Fórum - Téma


Kvality Mazdy??


Fórum Pokec všeobecný Kvality Mazdy??




2010-09-25 07:01:00

Přátelé, možná někteří z vás zaregistrovali, že vlastním Mazdu 3MPS (2008) a chtěl/chci ji prodat - viz sekce inzerce někdy z léta. Důvodem je absence pro mě nepostradatelného tempomatu s ohledem na zdravotní problémy. Po pročtení všech dostupných DF vím, že montáž dodatečně zakoupeného kitu pro CC možná a reálná je, nicméně u nás ne. Sám na to nestačím, protože nemám potřebné podklady a verze 3MPS se různí podle země prodeje (fora většinou pojednávají o US verzích). Fakt, že CC dodělat asi tedy nezvládnu, se poohlížím po jiném voze, který CC má. Jednou za variant byla nabídnout svoji téměř novou 3MPS jako protiúčet za předváděcí M6 kombi s motorem 2,0 a tuším že 108kW. Jenže, pro pročtení fora docházím k závěru, že Mazda a to konkretně řada 6 trpí více poruchami, než by bylo zdrávo, o naftových verzích radši ani nemluvím - tolik roblémů, co popsali majitelé M6 s dýzlem snad není ani na ŠKoda klubu, vztaženo k počtu Škodovek provozovaných s naftovým motorem.

O kvalitě soudové produkce Mazdy začínám tedy lehce pochybovat a o tom, že dalším vozem bude zase Mazda, až pokud se mi podaří svoji 3MPS nějak solidně prodat, aniž bych při tom přišel i o kalhoty, si přestávám dělat rovněž iluze. Servisní přístup je diplomaticky řečeno velká neznámá (co jsem tak pročítal), některé "zvláštní" úkony nutné po výměnách olejů jsou rovněž "silně nestandardní" a řada dalších. Nejvíce mě však šokoval příběh zdejšího člena, jemuž na naftovém motoru ve 150.000km odešly vstřiky To snad ani není možné! A nebo problémy s DPF - opravdu libovka za lidový peníz (např. Honda CR-V - to je exemplární případ, proč si koupit moderní japonský CR motor - filtr DPF stojí lehkých a veselých 107.000 Kč!!

Na rozum přichází logická otázka - jaké další auto zvolit? Mazda 6 v provedení kombi se mi vzhledově opravdu silně líbí. Nepochybuji ani o jejích jízdních projevech - to M6 uměla vždy dobře. Jen netuším, co by mi přichystala za !překvapení" po 2-3 letech rodinného provozu. Opravdu hledám odpověď na tuto otázku - Mazda 6 ano či ne?

Rozum mi říká, prodej (byť pod cenou 3MPS) a kup si drhé Subaru. Moje zkušenost je se Subaru zatím dobrá, i když, pravda výměna 2hm setrvačníku včetně spojky ve 100.000km rozhodně není taky standard, ale jsem ochoten přimhouřit oko a utěšovat se tím, že dalších 100.000km budu mít klid, cožje pro mě otátky 3-4 let.

Ze čtení místního fora tak nějak "mezi řádky" jsem u řady majitelů Mazdy verozumněl, že o kvalitě svého vozu lehce pochybují či začínají ztrácet v něj důvěru. Já jsem zatím nestranný uživatel málo rozšířeného vozu z produkce Mazdy (zatím 1 rok a kousek a jen asi 10.000km, tedy krátce na to, abych mohl soudit), ale dokáže mi někdo otevřeně zde napsat, jak to je v reálu například se servisy, těmi běžnými - výměna olejů, rozvodů, ložisek kol, či prvků náprav - jak to je s cenami, jednámím autorzovaných servisů a pod. Jak se tsaví Mazda servis k uznávání reklamací? (já řešil na záruku výměnu CD měniče a moje jeidná zkušenost byla opravdu výborný - AMH Olomouc, kde se vše vyřešilo k mé naprosté spokojenosti), ale určitý stín pochybností jsem mlě z toho, že bylo třeba 14 dní předem se objednat na diagnostiku!! neboť přístroj se musí načíst do systému vozu - 14 dní v dnešní době je opravdu hodně dlouhá doba! (U Škodovky jsem zavolal, že už jedu do servisu s nějakým problémem a nikdy nebyl problém to řešit na místě bez objednávání).

Ptámse možná blbě, ale snažím se najít argumenty, jestli přeci jen u Mazdy nezůstat a nebo jít pod jino střechu.

2010-09-25 08:44:12

MPS sem dycky chteeel

Ted mam BJcko... a mel sem v planu ho letos prodat a koupit zase novejsi mazdu.. jenze sem taky nejak nezjistil, jaky auto si koupit... vsechny auta po cca rv2000 uz sou min kvalitni... tak si rikam ze vymenit moje auto za neco co bude vlastne mozna horsi..se mi taky nechce... Do budoucna jsem si taky chtel koupit 6ku, ale podle toho jake zkusenosti tu lidi maji se starou sestkou....tak taky nvm jaka je nova sestka. Teda krom toho ze hned jak byla jsem se s ni jel projet...a dojmy uzasny ... ale co se kvality tyce..tezko rict... cekat cekat co napisou majitele...

Od mazdy se mi taky nikam odchazet nechce... Vzdy driv sem si rikal ze bych chtel RX-8 ale postupem casu: ta spotreba... Ty problemy s motorem... A CX-7 je za podobny prachy.. jel sem s ni.. taky supr.... ale u ni zase: Takova spotreba..proc.....

Takze dilema co si koupit v nejblizsi dobe stale trva. stejne tak, co si koupit do budoucna... Ale na to je nastesti cas

Tak ci tak, MPS je krasny.. kor ty US verze vsech mazd..krasa! Az na cerveny zadni blinkry, ty me celekm s*rou Ale to teda na upe vsech US autech no. Ale to uz neni k tomuto tematu

doris  
Doris
2010-09-25 11:06:57

Koupě auta současné produkce už výjde u všeho +- nastejno. Auta jsou přeplácaná hromadou technických prkotin a co jde, to se dělá složitější a složitější a víc se toho pak i kazí. Čím vybavenější auto, tím hůře. M6 patří do segmentu střední třídy, kde už je ta výbava nadprůměrná a tak toho též víc odchází. Mne na Mazdě vadí hlavně nízka úroveň kvality použitých materiálů a to nejen na karoserii - plechy, lak, antikorozní ochrana, ale taky na motorech a dalších pro provoz životně důležitých součástech. My jsme měli smůlu už se dvěma Mazdama, takže další auto už Mazda nejspíš nebude. Stále víc uvažujeme o Lexusu, nicméně ani u takové značky už člověk dnes neví, zda nešlápne vedle. M6 vyhrávala v testech, my jsme po 26000km měnili celý motor, který z ničeho nic odešel. Takže velice smíšené pocity z této kontraverze.

2010-09-25 22:33:31

3MPS: já se zase moc divím tomu že tě šokuje výměna vstřiků po 150000km.U Mondea je má po tolika km nové polovina aut .

Problémy s kvalitou má teď většina aut a naftových obzvlášť. Spotřeba už taky díky DPF stoupla tak si osobně myslím že nějaký moderní benzín bez turba by byla ta správná volba.Vezme sice o litr a půl víc ale jsi bez starostí s dvojhmotným setrvákem,turbem,vstřiky a fitrem DPF. Ale pokud nutně potřebuješ 250koní a 400Nm tak to bude trošku problém.

Pokud bych měl ty prachy tak bych si tak jako nedávno kámoš koupil Subaru Outbeck v kombíku s origo LPG . Chrochtá blahem,jede to pěkně ,bere to 13l plynu a může jet kam chce-dovolená,okruh,kopce nebo bahno ,nikde neudělá ostudu

2010-09-26 13:19:31

3MPS: Osobně také zvažuji prodej šestky, tím se netajím již delší dobu. Zima se blíží a pokud ji neprodám do zimy, tak si ji nechám. Zřejmě mě trápí to samé, co tebe, nevím kterého nástupce vybrat... Moji momentální adepti jsou osazeni benzinovým agregátem (silně ztrácím důvěru v diesely) a jsou to tito: Volvo V70 2.5T, Subaru Legacy 2.5, BMW 5 2.5

Před časem jsem vyřadil z výběru Alfu romeo 159 2.2JTS (to jsem již zmiňoval v jiné diskusi, u ní padal v úvahu i diesel), Audi A4 2.0TSi, Hondu Accord 2.4 a asi pro Čecha nejlevnější variantu Škodu Octavii, na kterou mam čas, až zestárnu, nebo až nebudu mít prachy na "krmení" (benzin)

Co se týče servisu, s Mazdou byly vždy nějaké zdržovačky, či problémy. Přesně jak píšeš, přijeďte za 14 dní, musím vás objednat... U Škody jsem nikdy neměl problém. Nevím jak ostatní, ta auta nevlastním, neznám jejich servisy, pouze jsem se vozil a zkoumal, které mi sedne. Jde o to, že mě sedne každý vůz něčím jiným, na každém z těch aut bylo něco, co mě lákalo. Někde jízdní vlastnosti (Alfa), motor (BMW), jinde zas pohodlí, robustnost (Volvo) či láska k šikmoočkám (myslím co se automobilů týče) (Subaru, Honda).

Dopředu nejde poznat, který vůz je kvalitní, to se pozná až když ho má člověk doma a jezdí. Při koupi vozu lze dát jen na vlastní pocit z konkrétního automobilu. Pokud se člověk snaží příliš přemýšlet (což je i můj problém) nikdy si nevybere... Protože všechno má svá pro a proti... Prostě to chce zkusit, koupit něco a pak se uvidí, jestli to bude právě to auto s velkým A na "deset let" nebo jen další nudná kára na jeden rok...

Špatně se vybírá i motorizace, protože problémy dnešních dieselů jsou všem známé a benziny zase žerou - bavím se o těch výkonnějších. Není kompromis mezi, buď budu jezdit úsporně s dieselem a s pocitem, že se něco posere kvůli špatné naftě, nebo jen kvůli vychytávkám, které si vyžádal pokrok, nebo budu jezdit za jedenáct litrů s výkonným benzínem a to, co bych u dieselu vrazil do možných oprav, zkrátka projezdim...


Odpovědět