Fórum - Téma


LPG a Mazdy


Fórum Technický koutek LPG a Mazdy



1  2  3  4

2010-10-22 07:43:30

Jaké máte zkušenosti s Mazdami na LPG ?

Uvažuji o přestavbě M6 GH a rád bych získal více informací o případných problémech.

Nejvíc mě trápí zaklepané ventily, které se u motorů s měkčími sedly vyskytují. Rozhodně byl volil přimazávání a každých cca 30000 kontroloval ventilovou vůli.

doris  
Doris
2010-10-22 08:04:01

Osobní praktickou zkušenost sice nemám, ale čistě teoreticky: vzhledem k tomu, jak Mazda šetřila na materiálech i v motoru, tak já osobně bych do toho nešla. Starší motory byly betelnější a snesly toho víc, ale ty moderní jsou háklivější s přesně nadimenzovanými materiály - bohužel u M6 jsou spíše poddimenzované, o čemž jsme se sami krutě přesvědčili. Pokud je motor už z výroby připraven na LPG, má k tomu vše uzpůsobené. Při větším nájezdu km ročně je LPG určitě výhodný a investice se vrátí, ale věřím, že to určitě nezůstane bez problému, které by se při provozu na benzín nemusely řešti vůbec. Mi by třeba vadil i fakt, že s takovým autem nemůžu všude (např. podzemní garáže), každoroční revize + dražší emise, možné problémy s elektronikou - rozhádání "ŘJ", případně omezená velikost kufru, pokud se tlaková láhev nedá místo rezervy. Pokud se nepletu, tak i když auto jede na plyn, stále běží benzínové čerpadlo, které se zbytečně opotřebovává. Sedla ventilů jsou jasná, ta u aut provozovaných na plyn odejdou dřív. Tolik můj lajcký názor.

2010-10-22 08:29:17

Jasně, díky za odpověď, ale fakt bych rád kdyby se ozval někdo kdo na plyn jezdí.

Já fakt nevím, už mě ta Mazda začíná pomaloučku nasírat, když vidím jak je všechno udělaný jak z papíru a poslkádaný na čudlíčkách jak z lega tak bych blil. Na tom autě je ojebaný úplně všechno, od plechařiny přes lak, materiály na motoru, materiály sedaček, čínský lampy do kterých teče, čínský hagusy který samy od sebe praskají, čínské gumy kolem dveří které vypadají jako 15 let staré, vrzající sedačky a já nevím co ještě, jako fakt sračka. Promiňte mi za ty výlevy ale v porovnání se starým pašíkem je to fakt čínskej krám.

Průser je v tom, že všechny nový auta jsou na tom +/- stejně. Auta typu M6 stály před 15 roky milion a dnes jsou za cca 600-700 takže ono se to někde projevit muselo.

doris  
Doris
2010-10-22 09:15:52

To máš naprostou pravdu, bohužel dnes se šetří na všem. Určitě to nejsou auta na "věky", něco to pojezdí a pak aby si zas člověk koupil nové....

Pokud budeš dělat přestavbu na LPG, rozhodně si najdi firmu s co nejlepšími referencemi, hodně záleží na samotné kvalitě přestavby. Někdy se vyplatí trochu si připlatit za spolehlivější techniku, ale pak už nebudeš muset řešit různorodé problémy a bude to provozně bezpečnější.

2010-10-22 12:22:30

se zrovna v pondelí chystam šoupnout M6 ku na přestavbu System Lovato Magic + přimazávání flash lube s nádrží na 65 litrů za 27k

2010-10-22 15:05:42

Nojo 626 to bylo ještě poctivý auto, kontroloval jsi občas ventilové vůle ?

Kdyby měla 6-ka hydroštely tak to vůbec neřeším...

2010-10-22 15:51:27

4Adventurer: mazda 6tka nemá hydraulické zdvihátka na ventilech? to se mi nezdá....................ale možná se pletu...

doris  
Doris
2010-10-22 18:14:22

M6 nemá hydroštely, tohle vím jistě.

2010-10-22 22:21:31

mno nekontroloval a ani nechci páč nevim jak se to dělá

za těch 20k mi to zblajzlo cca 4 litranky oleje 10W 40

2010-11-08 14:33:53

Tak jsem zjistil že u dvoulitru M6 stejně jako u mondea nebo fofa se nedají vůbec nastavit ventilové vůle, výrobce totiž doporučuje první kontrolu po 120000km a pak se případně mění hrníčky jeden za 350,-

V německu nabízí prodejci přestavbu na LPG která zahrnuje i úpravu hlavy a dále platí záruka od výrobce.

2010-11-11 14:46:27

Taky se se svojí 626 GW 2.0i rv.1999 chystám na přestavbu LPG v nejbližších týdnech. V autorizovaným servisu mi to trochu rozmlouvaj, že tam zrovna měli mazdu na LPG s přepáleným ventilem. Trochu mě to straší, ale doufám, že když budu dodržovat servisy a pod., tak se mě to vyhne. Tohle auto jsem koupil primárně kvůli přestavbě na plyn, takže se mi nechce couvnout. To bych se jí musel zase zbavit a koupit něco úspornějšího. To se mi ale nechce, jezdí se mi s ní krásně a i podle servicemanů jsem koupil solidní kousek . Tak snad má ještě ty fortelnější materiály v motoru

2010-11-11 20:34:44

Já jsem M6 kupoval taky s tím že ji předělám na LPG, ale postupem času jak jsem naštudoval co a jak jsem od toho už téměř upustil. V prvé řadě je největší problém v absenci možnosti štelování ventilové vůle, která se podle výrobce kontroluje až po 120000km a pak se to případně řeší výměnou hrníčků.

Co jsem četl tak němci dělali úpravu výměnou za tvrzená sedla a na takto předělaná auta drželi standardní záruku, ale už od toho upustili, těžko říct proč, ale psal jsem do firmy Intax která to upravovala a bylo mi řečeno že přestavbu M6 na LPG bez úpravy hlavy důrazně nedoporučují. Kdybych sehnal firmu která ty sedla za rozumný peníz vymění za tvrzená tak do toho jdu, ale jinak na to kašlu. M6 s dvoulitrem má spotřebu, když nebudu počítat dálnice, velice pěknou a likvidovat motor abych jakoby ušetřil se mi nechce.

doris  
Doris
2010-11-11 21:16:24

To je fakt, ono když je auto stavěno na daný typ paliva, mělo by se to respektovat, jinak to dříve či později přinese problémy a moderní auta jsou podstatně choulostivější než jejich starší předchůdci. Auta na LPG (ne přestavby) mívají už od výroby uzpůsobené díly na toto palivo a díky tomu se u nich výše uvedené potíže neprojeví. Tyto díly se liší od benzínových agregátů, což mne od přestaveb na LPG bez adaptace daných dílů taky odrazuje. Ale jsem pouhý lajk, a mohu jen reprodukovat to, co slyším od majitelů přestavěných aut nebo mechaniků, kteří je opravují.

2010-11-12 10:18:42

Včera jsem se o tom bavil s technikem z Mazda servisu. Ptal jsem se, jestli mě varuje proto, že jsou ohrožena všechna auta, nebo jenom mazdy. Prý se to týká všech aut. Ptal jsem se proto, že znam několik lidí s LPG, kteří jezdí spoustu let na LPG a bez problémů, ale nenapadá mě žádný s Mazdou.

Zajímalo by mě vyjádření někoho, komu v důsledku používání LPG došlo k poruše motoru, k jaké poruše došlo, kolik stála oprava a hlavně po jakém nájezdu kilometrů na LPG k tomu došlo a (upřímně!) jestli používal poctivě celou dobu přípravek na ochranu ventilových sedel. Jde mi o to, jaká je pravděpodobnost, že se něco takového stane při dodržování všech zásad snižujících riziko poškození a za jak dlouho. Pokud je 50% riziko, že po 80tis. km budu muset udělat opravu za 15tis., tak to asi nebudu řešit a risknu to. Pokud je to 90% riziko po 20tis. km, tak je to taky jasný, že..

2010-11-12 21:01:57

Známá měla LPG ve felcii, myslím že motor 1.4. Nechala to zrušit, protože to bylo strašně háklivé na kvalitu paliva. Někdy se stalo, že to při přepnutí na LPG skoro vůbec netáhlo.

2010-11-12 21:45:35

Kámoš má taky feldu na LPG a nemůže si to vynachválit, neměl jediný problém. Ale obecně tohle jsou zastaralé systémy, které se s dnešními sekvenčními systémy nedají vůbec srovnávat.

Teď se, ale ten kamarád dívá po novém autě a je z toho na nervy, protože kromě škodovek jsou skoro se vším problémy...

2010-11-13 14:30:06

Já mám krom Mazdice ještě Volvo S60, v poctivých 190 jsem ho koupil, ve 200 dal LPG Prins VSI ( špica systém na ůrovni ), žádné mazání ventilů se nekoná, udělal jsem si vlastní názor i trochu za pomoci několika plynařů a nyní mám 275t km, jsem maximálně spokojen. Ano, systém trochu dražší, ale dělal to človíček co tomu rozumí a já jsem s ním maximálně spokojený. Jak přístup, tak provedení práce, volba systému bylo moje rozhodnutí. Poté k němu zavítalo poměrně dost dalších Volvařů a všichni jezdí k max. spokojenosti. Avšak taky vím, že Volvo jako takové do svého řadového pětiválce montuje už fabricky jak CNG tak LPG, takže ten motor je na to připravenej, s Mazdou bohužel neporadím, ale popravdě neradil bych se se servisem, ale s plynařema co mají zkušenost a zde pozor, nejsou to jenom nějací garáž mistři, ale fakt ví, co se změní a stane za chodu, když změní nastavení v jednotce LPG...

Mazdici jsem pořídil naftovou a jsem spokojenej, manželce nechám Volvo konečně si trochu odpočine, jsem ty kilometry s ním nalítal za rok a třičtvrtě

Jinak k nákladům, pořizovačka se v mém případě vrátila po 11ti měsících, velká GO motoru vyjde případně na 40t Kč, takže teď už mám zpátky zaplacenou i GO motoru v případě čehosi neblahého. A i pokud by se to neblahé opravdu událo, budu mít po akci zakoupené LPG, zgenerálkovaný motor a budu moct začít jezdit od nuly, pak už si myslím, že i v tom nejhorším případě budu jenom šetřit.

2010-11-14 08:55:55

mam v 626GE 1,8 plyn skoro rok najeto 25k a musim říct super super super teda až na ten horší výkon hlavně v kopci nebo při vysokých rychlostech , ale bez jedinýho problemu maximalně spolehlivý na benzin ani nestartuju spotřeba kolem 10ti a mam tam neřízený centrální mix do sání nic jinýho. Do M6 sem si ted dal dát sekvenc Lovtec Magic tak uvidim jak to bude fungovat jezdí to zatim v poho ale nějaký maximalky na dalnici jsem ještě nezkoušel

2010-11-15 16:05:05

Uz jsem do diskuze dlouho nepsal, ale kdyz tu volate po zkusenostech s LPG tak prosim . Mam prestavenou 323f BJ, 1,5, rok 98. Auto jsem koupil v nemecku s kompletni serviskou a najetymi 108tis. Prestavbu jsem delal ve 120tis skoro pred tremi lety. Nyni mam najeto 185tis bez jedineho problemu (zatim ). Mam prestaveno na Elpigaz se sekvencnim vstrikovanim. Jinak vse je standard. Svicky menim radeji kazdy rok, ale asi je tam necham dele. Revize prestavby spociva v kontrole tesnosti a razitka do TP prestavby. Cena cca 200kc. Emise jednou za dva roky stoji vic o 150,-. Kazdych 25tis by se mel menit i filtr plyne faze, ale po doporuceni jednoho z plynaru to budu mit po 50tis. Rekl mi, ze neni problem s tim najet 100tis, ale vymena stoji 500kc i s praci, takze nic hrozneho.

Co se tyka ventilu, tak BJ taky nema hydrauliku. Servis pise kontrolovat po 90tis. Kdyz jsem sel do prestavby, tak jsem pocital s tim, ze je budu serizovat. Po prestavbe jsem je kontrolova po prvnich 15tis. Po 30tis sly podlozky (nevim jestli je to to cemu rikate kalisky) ven na prebrouseni (nove kupovat nehodlam za ty nehorazne penize). Prebrousit potrebuji vzdy jen podlozky od vyfukovych ventilu. Vstrikovaci jsou vzdy ok. Posledni prebrouseni podlozek bylo nutne ted ve 180tis a opet jen vyfuk (po dalsich 30tis). Vse OK a auto jezdi bez problemu, ale dokazuje to fakt, ze ventily je opravdu nutne hlidat pokud nema motor hydrauliku. Jinak hrozi upaleni.

Na prestavbu nedoporucuji motor ve spatnem technickem stavu (spatne tlaky ve valcich, spotreba oleje atd.), to mi rekli primo pred prestavbou. Ja od koupe pouzivam olej liqui-moly MoS2 10W40 a nikdy jsem mezi vymenama nedoleval. Vzdy ubyva, tak do 1/2 rysky a to unika spise spatnym utesnenim vika ventilu. Svicky pouzivam predepsane vyrobcem auta (v zadnem pripade si tam nenechejte vnutit nejake na LPG).

Osobne prestavby nelituji. Kdyz se mi auto dozije 200tis, tak se mi "zaplatilo" s ohledem na to, za kolik se ted prodavaji ojetiny a jak uz psal kolega nademnou. Prestavba se da namontovat i do jineho auta, takze pokud klekne motor, tak bud udelam GO a nebo koupim zachovalejsi auto a sadu necham za 7tis premontovat

2010-11-26 16:48:01

Mám 3 auta na LPG, kdy to jsou Toyota Corolla - najeto na LPG 160.000 km - bez problému, dále Felicii - najeto 30.000 km - bez problému a Mazdu Tribute - najeto 20.000 km - naprosto bez problému.

Jediné co jsem na radu rodinného přítele z Norünbergu, který má prodejnu a servis Mazda udělal, že jsem si nechal dát do auta přimazávání sedel ventilů.

Vůbec se toho neboj a nedej na rádoby rady a reference lidí co nemají LPG či měli LPG naposledy v Favoritu, kdy v kufru měli klasickou propan-butanovou flašku


Odpovědět

1  2  3  4