Fórum - Téma


LPG a Mazdy


Fórum Technický koutek LPG a Mazdy



1  2  3  4

2010-11-26 21:28:34

Zatím samé dobré reference. Už jsem zase něco nastudoval a asi do toho půjdu.

Ještě dotaz pro Blueberryho: Jaký systém v té Mazdě máš ?

2010-11-27 17:45:59

Otázkou jsi mě dostal - na všem co mám doma je napsáno ELPIGAS, tak asi tenhle systém

Jinak logicky sekveční systém LPG s přimazáváním sedel ventilů, tak jak mě bylo doporučeno majitelem servisu a prodeje Mazda.

Co se týče spotřeby, tak na benzín jsem jezdil mezi 9 a 11 l/100 km a na plyn jezdím mezi 10 - 12 l/100 km.

2010-11-28 12:14:48

Nic jiného než sekvenční by tam ani nešlo a kolem přimazávání se toho taky hodně povídá, ale pro jistotu to tam dám, tím se nic nepokazí. Spotřebu mám 7,1 - 9l/100km a ten průměr mi kazí každodenní jízdy do práce po dálnici. Když jezdím jen okresky tak jedu za 7,1-8L/100km. Tak s plynem počítám o litr víc což potvrzuje i tvoje spotřeba.

2010-11-28 12:28:36

Poslouchej - přimazávání mě bylo doporučeno přímo od prodejce a servismana Mazdy ... v Německu kam jezdím mají s plynem v Mazdách už dlouholeté zkušenosti a jízdu bez přimazání mě nedoporučili s tím, že bych časem upálil ventil či "to" zaklapal.

Měl jsem možnost vidět řez motoru, který jezdil 250 000 km na benzín a další co jezdil 250 000 na LPG a věř, že opticky je to teda rozdíl jako "kráva" ... u benzínu karbonu od shora dolů - u plynu téměř čisto ( starty jsou na benzín, tak tam nepatrně karbonu bylo ).

Jasný - počítej zvýšenou spotřebu o 1 a 1 a 1/2 litru na 100km.

2010-12-25 14:45:01

Větší nesmysl než co ti tu píše Doris jsem ještě nečetl.Mám třetí mazdu hned jen co jsem je přivezl frčely ne přestavbu LPG a tak také bez problémů jezdily nevím o jediném problému co by se dal spojit mazda LPG,samozřejmě mluvím o sekvenci.To že bynzinové čerpadlo běží pořád to je pravda ale kdyby auto jelo na benzín vykonalo by čerpadlo stejnou práci jako když jedu na LPG,jediný problém musí být stále benzín v nádrži pokud by nebyl potom by čerpadlo mohlo kleknout ale funguje to tak nastartuješ na benzín při ohřátí na třicet stupňů začne přepínat jeden válec za druhým na LPG,šetrné k motoru vypnou se trysky a benzín stále koluje.Co se týká kontroly jednou za rok je také pravda stojí to 100kč nechávám udělat i výměnu filtrů za 200kč toť vše za 4 roky co mám teď poslední auto xedos 9 najeto 120000 uspora 142000 přestavba stála 36000 jednoduché počty.Že občas nějaká závada se na vozidle oběví to je přirozené ale LPG nebyl nikdy žádný problém,na plyn je i tiší chod motoru ale je to věc každého názoru já osobně bych už nikdy auto bez LPG nechtěl.

doris  
Doris
2010-12-25 15:53:28

biker750: Můžeš mi specifikovat, co je tak nesmyslné na mých příspěvcích? To, že jsi s LPG spokojen neznamená, že v moderních motorech to bude rovněž tak bezproblémové. Pokud tomu dobře rozumím, máš X9, ale tam je zcela jiný motor, než jaký je v M6, takže pokud nemáš žádné osobní zkušenosti s LPG v M6, pak je tvůj názor čistě teoretický a nemá žádnou vypovídací hodnotu. Tazatel se ptal především na zkušenosti s LPG v Mazdě6 GH, já jsem napsala vše, co mi shodně potvrdili mechanici s ohledem právě na tyto moderní motory, a pokud je tohle nesmyls, tak se tomu tvému stupidnímu blafu na moji adresu musím skutečně pousmát.

2010-12-26 16:31:16

Doris - nesmíš věřiš všechno "mechanikům" od Mazdy či od benzínových motorů - mě v Mazdě v Pardubicích řekli, že jim tam ani nemám auto vozit na kontrolu, že je tam LPG ... tak jezdím na běžný servis do jiné Mazdy, kde jsem jim o LPG řekl a mechanik jen zabručel do vousů: "jo jasnačka".

Navíc servisy se mezi sebou strašně rádi pomlouvají a to nemluvím o "plynařích" a "benzínařích".

Do doby než jsem se svezl s kamarádem jeho autem na LPG (Škoda Octavia), tak jsem o plynu nechtěl ani slyšet - poté co jsem zjistil, že jsem se mýlil o fámách se snížením výkonu, atd. a slyšel jsem, že ušetří 40-50% nákladů v poměru k benzínu jsem si řekl, že to zkusím. No a od té doby do všech aut ihned po koupi dávám ihned LPG.

Samozřejmě LPG nedoporučuji těm co za rok najezdí méně jak 5 000 km - to se jim investice vrátí po 3/4 životnosti plynové lahve.

Vždy říkám - pokud chceš vědět ve skutečnosti jak je to s LPG ve vozidlech, tak se ptej lidí co mají zkušenosti s LPG po roce 2000. Nejhorší je se ptát lidí co auto na LPG neměli či se jen "domnívat" a o něčem mluvit po teoretické stránce - není nad praktickou zkušenost.

doris  
Doris
2010-12-26 17:39:45

Blueberry: Díky moc za rady a postřehy. Máš recht. No hodně jsem se ptala na postřehy mechaniků - nejen v Mazdě, ale i těch běžných. Vesměs jsem se setkala s reakcemi, které jsem popsala v příspěvcích výše. Od majitelů aut na LPG mám různé reference, jsou lidé, kteří na to skutečně nedají dopustit a chválí, ale též se najdou případy, kdy to přináší problémy - zpravidla u novějších aut. Já osobní zkušenosti s LPG nemám, proto vyloženě reprodukuji názory, které převažují. Jsem člověk, který je možná až moc opatrný, po neblahé zkušenosti s "papírovým" motorem v M6 tím tuplem, proto se toho trochu bojím, když slyším o možných problémech.

2010-12-26 22:17:19

No češi jsou vyhlášení pesimisti a pomlouvalové

Já dával do Mazdy LPG při 32 000 km. Bylo mě doporučeno přimazávání ventilů - jinak mě v Mazdě v Norünbergu řekli "no problem"

Dokonce rodina vlastnící Mazdu ve výše uvedeném městě má všechny Mazdy na LPG a nevidí v LPG nejmenší problém - ba naopak což mě ukazovali v Mazdě na 2 motorech se stejnými km - na benzín motor po 200 000 km samej karbon a spečenina a motor s 200 000 na LPG byl téměř jak ze škatulky.

LPG mám rovněž na své stařičké Toyotě a na LPG jsem u ní najezdil již 160.000 km, kdy LPG jsem tam dával při 100.000km - tudíž jsem již na rozdílu benzín/LPG ušetřil okolo 160.000,-Kč

Rozumím ti, že máš k tomu negativní postoj, když ti všichni okolo, co měli stejný odpor k LPG jako já to haní, ale to je prostě český národ - já ve svém okolí neznám jediného člověka co by nadával na sekvenční LPG. Jediné na co jsem slyšel negativní názor bylo stré LPG co se dávalo do Favoritů - tam to střílelo do filtru či Fáčko chlastalo 15 litrů.

Na druhou stranu čím déle vydrží tenhle negativní či jen opatrnej názor, tím lépe pro nás plynaře, protože všude ve světě se na alternativní paliva dávají daňové slevy a bonusy, ale tady to pak zdaní natolik ( ve chvíli, kdy tu bude mnohem více vozidel na LPG ), že už se LPG časem nevyplatí, protože to vyjde jako benzín.

2010-12-27 09:27:13

a ten čas pomalu přichází , mám ten pocit

2011-01-04 02:24:43

Nevím co dodat jen jediné co tedy můžeš je se smát,pokud si stojíš za tím že trpí benzínové čerpadlo když jedeš na LPG musím se smát a je jedno co to je za auto zda opel nebo mercedes,jedu li 100km na lpg čerpadlo přečerpa určité množství paliva,jedu li tu samou vzdalenost na benzín bez LPG vykonalo čerpadlo stejnou práci.

2011-01-04 12:14:31

Mám takový LPG systém že když motor nastartuje na benzín, po nějaké době se motor ohřeje tak lpg systém se automaticky přepne na LPG a benzínové čerpadlo se 10sekund po přepnutí na LPG vypne...takže názor za názorem...

2011-01-05 04:51:04

Ano muže být ale to je opravdu starý systém a motor musí být jedno bod takže auto bude už něco pamatovat

2011-01-05 08:29:20

no je to sekvenční vstřikování takže zrovna moc starý system to nebude...

2011-01-10 20:23:20

Sekvenční systém mám taky a máš špatné info - čerpadlo na benzín běží stále a proto se doporučuje mít vždy aspoň 1/3 nádrže benzínu.

2011-01-13 12:47:44

Ahoj, před Mazdou jsem měl Picasso na LPG a shodou okolností jsem před týdnem po těch letech mluvil s majitelem co ho koupil. Měl problém s alarmem co jsem do něj montoval a při té příležitosti jsem se zeptal "jak to jinak jezdí". Odpověď mne položila do kolen a jsem jen nas****. Do auta nechal pouze namontovat novou LPG nádrž (po 10ti letech povinnost) a víc nic... Takže vše jsem vychytal já a teď mne to pěkně štve. Auto má teď 190tis najeto a jediný problém ohledně LPG byl, že jsem měnil dva benzínové vstřiky (z vrakoviště 1500 kus). No a nejvíc mne štve, že karoserie je naprosto netknutá a já na Mazdě pořád likviduji rezavý fleky

2011-01-15 07:37:48

JJ, Rencky ,Pežoty i Citroney mají výbornou antikor. úpravu O té se Mazdě může jen zdát. Když vzpomenu na otcova P405SRI z r. tuším nějak 91, co měl na hrbu hrubo přes 300tkm a po korozi nebylo ani vidu ani slechu, tak jen kroutím hlavou na d tím, co dokáže dnes Mazda pustit na trh. Ale na jednu stranu to chápu-cost cutting, competition a jná krásná slůvka.

Rez je jako rakovina. Nikdy se jí už nezbavíš. jen potlačíš.

2012-01-30 20:00:22

Ahoj. Tak se chci podelit o zkusenostech:) Mam m6 2007 combi 2.0 108Kw, AT, plyn mam asi mesic. Prestavba stala 28500kc. Startovani v -15 v pohode. jizda take. pouze me stve ze dost trva nez se ohreje ta blbost co to prepne z benzinu na LPG. je tam nastaveno 30stupnu ale me to trva 5 minut nez se to prepne na volnobeh. Poradi mi nekdo co s tim?Napadlo me nejak to obalit do neceho aby se to rychleji zaplo:) Nevim proste to necim nejak zahrat:)

2012-02-24 00:37:40

Tákže, mám 626 18i16v r.v.99 66kw, koupená s poctivými 100000km (perfektně vedená serviska), ve 160000 montáž LPG, po 55000km na plyn začal motor blbnout a investice je 7000kč - "zaklepané ventily"... Opraveno s ujištěním že sice můžu dál jezdit na plyn, "jen příště uřežem pár ventilů a vše bude zase šlapat...pokud se ovšem některé neupálí"... Horečně jsem hledal informace a v AUTOBILD-TÜVreport z roku 2010 našel

"ROTE LISTE" devadesáti třech konkrétních modelů aut které na plyn nedoporučují.

Pro nás mazďáky to jsou:

121-1,25litr,

M6-všechny motory od Forda

a Tribute-2litr 2001-2004.

Jen pro připomenutí-moje 626ka v seznamu není a přesto měla problémy.

Mé resumé? Pokud vůbec jezdit na plyn,

1.-jedině auta která nejsou na červeném seznamu,

2.jezdit bez "vytáčení motoru"

3."ustálená"rychlost na dálnici cca 135km/h je taky chyba (můj případ)

4.od prvních km.na plyn mít přídavné mazání (je jich víc typů)

To taky nemám, asi to byla další chyba.

Jednoduché počty při najetí 60000km s plynem:

cena montáže 27000

servis zařízení + 2400 co 20tis 800kč

palivo + 91800 9L/100km x 17kč/litr

celkem = 121200

+ 7000 jen "zaklepané" ventily

tedy v mém případě celkem 128200

to celé děleno 60000 km. jsou 2,13kč/km

benzín 7L/100km x 35kč/litr 147000

děleno 60000 km. to je 2,45kč/km

p.s: zatím jsem nedostal odvahu ten plyn zapnout...už asi 2000km už jezdím na benzín...

Jestli odvahu dostanu, tak jedině s přídavným mazáním.

cca 2500kč.-montáž a 1700kč za 5litrů FASH-LUBE ale to zase ještě zvýší cenu za km.

http://www.lkauto.cz/flashlube

ikv
2015-02-10 08:29:30

Nějaké nové poznatky ohledně jízdy na LPG?

Mám Mazdu 3 BK 1.6 16v 77 kW rok 2005 ve 40 tisících jsem ji předělal na LPG a jezdím denně 120 km z toho většinu po dálnici.

Po 50 tisících km jsem měl zaklepané výfukové ventily.

Když jsem ten motor rozdělával, tak mě dost překvapilo, že nemá hydraulické vymezování ventilové vůle,

čili za těch 50000 km se to zaklepalo jen o 0.3 mm, pak se ty ventily už nedovírají a podpálí se.

Vůle nejde nijak seřídit, jedině výměnou celého zdvihátka (žádné podložky, hrníček za 500 kus)

nebo obroušením dříku ventilu (tak jsme to udělali při opravě).

Oprava nebyla příliš drahá, ale chápu, že si za to v servisu vezmou dost peněz, neb sundat z toho motoru hlavu je porod,

a hlavně kvůli rozvodovému řetězu a jeho krytu a šroubům hlavy, které jsou dost hluboko v hlavě a je třeba mít správný klíč.

Po tomto jsem nainstaloval FlashLube vstřikované přes LPG vstřikovače a jsem zvědav jestli mě v brzké době zase nečeká sundání hlavy, neb už se blíží doba dalších 50 tisíc km od opravy.

Máte někdo stejnou Mazdu na LPG a podobné nebo lepší zkušenosti?


Odpovědět

1  2  3  4