Fórum - Téma


leštění světel


Fórum Tuning a úpravy leštění světel



1  2  3

2010-02-16 12:30:27

Ono je taky rozdil Xenon-cocka a Xenon-parabola primarne urcena pro H4. Takovy Fanos s xenonama ve svetlech je na vrazdu

2010-02-16 22:15:13

s fanosem a xenonama mam tez zkusenost. Jeden takovej me oslnil v Brne tak ze sem vubec nic nevidel, dupnul sem na brzdu,protoze sem mel pocit ,ze posledni co sem videl byl chodec. Jak sem zastavil a rozkoukal se tak sem zjistil ,ze vedle me stoji na prechodu chodec a kouka na me jak spadlej z marzu, bylo stesti ze sem ho nesejmul. Fafen s xenonama samozrejme davno v trapu a nikdy bych nikomu nedokazal ze sem byl oslnenej.

2010-02-21 17:19:32

I já jako nelegál xeňoňák přidám trošku do mlýna. Nedávno jsem proti mne potkal Mondeo1 facelift ( světla v tvaru trojuhelníku, samozřejmě o čočce nemohla být ani řeč, tehdy ji Fordy prostě neměly ). Ty jeho paraboly svítily jak dálkové, schválně jsem pak zastavil a porovnal s mojima jak mi svítí nad úroveň řidiče a bylo to jak nebe a dudy. Takže základní minimum je čočka + regulace od řidiče.

2010-03-01 22:01:48

tak jsem se z chlapem bavil a rikal ze minimum je 15000.toto v teto dobe nedam tak snad pozdejc,koupim cirou optiku

2010-03-04 15:07:13

Jeddná se o dynamické řízení sklonu.

Jsou tam čidla na nápravách tj. sklopí se světlo i na hrbu.

U některých svítí i do zatáčky.

2010-03-04 16:15:30

presne tak

2010-04-26 20:36:00

2010-04-26 20:37:30

Zkuste se podívat na www.autolesk.cz, tam je vše potřebné k renovaci světel. Není to zázrak, jen logika!

2010-04-28 19:58:49

jako je to dobre s tim lestenim svetel ,ale jak pise na konci te fotogalerie...tak by bylo potreba vylestit to aji zevnitr a hlavne asi vymenit tu vypalenou cocku :) kazdopadne je to rozdil o tom zadna a pro ty co nemaji penize na zbyt na nova svetla je to rozhodne lepsi a pomuze to aspon castecne...a rozdil bude patrny.

2010-05-01 23:42:01

Když je někdo šikovný a rozebere si světla, pak to stačí minutku leštit hadříkem z mikrofáze(švédska útěrka nebo jiná jemná) a je to dokonalé. Zevnitř nejsou rýhy, jen jakoby mlha, která je ostatně i na chromu a čočkách. Chrom paraboly NIKDY nemýt! Jen vatou nasucho setřít, pokud to hned nejde, tak orosit čistou vodou a vysušit vatou. Na té Audině byly světla rozebrané, pak blbě složené a vnitřní strana plexi umytá obyč.hadrem-hned se to tak poškrábalo. Jelikož jsou blbě složené, tak se rosí, jsou tedy na vnitřní straně i zaschliny kapek vody, které rozptylují světlo. Samotnou čočku čistěte zezadu přes zadní kryt. Vezměte 3 špějle, namotejte na konce vatu a až vám vznikne vatová tyčinka,kapnout čistou vodu a vyčistěte...pak ji dejte Shrekovi, ať si vyčistí uši

2010-06-07 00:29:21

Já se divím, že to vůbec řešíte, na co budu mít potkávačky xenony, když mi stejně svítěj kousek před auto a jsou tím pádem absolutně nevyužitý. Třebas kámoš měl na Vectře xenony z výroby a když přepnul dálkový, málem jsem se smíchy neudržel, přisvítily mu H1 12V¨55W :-D. Já jsem to vyřešil pravě naopak, abych zbytečně neprovokoval, nechal jsem v tlumených H1 blue od Bosche (svítej pěkně) a do dálkových jsem vrazil H1 přestavbovou xenon, když potřebuju vidět, tak vidím a nikoho neoslnuju a neprovokuju policii. Když to člověk zapne na dálnici, je to jak přistávací dráha. A je to, no holt H4 mají smůlu no, nemaj si kupovat tak blbý auta.

2010-06-07 07:29:10

Pokud si to našteluješ tak s potkávacíma svítíš 50-100 metrů před auto.

2010-06-07 20:57:09

Alesak1188 : S tím souhlasím, koupil jsem teď Osram night breaker jen do potkávaček H1 a jedinej rozdíl je, že to svítí víc do běla, ale do dálky rozhodně ne. S těma xenonama to zřejmě bude podobný... Světla mám perfektně seřízený, páč mám v práci regloskop....

2010-06-29 15:49:54

Taky si přidám své do mlýna jelikož vydím, že tady jeden plácá páte přes deváte, ale sám s tím má prd zkušenost a pomalu tu někteří ani nevědí o čem mluví. Ohánět se tady tím co má kolik kdo naježděno to už je fakt směšné. Já třeba jezdím dost, střídám více aut a jezdím hodně v noci, jen na mé 626 najedu ročně cca 30 - 40 tis. km. Jinak už jsem to tu psal v miliónech diskuzích, ale vy vždy musíte tahat ty samé argumetny i když se chce někdo jen zeptat, tak to vezmu v bodech:

Čištění světel:

1) světla mohou být zašlá zveční a zevnitř. Zvenčí od makínků a podobných věcí poškrábaná a zevnitř jakoby zamlžená či od klasických žárovek očouzená (mluvím o čočkách v 626 GE). Mě samotnému auto při koupi mizerně svítilo, někdo mi rozbil při parkování světlo a tak jsem jedno vyměnil za nové, svítivost byla najednou o 50% výš.Takže pokud jde o svítivost tak v první řadě popřemýšlet nad novými světli a nebo nad jejich vyleštěním zvenčí a vyčištěním zevnitř. Zde rád doporučím:

http://www.autolesk.cz/

Xenony ano či ne:

2) a teď proberme ty xenony, opět uvedu můj případ kdy mám jedno světlo nové a jedno stávající. Uvažoval sjem o xenonech (to byla ta doba kdy se ještě neřešil nějaký zákaz) a rozhodl jsem se do toho jít, zjistil jsem si, že auto má mít ostřik a automatickou nivelaci světel která vyrovnává hrboly na silnici a naložení vozidla (prosím nepleťte si to s adaptivními světlomety které se natáčejí do zatáček dle natočení volantu to je úplně něco jiného). Ostřiky na autě mám, takže s tím sjem neviděl problém a pak k té nivelaci - dneska je to někde jinde, ale starší auta s již dodávanými xenony měli nivelaci mizernou, přejeli jste retardér a 2m za ním se světla dorovnávali, takže když jsem to viděl tak jsem usoudil, že to nemá cenu řešit a xenony jsem na auto dal. Dnes to funguje rychleji to je pravda, ale zase dnes se ta automatická nivelace dá koupit za cca 3000,- (samozřejmě neorigo).

Klasické žárovky:

3) možná by vás překvapilo, ale jak jsem psal jeden světlomet byp původní a jeden nový, ten nový jezdil 1,5 roku s klasickou žárovkou. Pak jsem namontoval xenony (studené světlo) a vyměnil druhý světlomet a ejhle, za toho 1,5 roku se to nové světlo taky krásně vypálilo a zšedlo. Řešili jsme to u kamaráda na passatu kde cca po 4 letech s klasika žárovkama chtěl xenony protože mu přišlo že to špatně svítí. Ve VW se k tomu stavěli, že jsou vypálené čočky a že je to na výměnu světel Takže tady je zásadní výhoda xenonu který nevypaluje čočku jako žárovka.

Nevýhody xenonu:

4) faktem je, že instalace xenonů je nelegální a může za to být samozřejmě postih a při případné dopravní nehodě s toho můžete mít spoluvinu (né vinu jak si někteří mylně myslí). taky klasická žárovka světlo rozptýlí, xenon kam dosvítí tak udělá přesnou hranu a šmitec, takže doporučuji opravdu dobře seřídit a zapomeňte na kecy že už nebudete muset používat dálková světla.

Zabil bych:

5) zabil bych blbce co to rvou do parabol, kašlou na seřízení světel, machrují že nemusí používat dálkové, dnes se ale již dělají stíněné xenony do parabol takže i v tomhle je to ošetřené, ale takové xenony v žigulu nebo standartně v 1kové ochcávce je děs a bída

Verdikt:

6) schrnu to tak, že v rozumné míře se dají xenony požívat a to za předpoklady vhodných světel, správném a hlavně kontrolovaném nastavení světel a alespoň těch odstřikovačích - to je opravdu hodně znát když máte špinavé světlo od much a je vám to i na škodu, protože to citelně hůře svítí a hlavně kvalitní sadou, který má kovové měniče a alespoň trošku stojí za to - to se dnes v době e-shopů bohužel špatně poznává. Lidí co se ohání žárovkami nightbreaker, cool blue, day ligtht a podobnými by měli raději pomlčet - tyto jsem také zkoušel a svítivost o něco vyšší, výdrž cca 1/2 roku max. při ceně 600,-/kus to fakt nemá smysl a mimo to tyto žárovky jsou stejně tak nehomologované jako xenony (nebo alespoň některé typy) takže nadávat na lidi s xenony že porušují zákon je fakt úsměvné. Faktem je, že málokdo se o ty světla pokud má xenony stará a občas je z toho člověk zklamán, protože třeba xenony v mé 626 nesvítí tak dobře jako třeba stejná sada ve fábii se světly s čočkama na xenony. Bohužel třeba 626 má mizernější světla a nevylepšíte to ničím, ale první rozdíl je v opotřebení světel a druhý pak v těch xenonech. Taky je to pak o teplotě světla, já šel do 10 000 kelvinů což už bych asi neudělal, svítí to míň, ale holt jsem chtěl světlo trošku do modra a nikdo to neměl abych to viděl na vlastní oči, doporučuji 6000 kelvinů nebo max 8000. Jinak pamatujte že to vše není homologované a může nastat situace kdy si za to ponesete následky, takže se s tím musí počítat. Pokud za to dostanu někdy pokutu tak budu držet hubu a zaplatím jí protože si za to můžu sám a nesu si za to plnou odpovědnost. Mimo to ruku na srdce, kdo z vás má na autě něco co nění homologované, půlka lidí co znám má kola a nemá je zapsané v TP, spousta má různá křidýlka bez homologace, výfuky bez homologace atd. Je toho hafo a sami byste se divili co na autě být nemá. Já kola nechal třeba zapsat do TP, výfuky mám s homologací atd. Jak píše Doris a její přístup se mi líbí, rád bych měl vše origo, bohužel u xenonů to nejde a kdybych měl třeba M6 co dobře svítí tak bych je taky nedal, ale tady to byla dle mě nutnost, protože sejřit po středové čáře abych se udržel na silnici mě už fakt nebavilo.

Toť veškeré mé rady, s rozumným člověkem se o tom rýád pobavím, ale více již psát nebudu, protože hádat se v 7mém tématu kvůli xenonům mi přijde ubohé

2012-08-01 14:40:45

Tak jsem včera hodinu a půl dával kamaradovi totalně zašle světla do pucu

2012-08-01 18:40:38

Čím jsi to renovoval?

2012-08-01 19:04:40

Co toto ? http://www.lakyrmat.cz/ww...-renovaci-svetel-3M-39073

Zkoušeli jste někdo ?

2012-08-01 19:11:31

Přesně timhle jsem to dělal.Jen jsem musel jako první použít smirek 300.Ten v sadě není.

2012-08-01 19:16:25

Pokud vím, je dražší než sada CAREX, se kterou se toho dá udělat více... Někde jsem i četl, že to po renovaci systémem 3M dlouho pěkné nevydrží. Osobně ovšem sadu 3M vyzkoušenou nemám, jen CAREXovou a tam tento problém určo není. Např. Autokelly prodává CAREX a né 3M. V sadě CAREX je P320, pokud jsou vady hloubější nebo je třeba odstranit ze světel lak, je to jistější, jak píše Miky.

2012-08-01 19:32:45

Ja používam 3M kosmetiku a vždy když jsem vyzkoušel něco jiného,tak mě to zklamalo.

Tim nechci říct,že je CAREX špatná sada.Zkušenosti s ní nemám.

Vyhodu má,že sada začína se smirkem p320.Pokud jsou světla opravdu hodně zašlé,tak těch smirku 500 co jsou v sadě 3M je málo.

U Carexu postrádam vodní 3000 a myslím si,že ma zbytečně velký pruměr kotouču 115. 3M má 75,což je lepší.


Odpovědět

1  2  3