Fórum - Téma


Ktera Mazda 5


Fórum Pokec všeobecný Ktera Mazda 5




2013-02-04 14:52:43

mam trochu dilema, tak bych chtel znat vase nazory:

na vyber jsou dve auta, obe Mazdy 5 - diesel z roku 2007 a benzin z roku 2011;obe maji dvoulitry, diesel je s turbem;diesel ma najeto cca 70kkm, benzin asi 15kkm;osobne ujedu do 10kkm rocne;benzin je bourany a opraveny velmi dobre (nehrozi tam zadne prime vicenaklady)

porizovaci naklady jsou pro me v tuto chvili stejne...do Mazdy 5 s dieselem se tento rok musi vrazit tak 10k+ (nove letni pneu, stk,...)

tak co, ktery byste si vybrali vy? diky za reakce...

2013-02-04 16:54:30

pri rocnim najezdu 10tis km bych jasne volil benzin 2011....

2013-02-07 23:29:08

volil bych na 100% benzin, Mazdy ty dieslove motory neumí tak dobře udělat. pokud najezdíž do 10tkm ročně, tak na tom dieslu ani nic moc extra neušetříš, u nafty ti potom přijde sumička za např. špatný vstřikovač nebo pumpu a už se vezeš :) v benzinu se ti toho moc co posrat nemá.

ProkopCZ, 2013-02-07 23:29:08 napsal:

volil bych na 100% benzin, Mazdy ty dieslove motory neumí tak dobře udělat. pokud najezdíž do 10tkm ročně, tak na tom dieslu ani nic moc extra neušetříš, u nafty ti potom přijde sumička za např. špatný vstřikovač nebo pumpu a už se vezeš :) v benzinu se ti toho moc co posrat nemá.

2013-02-08 08:04:40

ale to neni pravda.... mazda dela diesely vyborny. RF je dobrej motor a neskutecne odolnej, neodchazi na nem turba, hlavy, pisty, vse je velice kvalitni, u nekterych aut jsou trable s rizenim cerpadla, ventily DENSO...viz jina diskuze.

ale pro rocni najezd kolem 10tis a hlavne Mazda 5 mela diesely s DPF coz ji predurcuje k tomu aby se s ni jezdilo asi trochu vic nez do tech 10tis. to jsou problemy s regeneraci filtru atd...ale to neni tim, ze by ten motor byl spatnej, to je problem vsech motoru ktere maji DPF od vsech vyrobcu.

ProkopCZ : napr vstrikovac na RF CR stoji 1800kc coz povazuji za vybornou cenu.

Pokud by slo o rocni najzed 30-40 tisic km tak automaticky reknu nafta.... tak stastnou ruku pri vyberu.

2013-02-08 08:21:39

Joe.st, pekne si to zhrnul, neni co dodat.

Len velky kilometricky najazd usporou paliva preplati vyssie servisne naklady naftoveho motora. Preto pri 10 tis. rovnako odporucam benzin, aj preto, ze v zime nezamrza .

2013-02-08 08:32:10

diky za nazory panove

taky to vidim na ten benzin, akorat jsem se trosku bal toho nabourani, ale je jasne, ze naklady na provoz tady prevazuji

2013-02-08 09:12:59

to se teda divím, že ty vstřikovače jsou tak levné. našim se právě docela sere Ford Focus 1.6 2005 (někdo říká Fordem tam a vlakem zpátky) zajímavé že ty stejné motory jsou Peugeotech a tam drží, jen ve Fordech se servou. Ale 3 roky sloužil dobře, teď se začal kazit, do motoru dali cca 40 tisíc, furt něco. proto mě možná dieslový motor neláká.

Hlavně jsem mu radil co se týče těch kilometrů, 10 tkm ročně - jednoznačně benzín.

ProkopCZ, 2013-02-08 09:12:59 napsal:

to se teda divím, že ty vstřikovače jsou tak levné. našim se právě docela sere Ford Focus 1.6 2005 (někdo říká Fordem tam a vlakem zpátky) zajímavé že ty stejné motory jsou Peugeotech a tam drží, jen ve Fordech se servou. Ale 3 roky sloužil dobře, teď se začal kazit, do motoru dali cca 40 tisíc, furt něco. proto mě možná dieslový motor neláká.

Hlavně jsem mu radil co se týče těch kilometrů, 10 tkm ročně - jednoznačně benzín.

2013-02-08 15:51:06

naprosty souhlas.. na tak nizky rocni najezd je benzinak idealni a pokud byla oprava udelana dobre tak se neni ceho bat.

btw: motor 1.6 z Focusu je stejny v Mazde3 ... to je motro PSA/Ford/Mazda....cili Citroen, Peugeot, Ford, Volvo a Mazda ma temer identickou 1.6 Turbo naftu.....


Odpovědět