Fórum - Téma


Koupě 626


Fórum 626 (obecně) Koupě 626

Informace o modelu: Mazda 626



2008-03-04 20:07:59

Zdar všichni , mám takovou malou prosbu . Již delší dobu uvažuji o koupi Mazdy 626 a jelikož jsem tohle auto ještě nevlastnil , poraďte prosím s výběrem . Takže jaký motor zvolit atd. . Preferuji modelové řady ze začátku devadesátých let min. století . Na ty novější prostě nemám . Již dříve jsem vlastnil Nissana Bluebirda a naprostá spokojenost , potom několik evropských aut , ale japonec je japonec . Zatím tedy díky za rady .

2008-03-04 20:43:07

No a jakou radu presne ? GD (1988–1992) nebo GE (1992-1997) ?

S GDckem nemam zkusenosti, ale za to jsem mel 323 BF (1988) a byl jsem spokojeny, auto naprosto spolehlive, co se tyce poruchovosti, lip na tom snad byla jen Corolla.

Hlavni zbrani GEcka je nadcasovy design, ktery je i dnes po letech atraktivni a libivy. Navic byla GE docela prostorna, ve verzi HB mela i veliky a prakticky kufr, slusnou vybavu (klima, ABS,vse v el. vcetne sibru, vyhrivane predni sedacky, 2.5 V6 mel tempomat, novejsi modely od r. 94 mely bag). Podvozek je ladeny komfortne, houpave, vzadu vlecena naprava, takze na zadne sportovani to neni, ale stopu drzi pomerne statecne i kdyz s naklony (platforma stejna s Xedos 6, MX-6, Ford Probe). Podvozek i sedacky a vubec cele auto je jako stvorene pro delsi cesty, dalnice, ale i mestskou dlazbu, kde pohlcuje nerovnosti a uvnitr je ticho. Problemy pak ale mohou nastat prave s nim, a to hlavne se stabilizatory, silentbloky atd. Casto take zatuhavaji brzdice, zasekava se sibr, odchazeji plynove vzpery kufru (u HB), obcas rozdelovac (hlavne u V6) a nekdy alternator.

Motor bych rozhodne nedoporucil diesel Comprex. Unikatni system, ktery kdyz se poroucha, stoji hodne penez. O spotrebe Comprexu se taky neda rict, ze by byla hodna dieselu a 55kW je opravdu hodne malo i na pomerne lehke auto, jakym 626 je (cca 1250 kg). Pak je tu 1.8 66kW, opet docela liny motor, i kdyz bez problemovy.Spis bych volil 2.0 16V 85kW, ktery autu postacuje a je usporny a bezproblemovy. Nejlepe je na tom ale 2.5 V6. Kultivovany motor, ochotne jdouci do otacek s paradnim zatahem (120 kW). Jedinym jeho neduhem je klepani HLA, ktere je zparicineno spatnou udrbou, resp. nedodrzovanim predepsanych intervalu vymeny kvalitniho oleje.

Jinak je 626 velice spolehlive a hezke auto, do ktereho bych se nebal jit. Jen pozor na korozi zadnich lemu, vule v cepech atd, ostatne jako u kazde starsi ojetiny

2008-03-04 20:43:13

prodám ti tu svoji.........................................mišak

2008-03-04 21:12:59

jinak pekna a objektivni recenze je treba tady : http://www.autoweb.cz/sta...mazda-626-1992-2002/12903

2008-03-04 21:31:36

jen dodám že ty 1,8 16v dělali taky ve verzi 77kw. já ji vlastním a nemohu si na dynamiku stěžovat a spotřeba je super do 6,5l

2008-03-04 21:39:05

jo, pardon, na to jsem uplne zapomel 77kW uz je lepsi. Ja mam v MX-3 79kw (1.6) a jezdi hezky. Ta 1.8 bude mit lepsi kroutak, ktery se s tou vyssi hmotnosti lip popere

2008-03-08 07:50:08

No jo, koroze je na mazde svina. Celou pravou stranu ( zespod) mam rezlou a nevim co s tim aby to za rok zas nevylezlo.....

2008-03-08 11:26:10

Tak to s největší pravděpodobností bude GE ročník +- 95 , HB ve dvoulitru 16V , jsou na něho jenom samé dobré reference ( nejenom z mazda clubu ) . No a to nejdůležitější , za kolik se tento kousek v dobrém stavu , najeto tak do 150 000 km nechá pořídit ? Ptám se raději zde opravdových fandů značky , než naletět nějakému vyčuranému dovozci čehokoli .

2008-03-12 08:49:56

ja myslim, ze nejakou slusnejsi sezenes od 50 000 Kc

2008-04-24 05:33:05

Aý ji budeš kupovat tak si za prodávajícím zajeď když tě nebude čekat nejlépe po ránu aby bylo auto studené a vyzkoušej si ho za studena,Hlavně se dívej na výfuk.Na Mazdách odchází gufera na ventilech.Za studena je to dost dobrá dýmovnice,za tepla je to v pohodě.Když ji koupíš teplou aby ses ráno nedivil.

2008-04-24 15:26:30

Já před měsícem kupoval 626 GE 16V r.v. 92 dovezená z rakouska, najeto 158 000km. Stála mě 40 000kč. Všechno v pohodě funguje až na svakání hydroštelů ale není to tak hrozný.

2008-04-24 15:29:02

hydrostely jsou klasika no. Jednou tam nekdo naeleje debilni olej, nebo pretahne interval a uz se to s tebou veze

2008-04-28 11:58:54

Ahoj, prosimtě, jaký typový označení má ten 66kW motor, já ho mám totiž v Gd, teda alespon myslím, že je to on, v papírech stojí 1.8 12v 67kW, ale v žádný jiný gd jsem to ještě neviděl a mám prasklý výfuk pod motorem, takže bude zřejmě třeba vyměnit celou přední část výfuku i s parohy....

2013-09-29 12:51:49

Zdravím všechny,tak třeba oživím téma....Koupil jsem si zase Mazdu , po delší pauze,kdy jsem ale taky jezdil v japoncích(Nissan Primera - několik ks),tak jsem si nyní pořídil Mazdu 626 GE , model 1,8 FP 66 kw,r.v. 96.

Na ty roky je docela zachovalá,motoricky rozhodně,kastle bude chtít opravit zadní lemy,a s tím související kousek prahu,jinak je to taky OK.Jezdí taky pěkně,pružný motor co tahá od spodu,pravda při plné akceleraci je cítit omezení tech 90 koní,ale i tak to celkem rychle auto rozhýbe třeba na 140.

Takže spokojenost,stará poctivá Mazda

2013-09-29 13:06:42

vasekskyline: gratuluji, loni jsme GE měli a byli jsme absolutně spokojeni, ke všemu jsme našli kousek, který od novoty měl pán 43ročník, takže voňavka.

2014-06-12 09:37:20

Zdar. Mám GE 2.0 85kw a musím říct že na normální ježdění motor krásně stačí. Ale měl sem možnost svést se v 2.5 V6 a rozdíl je dost znát. Táhne odspoda jak bejk!

2014-06-13 00:19:40

Tak teď jsem z toho fakt jelen ku

Nechápu jak může mít někdo FP motor s 66kW.. To je jako způsobeno čím? Elektronikou nebo jak??

MAX6  
J.
2014-06-13 00:24:37

magnetto: Je to elektronikou - palivovou mapou v řídící jednotce. Tak jako se dělala 323BJ v Japonsku s motorem FP a měla výkon 100kW nebo třeba pro jižn afriku a USA 90kW a 92kW. U tvýho motoru je to čistě věc řídící jednotky. Třeba motor FS se dělal asi v 6 verzích od 85kW po 125kW,tam to bylo jak řídící jednotkou tak i sací vačkou..

2014-06-13 11:35:54

max6: Takže z toho plyne že díky elektrice je motor "okoňovanej".. Myslel jsem si to a chtěl jsem to ověřit.

Mimochodem, jak je to u Mazdy 323F BJ

1. Motor DiTD 2.0 66kW

2. Motor DiTD 2.0 74kW

Počítám že stejný agregát, a je to nahoněný také na elektrice.?

2014-06-13 11:50:45

magnetto: určitě jsi chtěl v tématu o 626 se ptát na 626 GF, kde se tyto motory taky dávaly, ono v tom pak bude guláš.


Odpovědět