Fórum - Téma


koupě Rx-8


Fórum RX-8 (obecně) koupě Rx-8

Informace o modelu: Mazda RX-8


1  2  3

2016-06-26 14:36:42

Ahoj lidi, povím vám svůj krátký příběh, snad to bude někdo číst :D je to jednoduché, už 4 měsíce jezdím kolem červené Rx-8 cestou do práce, s asi před dvěma měsíci jsem se rozhodl že si o tomto atypickém vozidle zjistím víc. A začal jsem projíždět bazary, fóra, články, videa na YouTube a vážení, to auto mě tak neuvěřitelně chytlo, že se to stalo mým sněm a cílem. Moc mě překvapila cena luxusně vybaveného a výkonného Kupé, že jsem se nestačil divit. Už 2 měsíce se o to zajímám jak z teoretického hlediska tak pomalinku i z praktického. Před týdnem jsem se projel v jedné Rx-8, kterou vlastní otcův soused z vesnice která má asi 60 obyvatel (v HK vím jen o jedné, Haha) a při jízdě v tom jsem si málem ucákl. Kdo říká že to nejede tak lže, protože zrychlení a jízdní vlastnosti to má neuvěřitelné. A proto když už tom vozu vím asi vše potřebné (ceny, údržbu, charakteristiku) tak se vás tu nebudu ptát na nesmysly. Jen mě zajímá vás názor na Rx-8 jako Dailycar, to znamená ráno přijít k autu, pět minut ho nechat ohřát, cestou do práce 20-30 minut ho projet a párkrát vytočit pořádně, a poté večer to samé. Takhle pětkrát v týdnu a o víkendu mu dopřát delší trasu a vypálit saze. Já myslím že by to šlo. A o spotřebě jsem obeznámen. Já jen prostě nechci jiný auto , chci jen jedno. Další věc je koupě z Německa, jelikož na Mobile.de je na výběr ze stovek kusů. A můj požadavek je červená Rx-8, r.v. 2003-2004, 170kW, v pořádné výbavě, samozřejmě s lehlým motorem. Protože právě tato auta tam stojí 60-80.000 Kč, což je sranda. Takže si myslím že do kilečka by mohlo být auto z Německa odtaženo domů a pak i přihlášeno. Ale problém je když se nenahodí motor, jak poznám zbylé části auta bez projetí...vím že podvozek se dá zkontrolovat montpákou a za kola vzít kvůli čepům a zatočit kvůli ložiskům, ale co diferák, co převodovka, co spojka...toho se bojím. Pořád si v hlavě opakuju uklidňující myšlenku "snad auto, které vlastnil Němec, a stihl najet +- 100 000 km , snad takovéhle auto bude technicky skvělé, ale chtěl bych znát váš názor. Přál bych si aby pak po rozdělání motoru mě čekalo nějaké normální přetěsnění, abych se motorově vešel do 50.000 Kč. Tak snad mi poradíte jestli byste sami šli do Rx-8 z Německa, když to tam je v "top stavu", "nebourané", pouze motor bez kompresí. Díky moc mějte se

2016-06-26 16:58:23

Jenom základní origo sada na repas stojí cca 45000 Kč bez poštovného (záleží na kurzu měny odkud se kupuje) a plus práce a určitě na autě bude tuna dalších dílů co to budou mít za sebou či to budou mít za pár každopádně když se dělá repase tak se mění i spoustu jiných součástek preventivně takže repasi počítej spíš tak za 70 - 100 000kč. Mám RX8 170kW (streetportovanou a odladěnou na brzdě na 215WHP) jako daylinu a žere mě zaživa ale to bude asi tím že jí jak říkáš vypaluju saze každej den :)

2016-06-26 17:29:18

Tak na AtkinsRotary.com byly ceny sad trochu jiný, ale jestli máš pravdu, tak se asi svezu za dýl jak příští jaro :) jinak samozřejmě vím že se nedělá jen ten motor zevnitř , ale i svíčky cívky kabely a třeba i spojka, lepší baterie a lepší startér. Ale myslel jsem že podvozek by mohl být držák. A s tím denním ježděním, četl jsem že pod 3000 otáček se motor dusí, a logicky když to výkon až někde nahoře tak mě to bude nutit na to šlapat. :)

2016-06-26 17:47:18

Pokud seženeš repas sadu levně tak neváhej. Na podvozku bych se bál akorát ložisek a tyček od stabilizátorů max vymlácenejch silentbloků. Já jako první investici měnil komplet olej+filtr, vzduchový filtr, a brzdové kotouče+desky (brzdy byly dost zřízený) každopádně každý auto je individuál moje byla dost zbědovaná a první rok jsem jí jen opravoval třeba budeš mít štěstí a bude to chtít jen repasi motoru... Motor se pokud je zdravej nedusí a pokud jo tak stačí přidat plyn (tady bych viděl chybu mezi sedačkou a volantem;) )

2016-06-26 18:21:28

Díky, Dobrá odpověď :) a mohl bys mi ještě říct kolik to skutečně žere oleje po repasi? A jak často je dobrý měnit celou náplň včetně filtru, a jestli je pravda že pro výborné mazání je dobrý lít do plné nádrže 0,5 litrů toho 2T oleje? Pokud ano tak co na to kat a svíčky...

2016-06-26 18:48:29

Co se týče premixu tak ten nedělám RX8 má "vstřikování" oleje už od výroby takže premix dělat nemusíš( osobně nemám zkušenost s premixem takže nemůžu soudit co je a co není lepší). Interval výměny oleje je taky dost individuální (záleží na spoustě věcí jakej leješ olej, jak autu dáváš zabrat atd...) Já sám mám momentálně motor po repasi ale o spotřebě oleje mluvit nemůžu protože mi někde kape a navíc jak jsem říkal mám udělaný streetport na motoru takže hodnoty spotřeby jak paliva tak i oleje budou někde jinde, každopádně aktuálně dolévám tak cca litr oleje jednou do měsíce. U sériového motoru (který hlavně nekape ;) ) by spotřeba měla být lepší.

2016-06-26 18:55:36

Pecka, litr oleje za měsíc je pohoda, ale samo že je to individuální. A že to má vstřiky na olej kterej se odebírá z vany to vím taky :) A Prosímtě co je přesně ten Streetport?

2016-06-26 19:05:46

Streetport je základní druh portování. Dalo by se to přirovnat k broušení a leštění kanálků u pístových motorů. Laicky řečeno zvětší se sací a výfukový otvor tím se zvyšuje množství vzduchu který může do a z motoru tzn. větší výkon (a taky spotřeba :( :D). U vanklu platí že čím větší porty tím větší výkon ale taky i bordel a nižší životnost motoru ;) http://www.mazdarotary.net/porting.htm

2016-06-26 20:09:44

Patrik99: Vidis, ja ji v HK mam :) pak vim minimalne o dalsi cerveny taky v HK ;) takze urcite jich je tu vic.

Wankel: ten streetport jsi si delal sam? Pomohlo to?

2016-06-26 20:29:09

zitnyp: Ahoj mám žlutou a lítám mezi Hradcem a Pardubicema takže je nás tu v kraji celkem dost Streetport mi dělal stejně jako repasi Kamikaze z Prahy, znát to trošku je na brzdě v PowerTecu v Kladně jsme nasadili 215 koní na zadních kolech. Co jsem mluvil s Kamikazem i lidma z PowerTecu tak průměrný výkon RX8ček co tam měli ať už v sérii či upravený měli na kolech cca 190 koní. Takže něco málo tam přibylo.

2016-06-26 20:36:25

wankel: Taky mam zlutou no na streetporting mozna dlabu, nevim no, rozebrany to tedka mam, cca 25koni je docela peknej narust, ale nevim no

2016-06-26 21:07:51

Takže i ze 170kW se dá portováním zvýšit výkon? :) to je hezká představa

2016-06-26 21:09:27

patrik99: Da, ale nebude to buh vi co, ani tomu co tady postoval bych moc neveril. Uz jen to ze seriova slabsi verze ma 220Nm a na tom papire pisou uplne jiny (mensi) cisla

2016-06-26 21:29:25

Čísla na grafu jsou logicky menší protože jde o výkon na kolech (jak už jsem psal) ne na motoru. To:Patrik99 portovat a tím i zvyšovat výkon se dá na jakýmkoliv vanklu. Každopádně pokud chceš aby to pořádně jezdilo tak zvol bridgeporty nebo úplně nejlíp periferní porty a to bude teprve jízda ale pokud nejsi milionář tak zapomeň na dayli výkon by se posunul těžce k 10ti tisícům otáčkám za minutu a spodek auta by byl naprosto mrtvej leda že by sis pohrál i se sáním a dopřál by jsi svýmu motoru ITBčka s proměnnou délkou "trumpet" ale to už by tě ve výsledku vyšlo levněji přejít na turbo nebo kompresor

2016-06-26 21:32:48

wankel: Můžu mít otázku? Když jsou na RX-8 špatné tlaky, co je potřeba tak často měnit v tom motoru za díly? Co se vlastně repasuje? Pístní vložky? Gufera?

Dikec

2016-06-26 21:39:17

magnetto: To mas tezky, mam rozdelany dva motory na stole (jeden muj a jeden koupenej). Ten co jsem bral na naky dily tak ma treba lozisko pridreny a je to dojety na apexseals. Takze ve finale by jsi do nejakyho aspon funkcniho stavu menil loziska, apexseals, komplet spring set a bylo by to tak rekneme na 90PSI, ze by jsi se dostal. Coz neni zadna vyhra. Jsou tam dost vyjety steny. Ty se daj nechat srovnat, coz jsou zase dalsi $$$ (malo kde maj i tak sirokou masinu aby to zvladnuli. Ale uz tohle mas pri samodomo rekneme tak 20tisic za material a furt to nebude uplne ono + pripadne to rovnani.

K tomu aby to bylo top by jsi musel menit jeste sideseals a dost mozna rotorhouse. Ty jsou dost casto taky vyjety a realne neumi nikdo za rozumnou cenu obnovit ten tvrdochrom na tom.

Ja ted uvidim jak na tom budu ve vysledku, rotorhouse budu brat z toho motoru co jsem koupil (kupoval jsem ho rozebranej) a steny jsem nechal srovnat. Praskl me na okruhu jeden Apexseal, tak jsem to stejne musel rozebrat

PS: vzdy se meni komplet o-ring set, nebo skoro komplet, coz mas 180$ + cca 60$ posta + naky to clo a DPH

PS2: rotorhouse jsou tak 800$ za kus + mastna posta + dph + clo Takze ne nic uplne levnyho

2016-06-26 21:41:50

wankel: tak v tom případě mi bude muset stačit ten základní výkon, který i tak je dost dobrý ale jak stále zjišťuji, tak je to motor kde jsou furt nějaké možnosti jak ho potunit. O turbu jsem taky uvažoval, ale když jsem se s tím svezl tak jsem si říkal že není potřeba :D

2016-06-26 21:42:43

Záleží co je na motoru KO většinou jsou špatně stírací lišty (apex seals) ale teoreticky se může poškodit spousta věcí třeba housing nebo samotný rotor přece jenom máme pod kapotou kus železa rotující cca 8000 otáček za minutu mě se třeba vysralo ložisko u druhého rotoru protože nějaký koumák (možná odborný servis Mazda ) špatně uložili převodovku vůči motoru... Každopádně radím vyměnit komplet těsnění vyčistit a vybrousit díly... A ideálně vyvážit...

2016-06-26 21:45:34

wankel: Zadni lozisko (u prevodovky) je vetsinou vlivem spatny kvality oleje. Tzn. malo casty vymeny oleje, pripadne ztrata tlaku oleje. Vzadu je ten tlak prakticky nejmensi.

2016-06-26 22:39:43

zitnyp: Moc děkuju


Odpovědět

1  2  3