Fórum - Téma


Láska na první pohled - 323F jménem "Zlatice"


Fórum O vozech našich členů Láska na první pohled - 323F jménem "Zlatice"


Diskuze o vozidlu

2000 323 / Familia / Protegé V BJ 1.8 VIN: JMZBJ14P201*****6

15 fotek  |  25 servisních knížek  |  18 diskuzí  |  7.14 l/100 km

Výkon motoru 84 kW (114 PS) při 6000 ot./min. Točivý moment: 161 Nm (119 ft/lb) při 4000 ot./min. Maximální rychlost 209 km/h. Zrychlení 8.4 s ~ 0-100 km/h. Hmotnost 1 170 kg. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 840 ccm (112 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, FP.

Moje první Mazda. Tato holka je moje první BJ a celkově Mazda protože dříve jsem se spíše ohlížel po koncernu. Koupena byla v AAA Auto jako vůz po ženě, celkem udržovaný a na svůj věk co se týče interiéru a celkově stavu v pořádku. Neštěstí nechodí d...



2014-07-02 01:17:51

Tímto mini-článkem bych rád vyjádřil mé zkušenosti s vozem od koupě po současnost.

Do dneška jsem byl celkem v klidu a jen čekal na časovou příležitost k rozebrání motoru a udělání střední GO.

Auto jsem koupil v AAA a mělo najeto nějakých 113 000 km. Druhý den po koupi jsem vyměnil olej + filtr a začal řešit věci ohledně karoserie a začal auto vybavovat.

Po nějaké době jsem si všiml že nemám v motoru žádný olej (nalil jsem náplň 5W-40). Začal jsem to řešit zde a bylo mi doporučeno abych dolil olej jiné značky, avšak stejné vyskozity. Opět stejný problém, olej protekl jako voda a já nakonec zvolil olej 10W-40.

Trošičku abych pravdu řekl se to zlepšilo ale pořád to nebylo ono. Proto jsem při najetých 9600 km a spotřebovaných 16-ti litrech oleje 10W-40 zajel pro reklamaci.

V AAA mi ji uznali protože jsem přijel před najetím 10 000 km a začalo se to řešit. Firma CarLife která tyto díly pojišťuje mi do telefonu řekla, ať nakoupím díly v ceně 10 000 vč. práce a pošlu faktury, s tím že mi je proplatí.

Nakoupil jsem pístní kroužky, gufera vačkových hřídelí, dříky ventilů, komplet sadu těsnění vč. těsnění pod hlavu, olejový filtr a další. Celková cena nějakých 6000 Kč (a to ještě nemám olej).

Tohle vše je omezená nabídka a když jsem do firmy CarLife zavolal kam že to mám poslat faktury, paní který věděla úplné mi slíbila že se mi někdo z techniků nebo jak si říkají ozve.

Ano, včera ráno mne vzbudil pracovník zmiňované firmy a oznámil mi že mi proplatí pouze díly které jsou uvedené v jejich podmínkách. Pro mne to znamená jen pístní kroužky

No nevadí. Peníze které jsem dal do dílů jsem mohl utratit třeba za lepší dovolenou než mám v plánu, avšak musím ji zrušit a zklamat tak přítelkyni se kterou budu právě slavit několikáté výročí a v tom její narozeniny.

Abych pravdu řekl, jsem dost informovaný právě z tohoto fóra jak náročná je právě GO motoru který žere olej, problém je v tom že mi pořád pár přípravků na to abych si mohl GO udělat sám podle příruček, rad a návodů chybí. Mohl jsem koupit nový motor a vyměnit kus za kus ale k tomu asi nedojde protože jsem se díky této situaci totálně propadl na samé dno. Jediné co mi zbylo je výstava prázdných plastových nádob od oleje a sada dílů pro střední GO. Slyším zde spoustu pro mne pozitivních i negativních názorů a pořád si udržuji nějakou tu naději která postupem času, ale rychle upadá v zoufalost.

Nejvíce je mi líto toho že moje polovička která mě do teď tak moc podporuje se mnou nepojede na žádnou dovolenou která je již z části zaplacená . Ano, netroufnu si svým autem nikam takhle daleko.

Situace kde auto po naklonění do pravotočivé zatáčky (projeté slušně, pomalu a na 2. rychlostní stupeň) zakouří jako diesel mi nahání strach že motor zadřu. Stejně tak jako při nízké hladině oleje a projetí levotočivé zatáčky problikne kontrolka mazání. Motor má celkem nezměněný výkon až teda na dnešní zkoušku V-Max kdy jsem na RS při ne-zcela max. otáčkách zkoušel V-Max a dostal jsem se tachometrově na nějakých 160 km/h a dál nic zapřemýšlel nad tím proč tohle vlastně dělám? Asi mi v té chvíli která byla asi 1 minutu dlouhá bylo jedno zda někde z auta něco uletí a já dopadnu špatně, jinak si to nedokážu vysvětlit.

Auto je celkově až na pár maličkostí v pořádku a bez koroze, v plné výbavě a interiérově bezvadné. Když pominu vychytávky jako jsou orig. SPARCO pedály a místo žárovek diody tak jsem za auto utratil téměř jednou takovou částku co stálo v AAA Auto.

Jediné co mi zůstalo je nemocná a oči pro pláč. I když je moje myšlení momentálně na velmi pesimistické úrovni, nevím zda mám ztrácet naději a opustit celý můj svět jménem .

Nemám sponzora a ani zkušenosti jak zakročit proti tomuto podvodu a nalézt klid.

Prosím všechny kteří si tohle přečtou,

NEKUPUJTE AUTA V AUTOBAZARECH! POKUD NEBUDE JINÁ MOŽNOST, NECHTE SI POŘÁDNĚ TENTO VŮZ PROHLÉDNOUT A NESPĚCHEJTE S KOUPÍ. UŠETŘETE SE TAKOVÉHLE ZKUŠENOSTI A HLAVNĚ STAROSTI.

Na závěr bych chtěl poděkovat převážně uživatelům Radomiláček a MAX6 za opravdu velikou pomoc ohledně mích otázek a řešení problémů mého auta kterého se nikdy nevzdám byť by mělo stát za barákem. Dále všem ostatním kteří se připojili do diskuzí k mým příspěvkům.

Přiznávám že bych raději řešil rozsáhlou korozi než tohle.

2014-07-02 23:39:05

Během noci jsem popřemýšlel nad tím zda to co jsem napsal opravdu udělám a nakonec jsem dospěl k názoru že motor v mém autě je pouze stroj sestavený z dílů a každý ten díl lze vyměnit nebo nahradit.

Moje dnešní poznatky z garáže jsou:

  • Demontoval jsem kabely od svíček, svíčky samotné a taky víko ventilů.
  • Po vizuální kontrole jsem zjistil že podložky pod vačkami jsou v naprostém pořádku a nejspíš někdo přede mnou se snažil udělat vůli na ventilech a proto označil vačky zvláštním způsobem.
  • Po očištění prostoru hlavy jsem zjistil že jsou místy usazené "strupy". Sledoval jsem několik vzorků z různých míst a zjistil že to co po kousíčkách vytahuji nejsou špony ale karbon. Ano ten byl i pod víkem ventilů a stejně tak na asi 4000 km starých svíčkách.

Svíčky jsem neřešil ale hlavu jsem očistil. Našel jsem mezi černým humusem zbytky nejspíš minerálního oleje který se táhl jako smůla z děr v šroubech hlavy.

  • Další co jsem kontroloval byl prostor kolem rozvodů. Motor z boční strany (pod rozvody) je jako kdyby vyjel momentálně z linky a je na něm krásně a čistě vidět frézování jak bloku tak hlavy. Leskne se jako kdyby byl už po GO.
  • Kryt rozvodů teda nevypadal tak dobře. Zjistil jsem že těsnění samotného krytu již někdo nasazoval zpět a taky podle to jak bylo roztrhané jsem naznal že je ještě původní. Rozvodový řemen má jistě také něco za sebou, proto bude hned zítra shánět nový řemen atd.
  • Sice se to provádělo špatně, ale povedlo se. Manuálně jsem si otáčel motorem abych měl postupně písty v HÚ a viděl zatím jen jejich povrch. Druhý, třetí a čtvrtý píst měl totožně opálený povrch od spalování a první píst byl rozdílný v tom že byl zamaštěný od oleje. Zřejmě tady bude hlavní chyba.

Nedalo mi to a vzal jsem dlouhý, plochý šroubovák a opatrně jsem ho vložil do prostoru pro svíčku. Bez jakéhokoliv tlaku jsem s ním otočil abych alespoň trochu porušil černý ohořelý film pístu. Výsledek byl takový že na každém z pístů bylo vidět že má barvu jako kdyby byli nedávno měněné.

Usoudil jsem že toto auto bylo prodáno z toho důvodu, že předchozí majitel nechal udělat nekvalitní a levný servis který se nepovedl hlavně z toho důvodu že všechna těsnění které sundali tak naplácali nějakým sajrajtem a vrátili je zpět. To že byli potrhané nejspíš nikoho nezajímalo.

Dále, pokud bude tohle někdo číst, chtěl bych znát odpověď na to, zda je možné že při stavbě ve fabrice, označovali vačkové hřídele nějakým (nejspíše zeleným) lihovým fixem. Mám totiž na vačkách různá čísla a ty jsou vidět jako kdyby je tam někdo nakreslil včera. Jsou psané rukou, nikoliv strojově.

Podle toho že je motor "zachc*ný" kolem měrky na olej bych řekl že vačková kola byla shazována skrze výměnu gufer....

Další poznatek který jsem uznal za možný je ten že, jsem při výměně oleje po koupi auta nalil místo polosyntetiky nebo minerálu který nejspíše byl v motoru před výměnou 5W-40 který sežral "bor*el" kolem válců atd. a tím jsem motor rozežral ještě více.

Uvidím co řekne měření komprese.

EDIT:

Řekl bych že pokud již někdo přede mnou sundával hlavu, tak vrátil původní těsnění zpět. Zjištěno podle olejové mapy právě kolem místa kde se dělí hlava od bloku.

MAX6  
J.
2014-07-03 00:12:42

magnetto: Jen dodám odpověď :

Na vačkách jsou pouze čísla vaček (u BJ s FP: sací - FP39, výfuková - FP47) který jsou součástí materiálu vaček (jsou tam prostě vylitý). Žádný popisky fixou nebo čim koliv jinym se nedělali. Občas se člověk setká že některý díly jsou označený žlutou nebo bílou barvou,ale to je čistě zásah poprodejního sevisu.

Některý části motoru musí mít na sobě těsnění z tmelu/silikonu. Ve fabrice se používal tmel bílý barvy (po těch X letech asi lehce zešediví). Ten dneska moc servisů nemá nebo nepoužívá,takže jakmile je někdě na bloku motoru silikon jiný barvy než bílý,tak je to předělávaný. Tím se dá poznat i to jestli se sundavali vačky. Pokud u prvních držáků vaček co jsou u rozvodovejch vačkovejch kol (držák číslo 1 a 6) je silikonový těsnění jiný barvy než bílá,tak byly na 100% sundavaný.

Písty ač se to může zdád divný,tak když z nich člověk setře nebo spíš seškrábne ten karbonovej nános tak i u tahle starejch aut vypadají hezky až si člověk myslí že jsou nový. Nový by byly kdyby měli hliníkovou až chromovou barvu. Origo písty mají takovou hnědožlutou barvu jako světlej karamel.

2014-07-03 09:34:27

max6: Moje písty jsou stříbrné (hliníková barva). Jasně že jsem do nich nedělal rýhy ale jakmile jsem otočil šroubovákem taky vylezla právě ta stříbřenka. No nerozumím už ničemu. :)

2014-11-16 01:04:16

Tak tu mám další novinku v podobě oprav motoru.

Tentokrát jsem očesal (samozřejmě dočasně) svůj původní motor (1) abych nějakým způsobem zjistil, zda mi nechybí nějaký ten kus nářadí na opravu mého stávajícího (2). Chystám se na GO obou motorů a to tak aby oba byli funkční. První čím začnu bude, že sundám hlavu a v pondělí ji nesu na srovnání a tl. zkoušku - mezitím si připravím pořádné úložiště a seřadiště na ostatní díly a půjdu se podívat na písty..

Motor (1) se snažím nějakým způsobem rozebrat na díly z dvou důvodů. První je ten, abych lépe poznal to, jak funguje a co v něm je, a druhý je ten že jakmile z něj zbude samotný blok, nechám na něm změřit ovalitu. Pokud bude i tohle v pořádku, koupím další sadu pístních kroužků, těsnění a dalších komponent vč. rozvodů, spojky a dalších a poskládám ho do původního stavu. Nejspíš asi zvolím ještě pomoc servisu který se zabývá motory abych něco nezanedbal a neřešil stejnou věc znovu.

Tento motor má podle tachometru (věřím tomu) najeto 126 129 km a je původní od výroby.

Motor (2) je již nějakou dobu usazený v autě a jede spolehlivě, možná až perfektně. Problém však je, že první píst je mokrý... Nejspíš právě stejně jako u motoru (1) žere olej přes pístní kroužky.. S tímto motorem mám v plánu udělat GO v menší opravě a to tím že se vymění pístní kroužky a gufera ventilů. Byl bych rád kdybych do něj po opravě mohl zase lít olej 5W-30 a vydržel tam až do výměny bez dolívání.

Tento motor má podle člověka který mi ho prodal a také mu dost věřím najeto něco kolem 200 000 km a vezme si kolem 1,1 litru oleje na 1000 km. Je to ještě v toleranci ale chci se tohoto problému zbavit. Na tento motor mám veškeré potřebné díly kromě rozvodové sady.

Motor (1) jsem měl v úmyslu prodat za 1000 kč + 1000 kč komplet díly v hodnotě asi 6 500 kč.. Inzerát jsem stáhl a jsem rád že jsem tak udělal.

2014-11-19 03:18:19

Máme tu pokračování

http://www.mazdaclub.cz/u...mages_category.php?id=603

2015-01-13 03:27:15

Máme tu rok 2015 a jelikož počasí trochu přeje, musím opět pokračovat v opravách mého mazla.

Jen rychle shrnu to že po loňské výměně motoru pořád sleduji úbytek motorového oleje a tak s tím hodlám konečně postoupit do fáze té, kdy bude motor opravdu OK a nevezme si ani kapku (toto je můj cíl) takže:

  • Jako první možnost jsem po domluvě s místním odborníkem Maxem naznal že zkusíme "chemoterapii" mého motoru která by mohla a já doufám že pomůže před tím než se pustím do kompletní generálky celého agregátu, takže dneska jedu 300 km k němu aby jsme tento pokus kterému mimochodem dávám velkou naději vyzkoušeli.

Bude to obnášet chemické uvolnění pístních kroužků a zničení usazenin které jistě způsobují spotřebu oleje. Pokud by tato varianta pomohla, budu mít dostatečný čas na to, abych našetřil částku na renovaci motoru u specialistů takže hurá k Maxovi

Cíl který jsem si nastavil je u téměř 15 let starého motoru nereálný ale já věřím že to alespoň trochu pomůže a já budu zase o něco spokojenějším majitelem BéJéčka. O všem budu informovat a pořídím i nějakou tu fotku z průběhu tak kdo si toto čte, držte palce aby cesta 600 km nezbyla jako zbytečná. Na Maxe se po roce moc těším a vím že Mazdici svěřuji odborníkovi

Náklady před odjezdem

  • Motorový olej Total Quartz 9000 (5W-40 API SN/CF) cena: 879 Kč
  • Olejový filtr Mann (W 67/1) cena: 160 Kč
  • Benzín (plná nádrž)

2015-03-16 23:16:52

Nový problém na světě a hned krát dva.....

  • Spojka (opotřebovaná v důsledku špatně nastaveného pedálu a tím neúplného vypínání spojky.. Nikdy nic nesmrdělo. Jinak, pomohlo tomu i to, že při nalévání oleje natekl olej i na převodovku..
  • Přední ložisko? (nejspíš přední a hučí při rychlosti 50 km/ h a více.. Šílenéé. Z ničeho nic )

2015-03-17 08:18:34

to jsou ty časté dálkovky

2015-03-17 09:59:08

magnetto: to ta zlatice se tak zacina kazit ?

2015-03-17 11:49:33

trubka32: Ani ne kazit.. Jediný problém který řeším jsou tyto dva.. Abych pravdu řekl, auto je celkem v dobrém stavu a nikdy mě nikde nenechalo.. Spojku vyměním, a mám doma jeden (ten původní) motor a jeho díly takže nechám komplet generálku původní hlavy udělat a potom vyměním kus za kus. Zrovna se chystám nasadit snížený podvozek, vyměnit ložiska a taky komplet díly podvozku..

Hele, je toho samozřejmě více ale vše jsou běžné věci. Zrovna teď řeším sportku kterou jsem nedávno koupil a je to teda fakt tragédie. Když už odborníci kteří dělají několik let plechařinu řeknou [cituji: Ty nosníky jsou na hovno kamaráde, toho auta se zbav] tak musím z něj vyndat dobré díly a auto zlikvidovat... O tom ale více v příslušném tématu. Moji zlatou dám do původního 100% stavu.. na to jsem připravený

2015-03-24 10:54:54

magnetto: Člověk se ráno vzbudí a jeho žena nikde... Asi se sbalila a opustila mě

5 minut na to zjistím, že už asi 2 hodiny leští a čistí naši zlatou Mazdici která již vypadá zase jako nová

2015-03-24 10:57:12

magnetto: tak šup na výlet do ostravy, v pátek budeme mít už to stěně, tak dovezte ukázat Vašeho králíka, zatím nemáme krmení pro psa

2015-03-24 11:02:22

radomiláček: To asi neklapne Mazda čeká na nové ložisko - spíš zadní náboj.. Jede ale hučí jak

2015-03-24 11:07:10

magnetto: tolik aut a jsi de facto nepojízdný

sry, musel jsem.

už konečně na to skoč, je pěkné počasí, vem pár dní dovolenou a dej vše dohromady, jednou je třeba se odhodlat

2015-03-24 11:10:40

radomiláček: Zatím není co dělat. Čekám na nějakou tu kačku abych mohl koupit ty zadní náboje. Mám připravenou moji starou hlavu na kompletní GO a taky zhodnocuji stav té sportky co bude použitelné. Momentálně jsem včera vyřešil novou hadici k sání, udělal si nové podsvícení pod nohy vpředu a taky teď řeším co bude s lemem zadním.. Mám hodně plánů ale když je hezky tak buď musím do práce a nebo čekám na výplatu

Jo a málem bych zapomněl - nalepil jsem si nálepku na kufr co jsem si od tebe dovezl. Vypadá to až kuky, ne fakt - je to luxus

2015-07-08 15:12:31

Dneska i když je teda venku pěkně hnusně jsem se vydal do garáže dělat na autě (tomto zlatém).. Po okruhu jsem zaznamenal razantní poškození tyček stabilizátoru (všech) a hlavně nějaké podivné bouchání na zadní nápravě. Stačilo jet krokem a rány se dost podobali těm, které jsem slyšel u červené Mazdy před výměnou komplet uhnilého zadního uložení.

Rozhodl jsem se celý kufr rozebrat a zkontrolovat tunely pro tlumiče a taky jejich uložení. Co mě však mile překvapilo bylo, že komplet celý kufr od zadních sedaček dozadu po odplastování a odkobercování vypadá jako kdyby auto vyjelo z linky před týdnem.. Uložení tlumičů je jako nové, nikde známka rzi a hlavně jsem našel problém který dělal ten rámus. Byl to plast podběhu který je za zadním levým kolem a je přichycený na 3 místech. Jedno toto uchycení které je právě na trubce mezi nádrží a hrdlem byl upadený plastový šteft který jsem nahradil za nový a je klid... Opravdu, své auto mám zase o dost radši když vím že tunely jsou netknuté a nijak neporušené

2016-01-15 13:51:09

Páni a dámové Rozsudek padl!

Motor FP z mého auta jde příští měsíc do Řevnice na kompletní generálku! Už se nemůžu dočkat


Odpovědět