Fórum - Téma


Koroze u Mazdy 6 před faceliftem


Fórum Technický koutek Koroze u Mazdy 6 před faceliftem


Diskuze o vozidlu

2003 6 GG / GY 2.0

1 fotek  |  19 diskuzí

Výkon motoru 100 kW (136 PS) . Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 000 ccm (122 cui), MZR-CD.



2013-02-21 15:46:18

Čau, chtěl jsem se zeptat, jestli někdo neví o nějákem finančně zajímavém řešení koroze lemů a pátých dveří u M6 před FL. Auto bylo absolutně bez koroze, ale jezdím s tím celou zimu po rozsolených silnicích, tak teď vyskočilo pár puchýřků a nevypadá to prostě dobře. Chtěl jsem to řešit vlastnoručně, ale nejsem karosář, tak nevím, jestli by to mělo smysl. Díky.

2013-02-21 19:49:08

asi si to sam nespravis tak ako by ti to spravili klampiary ale mozes urobit nasledovne- odlup ten napuchnuty lak, vybrus brusnym papierom tak aby tam nebola ziadna ale ziadna korozia, mozes to natriet odhrdzovacom alebo stabilizatorom, odmastni technicakom, nastrek zakladnej ktoru po vyschnuti prebrusis jemnym papierom, znova nastrek zakladnej, a potom to odvez do lakovne nech ti to streknu tvojou farbou ale to si najskor dohodni, ak mas kompresor tak si to mozes streknut aj sam aje potrebujes mat na to vhodnu teplotu inak ti nabehnu take bublinky ale toto je zrejme duplicitna tema

2013-02-21 21:22:00

No asi bych to zkusil, akorát to je vzadu hned u toho chromu, takže asi i pod ním a navíc to chytá u světel, takže je to víc míst, tak možná zvážím i klempíře. Taky by mě zajímalo, co to může stát...Pokud je to duplicita, tak jdu hledat, kde to je Ale díky.

2013-02-21 22:55:51

myslel som to tak ze s koroziou to mas rovnake vzdy obrusit,vyvarit nastriekat pripadne dotmelit ale ak to mas rozsirene po aute tak lepsie dat spravit v servise aj ked oni to tam vzdy odje.. kamaratovy robily feliciu stalo ho to nejakych 800e a po prvej zime hrdza vonku

2013-02-22 17:56:46

No, já měl dřív Mondeo a tam to bylo furt dokola. Dělal jsem to po každé zimě a nakonec jsem ho dal pryč a vypadá to tak, že se s Mazdou na jaře stejně rozloučím ale to teda velice nerad. Jako teď to ještě udělám, aby to něják vypadalo, ale pak ji asi prodám. Ikdyž na tom prodělám gatě, když jsem se koukal, jak spadly ceny...

2013-02-22 18:52:36

ale takto ti budu hrdzaviet vsetky auta myslim ze audi teraz robi celohlinikovu karoseriu tak jedine to alebo delourein /sorry za pravopis/ ten je cely antikorovy to robi ta sol na cestach treba sa prestahovat niekde na juh europy tam je to bez tej hnusnej zimy

2013-02-28 14:51:25

Na mé M6 jsem musel nechat vyvařit kompletní zadní prahy nad oběma zadními dveřmi. Celkem mě to stálo 8000 Kč a to jsem to měl u známého. Jen barva mě stála 5000 Kč, protože mám červenou metlu s nějakou speciální přísadou zlata, u které stojí 1 dcl 450 Kč. Auto jsem si přivezl z Německa.

Jinak jsem si nyní všiml, že mi začíná kvést taky přední blatník. Ve všech recenzích se dočteš, že mazdy před FL kvetou jak blázen a to hlavně zadky.

David

2013-02-28 18:47:57

a ze vraj pozink

2013-02-28 23:13:04

jo to že Mazdy kvetou je známo no ale to je tak jediná vada na kráse. Jinak jsou Mazdy velmi spolehlivé vozy. Mě taky rezaví lemy na zadku, ale co už. Rezaví to po 13 letech, dnešní auta rezaví po 3 letech, takže to je trochu rozdíl, nemyslíte? S tou korozí budeme bojovat furt, sůl a sračky na našich cestách jsou docela svinstvo. Doporučuji hlavně po zimě umýt podvozek např. na kartáčích (jinak kartáče nedoporučuji, po čase ten lak zničí) a před zimou někdy na konci léta vystříkat dutiny + nástřik podvozku. to by mohlo trochu proti korozi pomoct. doporučuji také navoskovat karoserii před zimou pevným voskem (jak psala Doris v jednom svém článku).

2013-03-01 07:35:19

To máš pravdu. Otec má fábii r.v. 2009 a už po zimě musí nějaké díly měnit. Nemluvě o výfukovém systému - ten už měnil podruhé. Na to, že má mazda je stará cca 10 roků, tak až nyní jsem nechal vyvařovat zadní prahy. Takže z mé strany velká spokojenost.

A co se týká spolehlivosti, nemohu si stěžovat.

2013-03-01 08:50:42

Jo, tak to máte pravdu, Mazda je super auto, spolehlivost a krása v jednom. Vezl jsem v tom hodně slečen a každý se moc líbila Ale ta rez, to mi teda trhá srdce No když jsem koukal na nějáký auta za cenu, za kterou bych prodal Mazdu, tak jsem se rozhodl, že budu prostě bojovat s korozí, protože kupovat BMW r.v.2000, nebo Peugeot 307, to se mi moc nechce Teď v létě to zkusím sám i s podvozkem...

2013-03-01 09:12:38

no výfuk jsem měl děravý před měsícem, ale jinak tam je taky vše původní co se týče výfukového systému (zadní díl byl jednou měněný). uletěla mi matička na tom spoji, co drží druhý a třetí díl, docela často to tam hnije = musíš koupit oba dva díly abys to opravil, v Mazdě za to chtěli i s prací 40 tisíc, protože v prostředním díle je kat a ten je drahý. tak jsem jim řekl, že 40 litrů jim určitě nedám, pak mi sehnali jenom ty spoje a vzali si 600 Kč. Jinak se mi ten výfuk trochu kýve (nedrží tam tak dobře, jako na ostatních autech) tak uvidím co se s tím dá dělat.

dívám se teďkom více po autech a řeknu ti, že Mazdy jsou s na tom s rezivěním ještě dobře, ale záleží jak se kdo o auto stará, to je to nejdůležitější, pak ti může rezivět i Ferrari :-D

2013-03-01 16:19:31

Tak výfuk je snad v pohodě a spodek by měl být taky dobrej, byl dělanej nátěr. No a před zimou jsem brousil povrchovku z vnitřku lemů a taky natíral, ale i tak to rezne...Ale tak jasný, nemůžu čekat nic jinýho, když s tím jezdím denně celou zimu ve sračkách...

2013-03-03 18:21:01

Cavaleer: no ale víš co, pokud si ty lemy brousil a jen natřel základovkou, dal perleť a pak bezbarvý lak, tak to je docela málo. to stejné jsem udělal já a mám to rezavé jak prase. chce to pořádně vybrousit až na zdravý kov, pokud není, tak vyvařit nebo zakytovat. zbrousíš, přetřeš to odrezovačem nebo technickým benzinem, pak na to dáš vyplňovač, zbrousíš, pak dáš základovku, zbrousíš znovu, druhou vrstvu základovky, pak perleť (barvu tveho vozu-pořídíš ve spreji, namíchají ti to ty lepší drogerie), bezbarvý lak a nakonec to zatřeš silikonovým olejem (přečti si ale článek od doris ve článcích, moc dobře to tam popsala). já si ty lemy udělám letos sám ale pořádně, tak uvidím jak mi to pomůže na zimu. tam je ale ten problém, že to z té druhé strany těch lemů nemáš jak zbrousit a tam to všechno začíná no.

pak mě ještě napadlo ty lemy úplně odřezat a bylo by snad po problému?!?

2013-03-03 18:33:33

ProkopCZ: Jo, tak teď už vidím, že jsem to udělal špatně, takže určitě podle toho návodu letos...No a odřezat lemy, to by bylo úplně nejlepší

2013-03-03 18:49:30

Cavaleer: no já to taky dělal špatně a chci si to zkusit udělat celé nové, mám pár lidí co to dělají, ale nejlépe si to uděláš vždycky sám. no mě to napadlo s těmi lemy, že bych je normálně říznul a zakončil, jenže nevím, zda by pak nezačli rezivět blatníky (jakoby pokračování lemů :D) to by byl dobrý poděl. jako nemělo by, protože právě v těch lemech se chytá sajrajt.

2013-03-04 10:51:11

ProkopCZ: No jako nápad je to zajímavej, akorát jsem to ještě nikde neslyšel, tak v tom bude nějákej háček...

2013-03-04 10:57:00

Cavaleer: já se zkusím na jaře zeptat borce co mi bude asi dělat dveře, jestli to někdy už slyšel, zajímavé no :) jestli to třeba kvůli cajtům nesmíš dělat, ale nevím jak by poznaly, že Mazda 323 má mít lemy a při kontrole je nemá :D to je asi blbost, v tom bude něco jiného, že by STK?

2013-03-04 15:22:35

ProkopCZ: Jako to fakt netuším, ale jak říkám, kdyby v tom nebyl háček, tak to udělalo už 90% lidí...


Odpovědět