Fórum - Téma


Lemy blatníků 323F BA


Fórum 323 IV BA / BH Lemy blatníků 323F BA

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH


1  2

2011-04-29 13:28:03

Nazdárek lidičky,

hnijou mi na mazdičce blatníky a už je to ve stadiu, kdy by to nemuselo projít technickou (ostrá hrana), tak hledám nějaký e-shop, kde lemy prodávají našel sem zatím tento http://plastove-a-nerezov...mazda-323f-1994-1998.html . Neřešili jste někdo podobný problém ??

2011-05-02 00:11:47

prodává to více shopů viz.

http://www.autodilyjimo.c...azda-323f-1994-1998-p1405

má s tím někdo zkušenosti bohužel mam stejny problem zhnile lemi...

2011-05-02 21:28:08

jako že nalepovací lemy jo? s tím toho asi moc nezacháníte spíš jen zamaskujete

2011-05-02 22:54:46

Zdravim,

ano potřebuji na technickou zamaskovat..... když mi kluci řekli sumu za vyvaření, lakování atd... tak to si můžu pomalu koupit novou mazdičku....

2011-05-03 06:52:02

jakou že ti řekli sumu a odkud si?

2011-05-04 00:05:31

Sem z Prahy, cena kolem 5 000 Kč....

2011-05-21 23:31:21

To je dobrá cena, teda včetně materiálu a laku. Asi jedna strana a jestli za obě strany, není co řešit. Ale i tak to není špatná cena. A když už do toho půjdeš, tak nezapomenout ošetřit dutiny, jinak to máš za rok zase zhnilý.

2011-06-03 12:50:21

No mam upe stejný problém. Jedno řešeni je koupit předni blatníky a vyřezat z nich akru a navařit na zadni. To budu zkoušet teď

2011-06-03 17:32:09

no já kyž vyvařuju tak pozinkem nebo nerezem ted zrovna mám na ílně MX3 a dělám lem za 2000 asi budu muset zdražit podle těch cen co tu píšete si připadám jak charita

2011-06-15 01:55:23

Mám stejný problém, levý zadní lem je samá bublina a dnes jsem se bustil do obroušení a upadl mi kus spoje blatníku a podběhu. No Rozhodl jsem se brousit, čistit, penetrátor, hliníkový sprej, dostavit laminátem zespodu a pak kit a lak, lak netušim kde sehnat za dobrou cenu. Nedá se sehnat nějaký hodně podobný sprej na zamaskování? Jinak rez leze i na všech dveří zespodu, a na zadních dveří na hraně. To bude fuška.

2011-07-26 11:17:18

Zdravím, nevím kam zařadit , ale týká se to skoro toho samího. Poradíte mi, jetly se vyplatí vyvařovat prahy oba na mazda 323f Bg ? svářečku mám doma? jaká je asi cena se vším i s materiálem? díky sem začátečník, moc o tom nevím díky..

2011-07-26 22:03:27

de o to jak velké díry tam máš a jak dlouho chceš aby ti auto ještě jezdilo

2011-07-27 10:24:04

Taky si něco přidám, z vlastní zkušenosti vím že nějaké takové obroušení, odrezení, nějaký hliníkový spray a podobné vůbec nic neřeší a když, tak na chvilku, po zimě to vyleze hned vedle kde to ještě zatím nebylo prorezlé zkrz. Musí se to nekompromisně vyřezat po úplně zdravej plech, jinak je to zbytečná práce. Sám jsem sháněl opravný výlisky zad. lemů na BA a nic, ve finále jsem použil novej přední blatník z P405 rádius lemu byl stejnej. Hlavně to bylo v kuse a ne žádný látání po kostičkách. Jen Rendo, myslím že to auto by jezdilo i se shnilejma prahama dost dlouho, ale chápu jak si to myslel :-D. Abych řekl pravdu tak jsem se schválně díval na dostupnost nových prahů a ani ACI je nemá v nabídce, zadní lemy jo za 689,- a to se zaměřují výhradně na plechařinu. Ale u prahů by snad neměl být problém si je nechat naohýbat u nějakýho šikovnýho klempíře, otázka půl hodinky, když vyřízneš kus, aby měl podle čeho a klido at to udělá z 0,8 plechu. Rendo ty umíš ty prahy sehnat? A hlavně jak jsem psal víše, hlavně to pořádně a hned po dodělání, než to chytne lišku, vystříkat rezistýnem pro choulostivější jedince voskem :-D

2011-07-27 16:33:31

zdravím kluci, nevím zda je to možné technicky provést a jakou by to mělo životnost, ale nešlo by to udělat z nějakého lamina nebo něčeho podobného? o kolik by to bylo dražší? nemáte někdo zkušenost? nemáte někoho kdo dělá lodě nebo surfy? to by myslím bylo řešení? nebo je to finanční nesmysl?

2011-07-27 19:38:30

to alesak1188 nezkoušel sem je sehnat prahy jak říkáš se dají dost dobře naohýbat a idyž je neohneš tak přesně tak tmel už to spraví, hlavně ten stříkací rapatý a na prahách nejdou vidět takové detajly jak na kapotě.

tocfilom3n vážně by si to chtěl dělat z lamina? z toho totiž dělají truhláři nábytek, nebo jsi myslel laminát? pokud jde o lemy tak se to dá ale spíš na autě které spravuješ na poslední technickou pokud jde o prahy tak to jsou nosné části a když místo shnilého plechu áš laminát tak to nebude mít potřebnou pevnost a při nehodě by si tam určitě nechtěl mít laminát a ani ten shnilý plech

2011-07-27 20:27:09

A taky otázka jak bys to chtěl k těm shnilejm prahům přidělat? Co vím já, nemám s tím laminátem žádné zkušenosti, ale dělá se to do nějakejch forem natáhne se tkanina a vyleje se to pryskyřicí. Chtěl bych vidět tu komedii jak to patláš na autě a vypodkládáváš to, aby ti to z toho neodpadávalo :-D. Já jsem byl vždycky pro kvalitní plech co se dá tvarovat, proklepávat, řezat a zase svařit, prostě poctivá plechařina a dá se vytvarovat opravdu cokoliv. Modelařina nikdy nebyla pro mě :-D. To už bys mohl ty prahy vystříkat PUR pěnou, když to chcete každej co nejlevnějš, ale pokud to auto už nechceš déle jak jednu technickou, protože objevit se u mě a určtě i u Rendy na dílně s vypurovanejma prahama, že sis ušetřil a chceš to ted vyvařit, tak já bych tě hnal svinským krokem :-D. Tak dost rozmyslu než to tam napereš. Ale jak psal Renda bourat bych s tím nechtěl a nebo při nějakém větším hupu, bo přejezdu se stím zlomit vejpůl :-D

2011-07-27 20:49:34

to Luboš90: to musíš zvážit ty, jestli se to vyplatí vyvařovat. Jak je na tom motor, nápravy, brzdy, no celkově stav vozu. Abys to nevyvařil a nemusel generálkovat motor atd., to by se pak vyplatilo poohlednout se po jiné zdravější. Pokud se do teho pustíš, tak s rozmyslem. Ne že vezmeš majzlík a vysekáš oba prahy naráz a ještě do teho nedej bože skočíš a budeš s tím chtít někam poštelovat, nejdřív jednu stranu, pěkně si trochu vyheverovat tak abys měl cca 50cm práh od zeme. Já jsem si v bojovejch podmínkách najel na dva svařený ráfky, v půlce prahu jsem zajel hevírkem s dřevěným špalíkem a podepřel ještě pro jistotu a dorovnal tak, aby když ten práh nahrubo odsekáš, odstříháš, odřežeš ti šly krásně zavírat dveře bez nějakého zaškobrtnutí o zápatku a tak. A možná malinko přešponovat, ale to musíš zkusit, tohle je postup ze starý škodovky, třeba je mazda celkově tužší a nebude ten střed ani nutnej. A taky ty prahy jak jsou dveřní gumy odvrtej v bodech a každej třetí čtvrtej bod vrtni zkrz, těma dirkama si na oko přišroubuješ a zafixuješ nový práh, do něj si uděláš proti stávajícím bodům 8 díry, ne skrz a přimáčkneš k sobě nejlépe klempířskejma samosvorkama (kleště) a CO vyvaříš to dírku. Pokud budeš mít dobře seřízenou svářečku, pak ani není moc broušení. No co dodat, hodně zdaru a bacha at ti neschoří celý auto, je to opravdu fofr, než doběhneš s něčím abys to uhasil, je celý auto v plamenech, fakt minuta, připrav si k ruce hasičák. Vlastní zkušenost, naštěstí mám na dílně na každým rohu hasičák

2011-07-27 21:48:14

ajo, no ja s tim nemam zadnou skusenost, a myslel sem samozrejme laminat, na prahy asi ne ale trebakdyby nejakej sikula odlil celej blatnik, stoprocentne by do toho slo zalit i nejaky plech prez kterby se to nasledne privarilo k autu, co ja si pamatuju tak tady kdysi jeden soused co umrel delal laminatovy lode a bylo to docela pevny... ale zas je pravda ze to je dvacet let co to bylo takze dovi jak to je pevny doopravdy, myslim ale ze je to pruznejsi nez plech a ze by to sneslo vic zimu nez plech co zrezne, ale fakt s tim nemam skusenosti...

2011-07-28 01:29:19

Tak v věci, řešijou se tu "lemy blatníků", do toho přišly prahy a na slovo přišel i laminát. Můj názor je, že auto má být technicky způsobilé, což znamená jako od výrobce. Takže základ je aby nejdřív bylo vše zdravé a plechové, pokud možno bez hrubých příměsí HMOT Budoucnosti - IPA, purpěna, laminát atd. ale ošetřené dutiny minimálně 1 x za dva roky. Jenže tady na to každý sere. Jo a LAMINÁT nemají na STK moc rádi, mě se hned ptal z čeho mám ¨dodělávanej zadní nárazník a snad to nebude laminát a důvod? Laminát je velicë nebezpečná hmota z důvodů žádných deformačních vlastností, (plech má absorbční vlastnosti, tím že se jakoby nahrne, zvlní) nárazem se laminát rozštípe a vznikají ostré hrany, při nehodě nebezpečné okolí. Základ je nejdřív plech, pak si na to každej dělejte už co chcete.

2011-07-28 11:50:38

ajo doprcic, to je fakt, takze plech, to sem zapomnel, ze se to rozstipe, to je blbost z laminatu, je to fakt plech je plech, kdyby byl lepsi laminat tak to delaj z nej...


Odpovědět

1  2