Fórum - Téma


Kroužky nebo motor ?


Fórum 323 V BJ Kroužky nebo motor ?

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ


1  2

2011-07-09 20:57:12

Ahoj, mám mazdu 323F BJ, r.1999, 1,4 16V (na tachometru asi 160000km). Před asi měsícem auto nejelo, v servisu zjistili, že není tlak na dvou válcích - nové těsnění pod hlavou, ventily, gufera, nějaké to broušení atd. Oprava 12000Kč . Byl jsem zase mobilní, ale při studeném startu kouře, jak z parní lokomotivy. Znova do servisu, dali mi minerální olej 15w40 a nějaký přípravek, který by měl omezit únik oleje a kouření. Chvíli lepší, ale kouřilo to dál, po startu pár minut (v ulici nejsem moc populární). Spotřeba oleje 1,5l na 200km! Takže znovu servis a že by to vyřešila výměna pístních kroužků (že prý sehnali jen orig mazda za 9000Kč, ale z diskuzí vím, že to jde neorig za asi 2500Kč). Kamarád mechanik mi spíš radí vyměnit celej motor, ale moc se mi nechce. Co byste mi radili? Kroužky nebo vyměnit motor? Dík

2011-07-09 21:35:42

no ked mas uz spravenu hlavu je picovina kupovat druhy motor co bude mozno horsi jak tvoj. zozen kruzky za 2500 a daj vymenit

2011-07-09 23:49:53

no já bych každopádně měnil jen kroužky, když je vyměníš víš co v motoru máš když dáš nějaký motor z vrakáče tak po pár km můžeš mít stejný problém jako máš ted. u mě je rozhodování k takovým opravám snadnější protože si je dělám sám takže mě oprava stojí jen tolik co stojí díly

2011-07-10 01:27:01

A mohl bys mi prosím poradit, kde bych je nejlíp sehnal? Dík

2011-07-10 09:56:07

http://www.automatejcek.cz/ na eshopu je nemá tak tam zavolej sežene i to co nemá na stránkách a řekni si o slevu členové mazdaklubu mají 10%

2011-07-10 14:21:05

Dík moc. Zítra tam zavolám a řeknu si i o slevu, to se hodí. Snad dám to moje přibližovadlo konečně do cajku. Čau

2011-07-12 13:33:04

Tady seženeš kroužky i na letadlo. http://www.buzuluk.eu/index.php?stranka=4&scid=177

2011-07-12 13:41:08

P.S. Taky bych se poohlédl po jiné dílně.Připadá mi,že z tebe někdo dělá vola.Udělaáš kroužky a odejde ti to na klice a budeš zase cálovat.Každopádně to chce udělat i nový šály.No a s těma kroužkama za 9000 si můžou kroužkovat tak akorát ptáka.Jak jsem ti poslal nahoře ten odkaz tak to je firma,kde si můžeš i vybrat jaký materiál chceš.Jestli ocelové nabo litinové.Já tam sehnal vždy všechno i když jsem dělal lodní motor.V obchodním oddělení jsou velice příjemní a HLAVNĚ ví o čem mluví.

2011-07-12 22:50:13

po dlouhé době velice užitečný odkaz

2011-07-22 18:44:03

Ahoj, kroužky jsou docela typický pro starší japonce, že by i ročník 99,? je to možný. Za kroužky bych nedával 9tis, to ať si je pánové ze servisu někam specifcky uloží. Mám podobný problém s 626 GE 2.0 r.v. 94 (blbci na techničáku to při přepisování posrali, takže se musím spolíhat na údaje z Mazdy na Spořilově), rozhulila se na podzim jak 2T motorka. spotřeba oleje byla fakt slušná. Tipoval bych to levnej benzín, co jsem bral ve Strašnicích, poté jsem začal tankovat pouze u Shellky, vyměnil olej na 10W 30 a celkem po problémů, občas taky zakouří ale rozhodně ne tolik jako dřív. Shellka dává nějaký věci do benzinu, co trošku čistí. Dělaj se i přímo prostředky, který naleješ do nádrže, natankuješ myslím min 50l a pročistí se ventily, kroužky... jak se na to bude tvářit kaťák, to nevím, ale řikaj že v pohodě, že mu to snad i taky pomůže. Ale při tvý spotřebě bych asi překroužkoval motor, ale připičítej si, že nejspíš budeš muset dělat i rozvody a to taky neni prdel. Proto jsem se rozhod, že to zatim dělat nebudu a že zkusím sehnat jinej. Jinak pro lidi, co maj zájem jsem koupil těsnění pod hlavu, gufera ventilů (sací i výfukové) a komplet kroužky. kdyžtak zprávu na mistní účet. Je to pořád zabalené doma ve skříni.

2011-07-22 18:44:49

*myslím ročník, ptž na techničáku je napsáno první registrace 0.0.1995

2011-07-24 11:34:33

Ahoj, tak spotřeba oleje (psal jsem 1,5l na 200km!) se dost srovnala. Po dolití jsem se snažil jezdit trochu delší trasy a ne jen po městě. A po ujetí 400km je oleje hodně nad polovinou na rysce (před tím malá kapka na špičce měrky). Už mám jinýho servismana, kterej mi doporučil ještě počkat s opravama, že asi zafungovala ta chemie, co mi tam nalili a že se asi rozpouští karbon na kroužcích, či co. A abych vydržel tak 800-1000km, a pak se uvidí. Jinak na automatejcek (díky Rendovi za odkaz) by kroužky byly za asi 1900Kč (oproti 9000Kč za orig.!). Ale při startu to furt čoudí a dost mi to sere, každej na mě kouká, jak na malomocnýho. Hned po 100m od baráku mám semafor a když je červená, tak radši vypnu motor, abych neotrávil chodce. Ale jinak to jezdí dobře a svižně...

2011-07-24 16:18:13

a coze kam nalili? dik za info...

2011-07-26 19:37:49

Tak jsem se podíval do faktury po opravě a jmenuje se to Xeramic 250ml. Má se vypustit mot. olej, vyměnit filtr a místo 250ml oleje dát 250ml tohohle. Dnes jsem konečně zaznamenal větší zlepšení (po ujetí asi 550km od opravy). Před jízdou jsem kontroloval olej a přišlo mi, že už neubylo. A start - trochu kouře, ale po pár metrech dobrý ! Už jsem paranoidní, futr koukám do všech zrcátek a hledám kouř, ale dneska dobrý.

 Magnetto  
2014-06-03 23:50:27

thomasson: Sice dost staré téma, ale tohle je přesně můj člověk !

2014-06-05 11:23:23

magnetto: mazdička už je asi půl roku z baráku, už to nešlo. Začaly se kupit problémy a už mě to nebavilo. Ale když někde vidim tmavěmodrou 323, tak se nostalgicky ohlídnu.

 Magnetto  
2014-06-05 18:44:38

thomasson: To mě teda moc mrzí. Dnes jsem zrovna viděl 2 v tvé barvě. Jedna byla v sedanu a druhá F.

Svoji sekundární 323F BJ jsem zachránil jak se říká "z katových rukou", ale i když je na ní ještě dost práce, tak to nevzdám.

Díky za reakci na koment :)

2014-06-05 19:10:36

magnetto: to tě mrzet nemusí, jsem s novým autem spokojenej . Tak at se ti daří a ať ti to jezdí

 Magnetto  
2014-06-05 19:30:17

thomasson: Díky. Mrzí mě že se čím dál víc zmenšuje počet BJéček :( Lidi nekoupí nové díly ale radši koupí blbej koncern.

Já mám jen teda půl roku ale nevyměním ji za žádnou jinou značku. Taky se měj a proháněj vítr.

(S těmi koncerny jsem nemyslel tebe. ale takový jako ty po kterých jsem koupil svoji GT)

MAX6  
J.
2014-06-05 19:52:40

magnetto: Tak je to auto starší,ale že by se nějak extrémně zmenšoval jejich počet to ne.Co prolejzam vrakáče,tak jich tam moc neni,což je dobrá zpráva (blbá pro ty co hledaj díly). To je spíš takovej optickej klam,že lidi tady z klubu je prodaj a novej majitel se na klub nepřihlásí. Třeba u nás v PB teď za poslední 3 měsíce vizuelně přibylo dalších cca pět BJček,takže jich tu celkem jezdí jak hub po dešti na to jaká jsme prd.

Si pamatuju když jsem sem na klub přišel,tak se to tu spíš mělo jmenovat 626GE klub. To se tu řešilo,ladilo,atd... a teď když koukneš tak v diskuzích o GE je to docela mrtvý i když ty auta pořád jezděj a jezdit budou (možná dýl než ty nejnovější mazdy) Už jen z důvodu,že třeba FS motoru u GE se bral jako zajetej až když měl cca 200000km a běžně se dožíval 500000 a více při správný údržbě. To že mu odešli kroužky nebo gufera na ventilech,to si tehdá tady lidi opavovali v obejváku. Respektive se tu hodně slýchávala věta,že motor vydrží tři karoserie.

Dneska jen slyšíš jak se ty "nový členové" těch novejch aut obracej na autorizák když jim dojde benzín (hlavně aby si nezamazali ručičky) a furt si jen stěžujou místo toho aby si dokázali byť jen vyměnit stěrač.


Odpovědět

1  2