Fórum - Téma


Koupě ojeté M3 nebo M6


Fórum Pokec všeobecný Koupě ojeté M3 nebo M6




2009-06-02 16:41:09

Ahoj,zdravím vás.Mám prosbu-uvažuji o koupi ojeté M3 nebo M6,podmínkou je benzínový motor a v případě M3 pouze sedan a u M6 pouze sedan či hatchback...Jsou to dobrý auta?Na co si dát pozor a nějaké tipy co se týče motoru,výbavy,atd...?Díky moc,nikdy jsem Mazdu neměl,tak nevím-do teďka jsem měl pouze Nissany

doris  
Doris
2009-06-02 17:00:49

Ahoj, je to o štěstí na konkrétní kus, my jsme ho neměli, takže těžko říct. Vyloučila bych z výběru 2.3i, jinak 2.0 a 1.8 by MĚLY BÝT bezproblémové.Co se týče trvanlivosti auta a materiálů, tak starší Nissani do roku 2000 jsou na vyšší úrovni než Mazda, na to jsem si dlouho nemohla zvyknout po přesedlání z P11 na M6, ale ber to tak, že všechna současná auta jsou spíše vyrobena v duchu spotřebního zboží a šetření na nákladech, což se vždy někde promítne. Mazda investovala do designu a výbavy, má podvozek, který se držením přibližuje špičkovým jízdním vlastnostem P10/11. Motory mají slušný zátah, jsou relativně tiché a spotřeba benzínu je přijatelná na danou hmotnost auta. Na druhou stranu M6 není moc trvanlivá a při každodenním provozu bez pečlivé údržby rychle chátrá, což jsem mohla vidět na M6 od kolegy. Lak, antikorozní ochrana, materiály a další jsou poddimenzovány, což je velká škoda pro jinak krásné auto.

2009-06-02 17:07:38

Slyšel jsem že M3 v sedanu se vyrábí ve Španělsku,co je na tom pravdy-a je to plus či mínus?Pokukuji momentálně po jedný nádherný M3 asi rok stará za moc pěkný peníze,tak nevím.....jsem bez auta a potřebuji rychle nové....díky všem (hlavně tobě Dorisko )

doris  
Doris
2009-06-02 17:37:13

Nemáš zač! Pokud jsi byl zvyklý na Primeru, možná bych volila Mazdu 6, je prostornější a odpovídá autu střední třídy. M3 v sedanu je taky krasavec, kde se však vyrábí netuším, i když bych myslela, že to bude Hiroshima.

2009-06-05 14:12:00

Ja som sa podobne rozhodoval minuly rok . Vybral som si M3, mam v nom lepsi posed za volantom, ako v M6 a jazdim vacsinou sam, max dvaja. Vsetko co pise doris o kvalite spracovania sucasnych aut je pravda. Ja odporucam M3 2.0 liter.

2009-06-23 09:28:19

Hlavně nekup M6 s malým výkonem, páč by si byl jen zklamán.

doris  
Doris
2009-06-23 09:34:54

Ono problém je i v tom, že auta jsou stále těžší a tím pádem motor s tím má pak víc práce, aby to rozhýbal. Porovnávali jsme třeba M6 I.a II. generace se stejnými motory i výkonem a ty novější už tak nejely. Osobně jsme s výkonem 1.8 spokojeni, ale jezdíme zpravidla jen ve dvou. Hodně též záleží, k jakému účelu si člověk vůz kupuje, kdybych s tím jezdila denně po dálnicích, asi bych volila silnější motor.

2009-06-23 18:18:33

doris: nevím proč nedoporučuješ i obsah 2,3.... mám ji a jsem moooc spokojený, a to i se spotřebou, v pohodě 8,5L na 100km...myslím, že by nebylo dobré doporučovat i 1,8....

doris  
Doris
2009-06-23 18:37:53

Ano, pokud je člověk spokojený, tak doporučuje. My jsme původně taky chtěli jít do 2.3, s několika jsme jezdili, ale mnoho lidí si stěžovalo na vysokou konzumaci oleje, vyšší spotřebu benzínu, a taktéž se u těchto motorů řeší ne zorvna vzácný případ zadření, což mi potvrdili i v autorizovaných servisech. Ani v recenzích se tento motor neopěvuje zrovna chvalozpěvy, takže já osobně bych do něj nešla, což je jen můj vlastní názor. Nicméně ani s 1.8 jsme neměli vyhráno, protože jsme trefili na vadný motor, který odešel po třech letech provozu. Když ale porovnám životnost a dynamiku motoru SR20DE, který dával Nissan do Primery GT, a té 2.3 z M6, nedá se to srovnávat. Ten konstrukčně starý motor v Nissanech byl nezmar a dalo se s tím jezdit i pod 8 l, auto jím vybavené bylo velice svižné, takový rodinný sporťák. Motor vydržel bez GO najezdit stovky tisíc km. Odolnost těchto motorů byla vynikající, používaly se i pro destrukční testy při zkoumání vlastností olejů a vydržely strašně moc.Když jsme jezdili s M6, 2.3i, tak při svižné jízdě byla spotřeba hodně nad deseti litry avšak nedá se mluvit o extra výkonu vzhledem k tomu obsahu a spotřebě - jelo to hezky, ale na ten obsah to mohlo být i lepší. Verze s turbem je jiná kapitola, tam už se mi zrychlení líbilo mnohem víc.

Dodnes mne trápí, že Nissan se spojil s Renckem a nyní už prakticky nemají nic, co by mne zaujalo. Jen proto jsme šli do Mazdy, která se mi líbila, ale kvalitou a trvanlivostí mne neoslnila. V poslední době mne to stále víc táhne zpět k Nissanu, asi koupíme nějaký starší a zachovalý kousek, jak se Mazda prodá. Na novější auto nemáme penízky a raději bych šla do něčeho, co znám a čemu věřím.

2009-06-23 18:51:30

jo jo, s olejem je to jiné, musí se hlídat, pokud se na to jeden vyprdne a nedoleje, muže dojít k problemu,to je faktpro vysoký zdvih si nějaký olej vezme,cca 0,5 na 2tis.km... nicméně, každý má svoje skušenosti............

doris  
Doris
2009-06-23 18:55:51

Přesně tak, je to o údržbě. 2.3 má krásný zvuk ve vyšších pásmech otáček, hrozně jsem chtěla M6 s tímto motorem, byla tam i super výbava. Možná by to zrovna bylo v poho oproti té 1.8, ale vše je asi o štěstí na daný kus. My jsme ho neměli.

2009-06-23 20:32:09

Osobně mám M6 2,0 benzin a jedna věc tomu motoru chybí - Turbo! Nějakých 200 koní by to auto už dovedlo slušně rozhýbat. Oněch 150k je pro mě spíš takový základ, který nedá velkému vozu přílišnou dynamiku, ale na normální jízdu je to dostačující, lépe tahá až od nějakých 4000ot/min. ale také roste spotřeba. Vytáčet se nechá celkem lehce, bez odmlouvání, ale ve spodku je zkrátka lenivější, nebo alespoň mě to tak přijde. Také jde skutečně o to, jak je motor zajetý, mnohdy je vážně s podivem, jaké jsou rozdíly v "dynamičnosti" toho samého motoru v různých Šestkách. Prostě to chce jich víc vyzkoušet a pak kupovat. Ten můj mi přijde takový, že byl spíše naučený jezdit na spotřebu, než na zrychlení, nebo jak to nazvat. Jinak je to dobrý motor, bez problémů, Mazda vychytala často se vyskytující neduhy benzinových motorů a tak patří k těm spolehlivým...


Odpovědět