Fórum - Téma


LPG - motor 2.3 i


Fórum Technický koutek LPG - motor 2.3 i



1  2

2009-07-06 23:07:06

Ahoj Mazďáci - našel jsem tu pár diskusí o LPG, ale nikde jsem se nedočetl, zda-li není problém s plynem ve vysokozdvihovém motoru 2.3 i - mám na své Mazdě Tribute nejeto 31 000 km a po dovolené bych chtěl zauvažovat o pořízení LPG do auta. Mám jen strach z vysokého zdvihu, podpálení ventilů, atd. Navíc vůbec nevím jaký typ plynového systému by do vozidla byl výhodný.

Pokud je tu někdo náhodou z Královehradecka či Pardubicka a máte kontakt na výborný servis LPG, tak dejte vědět.

2009-07-07 15:28:21

Já osobně bych se asi nejdříve ,než na LPG- servis , obrátil na auto servis.Tam ti poradí ,asi lepší (nejde jim hned o kšeft).Nebudou ti to hned nutit.

2009-07-07 15:46:05

LUDA: No to je právě ten problém ... kvůli tempomatu a navigaci jsem musel až do Mazdy v Německu - tady na to ve všech Mazdách koukali a jen kroutili hlavama. Všichni hrozně chytří jaká to bude brnkačka - vozidlo týden v servisu a pak jen odpověď, že neví.

Takže se obávám i dotazu na plyn - samozřejmě, že se zeptám, ale dopředu vidím tu reakci, kdy se dozvím, že by do toho plyn nedávali, protože .... bla, bla, bla Plyn mě kdysi rozmlouvali v Toyotě a dnes mám na plyn nejetoi na Toyotě 160 000 km a bez jediného problému. Mě napadlo, že bych spíše chtěl slyšet garance v plynoservisech a jejich zkušenosti - nejlépe s vozidlem jaké mám já a nebo aspoň s motorem 2,3i.

2009-07-12 15:08:44

Blueberry Se divím,že zrovna ty potřebuješ radu.Podle toho co tady od tebe všude čtu jsi naprosto dokonalej a víš všechno.Fakt divný.Pžesto bych se s tebou rád rozdělil o své zkušenosti s LPGMám 2 Mazdy na LPG.V obou je system Tartarini .Jedna je vícebodová a druhá je zavedená do sání .V obou případech mám problém s tím,že se přehřívají ventily a odchází na nich gufera.Takže po čase je z auta dýmovnice.Co se týče servisu tak opět špatný zkušenosti protože každej servis ti to co tam budeš mít poplive a vysvětlí ti,žes tam měl mít to,co montují oni.(Vždy pochopitelně něco jiného než tam máš)Takže můj závěr je:LPG je rozhodně úspora ale za jakou cenu?Myslím,že v tomhle ti nikdo moc neporadí a rozhodnutí bude jen na tobě.

2009-07-12 21:04:04

ZAJDO: Kamaráde - začal jsi sice dost hnusně, ale pokud si přečteš co ti teď napíši, tak to snad pochopíš. Tam, kde o něčem něco vím a nejlépe jsem si jistej, že to vím, tak reaguji na lži, pomluvy, výmysly a nesmysly, polopravdy a nebo jen diskutuji o tématu, o kterém něcé vím.

Tak a teď k tomu LPG - nejsem automechanik, motorů a autům jako takovým nerozumím a jediné do čeho se tak pustím je výměna oleje, filtrů a kol - jinak se v ničem raději nehrabu, abych to nerozbil.

No radost jsi mě teda s tím LPG neudělal - já mám LPG v Toyotě a je pravda, že jsem na LPG najezdil 160 000 km a upálil jsem jeden ventil - bylo mě řečeno, že to bylo tím, že jsem nejezdil na seřizování LPG ( nevím jestli jsem tomu mohl zabránit seřizováním ). A s tím, že v každém servisu ti poplivou konkurenci - to máš pravdu ... každý má svoji pravdu a nejhorší je ten druhý servis.

No moc jsi mě každopádně nepotěšil - čekal jsem, že mě napíšeš, jak je to super a bezproblému ... sakra .. ale díky za názor

2009-07-14 21:48:43

Blueberry Ono asi na tom seřizování něco bude.Je fakt,že ta Mazda co má LPG vícebodové tak je celkem v pohodě ta druhá je dýmovnice,že by se za ni armáda nemusela stydět.Ta vícebodová ale jezdí za děsnou spotřebu,ta druhá opravdu umí šetřit.Je to asi o tom,že každý kdo si namontuje LPG tak aby ušetřil co nejvíc tak tomu dá co nejmíň plynu čímž docílí chudou směs trerá má podstatně větší teplotu.To by vysvětlovalo ty spálený gufera na ventilech.Možná,že kdyby to bylo opravdu dobře seřízený aby nebyla chudá směs tak to možná bude o něčem jiným ale zase ta úspora by nebyla nějak výrazná.Tady u nás veškerý servisy stojí za víš co?V podstatě se na tvým autě učí.Kde co podělají a ještě si to nechají zaplatit víc než dobře.Tady ti to kdejakej čudla sice namontuje.Je to pro něj kšeft ale pak si tě budou přehazovat jako horkej brambor.Já v PLG nic dobrýho nevidím.Pořizovací cena je přemrštěná a nemáš jistotu,že to máš v pohodě.Když si sečteš cenu montáže LPG k tomu opravu motoru tak si to rozpočítej na benzín a myslím,že se na to raději vybodneš.Už jen to,že nesmíš parkovat v podzemních garážích tě musí nas.at.Jak jsem psal.Mám na LPG dvě auta ale ani jedno na PLG neprovozuju.Když odbočím od Mazdy tak můj kamarád měl Forda Travzita na LPG.Během půl roku oddělal dva motory.Vždy se mu rozpadly sedla ventilů a vysypaly se mi do válce.Takže můj názor jsem ti napsal.Jinak s tím co jsem ti psal předtím si hlavu nedělaj.Já jen reagoval na to,že seš v každý diskuzi a vždy oponuješ.Na to ti ale právo nikdo neupírá.

2009-07-14 22:15:16

Zajda: Tak jako doufám, že už je doba někde jinde a že snad Mazdičce nijak neublížím ... no dýmovnici snad mít nebudu - to nemám ani u Toyoty. No jak to popisuješ, tak asi to tou směsí bude ... já viděl ten ventil a 1 třetina tam prostě nebyla ... jezdilo to i s dírou ve ventilu, ale pod 1500 otáček jen na 3 válce

S těma servisama jak tě čtu je to asi všude stejný ... mě se hrabali týden v Mazdě kvůli tempomatu a pak mě řekli, že si nevědí rady.

Na závěr opět píši - radost si mě neudělal, takže to dopadne tak, že plyn dám do Felicie, která má najeto 85 000 a je z roku 2000 - na ni seženu vše za hubičku, tak tam asi bude to pravé auto na šetření ... každopádně díky za reakci a za radu

2009-07-14 22:44:09

LPG mám v mazdě (626GF) už rok a půl a má najeto cca 25.000 km na plyn. Od doby montáže auto začlo trochu žrát olej cca 2 dcl na 1.000 km a občas po nastartování za studena kouří. Jinak je super že to jezdí za cca 1,2 - 1,5 Kč na 1 km viz. WWW.spotreby.cz, kde si měřím spotřebu na LPG a N 95.

2009-07-16 12:00:50

Strit Tak to je ono o čem jsem psal nahoře.Začínají ti propouštět gufera na ventilech a než se to vypálí tak to kouří.Bude to stále horší a horší a nakonec budeš mít roztomilou dýmovnici jako já.Ve finále budeš mít strach to u baráku natočit abys nedostal od sousedů po tlamě.Tak tě vítám v clubu.

2009-07-16 12:02:35

Blueberry Ty seš schopnej sednout z Mazdy do Felicie?Tak to seš fakt dobrej pohoďák.

2009-07-16 15:28:09

Zajda: No kdyby jenom do Felicie ... jezdím i Žigulem z roku 1974 - to je teprve nářez ... i cikáni mě mávaj

2009-07-16 22:31:40

Blu-Seš tedy fakt drsnej.Já už auto se "slepicí"na dvůr nevemu i kdyby bylo zadarmo.Žigula jsem měl možnost po letech projet ale fakt jsem si to rozmyslel.Ty seš zajímavej týpek.

2009-07-22 12:59:18

Nemám sice motor 2,3 i, ale mám 323f z r. 95 a na lpg mám naježděných 120 000 km. Každých deset tisíc vyměním svíčky, kabely, olej a filtry a zatím mám pokoj. Dokonce nemám ani dýmovnici (zatím). Auto bylo do nedávna denně v provozu. Na seřízení jezdím každej rok jednou. Nemůžu říct, že by bylo lpg nějak výrazně špatný, ale je to možná i o štěstí . Jinak motor má najeto celkově 220 000 km. Je to otázka názoru a opravdu mít i to štěstí. Mám dva kamarády, co mají eskorta. Obá si tam dali lpg a jeden jezdí bez problémů už několik let a druhej s tím jen a jen zápasí. Toť moje zkušenost s lpg.

2009-07-22 13:53:45

na mitsubishi klubu je chlap,co si dal LPG do Eva X a je s tím spokojenej

http://www.mitsubishiclub...cz/car_detail.php?id=2281

2009-07-22 23:49:38

at byl plyn namontovanej v jakymkoli sluzebaku vzdy s tim byly potize. Auta cukaly, nestartovaly zdechaly a jizdni vykon a vlastnosti rapidne klesly. Prpste desny. co chvila byly auta v servisu obzvlaste fabia 1,4 kombi. Kdyz uz se slo do servisu tak v servisu LPG to vzdy nejak postelovali aby to jelo na plyn ,ale prozmenu to nejelo na benziin a spatne to startovalo. V LPG servisu nam rekli at zajedeme do normalniho servisu a at si tam panove postelujou to svoje. Tam nam vzdy vymenili svicky a uplne rozhasily LPG..cili auto jelo dobre na benzin, paradne startovalo ,ale na plyn ani tuk. cili zase do LPg servisu...tam vymenili pro jistotu svicky, rekli ,ze to co tam dali tak sou svicky na hovno zas to nejak postelovali a prej ,ze ok. Ale stalo to za hovno. Takze vysledek ubohej.

Bratr si dal nedavno LPG do felicie. Dal neco modernejsiho s nejakym primym vstrikovanim do valcu. Stalo ho to neskutecne love ,ale fungujne to. Ovsem v zime mu plyn zamrza v tryskach a obcas mu auto cuka a nebo zdecha. Pokud se auto zahreje tak pak jede dobre...cili ideal je u feliciie tak 20 km na benzin aby se zahralo a pak se muze na plyn..cili uspora na mesto je NULA

Podle me plyn nema vubec zadnej smysl. Na te felicii se to jeste da , protoze to tam aspon trochu funguje ,ale na moderni auta je to akorat kurvitko na motor.

Mozna existuji LPG systemy ktere sou super ,ale na ty obycejnej smrtelnik s beznym platem 15 tisic cisteho nema sanci nasetrit a navratnost takto drahehoé systemu je zas uplne nekde jinde.

cili jak ja rikam. Kupuju si auto s tim ,ze vim na co ho chci..koupim li si vykone auto musim pocitat se spotrebou vyssi nez u nejake nakupni kabelky po meste. Pokud nekdo pak place ,ze mu to moc zere a uvazuje nad LPG tak prosim ,ale podle me nic neusetri. Spis si mel poridit jine auto a nebo to co ma prodat a poridit ekonomictejsi...trba hybridni pohon, s tim mam moc dobre zkusenosti.

2009-07-23 09:11:53

cuir Zajímavý počtení.Není to ale spíš tvoje smůla?Já jak jsem psal mám dvě Mazdy na LPG.Ta s tím přímým vstřikováním je dobrej systém ale ne na naáš plyn který obsahuje spoustu vody.Serva,co to říděj odchází právě kvůli té vodě.Takže i když je to systém dobrej a drahej tak ho nedoporučuju.Na druhé mazdě mám jednoduchý systém s přívodem do sání a ten chodí bez problémů a dokonce i za málo.U tý mi ale kouří motor.Neměl jsem ji od montáže LPG tak nemůžu soudit zda je to kouření způsobeno tím LPG ale dá se to odhadnout na chudou směs a následné přehřívání ventilů což vede ke zničení gufer.Ono je to těžký.Na LPG jsou názory různé stejně jako na comprexy.Je to kus od kusu rozdílný a těžko se dá nějak paušalizovat.Já konkretně dávám přednost benzínu.Jak píšeš.Když si člověk koupí auto tak má vědět na co ho bude používat a když mám 2.5lV6 tak od něj nemůžu chtít aby jezdil jak pila anežral.Buď chci jezdit a nebo šetřit.Oboje dohromady nejde.

2009-07-29 11:54:08

Ja mam na LPG prestaveno efko. Prestavoval jsem to ve 120tis....ted mam najeto 154tis. Zatim (musim zaklepat) bez jedineho problemu. Olej mi auto zere cca 1 deci na 15tis km, takze vlastne nic. Uvidime co bude dal, ale bracha ma s benzinem na stejnem motoru najeto 170tis a oleje mu to zere 2dc na tis km, takze bych vsechno nesvadel jen na prestavbu. Kdyz uz to nekdo prestavi, tak uz tezko pozna jak dlouho by motor fungoval, kdyby tam prestavba nebyla. Priznavam, ze mam taky obavu kdy zacnou nejake problemy, ale snad budu ten stastny, ktery bude provadet jen beznou udrzbu (kazdych 25tis=1rok vymena filtru plynu, svicky, serizeni a vycisteni vstriku...cena cca 1500kc+300kc revize a 100kc navic na emisich). Dale si jeste davam bacha na vule ventilu. Zatim jsem serizoval jednou a to po ujeti 15tis na LPG....po dalsich 15tis jsem jen kontroloval a bylo to OK. Dalsi kontrolu provedu na podzim abych zjistil jestli ma na vule nejaky vliv letni obdobi kdy se motor vice zahriva. Muj subjektyvni dojem je, ze na LPG se hodi spise motory s vetsim obejemem, ktere neni nutne moc vytacet. Motor dostava hodne zabrat (tepelne) tak nad 3500ot, takze co si ja myslim, tak davam autu hodne nafrak na dalnici. Pokud nekdo uvazuje ze si s LPG bude uzivat porad sportovni jizdu tak verim tomu ze se uvari vyse zminene gufera, ventily atd.. Co se spotreby tyka...na benal jezdim cca za 7,5....na LPG jezdim za 8,3....na dalnici za 9. Pri soucasne cene LPG 11,80 (cesky plyn LUKOIL) se mi prestavba zacina slusne vyplacet, jen je otazkou co na to motor. Pokud vydrzi bez nejake vetsi ujmy do 250tis, tak to budu brat jako hodne velky uspech a proti dalsimu pouzivani LPG nebudu mit vyhrad.

Ted jeste jedna otazka do pranice pro odpurce LPG.... kdyz si clovek koupi ojeteho naftaka se 100-150tis najeto myslite, ze bude auto bez investice? 80% v cesku provozovanych CR a PD bude zralych na vymenu nebo repasi vstrikovacu, jak na tom bude filtr pevnych castic, palivove cerpadlo nebo turbo je taky otazka?

2009-08-04 11:13:52

to Zajda: Celkem je "švanda", že ti přijde "zajímavé", že vlezu do Žigula ... taky jsem měl holou prdel a rodiče mě téměř nic dát nemohli kromě vzdělání a zábavy ... takže vše co dnes mám je jen vlastní snahou a prací a proto nad Žigulem neohrnu nos ani dnes i když je teda pravda, že když sednu z Mazdy Tribute do Žigula, tak mám za chvilku z toho volantu bez posilovače nateklé bicepsy jako Arnold Schwarzeneger

No a co se týče Škody Felicie, tak já do ní musím - manželka jezdí do práce Mazdou a já tedy buď vlezu do Toyoty a nebo do té Feldy ... na to popojíždění to stačí a vzhledem k tomu, že nemá taky posilovač, tak si aspoň "zasportuji"

2009-08-04 11:21:25

to Zajda: Jak píšeš - názor na plyn je různý - já co ho mám v Toyotě, tak je původní 8 let a najezdil jsem na něj již 160 000 km a jediné co jsem za 8 let vyměnil byly svíčky, vzduchový filter a 1 upálený ventil - jinak pohoda. Na druhou stranu znám spoustu lidí co jen na to nadávají a zlobí se, že jim to pořád hapruje.

Taky jsem uvažoval O PŘESTAVBĚ NA ZEMNÍ PLYN, ale o tom nemám už vůbec žádné informace jen to, že úspora by měla být vyšší, ale náklady na přestavbu taky vyšší - jediné co nevím je jestli je to OK a nebo jestli jsou s tím problémy ! - takže kdo má nějaké info či zkušenosti s zemním plynem - šup sem s nima.

2009-11-17 13:00:06

Tak lidi - 25.11.2009 jdu do své Mazdičky nechat nainstalovat LPG ... to se bude jezdit


Odpovědět

1  2