Fórum - Téma


Koupit Mazdu MPV r.v. 2003, 2,0 Ditd?


Fórum MPV II LW Koupit Mazdu MPV r.v. 2003, 2,0 Ditd?

Informace o modelu: Mazda MPV II LW



2012-01-24 19:54:46

Mam dotaz? Jsem celkem laik, ale uvazuji o koupi velkeho auta, naskytla se mi moznost dovezeneho auta Mazdy MPV, r.v.2003, najeto necelych 100 000 km, motor 2,0 Ditd, 110 000,-Kc. VIN jsem ziskala, ale nemam overeny, auto ma ceske znacky i TP. Nezda se Vam to nejake smecko? A doporucili byste mi tento vuz? Potrebuji velky vuz kvuli detem, vozim kocarek, kola. Jezdim bezne kratke vzdalenosti (do 30km), krome nekolika dovolenych v ramci CR do roka.

2012-01-25 10:01:40

Ahoj. S MPV som sice nikdy nesiel (na moj vkus trochu velka ), ale ak je aspon taka dobra ako Premacy (su skoro dvojcata), tak potom odporucam . Motor mam ten isty - na rodinne jazdenie je idealny; kedze je vseobecne zname, ze naftakom viac vyhovuju dlhsie cesty ako len vycuvat z garaze a ist "do skoly", odporucam (ked uz denne) jazdit aspon tych 30 km a minimalizovat starty. Na dovolenky bude vynikajuca, na nakupy asi tiez, horsie to bude v meste kvoli velkosti, no nie kazde mesto ma problem s parkovanim; ved aj na velku botu sa najde velka noha . Ak sa nebojis velkeho auta a dobre sa postaras o motor, budes s MPV spokojny . Auto si pred kupou dobre prever s naozaj skusenym mechanikom, vyzvedaj sa dokladne na to, ako sa jazdilo s autom predtym a co vsetko bolo (a ako kvalitne) servisovane! Predosly majitel v nom mohol narobit skryte vady, ktorym sa neubrani nijake auto ak sa s nim zle naklada.

Ak ta zaujima spotreba: ak je to skutocne 2.0 DiTD (potom to bude 74 kW), ocakaval by som pri jej prazdnej hmotnosti (cca 1700 kg) a zmiesanom style jazdy aspon 7 L v zimnom obdobi. Moze to byt menej, ak sa budes sa o motor dobre starat, nebudes postavat v kolonach, prudko stupat na plyn atd... tento motor pomalsie ide do otacok (treba s tym pocitat; otazka je, aka je tam prevodovka).

Pre ilustraciu: posledny vikend sme boli na vychode za rodinou (Premacy 1999, 66 kW, 1330 kg),cast po dialnici (do 120), cast po beznych cestach, na 650 km sme minuli 2/3 nadrze, spotreba pod 5,3 L. Musim podotknut, ze som na tuto cestu pridal do nafty aditivum na cistenie vysokotlakoveho palivoveho systemu. Vyplatilo sa, zvlast ked sme jedno rano startovali za -13 °C

2012-01-25 21:59:08

Já bych mimo Premacy doporučil spíše toto:

http://sauto.cz/detail-in...ota/corolla-verso/9542307

Toyota v benzínu je jistota ,tady tě žádná nemilá překvapení nečekají.

Jinak do Premacy se vejdou kola taky.

2012-02-01 09:25:30

Zdravím, auto je to sice velké ale velmi snadno ovladatelné a čitelné. Máme s MPV 2D 100kW najeto skoro 180 000km. Auto je denně v provozu, manželka s ním dojíždí 6km do práce, pak samozřejmě víkendy, dovči a tak. Je to první auto, u kterého se sama hrne k volantu, výborně z něj kvůli vyššímu posazu vidí a dle jejích slov se dobře nastupuje i v úzké sukni. (Já si zase nemačkám břicho)

Ale jinak bez výhrad souhlasím s kolegou, Toyota v benzínu a vůbec auto v benzínu je větší jistota bezproblémového provozu.

2012-02-03 21:12:42

Dobry den Ditd to urcite neni v nafte pouze 2.0 CD 100kw oznaceni RF5, jestli je tam jiny motor pak je to nejaky paskvil .Oproti Premacy je o moc moc vetsi a lozna delka kufru je 130cm pri sedackach posunutych dozadu coz je opravdu hodne napr. Ford mondeo MK3 ma o 10cm mene tam se nam kocarek podelne nevesel u MAZDY neni problem a to lze jeste zadni sedacky posunout dopredu a nebo uplne vyndat pak uz je to regulerni dodavka. A jak rika Barvas ovlada se velice snadno i ve meste i kdyz ma delku 4.8metru. ja za sebe durazne doporucuji model po faceliftu od roku 2004 a to hlavne z duvodu ze mene rezne! dale ma hezci vnitrek hlavne volant z mazdy 6 a ne ten velky co byl v 626 atd. Ja jsem sel do benzinu 2.3 L3 z duvodu rocniho najezdu do 15tis.km je pro mne spotreba cca 10litru na sto prijatelna a nemusim resit pripadne opravy Turba, Vstriku, Setrvacniku za castky v radu desitek tisic. Ale to si kazdy musi spocitat sam zda se mu vyplati nafta benzin pripadne LPG a nebo nove E85.

MAX6  
J.
2012-02-04 09:23:58

Dobrý den.Někdo ty motory označoval 2.0CD a někdo 2.0DiTD, je to jedno protože blok je vždy RF5C-10-300(B,C,D,E nebo F). Jinak já osobně bych do nafty od Mazdy nešel. Pokud se o motor špatně nebo nedostatečně pečuje,tak se dá hodně lehce zadřít a hodně se stává,že po 200000km začne strácet tlaky na válcích. Jsem benzínovej maniak a nekoukám na spotřebu ale na charakteristiku a výkon motoru,tak můj názor nemusíte brát vážně

2012-02-04 13:10:24

Toz pravda. Nafta od mazdy potrebuje dobru starostlivost, nestrit na kvalite oleja, filtra, nafta atd... So stratou tlakov mam osobnu skusenost, chybu vsak pripisujem nevhodnemu vzduchovemu filtru (netesnil), tlaky odisli uz asi pri 110 tis. km (hruby odhad).

MPV sa nepredavali s DiTD (RF2x az RF4x). V prvej generacii boli montovane konvencne 2,5 L turbodiesle (kod WL), v druhej generacii to je uz RF 2002 (teda RF5x) a tie uz maju commonrail vstreky, cize MZR-CD, vykon 89 alebo 100 kW. Ci su bloky RF5 a predosle zhodne alebo len podobne, to uz neviem. Celkom urcite to bude jedna vyvojova linia bloku motora.

Na take velke auto ako MPV by som z verzie DiTD montoval iba najsilnejsiu vezriu (81 kW).

MAX6  
J.
2012-02-04 13:46:26

Mě katalog hlásí že se do tohodle auta strkali motory RF5C (2.0 nafta) snad pro každej modelovej rok LW: http://japancars.ru/cat/m...=AELV04&_grp=K1&blk=1030B

Akorát tam byly rozdíly v hlavě a klikovce podle roku a VIN.


Odpovědět