Fórum - Téma


LPG a Mazdy


Fórum Technický koutek LPG a Mazdy



1  2  3  4

2015-02-10 13:35:19

ikv: Nemám stejnou M, ale třeba se budou hodit mé zkušenosti.

Mám 626 GF r.v.99 1845-66kw ani tento motor nemá hydroštely. LPG jsem dával ve 162000km a v 220000 jsem začal mít problémy s chodem motoru. Zaklepané ventily, ale naštěstí ne všechny a ani nebyly podpálené. Oprava cca 7000-většina podložek+broušení některých podložek. Od té doby mám přimazávání, jezdím převážně do 3500 ot./min.(cca 135km./h.) a už nikdy jsem od té doby ani při rozjezdu ani při stabilní rychlosti nepřekročil 4000 ot./min.(cca 150km./h.) Před rokem jsem při najetých 275000km. lehce prošel emisema a teď mám momentálně 303000km. Neříkám často HOP protože mi můžou říct že mi přeskočilo... ale zatím se to jeví dobře, spotřeba je 7-11 litrů a olej už měním po 10tis.km.bez dolévání. Celý problém LPG je v tom že motor se narodil s benzínem v tlamě a LPG hoří za znatelně vyšší teploty. Jestli tohle vysvětlení nestačí, mohu se rozepsat v interní poště.

ikv
2015-02-10 16:43:35

jedu: Teorie spalování LPG je mi už známá. Spíše mě zajímalo jestli FlashLube funguje.

Vzhledem k tomu žes změnil styl jízdy už půjde těžko odlišit jestli právě to není důvodem, že je vše OK.

Nicméně po mojí opravě jsem také zvolnil a obvykle jezdím kolem 3 tisíc, sem tam při akceleraci jdu na 4 tisíce.

Spotřeba 8,5 až 9,5 L/100km. Na mém byly podpálené dva ventily ostatní stačilo přebrousit, ale dva se musely vyměnit a jeden byl za 300 kč.

Tak uvidíme.

2015-02-10 21:05:30

ikv: Podle odborníků to opravdu funguje. Na ventilech a sedlech prý zůstává ochranná vrstva s podobnou funkcí jakou kdysi dělalo olovo. Použil jsem toto-

http://autodily.lkauto.cz...ana-ventilu-motoru-na-lpg

a plním to tímhle-

http://autodily.lkauto.cz...pln-lpg-valve-saver-fluid

a někde na těch stránkách je i odkaz na průběh testu TÜV takže snad věrohodný. S tímhle mám po opravě najeto přes 80000km. a zatím to je OK. Většinou se snažím pro věc udělat maximum, je jasné že nevytáčet motor je asi zásadní změna, ale bez přimazávání si na plyn vůbec nedovolím jezdit. Mám staré auto s 303000 kilometry takže to nebude moc bolet když zhebne, ale byla by škoda experimentálně oddělat novější motor jen tím že možná stačí jezdit opatrně. Jednou jsem si spočítal o kolik se zvednou náklady na kilometr, když motor za minutu nasaje potřebných 10-15 kapek přimazávání a vyšlo mi tak směšné číslo, že jsem tomu nechtěl věřit a raději několikrát přepočítal. Tím bylo rozhodnuto. Takže i kdyby to mělo několikrát menší účinek na trvanlivost ventilů než klidná noha na plynu, tak to je pořád dobrá investice.

ikv
2015-02-10 21:32:00

jedu:

já jsem nainstaloval tohle http://autodily.lkauto.cz...ovych-vstrikovacu-zaroven

předtím jsem měl to co máš ty, ale to při jízdě na dálnici nemazalo vůbec, to maže jen při ubrání plynu když se zavře škrtící klapka.

Nějaké testy jsem také viděl, ale slyšet od někoho že to funguje je asi lepší :D.

2015-02-10 21:42:15

Zdar ve spolek

Díky za oživeni LPG tématu.

Jsem taky plynař posledni čtyři roky.

dva roky felicia 50tis, a dva roky megane 70tis

obe auta doted jezdi a vše v pohodě

Mazdu mam krátce, cca měsíc.

Cena benzin se taky docela snížila, takže to tak neboli,

ale určitě to dřiv nebo později budu řešit :)

2015-02-10 22:24:12

ikv: No super! To je skvělý stroj, je určitě lepší když jsou vstřiky mazané, dávka je optimální v každém režimu a není to třeba pořád seřizovat. Průtok tím mým zařízením je totiž závislý na okolní teplotě více než na otáčkách motoru. Ale aby to bylo pro ostatní co si naši poštu čtou úplně objasněno, je třeba dodat že podtlak je v sání i když jedeš na půl plynu 130 a nějaký malý dokonce i když je plyn na podlaze. To už ale nedělám, přijde to pak draho... Schválně jsem zkoušel jen tak na parkovišti motor roztočit do různých otáček-2000-3000-4000, koukal na to moje "přikapávání" a rozdíly nejsou velké. Jediné co bych tomu vytkl je že ten rozdíl je proti logice potřeby přimazat víc ve vyšších otáčkách. Napadlo mne udělat jízdní test tak, že si tu pixlu natáhnu do kabiny, spolujezdec bude mít v ruce stopky a bude počítat kapky. O výsledek se samozřejmě podělím... Příští auto, samozřejmě MAZDA, bude mít už to modernější zařízení.

2015-02-11 10:25:16

ikv: Ahoj, kolik ti chybí to těch dalšich 50i tis?

jsem zvědavy jak to dopadne :)

ikv
2015-02-11 10:28:55

andrewx:

Ahoj,

bude to každou chvíli, počítám méně než 10 tisíc, takže tak během léta.

Mohl bych sundat víko ventilů a změřit vůle, ale vůbec se mi do toho nechce.

Strašná škoda, že to nejde seřizovat.

2015-02-11 11:37:09

ikv: Ok, tak průběžně informuj

2015-03-11 19:43:06

ikv: Ahoj, opravdu je to tak s tou jizdou na dalnici?

se mito uplně nezda :)

ja udělam po dalnici 30% z 40tis km ročne

tak měto docela zajíma

ikv
2015-03-11 20:05:50

andrewx: Ahoj,

jezdím do práce každý den 60km tam a zpět, takže na dálnici jsem tak 90% času, zatím je to ok.

2015-03-11 20:13:31

ikv: S tim elektronickým systémem co jsi tady dával odkaz je to ok

ale co ten podtlakový

ikv
2015-03-11 20:21:08

andrewx: Ten podtlakový na dálnici vůbec nemazal, neměl jsem na to nervy, ten elektronický nastavíš a jede jak má. Spotřeba sedí, je to napojené na vstřik plynu a podle impulzů se zkracuje interval vstřiku aditiva. To ten podtlakový nedělá. Jestli se prokáže, že to aditivum má nějaký vliv, tak bych šel příště rovnou do toho elektronického.

2015-03-11 20:34:40

ikv: jasne rozumím.

Jen mě to docela udivuje, že sito při dálníčím tempu nedokáže ten olej nasát

kdy je vlastně motor nejvíce zatížen.

ikv
2015-03-11 20:39:45

andrewx: Jo, největší zatížení motoru znamená nejvíce otevřenou klapku sání a nejmenší podtlak v sání.

Podtlak je tam samozřejmě pořád nějaký, ale mně přišlo nemožné seřídit tu škrtící trysku tak, aby to slušně mazalo na okrskách i na dálnici. Tohle dávkuje prostě parádně a pořád.

2015-03-11 20:57:54

ikv: jasne, každopadně super tvuj postřeh a budu nato při brzké přestavbě myslet :)

2015-04-24 20:31:58

Takze asi prispeji trosku se svyma zkusenostma. Nechal jsem si namontovat lpg v brne u 1-lpg.cz. Mam ho jiz dva a pul roku najeto 60 000 km manualni primazani a system Lovato EASY FAST . Vse jede bez problemu jen servisuji . s tim primazavanim zalezi na systemu a jeho nastaveni. K zaklepavani ventilu by oficialne melo dochazet az pri otackach 3500 a vice. Ja mam nastaven sytem tak ze pri hodne vysokych otackach se privstrikuje benzin jako primazavani, ale nejde to skoro poznat na jeho spotrebe. 10litru benzinu na cca 10000 km vcetne startu v zime trosku vic. Jinak to manualni primazavani funguje jak se mu chce porad se to musi stelovat ale myslim ze diky privstriku benzinu by tam pry ani nemuselo byt co jsem slysel od jineho lpg mechanika.

Tak doufam ze jsem nekomu pomohl. Jinak si vedu cele 2 roky spotrebu lpg muzete mrknout co to zere. Nejezdim na spotrebu a jezdim hodne dalnice kde to zenu takze jsem na 9,7 litru lpg ale v prumeru normalni jizda se da dostat na 9 L LPG .

Tak doufam ze jsem nekomu pomohl.

2015-04-28 19:03:41

Ahoj, chtěl bych být Mazďák a tak sháním veškerá info o vozidle Mazda 5, r.v.kolem roku 2006 a tak se ptám, je lepší motor 1.8 nebo 2.0 na předělání na LPG nebo raději tyto motory nepředělávat? díky za odpovědi.

2015-07-04 12:07:54

Ahoj všem...

jsem tu nový a zvažuji, že si pořídím Tribute 2.4 a určitě bych do toho chtěl dát LPG. Nyní jezdím už jedenáctý rok s Primerou P11, 2.0i, 96kW s LPG a zatím jsem žádný problém nezaznamenal a to jsem s tím najel cca 120000km.

Proto mě problematika LPG u Mazdy zajímá.

2015-07-08 07:37:59

goha: Plynu do Tributa se vůbec neboj - mám ho tam od 25.000 km - nyní mám 83.000 km a bez problému. Je rozdíl jezdit za 10l benzínu nebo 11 plynu.


Odpovědět

1  2  3  4