Fórum - Téma


LPG..prosím o radu


Fórum 323 (obecně) LPG..prosím o radu

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé



2010-01-03 13:47:57

Zdravim...zakoupuil jsem mazdu 323 sedan, motor 1.5, najeto 147000 km a chtěl bych to dát do plynu...nemáte někdo s tímto zkušenosti nebo rady?? Vyplatí se mi to vůbec?? Děkuji moc za vaše názory...

2010-01-03 15:12:44

zaleží kolik najezdíš a kolik tě to bude stat. Me ted vyšel plyn na 4000 neofiko. Ofiko bys to za tyhle penize težko dělal. Kdybyses pro to rozhod znam v Praze skvelyho cloveka co ti s tim je schopnej pomoct.

2010-01-03 23:01:32

Ja by som to na neofiko nerobil. Nahodou sa nieco stane, napr. pri DN, a vinnika budu hladat v neofiko LPG uprave. Mimochodom, ak sa daco stane, hranici to s verejnym ohrozenim. Ale, je to len moj nazor.

Uprava na LPG sa oplati skor, ak najazdis viac km.

2010-01-04 15:48:21

Zdarec - mám 3 auta na plyn ... počítej, že tě plyn bude stát ( podle typu motoru ) od nějakých 22 do 28.000,-Kč .... plyn jsem dával taky do auta při 140 000 km ( Toyota Corolla 1.6 GLi ) a nyní mám najeto téměř 300.000 km ... počítej s tím, že budeš ( podle jízdy ) šetřit okolo 1 Kč/ 1km .... čili za nějakých 22 - 28.000 km budeš mít plyn splacený a pak budeš jenom šetřit ( já tedy už ušetřil 160.000,- Kč ). Ještě dodám, že životnost plynové lahve v autě je 10 let.

Jinak jak píše kolega o tom plynu "neofiko", tak až ho při kontrole zastaví policie, tak se mu to brzy podraží - navíc v tomto případě je to na zákaz jízdy a následný odtah vozidla. A jak to bývá - jednou ho zastaví a budou si ho pamatovat a půjdou po něm jak slepice po flusu.

A jak sám píšeš - při dopravní nehodě ( nedej bože s únikem plynu ) si zahrává s vězením

2010-01-05 15:41:18

děkuju Vám moc za rady...Blueberry mně docela uklidnil..jo a neofiko to fakt nechci...spíš mně ale zajímalo jak je to s tim, že to ničí motor...abych to tam nedal a po 20000km nemusel měnit motor...ale když to blueberrymu vydrželo 160000km to klobouk dolu..chtěl bych se tě zeptat jestli jsi o to auto musel nějak zvlášť pečovat než normální vyměna oleje a tak???

2010-01-05 15:47:07

a taky se bojim...nemam auto garážovaný, tak aby mi dřív nezrezlo než se mi to vrátí...ja měl totiž před tímto autem samé starší kousky a s reznutím vždy velký problém...spíše jestli by jste mi poradili jestli to má cenu dávat do auta, které jsem koupil za 40000Kč..já totiž moc autum nerozumím...vím, že se musí občas vyměnit olej a tak ale to dam vždy radši udělat někomu známému... a také jak s tím jezdit...někde jsem četl že při kratších pojezdech ...cca do 10 km se to ani na plyn ani nepřepne...tudíž úspora žádná.... nebo jestli se to na benzin jenom startuje...opravdu nevím..vím že těch systémů je víc a nevim kterej přesně aby se mi vyplatil nebo tak...

2010-01-05 17:39:38

No co se týče té Toyoty na které mám najeto na plyn 160.000 km, tak jsem nijak o to nepečoval - stále jako o klasický benzín. Jinak je pravda, že trošku zvýšenou péči to chce a to v oblasti ventilů, kdy jsem si nenechával kontrolovat aspoň 1 ročně vůle ventilů a jeden ventil z 16 jsem asi po 120 000 km upálil. ( oni totiž prý ventily u plynu "sedají" či co nebo naopak se u nich udělá větší vůle - nějak mě to bylo vysvětlováno, ale to bych teď fakt kecal ). Oprava motoru a výměna ventilu mě stála 3.000 Kč.

Jinak ten kdo říká, že plyn ničí auto, tak by měl vidět různé testy automobilek ( já viděl u Mercedesu ), jak vypadá motor po 150 000 jízdy na benzín a na plyn ... ten na plyn byl bez karbonu a čisťounký s tlaky ve válcích na 99,8% nového motoru - u benzínu byl motor zkarbonovaný a tlaky byly někde okolo 96% - prostě test překvapivě dobře vyšel pro plyn .... nehledě na spotřebu.

Jinak to chce jiné svíčky - neřeknu ti jaké, ale jsou nějaké vyloženě na plyn, byť se dá v pohodě jezdit i na ty normální na benzín, byť mají o něco menší životnost.

2010-01-05 17:45:27

To musíš zvážit sám jestli se ti to vyplatí či nevyplatí .... ideální by bylo, kdybys počítal s tím, že auto ti bude jezdit ještě 10 let ... jak jsem psal - investice se ti vrátí po nějakých 28.000 km.

Každopádně neměj strach u svého auta s tím, že by se ti to přepínalo po 10 km, atd .... budeš mít systém jako mám já v Felicii nebo v Toyotě a tam pouze startuješ na benzín a při 2 200 - 2 500 otáčkách se ti to samo přepne na plyn.

Pochybuji, že by ti dávali do auta plyn sekvenční co mám já v Mazdě - tam se to přepne až při teplotě motoru 40 stupňů, ale to tam po nastartování mám do 3 km.

Nech si to nejdříve vysvětlit v plynoservisu a potom se až rozhoduj. Jinak je potřeba občas to nechat proběhnout na benzín ( aspoň to tvrdí ) - už jen kvůli tomu, abys nenatankoval za 300 Kč benzín na starty a neměl ho tam 3 roky a místo benzínu z toho neměl vodu či ropu.

2010-01-06 12:56:10

sem ted koupil Denso Iridium power po 350 prej jsou na plyn nej

2010-01-08 14:23:34

Ahoj, měl jsem Picasso 1.8 na LPG a dodal bych asi toto: LPG bylo namontováno od firmy AG a bylo plně automatické. Po cca 500-ti ujetých metrech se mi přepínal na LPG. Nádrž jsem měl místo rezervy na 38 l. Ta nádrž vydržela tak na 300 Km po městě. Ač jsem pravidelně občas jezdil na benál stejně jsem byl nucen vyměnit dva benzínové vstřiky, protože totálně zoxidovali a nepomohla žádná zázračná "vodička". Počítej s dražší STK a počítej taky s tím, že do servisů to nechtějí moc brát, protože dle norem na to musí být servis nějak zvláštně vybaven. Servis jsem řešil u známého, takže pohoda, ale když mi dělal rozvoďák musela půlka plynových součástí ven a byl z toho doslova omámenej a nedovolil si nikdo na dílně zapálit No a když mi končila nádrž (10 let), tak jsem to raději i kvůli jiným problémům prodal abych se o to už nemusel starat. Jo a na nějaké výhody palubního počítače jsem musel taky zapomenout. No a závěr? Asi bych do toho šel znova, ale u jiného auta...

2010-01-08 20:27:29

pro Vorel: Ahoj - prosím tě, kde jsi vzal, že STK je dražší? ... jediné co je dražší je měření emisí, kdy se připlácí 150,-Kč za měření emisí LPG, což 1* za 2 roky mě strašná částka nepřijde.

Co se týče benzínových vstřiků a jejich zoxidování, tak si taky nemyslím, že to je díky LPG, protože já mám v jednom z aut LPG 8 a 1/2 roku a nemám jediný problém se vstřiky a to po nastartování ihned přepínám na LPG, takže neujedu ani metr na benzín - asi bych to nedával na vrub vyloženě LPG.

No a v servisech nemám taktéž jediný problém ... vždyť navíc se montuje v motorovém prostoru pouze směšovač, pár hadic a počítač - opět bych případně hledal problém v montáži, kdy ten kdo to montoval asi moc nepřemýšlel, protože jak směšovač, tak počítač se běžně montují na karoserii vozidla do volných míst a tím nemůžou ničemu vadit.

No a s tím jak píšeš, že v dílně se báli zapálit, tak mě to přijde taky na totální amaterismus, protože u systémů LPG, jakmile vypneš zapalování, tak se ti automaticky uzavře plynový ventil v nádrži a plyn prostě nemá kudy unikat, takže je to bezpečnější než benzín.

2010-01-09 13:34:51

pro Blueberry: Ahoj, stk OA M1 540Kč, LPG 750, emise OA 700, LPG 800 ceník zde: http://www.stk-usti.cz/ Rozdíl 310 Kč.

Vstřiky zkrátka odešli tím, že se používali málo a není to pouze můj případ je to všeobecný problém. Na LPG foru se toho píše dost.

LPG bylo namontováno dle přísných francouzkých norem přímo v Citroenu, který má "box LPG" (Zkus se někdy podívat do Picassa 1.8 kolik je tam místa

Ano ventil se uzavře, ale co ten plyn co zůstane v hadicích?? Zkus si někdy tu hadici odpojit v garáži a garantuji Ti, že vydržíš nad motorovým prostorem max 20 min a pak si dáš půlku piva a nevíš o sobě (vlastní zkušenost potvrzená oním mechanikem). No a že si nikdo nezapáli? To už jen z toho respektu a divnýho smradu. Aby se mechanik dostal k výměně rozvoďáku musel hadice odpojit a já když měnil řemen příslušenství jsem musel to samé. Ten plyn z hadic odchází velmi pomalu a tak se to nedá jednoduše vyvětrat.

Jinak na výkonu si myslím, že to nebylo vůbec znát, jen ta spotřeba byla docela vysoká. Taky se mi občas stávalo, že jsem na 38 l ujel pouze 250 Km. No, holt je to taky daný značkou auta a ten Citron nic-moc

2010-01-09 13:43:27

Jo a ještě k to mu servisu, kdyby přišla kontrola a našli v autoservisu auto na LPG budou vyžadovat jakési zvláštní vybavení a úpravy servisu (nevím jaké), no a 90% servisů je údajně nemá....Když jsem Picasso dával na diagnostiku do orig. Citroenu, muselo to být vše domluveno na minuty a byl jsem rád, že mi ho vůbec vzali...

2010-01-12 16:24:29

Ahoj ... tak to zdražili - před 2 lety jsem platil rozdíl 150 Kč ... jestli se těď platí 1* za 2 roky 310,-Kč, tak je to stejně směšná částka.

Jinak nevím jak je to s nějakou bezpečností v servisech u LPG, ale nikdy mě nikdo nic takového neřekl a to jsem za těch 8 let už v různých servisech byl mnohokráte.

K té spotřebě ... Toyota benzín - 7,1 l, plyn - 8,5 l .... Felicie benzin - 6,5, plyn - 7,8 l, Mazda benzin - 9,1, plyn - 11,2 l .... čili já si na spotřebu rozhodně nestěžuji ( benzín 30 Kč / l, plyn 13 Kč/ l ) - asi jsi to měl blbě seřízený

2010-01-12 18:47:57

Čau, narazil jsi správně na seřízení. Lítal jsem od čerta k ďáblu abych někoho sehnal a každý včetně zástupců AG kroutili pouze hlavou. Nakonec jsem se dostal do Německa, kde se mi povedlo řídící jednotku LPG napíchnout na počítač a provést přeprogramování a stejně to nebylo nic moc. Takže závěrem bych řekl, že bych do toho šel určitě znova, ale se zařízením, které nebude problém u nás seřídit a servisovat a né u Francka. Tím rozdílem v cenách STK jsem tento systém nechtěl nijak pohanit, ale pouze upozornit na tuto skutečnost. Je to zanedbatelný a při těch cenách se to skutečně vyplatí.


Odpovědět