Fórum - Téma


M3 BK - Klepáni při řazení


Fórum 3 I BK M3 BK - Klepáni při řazení

Informace o modelu: Mazda 3 I BK

Diskuze o vozidlu

2009 3 I BK 1.6

11 diskuzí

Výkon motoru 77 kW (105 PS) při 6000 ot./min. Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 600 ccm (98 cui).



2016-02-16 21:41:03

Prosim o radu. Nevim,jestli to je problem: pri rozjezdu pri zarazeni jednicky klepne neco pri pusteni spojky, pak znovu 2x klepne pri prerazeni na dvojku, pak na trojku. U razeni na 4. a 5. zadne klepnuti. Spojka zabira ve spodni tretine, razeni je presne, stale to typicky sportovni od novoty. Nemam problemy s jizdou, razenim atd. Proste vse v poradku. Ale to klepani me rozciluje. Chci vyloucit predzvest pripadne vaznejsi budouci poruchy. Mam podezreni na silentblok prevodovky ci motoru. Mam Mazdu 3, 1.6 BK, najeto 95 tis.km, rocnik 2009. Budu vdecny za jakoukoliv radu. Predem diky.Petr Vojtíšek

 Magnetto  
2016-02-17 08:42:35

p.wojta: Asi bych to zkusil takhle:

1. Nejdříve bych se rozjel na jedničku do krokové rychlosti a plyn pustil.

2. zkusil bych několikrát třeba 3x za sebou rychle pustit a přidat plyn abych vytvořil pomyslené cukání celého auta.

3. poslouchal klepání.

U bodu jedna jsem myslel stejný pohyb jako když zařadíš v koloně 1. nebo 2. rychl. stupeň a necháš jet auto na volnoběh s kvaltem bez plynu..

Já to dělal stejně abych zjistil špatné silentbloky a podařilo se. Jediné co jsem u toho měl navíc sundané byla kapota abych viděl pohyb motoru při akceleraci a deakceleraci.

Silentblok nejen mlátil ale taky to bylo jak kdyby tam vůbec nebyl. (viz. foto druhá a třetí fotka http://www.mazdaclub.cz/u...mages_category.php?id=477)...

2016-02-17 13:35:44

Díky za radu. Je to tedy myšleno tak, že nechám auto jet se zařazenou dvojkou úplně bez přišlápnutého planového pedálu, či-li co mototr utáhne na své otáčky bez plynu, a pak několikrát sešlápnout a pustit plynový pedál při stále zařazené rychlosti (bez prošlapování spojky) a posloouchat, jestli se tu klepání, ťukání ozývá stejně. Pokud ano, jsou to silentbloky na motoru, pokud ne může to souviset s převodovkou?

 Magnetto  
2016-02-17 22:53:47

p.wojta: Přesně tak!

Rozhodně poznáš jestli je to silentblok nebo převodovka. Osobně myslím že tou to nebude ale uvidíš sám. Je celkem možné, že to bude poloosa a vůle v ní nebo třeba nějaký držák na motoru. Prvně zkus toto a pak to zkusíme dál prozkoumat. Musíš na to popořadě až se na to přijde. Můj první krok jsi pochopil správně

2016-02-18 09:01:43

Zdravím. Tak jsem zkoušel prudce přidávat a ubírat a nic. Zkoumal jsem dále: Když pouštím spojku při zařazené jedničce bez plynu a pustím ji trošku rychleji, tak slyším stejné klepnutí (ťuknutí). Je to v momentě, kdy spojka začíná téměř naplno zabírat, v momentě spojení motoru s koly. Dále to je v době, kdy jedu na jedničku, pustím plyn a zmáčknu spojku a začínám řadit na dvojku, není to v momentě, kdy by byl motor spojený s pohonem kol. Takové dvojité klepnutí při sešlapnutém spojkovém pedálu, jedno klepnutí těsně po vyřazení jedničky do neutrálu a druhé až třetí klepnutí těsně před tím, než zařadím dvojku. Jakoby v momentě mezi jedničkou a dvojkou, ale ne v momentě plného spojení motoru s koly. Stejně tak mezi dvojkou a trojkou, ale méně hlasitější, mezi trojkou a čtverkou téměř neslyšitelné. Když jsem poslouchal při otevřeném oknu, tak jsem slyšel klepnutí spíše zevnitř auta (jakoby duté klepnutí zevnitř něčeho), z venku jsem nic nezpozoroval. Jinak řazení je přesné, nemám žádné problémy se zařazením rychlostí, spojka začíná zabírat ve spodní třetině. Když zařazuji rychlosti pomalu, tzn. s velmi pozvolným pouštěním spojky a s adekvátní reakcí plynového pedálu, tak výše popsané klepnutí, ťukání neslyším. Při tom nájezdu (95 tis. km) se mi nechce věřit, že by to byla celkem kvalitně udělaná mazdovská převodovka nebo spojka (nejsem začátečník). Možná to řazení je tak přesné, že v převodovce to o sobe trochu klepe. Nevím, při 5 letech jsem ještě neměnil olej v převodovce, chystám se až teď při 100 tis. km (v papírech se má měnit v 5 letech nebo po 100 tis. km, podle toho, co nastane dříve), snad to tedy nebude olejem.

 Magnetto  
2016-02-18 09:52:18

p.wojta: Ještě mě napadá vypínací ložisko spojky... To bylo měněné teď někdy?

2016-02-18 10:18:41

Vše původní, nic jsem neměnil. Při tom nájezdu snad bych ani neměl, jedině pokud není u této mazdy nějaká typická závada. Ale o těch jsem nikde nečetl - náchylná je na podvozek, uložení vzpěr McPherson, ložiska kol, pískání brzd (to je zajímavé, že ty brzdy pískají, i když jsem měnil destičky i s kotoučema od jiné značky než měla Mazda původně, prostě stále píská než se brzdy trochu zahřejí a vyženou vlhkost, to mě taky štve, ale jen chvilkově) a hlavně na korozi, ale proto mám auto z roku 2009, když od tuším 11 měsíce roku 2007 došlo u mazdy k dodatečné úpravě na lince, která řešila lepší ochranu proti korizi. Ale stejně jsem podvozek nastříkal včetně dutin.

Ještě dodám dotaz: Vypínací ložisko spojky by se přeci při své vadě ozývalo jako spíše trvalejší "chroustání", ne jen jedno či dvojité lupnutí klepnutí při přeřazování na vyšší rychlost (před spojením nebo v momentě zatíženějšího spojování s motorem)?

Vypínací ložisko by chroustalo v době plného sešlápnutí spojky, kdy je roztočeno, ale to je úplně ticho bez klepání či jiného zvuku (kromě motoru

2016-02-18 18:37:23

Moje zkušenost s cvakáním při řazení a při popojíždění na 1/2 je takováto. ve 130k jsem to dal u kamaráda na zvedák a vzal za poloosu. Ložisko v uložení lítalo sem a tam. Použili jsme lepidlo na ložiska od BERNER a drží to parádně doteď. Mám 200k. Když ale zkusíte na zvedáku pořádně zatahat za poloose tak je tam prostě malá vůle a ta dělá mírné klepání. Můj mechanik říká, že při tomto nájezdu jsou tyhle vůle asi v diferenciálu a že je to stejně normální jako klepání ventilů za studena :-D Už má holka něco najeto mám ročník 2005

 Magnetto  
2016-02-18 22:38:03

smrksa: Ono toto mě napadlo také ale zase jde o ten nájezd který on takový nemá. Nevěřím moc tomu že by to dělala poloosa ale chtěl jsem to navrhnout jako další řešení.

Homokineťáky to nejspíš taky nebudou ale pokud napíše že zatím do teď nepřišel čím to je, napíšu jak to zjistit.

2016-02-19 11:21:33

Tak zatím nevím. Vše mi směřuje pořád k těm silentblokům na motoru. Ale moc mi nejde do hlavy, proč to klepání (ťukání) je v momentě, kdy mám celou dobu zašláplou spojku, a řadící pákou přehazuji z jedničky na dvojku, a při tom to dvakrát až třikrát klepne (ťukne). To přece motor nerozvibruje, aby to klepalo na silentblocích (vždyť to není spojeno) Že by ten ráz do motoru na silentbloky šel přes převodovku při přeřazování? (je sice pravda, že stejné klepnutí slyším i v momentě, kdy při zařezené jedničcepouštím spojku rychleji - v momentě spojení (záběru) motoru s koly). Asi budu muset najít nějakého zkušeného mechanika, co mu snad můžu věřit, že nebude střílet od pasu své závěry o tom, co to je a co se bude muset vyměnit či opravit. Pokud to tedy budou silent bloky, kolik to tak v průměru stojí (výměna, práce, materiál). Nemám zdání. Nebo mám to nechat na dobu, kdy to klepání bude daleko výraznější, a bude to něčemu škodit (škodí to mechanicky autu, kromě toho, že auto vydává nějaký hluk a silentbloky jsou částečně či zcela vymlácené)? Díky za radu.

 Magnetto  
2016-02-19 20:56:58

p.wojta: Podívej se ke mě do galerie (opravy a úpravy) jak vypadali moje silentbloky.. Nyní mám nové takže je to cajk ale nikdy mi to nijak nemlátilo. Jen bylo blbé to pocukávání a hlavně slabší krouťák. Na nic jiného to vliv nemá. Naopak až po výměně silentů mi začalo auto vibrovat protože předtím motor na zavěšení jen opravdu visel... však mrkni sám na fotku..

Dej pozor ať nedopadneš myslím jako Deri.. Tomu upadl ten měsíček od přítlačáku a zničil mu převodovku... Tak ať nedopadneš stejně. Podle mě to bude problém ve spojce..


Odpovědět