Fórum - Téma


LAK


Fórum Technický koutek LAK




2007-09-18 22:50:52

Zdravím..mám takovej problém moje mazda není zrovna nejmladši a jde to i poznat an laku nechci ho stříkat je to drahý možná pozdějc...

a tak sem si říkla že bych lak vyleštil takovou bruskou...

nevím jak to mám nazvat vým jak to vypadá ale nevím kde to sehnat za pár peněz????

ta bruska mi to připadalo jako flexa na ni připevněno nejaký kotouč...

prosím poradte mi a i kdo má stim zkušenisti

dík

2007-09-19 21:56:29

Ahoj...Podle toho, jak to popisuješ, tak to bude normálka leštící kotouč do vrtačky nebo flexy....Stojí to asi dvě kila (samozřejmě je několik velikostí, podle toho se taky liší cena), náhradní beránky jsou za pár korun. Dá se to bez problémů sehnat ve Feroně. Ale doporučil bych to upínat spíš do vrtačky, u flexy nemáš takový cit a mohl by sis lehko okrajem kotouče ten lak pěkně poškrábat.

doris  
Doris
2007-09-19 22:39:35

Pokud máš na autě origo lak s vydřenou glazurou, tak na brusku nebo vrtačku honem zapomeň. Lak může být natolik tenký, že při el. broušení se velmi snadno propracuješ na základ a je to v háji. Navíc výrazně ztenčíš vrstvu laku, která má taky za úkol chránit kov pod ní. Bruska se používá zpravidla na velkých rovných plochách, ale je třeba mít dostatečně silnou vrstvu laku, což ty z výroby nemají. Navíc, jak jsem zjistila, Mazdy nemají zrovna nejtvrdší lak. Doporučuji profi leštící a brusnou pastu 3M (seženeš v lakovnách), která je jednak účinná a zároveň jemná a šetrná pro lak, a k tomu měkký hadřík. Žádnou brusnou pastu ve stylu " Tempo" a podobné věci! Přidej k tomu kvalitní vosk a trochu silikonového oleje a máš to i nakonzervováno. Samozřejmě doporučuji ruční práci, která je sice náročnější, ale šetrná s dokonalým výsledkem (bruskou se nikdy nedostaneš do zákoutí a skulinek (maximálně vydřeš lak na hranách). Taktéž leštím laky ručně a to jsem křehká žena.

2007-09-26 23:56:40

super dík moc za radu já bych to za chvilku brousil flexou a brusným kotoučem jak sa znám!!

na tempo pastou to sem zjistil sám šit jeden!

a nahodou nevíš kde seženu na internetu ty pasti m--něco???my tady v okolí nemáme nějakou velkou lakovnu!!

jen borce co sem se ptal tak by mi celé auto nalakoval né suprovou barvou ale taková jaká tam je za 150000,-to se dá ne??? jen je mít

2007-10-03 18:11:39

omlouvám se to byl překlik 15 000.-

já mám doma taky tempo pastu není špatná!!§dělal jsem sní 2x..ale mooccc sem se lekl když sem viděl na útěrce hodně laku já mám červenou mazdu takže červenýho laku

takže po několika používání nevim či bych tam nějaký lak zůstal.....

hodně mne zajíma lak protože to je z hlavních věcí co vidí člověk když se podíva na autko tak mi porad jak se šetrně starat o lak a čím????

jakou pastou kremem či co já vim...

doris  
Doris
2007-10-04 07:32:28

Renda: Mluvíš mi z duše, 100% souhlas s Tebou.

doris  
Doris
2007-10-04 07:37:18

Jose: Tempo spíš nedoporučuji, je to výbrus laku hodně drastickým způsobem a jak psal Renda, hodí se to na hrubší poctivě udělané laky, ty současné a hlavně origo z výroby jsou jen na parádu, ale tak tenké, že škoda slov. Pokud chceš dopřát autu(laku) co nejlepší péči, tak jedině ruční mytí, nejlépe vlažnou vodou bez chemie a ašpoň 2x do roka navoskovat. Psala jsem o tom něco v článku ,ale zanedlouho se tady objeví nový, zaměřený jen na voskování a leštění laků. Pokud už chceš lak brousit, tak místo Tempa zvol profi leštící pastu 3M, co používají v lakovnách, je sice dražší, ale výsledek stojí za to a hlavně je šetrnější.

2007-10-04 07:52:53

Mno jestli do toho můžu vstoupit, ač neznám tak detailně druhy a jejich ůčinky leštících přípravků tak jako vy, tak když mojí mazlu políbila rosnička, tak tam byly šlince přes celou zadní půlku auta.....Něco vyleštili miláčci (přesněji Tereza) a zbytek právě zvládlo Tempo - a beze stop.....Auto má původní modrou metlu a žádné stopy po rosničce ani Tempu tam nezůstaly.


Odpovědět