Fórum - Téma


M. 323 BJ 262000 TISÍC KM.OHLÉDNUTÍ


Fórum 323 V BJ M. 323 BJ 262000 TISÍC KM.OHLÉDNUTÍ

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ



2008-12-16 19:45:27

Ahoj mazďáci, čtu tady různé články a dovolím se přidat, před týdnem jsem prodal M. 323 bj rv. 1999 sedan najeto 262000 km,krize stlačila ceny aut a tak jsem si pořídil to samé auto s míň najetých kilometrů, první auto jsem koupil po třech letech provozu na tachometru130000 km a mělo závady--špatné čidlo sedadla spolujezdce pro airbag, zarezlé třmeny brzd a tím sedřené destičky, utržený silendblok motoru vpředu pod chladičem, auto které jsem koupil teď má najeto 100000 km je taky z r.1999 a má opět utržený silendlok a zarezlé třmeny, silendblok se dá použít z 626 je pevnější,

o třmeny se starám pravideně při přezouvání pneumatik,šroubovákem je rozhýbu a pod manžetky kápnu hustý olej,

hodně se tu píše o oleji do motoru, posledních 60 tisíc km jsem dával mogul 10w40 a jak někdo z vás napsal tento olej teče přes gufera, nepomohla ani výměna gufera, za chvíli tekl zase,olej si měním sám můj názor je že nic lepšího nemůžu pro auto udělat, žádné sudové oleje a vím jak udělám, filtr montuju ze zhora klíčem asi 20 cm dlouhým, dá se strčit mezi hadice, původně jsem ho používal na těleso el. bojleru, nechám si od vás poradit jiný olej

prodaná mazda se používala denně i v zimě, nebyla rezavá a dokonce ani zadní lemy blatníků, motor nebere olej od výměny do další se nemusí dolévat, původní výfuk, baterie, zámky dveří funkční, podvozek mimo tlumičů a stabilizačních tyček taky originál, už ale sjížděla pneu, mazda je auto s velmi velkou výdrží a odolností,

jaké jsou vaše zkušenosti se siledblokem motoru, zajímá mě jestli jen já mám takovou smůlu na stejnou závadu,

2008-12-16 21:15:11

No ja zatim s mazdou zadny velky problem....utrzeny silendblok nepozoruji....da se to vubec poznat? ja mam najeto 140 a bracha 170tis. Brachovi v mazde jeden silendblok dokonce nenamontovali jak mu menili rozvody....schazi mu ten horni vlevo. Podle toho ze si mel sedana tipuju motor 1,5....ja vymenu oleje delam taky doma, ale nejak si nedokazu prestavit ze bych se k filtru dostal pres to sani a hadice....ja ho povoluju velkyma sikovkama z pod auta. Novej dotahuju jen rukou. Kdyz jsem mazdu dovezl z nemecka tak tam byl olej orig. mazda. Ja tam zacal davat liqui moly MoS2 10w40...po prvni vymene jsem zadne zmeny nepozoroval, ale minuly tyden jsem menil znovu a znatelne se auto ztisilo. Myslim, ze za tu cenu je to pohodovej olej. Behem 15tis z rysky neubylo nic znatelneho.

Jinak u brzd jsem zatim zadnou zavadu nepozoroval...bracha mel jen nerovnomerne opotrebene kotouce a jaho zavady na motoru radeji at popise on S cidlem airbagu ma problem jen bracha...zrejme asi taky to v sedadle spolujezdce....prej se tam da pri neopatrnem opreni kolene na sedaku prolomit takova desticka, ktera hlida obsazenost a pak to hlasi chybu...no tezko rict...u me zatim zadny problem.

Koroze se nasim mazdam nevyhnula, takze reznou v mistech, ktere popisuje vetsina mazdaku.

Tak hlavne at ti "nova" mazda slouzi

2008-12-17 18:56:39

Utržený silendblok se pozná podle řadicí páky a samozřejmě kontroly, při popojíždění ve městě utíká řadící páka dopředu a po ubrání plynu se zase vrací, když jsou silendloky v pořádku řadicí páka se nehýbe sem a tam, při rychlosti asi 90 km má vibrace,

2008-12-19 14:35:52

Mildanek: Tak to je super... gratulace k tomu co Mazdička vydržela

Hele jinak dotaz na ty brzdové třmeny... mám sice 626 ale ono to bude stejný zajímal by mě přesnější postup tím rozhejbáváním šroubovákem, jestli jsem to správně pochopil tak je nerozděláváš... potřeboval bych nějakej rychlejší postup jak na to, mám teda sice v plánu to s kamarádem opět rozdělat a vyčistit ale zatím na to není čas. Dneska jsem je opět mírně zapekl... myslím si že to tu bude zajímat dost lidí. Předem dík

2008-12-20 18:40:54

Tak mám za sebou celý den práce na mazdě, díky Hansi za gratulace pro mojí první mazdu, teď konkrétně,

první auto bylo koupené z Pardubic a druhé jsem si dovezl z Plzně, obě větší města kde se celou zimu solí,

dneska jsem rozdělal brzdy a sůl udělala svoje, moje rozhýbání třmenů pomohlo jen trošku, auto začalo brzdit ale nebyly funkní obě strany destiček, rohýbání šroubovákem pomáhá při pravidelném servisu a když jsou destičky nepohyblivé a zarezlé do třmenu, málo funkční váleček brzdy pomáhá jen demontáž brzd vyčištění a já po poradě s mechanikem vstříknu pod prachovku injekční stříkačkou brzdovou kapalinu, pár sešlápnutí pedálu a hasákem zamáčknout váleček zpátky, několikrát opakovat ale pozor ať nevyletí váleček a nevyteče kapalina,

můj problém byly destičky zarezlé do třmenů a poškozená prachovka brzdového válečku, chtěl jsem dát fotky ale nějak mi to nejde

2008-12-21 18:32:43

díky moc za podnětný příspěvek, máš ode mně interku


Odpovědět