stranách. Né tam, kde by Doris napsala, že se to musí udržovat a natírat, ale z venku, pod lakem! A letos to můžu nechat opravovat zas! Nedávno mi jeden blbec najel do zadku...neubrzdil to. Naštěstí nic moc, ale alespopoň mám opravený lak na zadních lemech. Opět otázka, na jak dlouho. Akorát, že se v Autolarosu v Ostravě moc nepářou s odstínem původního laku. Je to poznat. Mimochodem, MAX6, o další rzi nevím, pokud nepočítám hrany přední a zadní kapoty a hrany dveří. Fakt je, že už rez ani raději hledat nebudu, mohl bych být hodně překvapený. Mám kamaráda, jezdí s Oplem Vektrou, má ji asi třináctý rok a vůbec žádnou rez!! Nekecám...kam se na ní moje m3 hrabe! Já s mojí jezdím necelý devátý rok. Auto, o kterém se ty zmiňuješ má necelých pět let. Napiš o něm za tři roky! Kdysi jsem jezdil se služební Felicií PicUpem, ta snad rezivěla míň než Mazdy trojky!

MAX6  
J.
2013-04-11 22:46:29

hodas: Je pravda že např. Opel a francouzi jako Peugeot a Renault nehnijou. Maj prostě pozink kastli a to je neskutečná výhoda. Problém ale nastane ve chvíli když tohle pozink auto dostane i malinkou ránu a ta vrstva pozinku praskne. Potom to hnije asi 100x rychleji než klasickej plech.

Většinou když už se ta rez nechá zajít do hlubší vrstvy kovu,tak nemá smysl utrácet peníze za nějakou opravu přebroušenim,ale je lepší např. ty lemy vyříznout a navařit nový. Tohle vybroušení,pokud se to neudělá opravdu perfektně a v daleko většim rozsahu,než zasahovala samotná "bublinka" je takřka zbytečný,protože to za půl roku-rok vyleze znovu. Lidi tu hodně trápí třeba rez na M6 před FL. Švagr tohle auto má a na to jaký je to prase a to auto snad nikdy nebylo umytý,tak je v super stavu. Někdy mi přijde,že je to kus od kusu

Někdy mam pocit,že čim víc se o to člověk stará,tim víc mu to hnije a člověk kterej na to dlabe,tak no problemo

2014-06-26 09:46:16

Ahoj, nepouštěli jste se někdo do opravy B-sloupků dveří? Moje jsou po 10 letech v hrozném stavu... Někde pod těsněním se drží voda a hlavně u zadních vepředu dveří je to skrz na skrz.


Odpovědět

1  2  3  4